Ketjut ja takarattaan hommasin tokimotosta.Eturattaan kanssa sai vähän jumpata,ei meinannut löytyy mistään -1 ratasta.Kävin miltein kaikki valmistajat läpi,niin johan löytyi eli etunen on renthal.Ketjut on DiD ja takarattaan valmistajaa en tiedä...(jarijii @ Heinä. 03 2006,22:55) kirjoitti
Pakko sanoa,että onhan se hieno pyörä ja Kawasaki laatua. Olenhan mä ajanut sillä jo yli 5tkm ja vasta nyt temppuilee...
Merkkivalo ilmoitteli mulle kehä ykkösellä,että käy liian kuumana.
'Nooh. Jäähdyttelin ja katselin,että nestettä on ja flektin sulake ei ole palanut. Kaks kolme kilsaa sillä pystyi ajamaan ja taas sama juttu.
Mikä vikana??? Anturi???
Mut on se äijä pyörä silloin,kun se toimii!
Vespa 250GTs
uusi pyörä? takuu voimassa? vie myyjäliikkeeseen..
Sinnehän mä sen aamulla vein. Matkalla jäähdyttelin 6,5 kilsan(blastmaster @ Heinä. 13 2006,08:40) kirjoitti
'jälkeen.
Vespa 250GTs
noniin, nyt hyviä purkaamoja kehiin, esim. saksasta.
meni rexistä kampuran tai veivin laakeri paskaks.
eli vaihtokoneen hintaa mietin, varmaan ainakin helpompi kun ruveta purkamaan ja korjuaamaan.
no ei kai nyt sentään kampura tai laakeri?.. raportoi mitä tapahtui ku selviää...
Pikkuhäikkää tyrkkää mullakin. Pari kolme kertaa viikon aikana on Rex kieltäytynyt käynistymästä. Joka kerta on kone ollut lämmin tai ei ainakaan kylmä.
Startti pyörittää mielestäni normaalisti, mutta kone ei ees lupaa. Muutaman yrityksen ja kirosanan saattelemana kuitenkin tärähtänyt lopulta käyntiin. Käyntihäiriöitä tai muutakaan epänormaalia ei tuon starttiongelman lisäksi ole ilmennyt.
Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.
Ensinnäkin otan osaa. On mulla vaan pienet murheet..(total13 @ Heinä. 13 2006,13:21) kirjoitti
Paljonko sillä pyörällä on ajettu?
Vespa 250GTs
Aauuts!(total13 @ Heinä. 13 2006,13:21) kirjoitti
Kuis ny noin. Tuli aivan liikaa tehhoo ku laittelit hi-po osia kiinni
Ei ny,
Jos on edelleen tarvetta sille mahdolliselle vaihtokoneelle, voin kysyä kaverilta Saksasta.
Heitä vaikka YVtä ja katsotaan tarkemmin asiaa.
-Hessu-
PS. Megaphone on tilauksessa jäbät![]()
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Kaukana tiensä päästä se on se akku. Mun Rexi on vuosimallia 2001, matkamittarissa on 78 tkm ja akku on tyhjentynyt kerran "pohjia myöten", kun kahvanlämmittimet jäivät vahingossa yöksi päälle - eikä mitään ongelmia. Oikein jännityksellä odotan, milloin alkuperäinen akku alkaa osoittaa joitain hyytymisen merkkejä... (on kyllä käynyt jo mielessä, että pitäisi hommata uusi, ihan varmuuden vuoksi).(Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
ZZR 1200
Mistä? Kumpi? Mihin hintaan on luvattu? Klasmosta se ei ainakaan ole sillä sieltä tulee ZRX:n Megaphonetilauksille vaan eioo-vastauksia.(hessu75 @ Heinä. 14 2006,11:58) kirjoitti
ZRX kyllä tarvitsee putken egonsa vahvistukseksi sillä vakion suhina kuulostaa melkein säälittävältä. Kun ZRX käy ja vieressä käynnistetään 900 Hornet vakioputkilla niin sitten ei enää kuulu kuin Hondan hurina. Rexin käynnissäolo pitää katsoa mittarista. Ja tämä on tosi.![]()
Tarkasti lukien...ZRX tarvitsee...Ymmärrän pointtisi kyllä ihan täysin.(jarijii @ Heinä. 14 2006,17:33) kirjoitti
Pyörästä oli nyt kyse.
Tosiaan tuo ZRX tarvitsis minun mielestäni vähän matalamman ja kumeamman äänen. Että olis ulkonäkö ja ääni samaa sarjaa.
Kuitenkin Hyvää Viikonloppua sillä ollaan me jossakin samaa mieltä. Jos ajaa, pitää tankata välillä.![]()
Voi helvata, mitähän se sit nikottelee??(Ripley @ Heinä. 14 2006,13:55) kirjoitti
Pistän akun kuitenkin jarijiin vinkin perusteella latinkiin...ihan vaan varmuudeksi. Pitäis nimittäin ens viikon alusta lähteä tekemään pieni kierros Suomenmaalla ja toivoa sopis ettei maakuntaan jäätäis. Ei muuta kuin
![]()
Millä tiedoilla tuohon johtopäätökseen tulit? Tiesitkö, että akku on helposti tiensä päässä kolmessa vuodessa, jos sitä ei huolleta seisonta-aikana? Puhumattakaan siitä, että akku on huollettavaa mallia ja kennot (neste)vajaita. Tosin -03 mallissa varmasti on "huoltovapaa", mutta ei sekään ole täysin huoltovapaa.(Ripley @ Heinä. 14 2006,13:55) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Mulla teki oma pyörä saman n. 1,5 kk sitten.(Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
En tiedä onko asialla vaikutusta, mutta aemmin kun sammutin koneen samalla höräytin kaasua reilusti.
Sen jälkeen olen sammuttanut tasaiselta tyhjäkäynniltä ja aina on lähtenyt terävästi käyntiin.
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Kokemuksen zyvä rintaääni puhuu...(KMSwallower @ Heinä. 16 2006,15:51) kirjoitti
Edellisissä pyörissäni on ollut ei-huoltovapaita akkuja, aina tunnettua merkkiä, jotka perusteellisesta huollosta ja huolenpidosta huolimatta ovat olleet vaihtokunnossa parin-kolmen kauden jälkeen. Tämä nykyinen akkendaali, ensimäinen huoltovapaa jonka omistan, on siis toiminut moitteetta jo viisi vuotta ja +75tkm. Ainoa huolto jota se on saanut osakseen on irroitus pyörästä syksyllä, siirto tallin lattialle ("viileään"), päivän ylläpitolataus syksyllä, vuodenvaihteen tienoilla sekä keväällä. Hyvä akku siis.
![]()
ZZR 1200
Niin, mutta et voi tietää miten Qwert on akkuaan hoitanut.(Ripley @ Heinä. 17 2006,12:56) kirjoitti
Itsellä on neljättä kesää ei-huoltovapaa Exide. Olen lataillut sitä Ctek-laturilla kuukauden välein koko seisonta-ajan. Säilytys ulkona->vähän itsepurkautumista. Kokemusta on mm. ei-huoltovapaista Yuasa-"laatuakuista", jotka kestävät oikealla hoidolla kevyesti yli 5 vuotta...
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
No se on kyllä totta juu. Tässä ketjussapa on nyt sitten hyviä vinkkejä ZRX:n akun hoitoon, Qwertille ja muille. Pitkää ikää ja valiojugurttia!(KMSwallower @ Heinä. 17 2006,17:25) kirjoitti
ZZR 1200
Kattoppas, täällähän on syntynyt kova keskustelu akuista. Hyvä, hyvä!(Ripley @ Heinä. 18 2006,13:03) kirjoitti
Raportoin hieman omaa tilannettani. Eilen illalla palattiin kotiin reissusta. Kolme päivää ja n.1300km tuli kiskottua Suomea ristiin rastiin ja pyörä pelasi kerrassaan hienosti. Niinkuin varmaan lähes kaikki tätä ketjua seuranneet tietävätkin niin on se vaan tämä zrx mahtava vekotin. Takana noin 100km moottorirataa ja noin 1200km mutka- ja moottoriteitä takapenkkiläisen ja tavaroiden kanssa. Paikat eivät puutuneet juuri nimeksikään. Pysähdyksiä otettiin tosin melko useasti. Takapenkkiläisen polvikulma voisi olla hieman loivempi.
Vääntöä tuosta moposta löytyy ihan prkleesti. Helppo ja ennenkaikkea hauska peli ajaa. Ehdottoman suositeltava peli jokapäiväiseen sekalaiseen ajoon sekä matkalle. Keskimääräinen kulutus reissun aikana oli 5,3 l/100km eli melko pienellä tuo näyttäisi kulkevan.
Kerroin tuossa aikaisemmin että latailen varmuudeksi tuon akun ennen reissuun lähtöä ja latasinkin. Akkua irroittaessani kuitenkin huomasin, että miinusnapa oli jonkin verran hapettunut. Kengät olivat kyllä tiukasti kiinni. Epäilenkin vahvasti, että tuo hapettuma on ollut syypää hetkittäisiin nikotteluihin. Varmuutta ei tietenkään ole, mutta tuossa reissun aikana tuli pyörää starttailtua juuri tuollaisena lämpimänä joloin aikaisemmin nuo vaivat olivat esiintyneet.
Sitten lienee syytä muutamalla sanalla selventää vellovia akunhoitospekulaatioita.![]()
Minun akunhoitoni välillä 2003-2006...
Talvi 03/04:
-Akku irti koko seisonta-ajan. Säilytys normaalissa huoneenlämmössä. Lataus kolme tai neljä kertaa 0,8A virralla arviolta 15h ajan. Purin akun kerran myös pienen hehkulampun avulla.
Talvi 04/05:
-Akku irti koko seisonta-ajan. Säilytys hieman huoneenlämpöä viileämmässä n.12-16 asteessa. Lataus pari kolme kertaa 0,8A virralla n.15h. Ei purkua.
Talvi 05/06:
-Pyörä oli koko seisonta-ajan takuuhuollossa. Ei tietoa akunhoidosta! Epäilen kuitenkin, että akku on ollut paikallaan koko tuon ajan ja keväällä vain ladattu. Tuo miinusnavan hapettuminenkin viittaa mielestäni tähän. Tästä syystä epäilin myös, että koko akku voisi olla sökö. Varsinkin, kun ottaa huomioon, että akulla ajetaan "jo" neljättä kautta.
Käys Qwert kattomassa Jyryn pyörästä takajalkatappien siirtopalikoita.
Laskevat ja siirtävät takatappeja eteenpäin. Olivat tosi asialliset!
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Mahtoikohan Jyryllä olla tällaiset siirtosarjat?(Kawamän @ Heinä. 20 2006,13:34) kirjoitti
Aikoinaan suunnittelin noiden tilaamista tuolta zrxoa.comista, mutta ongelma on oma siro 47. Tämän vuoksi takapenkkiläinen joutuu nyt jo pitämään jalkojaan päkiän kohdalta jalkatapeilla, jotta ne eivät ottaisi kiinni minun pohkeisiini. Alaspäin noita takajalkatappeja siis voisi siirtää, mutta ei oikein eteenpäin.
Ihan hyvännäköisethän nuo ainakin ovat.
Mulla ei tuo linkki auennut, kun en ole sinne sivuille rekisteröitynyt vielä. Mutta varmaan samalla myyjällä on kys. palikoita myynnissä e-bayssa josta kattelin äsken.
Jyryn osat on periaatteeltaan samanlaiset, mutta itse tehty ja siinä on alkuperäiset tapit. Tuossa jenkkiversiossa on näköjään käytetty jotain pultattavaa tarviketappia.
Eipä noita takatappeja voi suoraan paljoa laskea, oikeeta ainaskaan, voi alkaa kyytiläisen kantapäätä kuumottaan.
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Koita tota linkkiä.Raxin siirtosarja
Sorry kirotusvirhe, mut linkin pitäis siitä huolimatta toimia.![]()
Kyllä odottavan aika on pitkä. Ameriikan maasta on tilattu se Kerkerin Megaphone 127-61106 ts. sillä hiljaisemmalla huilulla. Tuotteen pitäisi olla uutta painosta joten saas nähdä mitä sieltä tulee.
Mitenköhän tämän jännityksestä johtuvan käsien vapinan saisi kuriin?
No, eihän sitä toisaalta tiedä vaika ehtisi vaihtaa Speed Tripleen ennen putken tuloa?![]()
Höh,
Missä se on?
Mä yritin ettiä sitä yhtä keskustelua, missä puhutaan Rexin öljyistä.
Siinä oli sanottu, että muilla Rexi kuskeilla on mineraalit ja ihana ajaa ja vaihtaa.
Mitä mää nyt sitten tungen sinne koneeseen? Allright kiven heiton päässä duunista ja menen kohta hakeen huolto-osat viikonloppua varten...
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
itsellä teboil (synt) 15w/50 ja hyvin toimii..
Eiköhän Rexiin käy ihan 15W-40 mineraalit (esim. Delvac) tai sitten esim. siitä Allrightin vierestä edullisesti löytyvää 15W-50 Superbike synteettien litku.(hessu75 @ Joulu. 28 2006,08:01) kirjoitti
Power is nothing without mojo!
Jaa, että Delvac.(makemich @ Joulu. 28 2006,10:26) kirjoitti
Oisko tää Motonetin sitten sitä ---> Delvac Super 1400 15W-40/20L 59-1305 59.90€
Jos on sopivaa, niin tuommoinen sitten.
-H-
Kawasaki ZX14 2008
Itsellä ollut XJR:ssä sitä MX-versiota mutta taitavat olla melkolailla samaa kamaa. Mutta tosiaan jos häiritsee että purkissa ei puhuta motorcycleistä mitään niin siitä halpakaupasta saanee vieläkin Teboilin Superbike 4L johonkin 27€....(hessu75 @ Joulu. 28 2006,11:04) kirjoitti
Power is nothing without mojo!