Eihän tuos ny ihmeitä, jos fixais sen oireilevan laturin/startinketjun kiristimen, moottoriöljyt/suod. vaihtoon, jarrunesteet vaihtoon, satulalaukuillekin sivutuet väsäiltävä ettei hierrä maaleja piloille, kun ens kesänä kontioon reissataan....
Kausihan jatkuu niin kauan kuin keliä on, vaikka joulukuussa päräyttelis kun ympärivuotinen vakuutus kerran on päällä.........
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Empä oo ehtiny talvihommia vielä funtsimaan. Huomenna ajellaan vielä ainakin Tourinki maggaralenkki. Et ei sitä ihan vielä ole luovutettu.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Etelässä vielä ajetaan![]()
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Vielä tällä viikolla kuljin töissä pyörällä mutta nyt kaasarit purettuna tallissa.
Oli aikamoinen homma saada ne poisujutettua ja hirvittää niiden takaisinlaittaminen.
Vaihdoin Rexiin K&N ilmasuodatin ja tämän jälkeen seos liian laiha.
Nyt pitäisi päättää että mitä tekisi:
-Yrittää säätää kaasarit vakiosuuttimilla/neuloilla. Onko mahdollista?
-Dynojet, Ivans tai muu vastaava stage 1. Ongelmana tässä että ainakin Ivans suosittele vakiosuodatinta.
-Kamat kasaan ja vakio suodatin takaisin paikalle.
-Pod:it ja stage3. Nämä ainakin helpottaisi kaasareiden asentaminen/purkaaminen, mutta mitä muuta muutoksia pod:it vaatii.
Muutama hp lisää ei haittais.
Ehdotuksia?
Muuta projektia talveksi on ainakin jarruletkujen päivittäminen teräspunokseen. Rexin maalaaminen harkinnan alla.
Tosiaan vaparit ja neulasatsi on jees.
Noilla alipainekalvo Keihineillä vaan on riski jotain ihme oireita tehdä randomisti. Poksumista ja paukuttelua. Itsellä ainakin tätä teki radalla. Vitutti ajaa välillä. Oliko säätö sitten vaan ketuillaan? En tiedä.
Suoravedot olisi paras ja helpoin upgreidaus.
Vaparit uutena satasen?
Neulasatsi toisen satasen?
Käytetty setti suoraveto kaasareita 500 euroa? Aivan eri peli sen jälkeen. Yhtä Susnaa pääsin käskemään suoravedoilla. Woe poijjaat ku oli nannaa.
Putkisto oltava avara minusta, kun vaparit ja neulasatsin laitat. Muuten ei ole mitään hyötyä.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
kyllä ne kaasarit sinne takasin menee ku survasee vaan kannattaa kattoo et klemmarit on pyöreen muotoset (vääntyy kohtuu helposti ku repii ja työntää niitä kaasareita muuten pääsee valskaamaan ilmaa välistä. kaverin zetaan laitetiin joskus imukaulat muovitaskuun ja sit sujautetiin paikalleen meni helpommin kun ilman taskua. voi toimia kaasareillakin
dynojetin suutimet ei käy heittämällä kiinni. kaasarin pohjassa olevat solenoidi ventiilit pitä ottaa pois ja tulpata sopivalla ruuvilla pohjan sisäpuolelta pitää jyrsiä se kuppi pois mihin ne suodattimet uppoo jetin suutimet on pitemmät kun vakiot. sit se cleen air systeemi kans kuuseen kun ei sillä mitään tee. mulla on podit kiinni ja hyvin toimii kun vaan löytää asiansa osaavan säätäjän ite käytin samin autopaljalla. putkiston vaihto pistää seoksen rikaalle näin ainakin mulla oli ja muistaaksi sikillä kanssa. ignition advanseri osoitaui ainakin mun kohdalla turhaksi vakio ennakolla tuli paremmat käppyrät huiputeho laski muutan heposen.
Viimeksi muokannut: hulkster; 06.10.2013 klo 21:37.
zzr1400
Suoraveto olisi kyllä siisti
Solenoidiventtiilit multa puuttuu (1100 -01)
Onko ignition advanser sitten sama kuin se ktric kaasarin oikeassa kyljessä?
Syttypyörä, siellä öööhh oikean kampuraposken päässä... Vai, kumpi puoli se nyt olikaan.
Joillakin neulasatseilla se syttypyörä on hyvä ja joillain ei.
Mulla oli Factoryn neulasatsi, iso K/N vapari vakioboksiin menevä ja Kerkerin Meggi isolla sisähuilulla.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ilmoittaudun "uudeksi" ZRX 1200R omistajaksi. Tuli ostettua talteen -01 mallinen , vihreä EL replica. 200km viime vkl ja ihan suht ok ajettava. Talvella huollan mopon kuntoon ja hyviin säätöihin niin eiköhän se kesä siitä lähde ensi vuonnakin käyntiin...
Mopoton , barracuda 397hemi
Pics, or it didnt happen!!!
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Nyt olis apu tarpeen
Pesun ja vahauksen jälkeen pyörä lähti normaalisti käyntiin kun siirsin ulos tallista, seuraavaksi kun yritin startata katosi kaikki virrat! Kuulosti siltä kuin jokin olisi poksahtanut ja epäilin tietysti pääsulaketta.
Kaikki sulakkeet on tsekattu ja mitattu, akulta tulee pääsulakkeelle normaalisti virtaa.
Eli tällä hetkellä kun kääntää virrat päälle niin joskus hetkellisesti vain välähtää mittaristossa virrat mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan...
Kaikkia liittimiä ja piuhoja penkin alla ja virtalukolta yritin heilutella ja ottaa osan aukikin mutta ei vaikutusta.
Missä saattaisi olla vika? Voiko tuo startin rele vaikuttaa kaikkiin virtoihin? Virtalukko tiensä päässä vai mistä tätä alkaisi metsästää?
Ja niin, pyörä on -99 1100, ajettu komiat 38tkm.
ZRX 1100 -99
Tarkennusta edelliseen, pyörä oli pesty jo useampi päivä aikaisemmin ja oli ollut lämpimässä tallissa joten kaikki vesi olisi jo luultavasti haihtunut pois.
Toiseksi, tallissa pyörä lähti normaalisti käyntiin mutta hetken pihalla seistyään kun starttasin niin silloin poksahti jossain ja sen jälkeen ei virtoja ole näkynyt...
Akussa yli 13v jännitettä ja sulakkeet tosiaan ehjät. Täytynee silti alkaa käymään liitoksia läpi.
ZRX 1100 -99
Tämän talven aikana on nyt jostain metsästettävä kovat sivulaukut. Ensi kesänä jos vihdoin pääsis sinne alpeille ajelemaan ettei aina vaan jää kiinni jostain ajanpuutteesta tai pelimerkeistä. Hemmetti kun ei tohon mun five starsin telineeseen saa mitään laukkurautoja sivuille. Ajattelinkin et ostan joku mitkä lie ja vien hitsattavaks siihen jotkut kiinnikkeet, pitäis vaan sillleen tehdä kuitenkin että saan ne laukkuraudat irti. Toinen vaihtoehto on että kättä taskuun ja ostaa sit uuden telineen, uudet laukut ja uudet raudat. Ei kellään olis mitään laukkutelineitä/takatelineyhdistelmää tarpeettomana missään lojumassa?![]()
ZZR1400
vähän on kiven alla noi telineet ja laukut. mutta ajokamathan sulla on päällä ku ajelet ja siviilivaateet mahtuu tankkilaukkuun muutamat kalsongit, paita, ja kengät. kyllä tolla setillä jo parin viikon reissun heittää. kalsarin haju ku rupeaa käymään sietämättömäks niin laittaa pesuun tai paikallisesta tarjoustalosta käy ostamassa uudet. tässä suomessa ku oon reissuja tehny tankkilaukun ja merimiespussi takapenkillä verkolla kiinni niin oon huomannu että niissäkin kamoissa on ollu aina puolet liikaa varustetta mukana. ens kesän reissuihin otan pelkan tankkiaukun mukaan
zzr1400
Joo-o ei niitä ole.
