Moro.
Tommonen 1100 Elr pesiytyi talliin.
Ääntä lisätty ja asennettu Renntekin tarakka.
Josta johtuen jäi ylimäärääräiseksi Givin monorack.
(Jos joku tarvitsee, niin 50€ vois olla sopiva hinta.)
Jos jollain ylimääräisenä koneen suojarautoja, voisin olla kiinnostunut.
Koska kyseessä on uusi tuttavuus, niin mitähän tosta kannattaisi tarkastella ennen ensimmäisiä ajoja?
-Syke
Taitaa vaihtoehtoja olla Dynojet, Factory Pro ja Iwans. Dynojettejä saa Stormilta ja All Rightiltä. Toi Iwans sit webistä samoin tuo Factory käsittääkseni. Ite tilasin Factoryn suoraan tehtaalta ns. Stage2.5 jossa mukana K&N putsari. Pelkästä ruuvista noita ei pysty säätään, niinkuin aikoinaan mopoa ostettuaan säätösuuttimen. Ehdottomasti kannattaa penkitää.(TomiV @ Helmi. 25 2011,19:39) kirjoitti
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Ääni penkitykselle täältäkin. Omani oli ostettaessa liikkeessä säädetty ilman penkkiä(Akrapovic,K&N + Dynojetin suutinsarja). Penkissä tuli silti 12 hp ja 10 Nm lisää ja epämiellyttävät kuopat katosivat teho ja vääntökäyristä.(sikiviki @ Maalis. 18 2011,00:03) kirjoitti
P.S. Alkaisi jo pikkuhiljaa poltella ajamaan, vaan lunta ja jäätä on pihassa ja tallin edessä riittämiin.
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
No enpä tiedä mitään erikoista. Eiköhän noi vakiot, swingin laakerit, jarrut, iskarit, keulan laakerit, ketjut, rattaat jne. Joissakin on joskus esiintynyt jotain nokka-akseli ongelmia, en tiä, ehkä vois tsekata nokkien kunnon.(Syke @ Maalis. 15 2011,11:49) kirjoitti
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
No enpä tiedä mitään erikoista. Eiköhän noi vakiot, swingin laakerit, jarrut, iskarit, keulan laakerit, ketjut, rattaat jne. Joissakin on joskus esiintynyt jotain nokka-akseli ongelmia, en tiä, ehkä vois tsekata nokkien kunnon.(sikiviki @ Maalis. 24 2011,23:52) kirjoitti
[/QUOTE]
Olin tuolta Brittien foorumilta saavinani sen kuvan, että toi nokkien syöpyminen oli enemmän 1200:sten ongelmia..täytynee
mielenrauhan saamiseksi katsoa.
Oletteko viritelleet mitään varmistuslankoja tohon
öljyntyhjennysproppuun?
On pelottavan samalla linjalla takarenkaan kanssa ja taitaa
olla pyörän alin kohta muutenkin toi proppu
Vai onko tämä vain ex-enskapenan harhoja?
Ja ei,ei ole tarkoitus tolla kivikkoon lähteä..
En minä ainakaa oo mitään varmistuslankoja laittanu, enkä muista kenenkään muunkaan asiasta maininneen, eli tuskin tarttee.![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
tuskin haittaakaan on langoista. liekö äreemmän näköinenkin sit sieltä kun joku kurkkaa. onhan se jos haluaa varmistella mielenrauhaa, niin miksei. ite ilman kuiten pärjänny. enskahommissa ja kisapyörissä vähän eri juttu.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Olen muutaman kerran ajanut ZRX:llä katukiveyksestä yli niin, että alin kohta kolahtaa kunnolla kiinni sillä seurauksella, että pakosarjan toinen mutka on lommolla. Se on alempana ja edempänä kuin öljyproppu, ja ottaa siis ensin kiinni. Norjassa telttapaikkaa etsiessäni ajoin pätkän kuivaa joenuomaa ja kivet kolisivat vähän joka puolelle, mutta öljypohja pysyi ehjänä. Huoli pois ja kivikkoon vaan.
ZZR 1200
Rexi sai tänään uuden kodin kun kyllästyi seisomaan kaiket kesät tallissa hieman haikea olo![]()
No toivottavasti sai hyvän kodin.(psi @ Huhti. 02 2011,23:48) kirjoitti
![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
No niin, nyt rupeaa vihdoinkin lämpiämään...
![]()
![]()
![]()
ZZR 1200
Vähän kävi niinkuin pelkäsinkin.
Eli Lawson replikassa pleksi liian korkea.
Vähän kun korottaa itseään ylös, niin tuulen suhina puolittuu.
Mistähän tohon löytyisi mahd. matala pleksi?
Pyörä vuosimallia 1999.
Oikea kysymys kuuluu että mistä saa ostettua sopivan sahan(Syke @ Huhti. 11 2011,15:34) kirjoitti
Pleksi kyllä lyhenee siististi teipin, rautasahan ja hiomapaperin avustuksella.
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
Hah, tänään körötellessäni huomasin, että pleksin reunassa lukee Givi.
Eli ei ilmeisestikkään ole alkuperäinen.
Eli voisiko joku ystävällisesti mitata alkuperäisen pleksin pituuden?
Täytyy nyt koittaa kokonaan ilman pleksiä, josko kohina helpottuisi.
Edit. Stormin myymä Mra pleksi "original" pituus 240.
Touringpleksi kyllä humisee, mulla ainakin orggis on just sopivan matala. Voin koettaa huomenna muistaa mitata sulle sen normipleksin koon.(Syke @ Huhti. 14 2011,21:33) kirjoitti
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
komio cafe racer muotoutuu ripleyllä, jee.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Toi Givin pleksi, mikä nyt on kiinni, on n.350mm pitkä.
Tilasin Stormlta ton 240mm pitkän, jos vaikka helpottaisi.
Alkuperäinen Kawa-osa maksaa 417€.
Ihanan kallista![]()
Ei hemmetti, siinä on kyllä pleksinpalalla hintaa(Syke @ Huhti. 15 2011,21:55) kirjoitti
. Luultavasti tuo tarvikeosa on kaiken lisäksi yksi yhteen alkuperäisen kanssa.
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
Terveisiæ Wrenchmonkeesin pææmajasta Køpiksestæ!!(kawabata @ Huhti. 15 2011,06:37) kirjoitti
ZRX:ææ viimeistellææn parhaillaan ja huomenna on vuorossa
penkitys ja seoksien sæætø kohdalleen. Sitten vielæ
lætkæistææn parit WM-tarrat kylkeen ja læhdetææn paahtamaan
Ruotsin halki kotia kohti. Elæmæ on mukavaa.
Tuollainen siitæ tuli:
http://wrenchmonkees.blogspot.com/
Pyøræ tuntuu kevyelle ja ketterælle: muutama kymmenen kiloa rautaa
jææ Tanskanmaalle. Myøs etupææn madaltaminen ja pari hammasta
isompi takaratas piristævæt ajotuntumaa mukavasti.
Tuo Supertrappi on muuten paljon æænekkææmmæn nækøinen kuin miltæ
se oikeasti kuulostaa.
ZZR 1200
Voihan Brahmabutra!!! Toihan on....toi on HIANOTuborgia....Ja jotenkin varmaan hienompi in the flesh! Upeeta et jotkut panostaa...Hats off
![]()
-CORSE-
Varmaan on etujættø nykyisellææn samaa luokkaa kuin ZZR:ssæ...?(jarijii @ Huhti. 18 2011,19:08) kirjoitti
Se tuntui ainakin radalla selkeæsti sukkelammin taittuvalta.
Tietysti erilainen rengasprofiilikin voi hæmætæ.
Tæytyy pitææ tangosta kiinni kotimatkalla ja laitetaan sitten
ohjausiskari, jos on liian herkæssæ... tai nostetaan etupææ takaisin yløs.
ZZR 1200
Komee Cafe tuli...(Ripley @ Huhti. 18 2011,17:22) kirjoitti
Ruvennut kuumottaan jo itseäkin ja tämän katsominen ei auta yhtään... ->
Kaippa sitä pusastakin tuommosen vasaroisi?(lappis @ Huhti. 20 2011,19:05) kirjoitti
![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Kotona ollaan!
Täytyy sanoa, että on ZRX mielenkiintoinen ajettava remontin
jälkeen. Raaka peli, joka kasvattaa sarvet päähän. Lähdin illalla
tulemaan ja ajelin yöllä Ruotsin läpi aamulautalle Tukholmaan.
Supikoirat ja peurat loikkivat pärinää pakoon. Valoteho oli todella
hyvä tarvikelampussa, mutta kahvanlämmittimiä jäin kaipaamaan...
No, eivät ne oikein tuommoiseen istu, kuten ei mukava penkkikään.
Tuo on vähän niin kuin vuoristorata: ei mukava, mutta erittäin hauska.
Tehtiin Köpiksessä penkitys juuri ennen lähtöä, ja käyrä kertoo
kaiken olennaisen. Vääntöä on ainakin riittävästi. Siis minulle.
Tuo siis irtoaa takapyörältä, kun annetaan viidennellä vaihteella
happea 115 tkm ajetulle vakio ZRX1200 vm. 2001 koneelle, johon on laitettu
K&N-vapaavirtaussuodattimet, Dyjojet stage 1 suutinsarja ja
SuperTrapp E.A.R. slipari.
Niin, ja pari hammasta isompi takaratas (selittää julman väännön heti alakierroksilta alkaen?).
En vielä ole käytännössä huomannut kuoppaa, joka on 5000 rpm kohdalla.
Seosmittauksen lukemat eivät ole luotettavia, koska anturi ei mennyt
kunnolla SuperTrapin läpi putkeen, vaan jäi puolitiehen.
Joku tietäväisempi voi kertoa, onko tuossa nyt sitten seokset kohdallaan,
vai pitäisikö vielä rikastaa jollain kierrosalueella...?
ZZR 1200
Paljon teillä menee bensaa normiajossa 100km:lle?
Eilen sain kulutukseksi 7,2l/100km.
Ja mielestäni hyvin rauhallisesti ajellen.
Jää toimintasäde siis reilusti alle 300 kilometrin.
Pyörä siis käsittääkseni sliparin vaihtoa vaille vakio 1100.
Täytynee nyt vaihtaa vielä uudet kynttilät, kun ei tullut huoltokirjaa mukana, niin ei tiedä koska vaihdettu.
Viime kesän Euroopan reissulla 2-päällä ja täydet matkavermeet mukana 5.0l/100 km.(6000 km) Ajo oli ihan normaalia vaihtelevilla nopeuksilla.
Mulla on 1200:nen täysin vakio, huollot tehty hyvin. Niin, S-malli tietty.
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
ripleyllä on melkoinen muodonmuutos rotassa käynyt. todella upea himmeäntumma väri ja aito sumppiraaserihan se on. hieno.
tehoa ja vääntöä suht paljon ajetuksi puskee kivasti. käppyrä on yllättävän tasainen. käppyrälle ei vakio-osilla ole varmaan mitään tehtävissä. sehän piisaa kun on looginen ajettava. useimmille.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Todella hieno sivuprofiili. Hillitty väritys on kanssa rautaa.(Ripley @ Huhti. 18 2011,17:22) kirjoitti
![]()
Tyylikäs kuppilakilpuri Ripleyllä. Tuommoisia ei tule joka päivä vastaan varsinkaan liikenteessä.
Syke-nimimerkille kulutuksesta: Kyllä kannattaa tulpat tarkastaa. Vuosi sitten keväällä taisi omassa olla noissa lukemissa, kun pari tulppaa oli pimeänä. Viime kesänä kulutus pyöri 4.5 - 5.5 litrassa. Tänä vuonna ei ole yli viiden kulutuksia vielä tullut, liekö sitten ajettu rauhallisemmin vai onko pelkällä 98:n juottamisella vaikutusta asiaan. Pyörän säädättäminen viime kesänä tiputti kulutusta parisen desiä myös. Dynökäppyrä(sahalaitainen käppyrä lähtötilanne):
![]()
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500