^Onhan tuo härskiä rahastusta ollut...
Toki hommaan saa menemään 6 tuntia, jos mekaanikko jää kolmeksi tunniksi katsomaan vierestä miten uä-pesuri hiljalleen surruttaa kaasarirunkoja puhtaiksi.
1980-luku suzuki A80,suzuki 550 GT,2018- kawasaki er5(2 viikkoa),kawasaki zr-7(2 kk),kawasaki zrx 1200R,suzuki gsx 750 f,Honda cbf 1000FA
Joo mut ohjeajat on välillä niin yössä kun olla vaan voi. Joskus ohc moottoriin kysyin fordin merkkiliikkeestä kannentiivisteen vaihtoa niin sanoi että tyyliin 10h töitä + osat, en voinu sanoo muuta kuin että "pidättekö mua ihan idioottina?" ni sano että tää on heidän ohjeaika. Noh, vaihdoin ite ja kaikkineen joogailuineen perus lenkki/räikkä/momenttiavain vehkeillä homma otti jonku 4h miulta joka ei todellakaan ole ammattilainen enkä omaa ammattilaisten vehkeitä😄
Nyt oma homma kestäny töiden osalta jonku 4h ja väitän että hommaa on tehty sellasella tarkkuudella ja hieromisella mihin ei liike rupea😄 ja homma sisältäny myös putsareiden riisumisen yms ylimmääräistä..
Kuluttajansuojaviranomaisen kautta voisi yrittää, jos firma ei itse heiltä pyytämällä suostu kohtuullistamaan hintaa.
Itsellä meni kaasareiden irrotukseen, purkuun, kasaukseen ja takaisinasennukseen n. 3 h. Siihen tietysti päälle itse uä-puhdistukseen (tai keittämiseen) menevä aika, joka ei vaadi mekaanikon työpanosta.
Tänään pääs oman penkittämään nyt putkiston, dj ja k&n podien kanssa.
145hv/120nm oli kampiakselilta ja tää penkki on kuulemma oikeasti tarkka ja mittaa tehohäviöt myö, ei laske..
Takaselta oli kuitenkin jotain rapia 130hv.
Veto alotettiin jostain 2500rpm ja 4000rpm on108nm vääntöä. Ei kuoppia missään, tehokäyrä käytännössä luotisuora ja kaikki enemmän ku hyvin muutenkin.👍 Enemmän ku onnistunu viritys kyllä kun ottaa huomioon että tehas ilmottaa näille 122/110.
Yamaha fzr 600
Yamaha fzr 1000 x 2
Kawasaki zx-9r
Yamaha R6
Suzuki sv 1000
Suzuki k3 1000
Kawasaki zx12r fighter bild
Kawasaki zrx 1200 "scrambler"
Suzuki m1800r "bumblebee" nykyinen.
Mistå ihmiset oikeen löytää zzr1200 nokkaakseleita? Pitkään koittanut etsiä mutta ei löydy. Ps olisiko kellään katteelle tarvetta https://m.tori.fi/vi/58863151.htm
Pikkuisen olen eri mieltä tuosta hinnoittelusta. Jos lähdetään siitä, että kaasarit olleet paikallaan ja koko helahoidon joutuu tekemään pyörää purkamalla ja kasaamalla. Mulla Tuusmotorin lasku oli n.300e viime syksynä. Toimitin pelkät kaasarit ja ne ultrapestiin ja purettiin, sekä tiivisteet tuli kaikki uudet. (1200 bandit). Katselin, että yleinen ultrapesun hinta pelkästään oli viime syksynä n.180e rivinelosille.
Korjaamotunnin hinta about 90e taitaa aika yleinen taso nykyään.
KymiRingillä eilen 3 stinttiä:
https://www.youtube.com/watch?v=SN9kMJ_9zK4
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Mittarin teippaan aina radalla, mutta RaceChrono näytti 210-215 eri kierroksilla.
4-vaihteella meni kierrokset aikalailla punarajalle, joskus kokeilin vaihtaa vitoselle, mutta en huomannut kulussa eroa.
R6 edellä katosi horisonttiin. Hyvin ehti makoilla tankin päällä ja odotella jarrupaikkaa.
Ehkä ois menny kovempaa jos olisi jättänyt jarrun myöhemmäksi. En kuitenkaan yrittänyt, kun on vielä ne luttanat jarruletkut.
Alkoi kahva painumaan sarveen kiinni.
45-piikkinen takaratas, muuten vakio.
Muut kulkupuoleen vaikuttavat huollot olisi pitänyt tehdä, eikä vasta nyt talven aikana.
Hengitys varmaankin ahistaa.
Maalisuoralla menin myöskin kovempaa kuin Alastaron vastaavalla.
Kierrosaika oli sellainen, että jatkan nykyisen työnantajani palveluksessa.![]()
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Vertailun vuoksi, Motoparkissa meni alkukesällä 202. Sielläkin siis Rexillä.
Ja ei ole ollut mitään nopeusennätysyrityksiä, vaan ihan normi ratakruisailua.
Pitää talven aikana tehdä kattavampi huolto kuin pelkkä öljynvaihto.
Tuntuu siltä että olisi sen pitänyt kovempaa mennä.
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
Ok. Hyvä tietää.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Hakusessa olis ZRX:n polttoaine säiliö. Klommoton ja sisältä ruosteeton. Värillä ei oo väliä. Oma meni aika klommoille tuossa männät syksynä, ja noita ei ihan joka nurkalta löydy. Voihan ton vanhakin oikasta ja maalata, mut jos löytyis valmiiksi suora kohtuu hintaan.
Kiitos kaikille. Ihan ehjä ja sattumalta ihan oikean värinenkin löytyi erään ystävällisen Kawazaki harrastajan kätköistä. Myyjälle vielä kiitokset.
Olisko kellään mahdollista mitata zrx1200 takahaarukan leveyttä ja varmistaa onko rengas keskellä haarukkaa? Tai olisko jollakin sellaista myynnissä?
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Mä voin yrittää muistaa käydä mittaamassa tänään illalla.
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
Jep eipä kiirettä. Projektin nimi on zzr1400 vanne 1100 rexin takahaarukkaan. Ensisijaisesti yritän saada sopimaan tuohon 1100 haarukkaan mutta voi olla että loppuu tila kesken rattaan puolelta. Maailmalla ovat noita muutamia laittanutkin mutta vähän vaikuttaa alustavien mittausten perusteella että ei ole rengas ihan keskellä heillä.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Jos joku ehtii mitata niin kiinnostaa myös vetopakan mitat esim hammasrattaankiinnitys pinnasta vanteen keskiön reunaan.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland