Uuden kypärän hankinta edessä. Shark Skwal 2.2 kiinnostaisi, mutta onko nuo valot Suomessa lailliset? Lisäisi näkyvyyttä edes hieman ja SHARP testeissä Skwal 2 oli saanut neljä tähteä, hintakaan ei olisi paha.
Kyllä myyjän pitää tietää, mitä myyjä myy.
Ellei myyjä ole ulkomainen nettikauppa.
Juu, esim Eurobiker myy Skwaleja. Ehkä sen sitten uskaltaa ostaa
Onhan se kypäränä laillinen. Ajoneuvon valona ei ole, mutta eipä sitä siihen käytetäkään vaan pyörässä on omat valot. Jos kypärän valaistus ei häiritse liikennettä tai anna ristiriitaisia signaaleita pyörän antamiin verrattuna, niin aika nipo saa olla jos siihen puuttuu. Kuskin valoja ei tarkisteta katsastuksessa - ajoneuvon valot tarkastetaan.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Valon värillä on väliä. Taakse ei saa näkyä vaaleaa/kirkasta valoa eikä eteen punaista. Sinistä ei saa olla muissa kuin hälytysajoneuvoissa.
Mutta kyseisessä kypärässä taisikin olla vihreät valot.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei se kyllä ole mikään tae, firmat nyt myyvät mitä tahansa sen kummemmin estämättä ihan laillisesti. Sen sijaan jos firma väittää, että jokin on lakien ja asetusten mukainen johonkin käyttöön, niin sitten sen pitää olla. Motonet taas esimerkiksi ilmoittaa joistain tuotteistaan, että ei tieliikennekäyttöön.
Kypärävalosta ei kyllä laeissa taida olla yhtään mitään, sama kuin pitäisit toisessa kädessä taskulamppua lisävalaistuksen saamiseksi, kun ajat.
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Mulla on pari vuotta vanha Skwal ja ne valot oli kivat pari lataussykliä, sitten sai valot olla pimeinä, eli hetken hauskaa, ja en kokenut että kukaan olisi nähnyt mut paremmin.
-00 Yamaha FZS 600
-93 Honda VT600 Shadow