Sivu: 8 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 2679:sta
  1. #211
    Lainaa (jarijii @ Heinä. 03 2006,22:55) kirjoitti
    Lainaa (lappis @ Heinä. 03 2006,16:25) kirjoitti
    Lainaa (matula @ Heinä. 02 2006,19:34) kirjoitti
    Ja sitten arvostelua tulossa. Kävin kokeilemassa oikein teräviä lähtöjä mutta odotuksia vähemmän tulostui raakaa voimaa jolla takakumi karkaa vahingossa sutimaan...
    Halvin "viritys" vaihda välitykset.

    Mulla edessä -1 ja takana +4,piirtää ja keulii ihan eri tavalla
    mistä hommasit rattaat,mulla rupeaa olemaan vaihtokunnossa
    ja vois pistää tuonne taakse +2.. hammasta lisää,muutenkin
    hakusessa DID paketti ei paljon suomi sivuilta löydy.

    noita "raaka" aihioita kyllä löytyy,vai käykö jos ei muistini petä
    niin 12:sessa on isompi taka kiekko,varmaan räytyy sitten ketjumittaa kasvatta suuremmaksi kun tuo 110,vai niten on
    kukakin tehny,ja mistä hommaneet.
    Ketjut ja takarattaan hommasin tokimotosta.Eturattaan kanssa sai vähän jumpata,ei meinannut löytyy mistään -1 ratasta.Kävin miltein kaikki valmistajat läpi,niin johan löytyi eli etunen on renthal.Ketjut on DiD ja takarattaan valmistajaa en tiedä...
  2. #212
    Pakko sanoa,että onhan se hieno pyörä ja Kawasaki laatua. Olenhan mä ajanut sillä jo yli 5tkm ja vasta nyt temppuilee...
    Merkkivalo ilmoitteli mulle kehä ykkösellä,että käy liian kuumana.
    'Nooh. Jäähdyttelin ja katselin,että nestettä on ja flektin sulake ei ole palanut. Kaks kolme kilsaa sillä pystyi ajamaan ja taas sama juttu.

    Mikä vikana??? Anturi???
    Mut on se äijä pyörä silloin,kun se toimii!



    Vespa 250GTs
  3. #213
  4. #214
    Lainaa (blastmaster @ Heinä. 13 2006,08:40) kirjoitti
    uusi pyörä? takuu voimassa? vie myyjäliikkeeseen..
    Sinnehän mä sen aamulla vein. Matkalla jäähdyttelin 6,5 kilsan
    'jälkeen.
    Vespa 250GTs
  5. #215
    noniin, nyt hyviä purkaamoja kehiin, esim. saksasta.

    meni rexistä kampuran tai veivin laakeri paskaks.

    eli vaihtokoneen hintaa mietin, varmaan ainakin helpompi kun ruveta purkamaan ja korjuaamaan.
  6. #216
    no ei kai nyt sentään kampura tai laakeri?.. raportoi mitä tapahtui ku selviää...
  7. #217
    Pikkuhäikkää tyrkkää mullakin. Pari kolme kertaa viikon aikana on Rex kieltäytynyt käynistymästä. Joka kerta on kone ollut lämmin tai ei ainakaan kylmä.
    Startti pyörittää mielestäni normaalisti, mutta kone ei ees lupaa. Muutaman yrityksen ja kirosanan saattelemana kuitenkin tärähtänyt lopulta käyntiin. Käyntihäiriöitä tai muutakaan epänormaalia ei tuon starttiongelman lisäksi ole ilmennyt.
    Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.



  8. #218
    Lainaa (total13 @ Heinä. 13 2006,13:21) kirjoitti
    noniin, nyt hyviä purkaamoja kehiin, esim. saksasta.

    meni rexistä kampuran tai veivin laakeri paskaks.

    eli vaihtokoneen hintaa mietin, varmaan ainakin *helpompi kun ruveta purkamaan ja korjuaamaan.
    Ensinnäkin otan osaa. On mulla vaan pienet murheet..
    Paljonko sillä pyörällä on ajettu?
    Vespa 250GTs
  9. #219
    Lainaa (total13 @ Heinä. 13 2006,13:21) kirjoitti
    noniin, nyt hyviä purkaamoja kehiin, esim. saksasta.

    meni rexistä kampuran tai veivin laakeri paskaks.

    eli vaihtokoneen hintaa mietin, varmaan ainakin *helpompi kun ruveta purkamaan ja korjuaamaan.
    Aauuts!

    Kuis ny noin. Tuli aivan liikaa tehhoo ku laittelit hi-po osia kiinni

    Ei ny,

    Jos on edelleen tarvetta sille mahdolliselle vaihtokoneelle, voin kysyä kaverilta Saksasta.
    Heitä vaikka YVtä ja katsotaan tarkemmin asiaa.

    -Hessu-

    PS. Megaphone on tilauksessa jäbät
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  10. #220
    Lainaa (Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
    Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.
    Kaukana tiensä päästä se on se akku. Mun Rexi on vuosimallia 2001, matkamittarissa on 78 tkm ja akku on tyhjentynyt kerran "pohjia myöten", kun kahvanlämmittimet jäivät vahingossa yöksi päälle - eikä mitään ongelmia. Oikein jännityksellä odotan, milloin alkuperäinen akku alkaa osoittaa joitain hyytymisen merkkejä... (on kyllä käynyt jo mielessä, että pitäisi hommata uusi, ihan varmuuden vuoksi).
    ZZR 1200
  11. #221
    Lainaa (hessu75 @ Heinä. 14 2006,11:58) kirjoitti
    PS. Megaphone on tilauksessa jäbät *
    Mistä? Kumpi? Mihin hintaan on luvattu? Klasmosta se ei ainakaan ole sillä sieltä tulee ZRX:n Megaphonetilauksille vaan eioo-vastauksia.

    ZRX kyllä tarvitsee putken egonsa vahvistukseksi sillä vakion suhina kuulostaa melkein säälittävältä. Kun ZRX käy ja vieressä käynnistetään 900 Hornet vakioputkilla niin sitten ei enää kuulu kuin Hondan hurina. Rexin käynnissäolo pitää katsoa mittarista. Ja tämä on tosi.
  12. #222
    Lainaa (jarijii @ Heinä. 14 2006,17:33) kirjoitti
    ZRX kyllä tarvitsee...
    Tarkasti lukien...ZRX tarvitsee...Ymmärrän pointtisi kyllä ihan täysin.

    Pyörästä oli nyt kyse.

    Tosiaan tuo ZRX tarvitsis minun mielestäni vähän matalamman ja kumeamman äänen. Että olis ulkonäkö ja ääni samaa sarjaa.

    Kuitenkin Hyvää Viikonloppua sillä ollaan me jossakin samaa mieltä. Jos ajaa, pitää tankata välillä.
  13. #223
    Lainaa (Ripley @ Heinä. 14 2006,13:55) kirjoitti
    Lainaa (Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
    Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.
    Kaukana tiensä päästä se on se akku. Mun Rexi on vuosimallia 2001, matkamittarissa on 78 tkm ja akku on tyhjentynyt kerran "pohjia myöten", kun kahvanlämmittimet jäivät vahingossa yöksi päälle - eikä mitään ongelmia. Oikein jännityksellä odotan, milloin alkuperäinen akku alkaa osoittaa joitain hyytymisen merkkejä... (on kyllä käynyt jo mielessä, että pitäisi hommata uusi, ihan varmuuden vuoksi).
    Voi helvata, mitähän se sit nikottelee?? Pistän akun kuitenkin jarijiin vinkin perusteella latinkiin...ihan vaan varmuudeksi. Pitäis nimittäin ens viikon alusta lähteä tekemään pieni kierros Suomenmaalla ja toivoa sopis ettei maakuntaan jäätäis. Ei muuta kuin
  14. #224
    Lainaa (Ripley @ Heinä. 14 2006,13:55) kirjoitti
    Lainaa (Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
    Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.
    Kaukana tiensä päästä se on se akku.
    Millä tiedoilla tuohon johtopäätökseen tulit? Tiesitkö, että akku on helposti tiensä päässä kolmessa vuodessa, jos sitä ei huolleta seisonta-aikana? Puhumattakaan siitä, että akku on huollettavaa mallia ja kennot (neste)vajaita. Tosin -03 mallissa varmasti on "huoltovapaa", mutta ei sekään ole täysin huoltovapaa.



