Kiitokset tiedosta. Laitetaan niiden pakokaasun puhdistuskäikäleitten poisto-operaatio harkintaan. Mulla ei ole paukuttaut putkessa, kun taitaa kaikki palikat olla alkuperäisiä, putkeakaan ei ole vaihdettu. Tosin eipä noilla tuolla taida oikein mitään virkaakaan olla.
Toinen asia jonka huomasin on, että jostain on valunut tulppakoloon öljyä, pitänee vaihtaa se venakopan tiiviste?
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Jaa sellasiaki virityksiä on tehty?!kaipa ne sitten voi olla sellasetkin, äkkiä katottuna näytti samalta kun lämmityselementit, jotka on kyllä mun mopojen tapauksissa ollu kohokammioissa. XJ:ssä kohokammioissa kiersi moottoriöljy.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joka kuilussa on oma kumitiiviste estämässä öljyn pääsyä sinne, siis 4kpl, voivat olla koppiintuneet tai sitten pois sijoiltaan. Ne kannattaa kyllä vaihtaa herkemmin.
Varsinainen kopan tiiviste on oma yksikkönsä, joka kyllä kestää useammankin aukaisun.
Koppaa pois ottaessa sen tiivisteen kuuluu jäädä ala osaan kiinni ja venttiilien säädön aikana koitettava mahd. vähän koskea siihen että pysyisikin sijoillaan.
Jos se kuitenkin irtoaa, niin uudelleen asennuksessa silkonia tarvii laittaa ainoastaan puolikuitten kohdalle!
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Toi KLEEN (Kawasaki Low Exhaust Emission) systeemi syöttää puhdasta ilmaa pakopuolelle, ollu kawoissa kauan käytössä.
Omasta poistin tuon jokunen vuosi sitten. Ihan turha systeemi, sillä ei maailmaa pelasteta. Saa mukavuutta venttiilinkopan irroitukseen, kun se on poissa tieltä.
Itse hoidin homman Ivansin blockoff palikoilla. Noi hulksterin mainitsemat kikat käy myös. Tekee vaan huolella ettei jää vuotoja. Itsellä en mitään vaikutusta pakoputken paukkeeseen tuon poistolla huomannut.
Nyt talvella pistin noi Kwickin tulpat niihin kannen ilmakanaviin. Rupes kovasti tuntuun siltä että öljyä menee sitä kautta pakopuolelle. Suosittelen niitä, jos tukkii tuon KLEENIN.
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Ja ne tulpan hatut kannattaa tarkistaa että on varmasti ehjät kaikin puolin!
Kannattaa herkästi ostaa uudet, jos tuntuu että on huonot tai se kumilieve ei enää estä sade/pesu veden pääsyä tulpan kuiluun. Ja asennuksessa tarkasti huolehdittava että menee varmasti pohjaan kaikin puolin.
Se ykkösen tulppakuilu on pahin, kun siinä ympärillä on "kuoppa" johon jää vesi seisoon, kun pyörä on sivutuella.
Nyt talven huollossa huomasin että omasta oli nelospytyn tulppa ruosteessa. Oli pesuvedet menny siihenkin, kun ei ollu ihan pohjassa hattu.
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Tuli ulkoilutettua petoa kolmisen kymmentä kilsää tänään.
Hulu miäs.![]()
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Ajattelin ottaa mopon ajoon pässiäisen jälkeen. Vanhoilla kumeilla nyt alkuun ja sitten uudet Roadpilotit tai noi Metzgelerit Z8. Huoltoa ei ole nyt muuta tehty talven aikana kun öljyt ja suodatin. Scala ridereistä vaihdoin akut. Ei ollu paha homma, eikä edes kallis. Matkat on nyt tosiaan suuniteltu ja mopon keula osoittaa kauimmillaan kohti Barcelonaa. Syksymmällä ajattelin vielä sellasen nopean Ruotsi, Tanska, Norja pikapika reissun tehdä jos pelimerkkejä on vielä jäljellä yhtään.. (jos ei luottokortti ole tukossa)
Miten muuten bellypan tulee kiinni? Onko jollain? Ruuveillako?
edit:lisäys edelliseen, ihan sama sit sen näkee miten tulee kiinni.. nimittäin tilasin sellasen.![]()
Viimeksi muokannut: Peking; 18.03.2016 klo 21:17.
ZZR1400
Kirjotellaas vaihteeks tännekki. Tilasin Motovilleltä radiaali pääsylinterin etujarrulle. Saas nähä miten vaikuttaa. Mul on siinä teräspunosletkut ja piparilaikat (ebc) ennestään. Olis Sumekon järkkäämä Kawamiitti 28.5 Lahdessa. Onko muita meniöitä. Ite oon lähdössä.![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
ja sitten pitäis päättää laitetaanko pyöreä lamppu vai hommataanko uusi samanlainen maski?
![]()
zzr1400
Ouch! Mikä tuli tielle, muuttolintuko...?
Motorcycle Spare Partsilla näytti olevan uusi alkuperäinen tarroineen n.535€+alv.
E-kaupassa oli sitten aika asiallinen tuning-maski murto-osa hinnalla.
http://m.ebay.com/itm/KAWASAKI-ZRX11...015?nav=SEARCH
Edit.
Tuossa tuning mallissa parkkivalo jäänee pois käytöstä, jos ei sitten jotenkin modifioi.
Viimeksi muokannut: 4tuoppi; 20.04.2016 klo 00:58.
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Pyhä tarkoitus lähteä Lahden Kawa-miittiin. Siinähän hoituis samalla iskulla kesän ZrX miitti ehkä.....![]()
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Tuppaa mun huoltohommat hiukan venymään, mutta kiitokset hyvistä neuvoista tuolla aiemmin. Mopo on jo testattu, toimii.
Jarrupalat pitää vielä vaihtaa, mitä olette käyttäneet?
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Keula hommat jatkuu. Kävin pikku koe ajolla ja totesin että stonga sais kääntyä hiukan enemmän. Ja jarruletku säiliöstä pääsylinterille vuotaa (tein bensaletkusta.... ei kestäny....) tehää sitte talvilomalla..
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Tilaamani bellypan tuli Englannista ja teetin siihen yhdellä firmalla tarrat. Tarroista tuli niin hienot, että tilasin tarroja hieman pienempänä ja ajattelin laittaa vanteisiin tuollaiset tarrat. Pistän kuvia jos noista vannetarroista tulee hienot. Btw. noita tarroja saa jos haluaa niin pistäkää privaa, ei oo kalliita. Myös ne vannetarrat onnistuu oikein kunnolla jos mitataan vanteen halkaisija niin sellaisia kaarevia tilata. 10mm pienempää ei oikein onnistu. Nyt tilasin itelle kokeeksi sellaisen suoran tarran ja siitä ajattelin leikata sitten palasiin ja liimata vanteisiin.. Katotaan tuleeko mitään. Mut se kaareva tarra olis varmaan ainakin toimiva.
![]()
Viimeksi muokannut: Peking; 22.04.2016 klo 23:27.
ZZR1400
Talvikausi ja rahat mennyt tallissa kahdeksanlyöntisen vanhan amerikkalainen puolivalmisteen kanssa , 2-pyöräiselle en ole vielä tehnyt mitään. Kawan ajakausi omalta kohdalta starttaa toukokuun lopussa kun olis mutkaradalle saumaa päästä kurvailemaan ja karistamaan kallistelumöröt selästä. Ja kesäkuun alussa olis vesivehmaalla 1/4mailin kokeilumahdollisuus myös. Perus öljy/putsari vaihto + kaasarit pitäis avata ja tyhjäkäyntipuolen suuttimia vähän tutkailla kun normiajossa liikenteen mukana meinas loppukesästä vähän nikotella tasakaasulla. Reippaammin vedättäessä ei mitään ropleemaa ollut. Jos joku tarttee vakio ilmanputsariin käyvää K&N suodatinta niin mulla olis jouten uutta vastaava muutamalla kympillä. Oliko toukokuussa joku joukkokasaantuminen täällä Lahdessa?
Mopoton , barracuda 397hemi
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu