Tästä asiasta on ollut joskus aiemminkin täällä puhetta, mutta tiedustellaanpa vielä uudella keskustelulla..
Tarkoitus olisi saada ensi kevääksi mieheekkäämpää ääntä vuoden 2001 birdiin. Onko paras ratkaisu koko putkisto vaiko pelkät sliparit? Heppoja olisi tietty kiva saada lisää, vaikkakin kyllä jo olemassa olevillakin pärjäilen
Kriteerinä se, että ääni ei saisi olla liian kova "normaaleilla" kierroksilla. Eli naapuruston ei tarvitsisi liikaa kärsiä kun töihin pörräilen![]()
Mutta mikä putki/putkisto...Esim kokoputkistona vaihtoehtona Devilin putkisto. Tossa voi tietääkseni jättää keskituen paikoilleen. Yoshimuran sliparit ovat aika suosittuja..
Elikkä jos jollakulla tietävällä kokemusta niin avittakaa hieman, jotta ensi kesänä pääsisin ajelemaan muulla kuin singerillä
Kiitosta etukäteen!
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Itsellä -04 Bläkkärissä Yoshimuran koko putkisto ja kyllä olen tyytyväinen.
Ääni on joitakin häiritsevä, mutta itse tykkään että pitää hieman rähinää ollakin...
Viimeistely on ok ja sovitus kans.
Suosittelen!
Ps. Joku jos tarttee orggis-putkistoa niin eiku ottakkaa yhteyttä!![]()
Itselläni oli Akrapovic, loistava valinta XX:ään.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Onkos XX:n putkistossa mitään venttiiliä pakosellaisten jälkeen. Vähentävät melko paljon ääniä moiset rauhallisemmassa ajossa. Jos moinen löytyy, niin sliparit ois varmaan parempi vaihtoehto sit tässä tapauksessa.
TL1000R
vielä pohdintaa
Vaatiiko pelkkä sliparien vaihtaminen vakioänkkäreitten tilalle joitain säätöjä(seosten rikastamisen) bensan syöttämiseen ym..? Netistä löysin moisen kommentin XX:n kohdalla![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
-01 Birdi on ruiskulla ja Hondan omaa ruiskua ei voi säätää. Vaatii siis Powercommanderin tai vastaavan.
Varmasti toimii ilmankin, mutta jos hyvän haluaa, niin sitten.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Minuakin kiinnostaa tuo putkiston vaihto 4-1 malliseen.
Pyörän painokin vähenee n.~20kg & +20hv tulee lisää
Luvin vain jostain kun vaihtaa putkiston avarammaksi vaan(ja ei käytä säädettävänä/powercommanderilla), niin kulutus nousisi n.8L/100km eli 2L enemmän kuin vakiona.
Viisaammat korjatkoon...
T7 2022
Itselläni oli aikoinaan -00 XX:ssä Akran 4-2-1 täysputkisto hiilik. sliparilla vakiokannujen tilalla. Esson baari väitti siihen aikaan kiven kovaan, että ilman Power Commanderia ja seossäätöjä pärjää jos ei laita vapaavirtaus ilmansuodatinta vaan pitää vakion. Menee laihalle. Hyvin tolla yhdistelmällä körötteli. KX:n penkissä irtos 143.5 heppaa takaselta ilman sen kummempia kommervenkkejä. Lisäksi painosta putos n. 10kg ja äänet oli ihan mukiin menevät. Suosittelen!(Tepe1 @ Joulu. 21 2005,13:17) kirjoitti
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
ja akran 4-1 +commander irtoo 160hp takaselta
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Elikkäs,
1- Laita pelkät sliparit. (Koska tupla äxsässä KUULUU olla tupla putket)
2- Sopis ehkäpä Laserit, Yoshimurat, Micronit. Devilin on ehkä hiukan kova ääniset.
3- Power commander ON pakollinen ostos, jos meinaat laittaa exhausii virtaavammaks. auttaa meinaa eniten JUST siihen kierroslukualueeseen mitä SÄ käytät.
Busa -03
Miten niin KUULUU tuplaputket XX:ään? No ei ole hölmömpää kuultu ihan äsken...![]()
Joulupukki tuo Yosimuran sliparit - 04 mallin bläkkäriini. Edellä olevista pohdiskeluista en saanut tolkkua onko pyörääni tehtävä mitään säätöjä (kyseessähän on siis ruisku) vai pitääkö siihen ostaa peräti jotain lisäpalikoita?
Jos säätöä tarvitsee tehdä niin mikä onkaan hyvä mesta pks:n alueella?
Sama vastaus kuin ennenkin. Ei tartte välttämättä säätää, mutta jos haluut siitä oikeesti hyvän, niin sitten kannattaa ilman muuta. Silloin tarvitset powercommanderin tms, koska Hondan omaa ruiskua ei pysty säätämään.(nicerock @ Joulu. 23 2005,10:17) kirjoitti
Säätöpajoista on monta topikkia. Pks seudulla esim Viaber, Mr-Power jne.. Tampereella KX-Center pystyy säätämään nuo powercommanderit sitten viimeisen päälle, jarrullisella dynolla ja powercommaderin säätämistä varten tehdyllä ohjelmistolla.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No ainakin siihen on aikamoinen totutteleminen toispuoleisella putkella. Mut varmaan jos oikeen omaansa rakastaa ni silmä tottuu aikanaan...(Gari @ Joulu. 23 2005,08:27) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Päädyinpäs ja tilasinpas MIVV:n ovaalin muotoiset Titanium sliparitKeväällä on tarkoitus laittaa vielä Powerkommander. Eiköhän noilla eväillä ensi kesä suju pörrätessä hieman miehekkäämmin kuin nykyisellä kokoonpanolla
Kuinkahan paljon tällainen slipari + powerkommander yhdistelmä mahtaa nostaa tehoja ruisku birdiin?
ps katalysaattorihan jää nyt pyörästä pois, joten miten laillista tuo on?
Joka tapauksessa, HAUSKAA JOULUA KAIKILLE !
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..