Yamaha R1 2000-luvun mallit? Antakaapas kommenteja: Onko tekniikka ok? millainen ajettava pitemällä matkalla? Entä rata-ajo ominaisuudet?
The Black line
Ongelmia useissa yksilöissä pako-ohjureissa, kuluu nopeasti, joten vena pääsee heilumaan. Puhun nyt ainakin malleista 98-03.(teammate @ Joulu. 30 2005,21:40) kirjoitti
Helvetin hyvä ajaa radalla, tai oikeestaan missä vaan. Matkapyöränäkin hyvä, itselläni ei ainakaan paikat väsyny siinä. Euroopanreissukin tuli heitettyä. Ohjausiskari on aika ehdoton jos vähänkin kovempaa meinaa vedellä. Siis kommentoin tuota 2001 mallia..
Mulla hajos 2001 mallista (sama kuin 2000) 2000km kohdalla kiertokangen alapään laakeri. Jännitteensäätimen liitin oli paska (väljä, ei ladannut, takuuseen meni kuten tuo koneremonttikin). Muuta feelua ei tainnut olla, ajoin sillä vähän yli 20tkm.
2004 ja uudemmat mallit on sitten enempi kierrosmoottorilla varustettuja. Muuten pyörä on kyllä aika paljon kehittyneempi (parempi ajaa jne, ja vielä rennompi asento), mutta moottorin alavääntö ei ole mielestäni kiloiseksi riittävä.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
muutaman sata kilometriä 05 mallilla kokeillut ja on noista kilosista kyllä kaikista miellyttävin tuttavuus.moottori mahtavan värinätön ja paukkua raakasti ylhäällä,alle viiden tonnin vähän "hengetön".onhan siinä toki 6 vaihdetta.lyhyellä kokemuksella voi kyllä sanoa,että upea peli.
![]()
Tuollainen -00 malli on melko erilainen peli.. Ei ihan niin hyvä ajettavuudeltaan, mutta moottori vetää alhaalla paremmin. Uudemmassa vetää sitten selkeästi paremmin ylhäällä.(pc25 @ Joulu. 31 2005,10:15) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
niin.eikös tuo 00 ole kaasaripeli? siinäkin suhteessa varmasti aivan erilainen luonteeltaan kuin uudemmat.(Tylyttäjä @ Joulu. 31 2005,11:03) kirjoitti
-01 viimenen kaasari 02-eteenpäin ruiskuja.
Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
Juu on kaasari.. Mutta ei se siihen luonteeseen kauheesti vaikuta onko kaasari vai ruisku. Ruisku on yleensä vähän herkempi, ei sen kummempaa.(pc25 @ Joulu. 31 2005,12:08) kirjoitti
98-03 kone oli selkeästi pitkäiskuisempi. -04 eteenpäin se on jo liian lyhytiskuinen, jotta tuottaisi kunnolla alavääntöä. Kiertää kyllä ja menee ylhäällä hyvin!
-01 ja -02 koneet on melko samantuntuisia, vaikka toinen on kaasarilla ja toinen ruiskulla.
En siis tarkoita, että -04 ja uudemmat olisi mitenkään huonoja. Ei suinkaan, ne ovat joka suhteessa parempia kuin edeltäjänsä, paitsi ala- ja keskikierroksien väännössä...
Jaa(pc25 @ Joulu. 31 2005,10:15) kirjoitti
* No mä jo funtsasinkin vaihtoa...
![]()
ps. ettei menis ihan off topiciksi niin kysyjälle tiedoksi että itse en ajanut metriäkään ennen kun pyöräni ostin. Kertakaikkisen hieno mopo ! Oon ollu äärimmäisen tyytyväinen hankintaani. Kyllähän noi kiloiset Suitsa, Kawa, Honda ja Jalmari on varmaan kaikki hienoja vehkeitä. Suzukia(K5) oon Jammun lisäksi ajanut, ja hieno oli sekin. Ehkäpä se ero esim. noiden kahden välillä on se vääntö alakierroksilla(Suzukin eduksi toki) ja Jammu olemukseltaan mun mielestä "siistimpi" ajaa. Kyllähän se Jammukin jaksaa kuitenkin vetää alakierroksilla (pitäähän mun kuitenki Jalmaria vähän puolustaa). Se nyt tietty on aina mihin vertaa... Yläkierroksilla kuitenkin vääntö ihan SAATANALLINEN *
*Ei varmaan jätä ketäään kylmäksi, kunhan tutustuu vaan kunnolla*
Rata-ajoa en oo koittanut ollenkaan mutta matka-ajossa hieno ja rauhallinen verrattuna edelliseen (K4-750 GSXR), jota en toki moiti. Ei vaan ollu yhtä hyvä. Kaupungissa on tullu kurvailtua kans jonkun verran ja ei oo moittimista siinäkään. Ehkä piikin pienempi eturatas, niin tois vähän herkkyyttä lisää. Kuitenkin kevyt käännellä...
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Kiitos hyvistä kommenteista. Itse koeajoin viimekesänä -05.ta ja hyvältähän tuo tuntui. Alaväännön puute tulikin tutuksi jo heti ensimmäisessä riteyksessä, kone sammi.Mahtataakohan PowerCommader ja Yoshimurat tehdä alaväännölle hyvää? Onko tietoa onko alavääntöä pararannettu jo valmiiksi -06:ssa?
The Black line
Mä laitatin tuhannen kilometrin huollossa Yoshimuran kannut, mutta en pc:tä. Taitaa olla mulle enemmänkin ulkonäkö ja soundi-seikka kuin tehonlisäys. Kyllä mun mielestä noitten murina on hieno.Jos fyrkkaa löytyis niin kyllähän se PC olis kova sana, mutta saas nähdä. Tulee kuitenkin osa ja kunnon asennus maksamaan 500+ euroa. Olishan siinä kyllä kuitenkin taas yks askel eteenpäin
Se vaan taitaa olla niin että ensiksi se yks piikki eturattaasta pois.
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Joo äänethän on ainakin yhtä tärkeä asiaOnko muuten tietoa onko PowerCommanderista olemassa kaksi eri malli PC3 ja PC3USB? Mitä kaikkea voi itse tehdä USB:n kanssa?
The Black line
Korjatkaa älykkäämmät jos oon väärässä.(teammate @ Joulu. 31 2005,19:54) kirjoitti
Mun käsitys ainakin on että tohon -05 malliin ei saa muuta kun ton USB-version. Sen etuhan on että saat netistä ladattua valmiin ohjelman oman tarpeen ja käyttötavan mukaan. En tiedä sitten kuinka pelittää ? (Huhujen mukaan saattaa olla ihan pyllystä).
Miksi niitä käydään sitten säädättämässä ammattilaisilla jos noi valmiit pohjat olis niin hyviä ? Kyllähän noi pyörät tietty on aina yksilöitä. Toisessa on vapaavirtaus-suodatin, toisessa pelkät vaimentimet jne. TUOLLA aika hyvin PC-asiaa.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
ittellä on -04 versio. on käynyt ihan kaikkeen ajoon. kaverilla on vanhempi R1 (kaasari)versio ja testaamisen jälkeen totes että tää uudempi on jotenkin helpompi ajella.. vaikka alavääntöä ei ole samalla lailla.
jos keuliminen kiinnostaa niin 02-03 on valintasi. se nostaa perin helposti etutassua... tämä uudempi ei.
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Mulla on nyt n. 1,5 viikkoa ja reilut tuhat kilometriä takana uudella R1:llä. Edelliseen malliin verrattuna 20 milliä pidempi takahaarukka ei kyllä tunnu mitenkään erilaiselta kuin edellisessä mallissa, mutta varmaan siitä on iloa kun oikein vääntää. Kovin sivistyneen oloinen tuo koko laitos on ja tuurinkiakin sillä voi vetää. Originaali ohjausiskari on vielä ainakin ajanut asiansa, mutta katsotaan sitten kun minustakin tulee rataohjus/vetomies/kiihdyttelijä tms....![]()
- Rajatonta Voimaa! -
Itsellä toi vm-00 ja olen ollut erittäin tyytyväinenAlavääntöä on rajusti enempi kuin kaverin -03:ssa. ja muutenkin tuntuu rajummalta toi kaasari kone verrattuna ruutaan. Nostaa keulaa paljon herkemmin kuin -03:nen. Kaveri sanoikin että pitää olla se 7000 kierrosta pelissä ennenkuin alkaa kunnolla vetämään. Mutta muuten -03:nen oli mielestäni vaivattomampi ajaa kuin omani. K 4 gixxeriäkin olen tyypittänyt kans ja siinä ruiskun toiminta oli paljon huonompi kuin Yammussa. ON/OFF tuntui häiritsevänä nykimisenä hiljaa ajettaessa. Tätä ongelmaa ei R1:ssä ole. Ja kyllä seuraavakin pyörä on yammu, suzukia olen harkinnut ja käyny kattelemassakin mutta viimeistely on yammussa omasta mielestä parempi. Tämä mun mieli pide voin olla väärässäkin
![]()
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Tuossa viimeistely asiassa olen samaa mieltä jos verrataan r1:stä ja gsx-r 1000:sta. Kilogikserissä(k5/k6) katteetkin on kuin pierunkuorta! Ilmeisesti sillä saatu ratkaisevia grammoja painoa pois.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Itsellä on aikaisemmin ollut hontia (CBR600F -89, 900CBR -99, 900CBR -01) ja mielestäni Yammu (-03 R1) on jotenkin parempi viimeistelyltään/yksityiskohdiltaan, kuin esim. viimeinen omistamani -01 Fireblade.
Ajoasento ja kaasuun vastaaminen ovat mielestäni erinomaisia. Radalla(kin) pyörä tottelee nöyrästi ja tekee ajamisesta todella nautinnon.
Mitään vikoja/heikkouksia en ole omistamassani -03 mallissa havainnut sen 7tkm aikana mitä olen tuolla nykypelilläni ajanut.
Loistava ja varma ostos R1 tuntuu olevan. Suosittelen!
Powerslave