    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  15. #225
    Lainaa (Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
    Pikkuhäikkää tyrkkää mullakin. Pari kolme kertaa viikon aikana on Rex kieltäytynyt käynistymästä. Joka kerta on kone ollut lämmin tai ei ainakaan kylmä.
    Startti pyörittää mielestäni normaalisti, mutta kone ei ees lupaa. Muutaman yrityksen ja kirosanan saattelemana kuitenkin tärähtänyt lopulta käyntiin. Käyntihäiriöitä tai muutakaan epänormaalia ei tuon starttiongelman lisäksi ole ilmennyt.
    Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.
    Mulla teki oma pyörä saman n. 1,5 kk sitten.
    En tiedä onko asialla vaikutusta, mutta aemmin kun sammutin koneen samalla höräytin kaasua reilusti.
    Sen jälkeen olen sammuttanut tasaiselta tyhjäkäynniltä ja aina on lähtenyt terävästi käyntiin.
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  16. #226
    Lainaa (KMSwallower @ Heinä. 16 2006,15:51) kirjoitti
    Lainaa (Ripley @ Heinä. 14 2006,13:55) kirjoitti
    Lainaa (Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
    Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.
    Kaukana tiensä päästä se on se akku.
    Millä tiedoilla tuohon johtopäätökseen tulit? Tiesitkö, että akku on helposti tiensä päässä kolmessa vuodessa, jos sitä ei huolleta seisonta-aikana? Puhumattakaan siitä, että akku on huollettavaa mallia ja kennot (neste)vajaita. Tosin -03 mallissa varmasti on "huoltovapaa", mutta ei sekään ole täysin huoltovapaa.
    Kokemuksen zyvä rintaääni puhuu... Edellisissä pyörissäni on ollut ei-huoltovapaita akkuja, aina tunnettua merkkiä, jotka perusteellisesta huollosta ja huolenpidosta huolimatta ovat olleet vaihtokunnossa parin-kolmen kauden jälkeen. Tämä nykyinen akkendaali, ensimäinen huoltovapaa jonka omistan, on siis toiminut moitteetta jo viisi vuotta ja +75tkm. Ainoa huolto jota se on saanut osakseen on irroitus pyörästä syksyllä, siirto tallin lattialle ("viileään"), päivän ylläpitolataus syksyllä, vuodenvaihteen tienoilla sekä keväällä. Hyvä akku siis.
    ZZR 1200
  17. #227
    Lainaa (Ripley @ Heinä. 17 2006,12:56) kirjoitti
    Lainaa (KMSwallower @ Heinä. 16 2006,15:51) kirjoitti
    Lainaa (Ripley @ Heinä. 14 2006,13:55) kirjoitti
    Lainaa (Qwert @ Heinä. 13 2006,18:29) kirjoitti
    Voisiko tienpäähän saapuva akku tehdä moista? Akku on vielä alkuperäinen, pyörä vm.-03.
    Kaukana tiensä päästä se on se akku.
    Millä tiedoilla tuohon johtopäätökseen tulit? Tiesitkö, että akku on helposti tiensä päässä kolmessa vuodessa, jos sitä ei huolleta seisonta-aikana? Puhumattakaan siitä, että akku on huollettavaa mallia ja kennot (neste)vajaita. Tosin -03 mallissa varmasti on "huoltovapaa", mutta ei sekään ole täysin huoltovapaa.
    Kokemuksen zyvä rintaääni puhuu... * Edellisissä pyörissäni on ollut ei-huoltovapaita akkuja, aina tunnettua merkkiä, jotka perusteellisesta huollosta ja huolenpidosta huolimatta ovat olleet vaihtokunnossa parin-kolmen kauden jälkeen. Tämä nykyinen akkendaali, ensimäinen huoltovapaa jonka omistan, on siis toiminut moitteetta jo viisi vuotta ja +75tkm. Ainoa huolto jota se on saanut osakseen on irroitus pyörästä syksyllä, siirto tallin lattialle ("viileään"), päivän ylläpitolataus syksyllä, vuodenvaihteen tienoilla sekä keväällä. Hyvä akku siis. *
    Niin, mutta et voi tietää miten Qwert on akkuaan hoitanut.

    Itsellä on neljättä kesää ei-huoltovapaa Exide. Olen lataillut sitä Ctek-laturilla kuukauden välein koko seisonta-ajan. Säilytys ulkona->vähän itsepurkautumista. Kokemusta on mm. ei-huoltovapaista Yuasa-"laatuakuista", jotka kestävät oikealla hoidolla kevyesti yli 5 vuotta...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  18. #228
    Lainaa (KMSwallower @ Heinä. 17 2006,17:25) kirjoitti
    Niin, mutta et voi tietää miten Qwert on akkuaan hoitanut.
    No se on kyllä totta juu. Tässä ketjussapa on nyt sitten hyviä vinkkejä ZRX:n akun hoitoon, Qwertille ja muille. Pitkää ikää ja valiojugurttia!
    ZZR 1200
  19. #229
    Lainaa (Ripley @ Heinä. 18 2006,13:03) kirjoitti
    Lainaa (KMSwallower @ Heinä. 17 2006,17:25) kirjoitti
    Niin, mutta et voi tietää miten Qwert on akkuaan hoitanut.
    No se on kyllä totta juu. Tässä ketjussapa on nyt sitten hyviä vinkkejä ZRX:n akun hoitoon, Qwertille ja muille. Pitkää ikää ja valiojugurttia!
    Kattoppas, täällähän on syntynyt kova keskustelu akuista. Hyvä, hyvä!
    Raportoin hieman omaa tilannettani. Eilen illalla palattiin kotiin reissusta. Kolme päivää ja n.1300km tuli kiskottua Suomea ristiin rastiin ja pyörä pelasi kerrassaan hienosti. Niinkuin varmaan lähes kaikki tätä ketjua seuranneet tietävätkin niin on se vaan tämä zrx mahtava vekotin. Takana noin 100km moottorirataa ja noin 1200km mutka- ja moottoriteitä takapenkkiläisen ja tavaroiden kanssa. Paikat eivät puutuneet juuri nimeksikään. Pysähdyksiä otettiin tosin melko useasti. Takapenkkiläisen polvikulma voisi olla hieman loivempi.
    Vääntöä tuosta moposta löytyy ihan prkleesti. Helppo ja ennenkaikkea hauska peli ajaa. Ehdottoman suositeltava peli jokapäiväiseen sekalaiseen ajoon sekä matkalle. Keskimääräinen kulutus reissun aikana oli 5,3 l/100km eli melko pienellä tuo näyttäisi kulkevan.

    Kerroin tuossa aikaisemmin että latailen varmuudeksi tuon akun ennen reissuun lähtöä ja latasinkin. Akkua irroittaessani kuitenkin huomasin, että miinusnapa oli jonkin verran hapettunut. Kengät olivat kyllä tiukasti kiinni. Epäilenkin vahvasti, että tuo hapettuma on ollut syypää hetkittäisiin nikotteluihin. Varmuutta ei tietenkään ole, mutta tuossa reissun aikana tuli pyörää starttailtua juuri tuollaisena lämpimänä joloin aikaisemmin nuo vaivat olivat esiintyneet.

    Sitten lienee syytä muutamalla sanalla selventää vellovia akunhoitospekulaatioita.
    Minun akunhoitoni välillä 2003-2006...
    Talvi 03/04:
    -Akku irti koko seisonta-ajan. Säilytys normaalissa huoneenlämmössä. Lataus kolme tai neljä kertaa 0,8A virralla arviolta 15h ajan. Purin akun kerran myös pienen hehkulampun avulla.

    Talvi 04/05:
    -Akku irti koko seisonta-ajan. Säilytys hieman huoneenlämpöä viileämmässä n.12-16 asteessa. Lataus pari kolme kertaa 0,8A virralla n.15h. Ei purkua.

    Talvi 05/06:
    -Pyörä oli koko seisonta-ajan takuuhuollossa. Ei tietoa akunhoidosta! Epäilen kuitenkin, että akku on ollut paikallaan koko tuon ajan ja keväällä vain ladattu. Tuo miinusnavan hapettuminenkin viittaa mielestäni tähän. Tästä syystä epäilin myös, että koko akku voisi olla sökö. Varsinkin, kun ottaa huomioon, että akulla ajetaan "jo" neljättä kautta.
  20. #230
    Käys Qwert kattomassa Jyryn pyörästä takajalkatappien siirtopalikoita.
    Laskevat ja siirtävät takatappeja eteenpäin. Olivat tosi asialliset!
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  21. #231
    Lainaa (Kawamän @ Heinä. 20 2006,13:34) kirjoitti
    Käys Qwert kattomassa Jyryn pyörästä takajalkatappien siirtopalikoita.
    Laskevat ja siirtävät takatappeja eteenpäin. Olivat tosi asialliset!
    Mahtoikohan Jyryllä olla tällaiset siirtosarjat?
    Aikoinaan suunnittelin noiden tilaamista tuolta zrxoa.comista, mutta ongelma on oma siro 47. Tämän vuoksi takapenkkiläinen joutuu nyt jo pitämään jalkojaan päkiän kohdalta jalkatapeilla, jotta ne eivät ottaisi kiinni minun pohkeisiini. Alaspäin noita takajalkatappeja siis voisi siirtää, mutta ei oikein eteenpäin.
    Ihan hyvännäköisethän nuo ainakin ovat.
  22. #232
    Mulla ei tuo linkki auennut, kun en ole sinne sivuille rekisteröitynyt vielä. Mutta varmaan samalla myyjällä on kys. palikoita myynnissä e-bayssa josta kattelin äsken.
    Jyryn osat on periaatteeltaan samanlaiset, mutta itse tehty ja siinä on alkuperäiset tapit. Tuossa jenkkiversiossa on näköjään käytetty jotain pultattavaa tarviketappia.
    Eipä noita takatappeja voi suoraan paljoa laskea, oikeeta ainaskaan, voi alkaa kyytiläisen kantapäätä kuumottaan.
    ZRX 1200S *2001
    ZZR 1200 2004
  23. #233
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Koita tota linkkiä.Raxin siirtosarja
  24. #234
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sorry kirotusvirhe, mut linkin pitäis siitä huolimatta toimia.
  25. #235
    Kyllä odottavan aika on pitkä. Ameriikan maasta on tilattu se Kerkerin Megaphone 127-61106 ts. sillä hiljaisemmalla huilulla. Tuotteen pitäisi olla uutta painosta joten saas nähdä mitä sieltä tulee.

    Mitenköhän tämän jännityksestä johtuvan käsien vapinan saisi kuriin?

    No, eihän sitä toisaalta tiedä vaika ehtisi vaihtaa Speed Tripleen ennen putken tuloa?
  26. #236
    Höh,

    Missä se on?
    Mä yritin ettiä sitä yhtä keskustelua, missä puhutaan Rexin öljyistä.
    Siinä oli sanottu, että muilla Rexi kuskeilla on mineraalit ja ihana ajaa ja vaihtaa.
    Mitä mää nyt sitten tungen sinne koneeseen? Allright kiven heiton päässä duunista ja menen kohta hakeen huolto-osat viikonloppua varten...

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  27. #237
  28. #238
    Lainaa (hessu75 @ Joulu. 28 2006,08:01) kirjoitti
    Mitä mää nyt sitten tungen sinne koneeseen? Allright kiven heiton päässä duunista ja menen kohta hakeen huolto-osat viikonloppua varten...

    -Hessu-
    Eiköhän Rexiin käy ihan 15W-40 mineraalit (esim. Delvac) tai sitten esim. siitä Allrightin vierestä edullisesti löytyvää 15W-50 Superbike synteettien litku.
    Power is nothing without mojo!
  29. #239
    Lainaa (makemich @ Joulu. 28 2006,10:26) kirjoitti
    Lainaa (hessu75 @ Joulu. 28 2006,08:01) kirjoitti
    Mitä mää nyt sitten tungen sinne koneeseen? Allright kiven heiton päässä duunista ja menen kohta hakeen huolto-osat viikonloppua varten...

    -Hessu-
    Eiköhän Rexiin käy ihan 15W-40 mineraalit (esim. Delvac) tai sitten esim. siitä Allrightin vierestä edullisesti löytyvää 15W-50 Superbike synteettien litku.
    Jaa, että Delvac.

    Oisko tää Motonetin sitten sitä ---> Delvac Super 1400 15W-40/20L 59-1305 59.90€

    Jos on sopivaa, niin tuommoinen sitten.

    -H-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  30.  
  31. #240
    Lainaa (hessu75 @ Joulu. 28 2006,11:04) kirjoitti
    Oisko tää Motonetin sitten sitä ---> Delvac Super 1400 15W-40/20L 59-1305 59.90€

    Jos on sopivaa, niin tuommoinen sitten.
    Itsellä ollut XJR:ssä sitä MX-versiota mutta taitavat olla melkolailla samaa kamaa. Mutta tosiaan jos häiritsee että purkissa ei puhuta motorcycleistä mitään niin siitä halpakaupasta saanee vieläkin Teboilin Superbike 4L johonkin 27€....
    Power is nothing without mojo!
Sivu: 8 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen