Laitoin tonne etusivun palstalle vinkkejä. Lahnuksen Shell klo 10:00
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
cräpperr,
Yritin käydä käskemässä omaa Lawsonia.
Ei pysty vielä jalkapöydällä nostamaan isompaa tupaan.
Sääri sen verran vielä bashana.
Pitäkää hauskaa ja hupparit päällä!
Hessu
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Do diin, reissu heitetty.. Varsinainen miitti paikka oli yksityistilaisuuden vuoksi jopa meiltä suljettu. noh lähistöltä löytyi pitsaa ja makkaraperunaa ym. Mukava reissu oli, jotens kiitos kaikille jotka kynnelle kykenivät. Ilmat oli taaskin suotuisat, aurinkoa oli (joskin pilven takana) ja melko lämmintä (+4) Ei siis ollenkaan pahaa keliä. Kuitenkin himaan tullessa oli pakko ottaa pieni Captain Morgan helpottamaan kylmää sisusta.
Kuitenkin vielä on kesää jäljellä.... seuraavaa miittiä odotellessa![]()
Do dii. Laitetaan tännekin. Kiitti kaikille. Ens kertaa odotellessa.![]()
![]()
![]()
![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Eipä siinä mitään, koska käännyttiin Sikivikin kanssa aikasemmin kohti Kärkölää ja sieltä muutamia mutkia pitkin himaan.
Juu kato Jari, peilit on sitä varten, et niitä tiiraillaan aina välillä(jarijii @ Kesä. 06 2009,22:20) kirjoitti
, Menit niin vauhdikkaasti siittä eteenpäin, et annoin olla. Ajeltiin sit Kärkölän kautta sopuisasti kotiin.
![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Laitetaas alan miesten näkyville:
ZRX meni mutta ketju/ratas -paketti jäi.
Siis uusi käyttämätön setti paketissa, merkkiä AFAM.
Myyjän mukaan parempi kuin DID. Täältä lisätietoa:
http://www.dc-afam.be/PAGES/PRODUCTS_E.html
Ovat X-rengasketjut niitattavalla lukolla.
Jos joku tarvii, niin 180 eurolla lähtee.
Sijaitsee Espoossa mutta postikin kulkee etukäteismaksua vastaan.
Soittele p. 050-66980
Hieno reissu, olipas komia pätkä Tammelasta Toijalaan 2843->2846 ja mutkia riitti
Nyt uusi takanen alla ja vaihdetaas se stefa vielä orggikseksi jos sitten pelittäisi![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Kamerat rikki/kotona.. Kuvia. *(mico @ Kesä. 08 2009,18:14) kirjoitti
![]()
Sikivi otti ilmeisesti jotain kuvia... mulla ei kameraa mukana *
...mutta tässä pari kuvaa iskarista, josta meetingissä keskustelimme.
Kuvassa tuo keltainen muoviholkki jossa kevyt jousi, rakenne siis erilainen kuin manuskassa. *
Nyt siis orggisstefa asennettuna...
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Rexi kunnossa ja uusi takanen sekä epäkeskot käännetty, pakko lähtee heittää kiesit![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tönärillä laitoin kun uuden takasen asensin... hienosti taittuu mutkaan ja etupää muuttui totaalisesti öljyjen vaihdon yhteydessä... suosittelen(jarijii @ Kesä. 09 2009,09:38) kirjoitti
![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Mico,
Mitä työkaluja tarvitsit, kun avasit etupamput?
Kattelin korjaamokäsikirjaa ja siellä oli vaikka millaista hilavitkutinta, että sai auki ja stefat vaihtoon.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ei siinä erikoistyökaluja pahemmin tarvitse... muutama jos työjärjestys oikea, kun etupyörä on poistettu:
Purkaminen:
1. löysää reippaasti iskarin alapään pultti (jos ei löysässä vaikea poistaa myöhemmin), jolloin öljyt tulevat ulos
2. löysää iskarin korkki
3. löysää iskarin esijännityksen säätö
4. ota iskari pois
5. poista alapään pultti ja pumppaamalla kevyesti loput öljyt
6. poista yläpään korkki ja valuta taas jos öljyä jäänyt, tässä vaiheessa on mahdollista, että valkoisen muoviholkin päässä oleva "prikka" putoaa öljyn sekaan eli kannattaa ottaa se talteen
7. poista pölysuoja varovasti (jos et uusi sitä) esim. ruuvimeisseliä apuna käyttäen
8. poista lukitusrengas, sitten stefa ja ylempi liukuholkki männän vartta apuna käyttäen, vetämällä vartta ulos (tarvitsee hieman voimaa)
9. vaihda liukupinnat ja tai ainakin stefa tarvittaessa
Kasaus:
1. tarkista, että jousi keltaisen holkin sisällä urassaan ja puodota alapään muoviholkki (jos ei erilainen rakenne) sylinteriputkeen varovasti ja tarkasta että suorassa pohjalla (keskittää männän sylinteriputken alapäähän)
2. asenna sylinterinvarsi; liukupinta sille kuuluvaan uraan yläpuolisella prikalla (käytin kovaa 30cm muoviputkea, joka sopi varren päälle apuna) koputtelemalla liukupinta paikalleen, varo ettei sylinterin varsi putoa käsistä putken pohjalle koska muoviholkki tarttuu sylinterivarren alapäähän...
3. sitten stefan asennus samoin käyttäen vanhaa stefaa (jarijiin kikka) apuna samaisella muoviputkella
4. stefan lukitus lukitusrenkaalla ja pölysuoja
5. sylinteri putkeen takaisin ja kiinnitys alapäästä alapään pultilla, tarkista tässä vaiheessa vielä muoviholkin oikea asento, jos sylinteri alkaa pyörimään männässä kun kiristät alapään pulttia... käytin n. 50cm terästankoa halk. 8-10mm jossa toinen pää terätty, jolla tarttuu männän virtausreikään putken yläpäästä (tämä tekele korvaa cylinder holder:n) jotta saa pultin kiristettyä
6. öljyt sisään ohjeen mukaan, käytin apteekista ostamaa 100ml:n ruiskua
7. pumppaus jotta ilma pois
8. iskari kiinni ja korkin momenttiin kiristys ja iskarin säätö
...hyvin toimii kun käyttää alkuperäistä stefaa (turhaan kokeiltu tarvikeosaa, ei toimi) ja jarijiillä voi olla vielä jotain lisättävää tähän... *
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Mullakin sama projekti edessä. Pistän samalla Öhlinssin jouset ja öljyt eteen.(hessu75 @ Kesä. 10 2009,07:03) kirjoitti
Mistäs löysit korjaamokäsikirjan? Jos sellainen netistä olis imuroitavissa niin viitsitkö laittaa linkkiä? Alfamerilta joskus kyselin huonolla menestyksellä...
ZRX 1100 + KLR 650
Laita mailiosoite tulemaan niin eiköhän löydy molemmat 1100:n ja/tai 1200:n manuskat...
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Kiitos! Laitoin sulle privaa..(mico @ Kesä. 10 2009,18:56) kirjoitti
ZRX 1100 + KLR 650
Isoja tiedostoja lähettää, mutta voit ladata ne täältä.(Tapsa_V @ Kesä. 10 2009,19:07) kirjoitti
...ja tuo öljynvaihto pumppuihin on todellakin vaivan arvoista!
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Olishan tuo hienoa 1100 kokeilla ja saahan tuota "isoa" myös kokeilla jos haluaa![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Sain ladattua tiedostot, kiitoksia paljon!(mico @ Kesä. 10 2009,21:36) kirjoitti
![]()
Mainitsit tuossa aiemmin, että tarvike-stefojen kanssa oli ollut jotain ongelmaa... Minkälaista? Eikö ne pitänyt ollenkaan vai oliko lyhytikäisiä?
ZRX 1100 + KLR 650
Mulla keski 200km mutkaa kun alkoivat tihkuttaa läpi ja jarijii osasi kertoa, että joku oli päässyt jopa 1,5kk noilla... *(Tapsa_V @ Kesä. 10 2009,22:08) kirjoitti
Kuitenkin, alkuperäiset huomattavan tukevampaa tekoa vaikkakin nuo ostamani tarvikestefat myös kaksijousisia. Hintaeroa näillä oli peräti euron luokkaa *
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Käyn hakemassa huomenna alkuperäiset!(mico @ Kesä. 10 2009,22:16) kirjoitti
![]()
ZRX 1100 + KLR 650
Löytyy noista linkin manuskoista, mutta ei siitä mikä tulostettuna paperiversiona, josta puuttuu myös yksi koko kappale välistä...
Sitä en muista mistä taannoin sen tulostanut *ja tuosta linkin manuskasta puuttuu tuo holkin jousi... ja kun katsoo tarkemmin niin muoviholkin prikka yläpäässä erilainen ja jousen yläpään holkissa ei oikeasti ole tuota alapäässä olevaa prikkaa nro 92200, joka tässäkin kuvassa näkyy koska ainakin minulla holkki menee jousen päälle eli myös tämä on erilainen.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tässä oikeanlainen rakenne, erilaisuus johtuu siis vuosimallista eli olen joskus tulostanut 2001 mallin manuskan *
edit. rakenne muuttunut näemmä 2003 kun oma on vm. 2004
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Alustavasti lauantaina lähdössä Tampesteriin. Katotaan. Niin joo. Otin pari kännykkäkuvaa. En oo vielä ehtiny niitä latailla mihinkään. Jarillahan olikin jo parit kuvat esillä. Katotaan, josko tapaillaan lauantaina.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
No joo... *(jarijii @ Kesä. 11 2009,23:33) kirjoitti
En pääse miittiin, pitänee potkia renkaat toisten *![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Jaha pannaans tätä foorumia vähän upaten.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Moro ja apuva.
Päätin putsata reksin kaasarit. On noita tullut eri vehkeistä irroteltua, mutta kyllä tässä oli ylivertaisen vmäiset kaasarit irrottaa. Irrotus onnistui lopulta niin, että painoin putsarinpuolen kumilurtat ilmaboksiin sisään niin pitkälle kuin menivät - noin menetellen sai tilaa repiä kaasarit ulos.
Putsaamisessa ei mitään ihmeellistä ollutkaan, tyhjäkäyntiruuvit olivat aivan miten sattuu. Muuten ei löytynyt mitään ihmeellistä kuraa tai epäpuhtauksia.
Mutta miten ihmeessä kaasarit saa muilutettua takaisin? Kumilurtat ei mielestäni voi olla sisään painettuina, koska eihän niitä saa erkkikään kaivettua paikalleen kun kaasarit ovat paikallaan. Olisiko jotain kikkaa tähän?Äly loppui itseltä...
Nimim. Joudunko ostamaan podiputsarit, suutinsarjan ja dynoaikaa?
-- Urea jacta est --
Tuota,
siirsitkö suodatinkoteloa taaksepäin niin kuin tuossa manuaalissa kerrotaan? Pirun työläät ne on kyllä kiskoa pois/laittaa takaisin.
EDIT: tuossa kuvassa ja tekstissä ei ole suinkaan kaikki mitä siitä joutuu purkamaan jotta ilmaboxi liikkuu... tarina alkoi edellisellä sivulla.
Se menee Jari silleen, et piukka on piukka, mut ei oo väljän voittanutta.(jarijii @ Kesä. 26 2009,00:30) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>