Meni sitten herne nenään ja tilasin koko setin Hepco&Becker laukkuineen telineineen ja rautoineen saksasta.
Nyt olis sitte myytävänä Five starsin teline ja kapan takalaukku sekä oxfordin pehmeät laukut, ketä kiinnostaa.
Viimeksi muokannut: Peking; 31.10.2013 klo 13:01.
ZZR1400
Minulla olisi ollut takateline joutilaana tallin hyllyllä,tuskinpa sitä tulee laitettua koskaan kiinni omaan pyörään.
Oli pakko ostaa, ei viitti lähteä autobaanalle ajelemaan pehmeät laukut lepattaen. Muutenkin kun noi saa lukkoon niin uskaltaa jättää mopon edes hetkeksi vartioimatta. Yhden reissun kun ajelin sateella niin renkaasta suihkusi vettä laukkujen päälle ja sinne takaosaan niin että laukun sadesuojan sisäpuolelle oli kertynyt litra vettä. Kovat laukut poistaa myös noi ongelmat, tietty laittaa sinne sisälle sit vielä kamat muovipussiin varmuudeksi.
ZZR1400
Kantsii ne kamat laittaa muovipussiin myös pehmeitä laukkuja käytettäessä.
Mulla ne pikkuiset Givin pehmeät sivulaukut omassa matkalehmässä ja hyvin on pysynyt kiinni kovemmassakin marssivauhdissa.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Hommasin muuten autoliiton AL-turva jäsenyyden. Kattaa moottoripyöränkin yhtä lailla kun auton. Voimassa 40 maassa, otin ihan turvaksi ton ensi kesän euroopan tourneeta ajatellen. Autossahan mulla on niinkuin monella muullakin noi hinaus jutut ym. kaskossa mut motossa ei ole kun se hirvi,palo,varkaus halpa kasko. Helpompi sit soittaa suomeen ja ne saa hoitaa kuljetuksen ja systeemit jos jotain sattuu reissulla ulkomailla.
ZZR1400
Mites ton eturenkaan aukaseminen , mopossa ei tietenkään tullut orkkistyökaluja mukana.. Tämmösen löysin maailmalta http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-Z...item43bc9ace99
Mopoton , barracuda 397hemi
Ja tahdot pitää tuollaista työkalua mukana mopossa? Silloin ok, tai noh. Pitää olla sopiva kiintoavain, tai räikkä mukana kanssa.
Miksei vaan sopiva kuusiokolo avainta Motonetista tms? Siellä myydään sellaista settiä, jossa eri kokoja isoihin kuusiokolopultteihin. Tiedät varmasti.
ZRXOA foorumilta näyttäisi nopsaan katsomalla löytyvän yksi orkkis työkalusetti myynnissä.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ei sitä mukana ole tarkoitus kantaa... tiellä ajellaan ja tallissa huolletaan.
Mopoton , barracuda 397hemi
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
nyt olis se sbk factoryn reksi myynissä 30 donaa olis hinta lappu
https://www.facebook.com/sbkfactoryr...ation=timeline
zzr1400
Eikä maksa paljoo!!
Ei edes saisi katulailliseksi ilman veroja ja muutenkin puuttuu tieliikennekäyttöön valot tms.
Rakentaa helpommin itse tuollaisen Suomen kilvissä olevasta moposta ja hipo osista.
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Onhan se hintava, vaan on se myös hieno!
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...06598451_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...64138547_n.jpg
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Kaikkea sitä......
http://www.ebay.com/itm/02-Kawasaki-...0e9ec2&vxp=mtr
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu