Jaa. Mielenkiintoista. Mistähän ton sais käsiinsä.(Stobe @ Marras. 20 2011,14:02) kirjoitti
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Vielä löytyy.
(lappis @ Kesä. 25 2011,08:24) kirjoitti
Lehtipisteestä löytyy ja varmaan joistain kirjastoistakin.(sikiviki @ Marras. 29 2011,00:47) kirjoitti
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
Vaikka ajelen nykyään Bemarin LT eli Lotja-mallilla, niin ZRX-Kawa sytyttä edelleenMulla oli sellainen noin 8 vuotta sitten, 1100 cc, Eddie Lawson-replica. Oli ihan jees. Vaihdoin customiin kun luulin ajoasennon vaikuttavan niska-hartia-särkyihin. Ei ne pärrästä johtuneet, vaan kaularankakulumista. Niitä onkin sitten operoitu...
Meinaan hankkia uudelleen 1200-mallin. Olisiko tätä jo abs-jarruilla?![]()
Siis uutta REXIä meinaat. Ei oo uusia tuotu maahan sitten vuoden 2006 käsittääkseni. Sitä uusittua 1200 daego vai mikä se taas olikaan, ei taida saada ku jaappanista ja ausseista, ja ei siinäkään abseja taida olla.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Rupeaa näköjään poliiseja viriputket enskesänä kunnolla kiinnostaan. Nyt ois alkuperäinen 1200:sen huilu myynnissä 200€ jos joku sattuu tarviin,0405445052
arvon rexerit
oisko kellään täysputkistoa tai edes sliparia myydä vm. 2000 1100:aan? voi kyllä muutenki linkata jos tietää mistä löytyis halvalla...tarttis kyllä saada noi orkkistuhinat vaihdettuu johonki mureempaan.
ps. kevät kuumottaa jo!![]()
ZRX1100R
Nopeasti vilkaisten muutama, laadusta yms ei tarkempaa tietoa:
Suomessa, joskin ei hyllyssä
http://www.takarengas.com/?p=product...(zrt10c)-98-02
Ja itse tuli tilattua tällainen rosterinen Briteistä (~180€ rahteineen), saa nähdä millaiset äänet on
http://www.pipewerx.com/pipewerx_bik...100-97-01.html
Ja jos rahaa haluaa laittaa enemmän niin löytyyhän noita vaikka kuinka paljon erilaisia...
Moro
Mitä tollasesta zrx:tä pitää nyt sitten kattoo, kun sellasta lähtee tutkailemaan. -01 ja vajaa 60tkm ajettu.
Morjens kaikille,
Ajattelin tänne ilmottautua, jossa vaikka tulisi jotain miittinkejä tai muuta rexiläisille
Mutta hankin tosiaan tän hetkisen pyörän, Kawasaki ZRX1100 eddie lawson, viime kauden lopussa täysin originaali kuntoisena.
Tähän mennessä pyörällä on tullut ajettua ruhtinaalliset n. 150km kodin remonttikiireiden takia ja nekin ajokokemukset on ollut aivan surkeat törkeän huonojen renkaiden takia.
Nyt kun kodin remontti valmistui tuli aika ottaa rexi tarkempaan syyniin ja "tuunata" se enemmän omaan makuun sopivaksi. Joidenkin mielestä pyörän häpäisemistä, mutta itselle tuikitärkeät muutokset:
Originaali pakoputkihan näytti omaan silmään aivan väärältä ja äänetkin vaan tuhisi naurettavasti-> ei ollut kuin yksi vaihtoehto, joten tuli tilattua kerkerin kokomusta megafoni. Se tuli asennettua kaverin kanssa pari viikkoa sitten paikoilleen ja kyllä nyt kelpaa. Paitsi, että ei kelvannutkaan kun luin lehdestä poliisien suunnitelmat äänien osalta, jotenka nyt tulossa hippasen maltillisempi baffle jenkeistä, jonka jälkeen suuttimien vaihto ja säädätys putkelle.
Muita parantelukohteita ovat olleet, kaikkien nesteiden vaihto, tangonpääpeilit, etumaskin vaihto olskool ympyrälamppuun ilman mitään ilmanohjausta, Leveämpi musta tanko, pienemmät vilkut, ja perän muokkausta sirommaksi muoviosien osalta.
Nyt on allekin saatu metzelerin sportec m3:set 180 leveellä takakumillajoka sekin oli ihan ehdoton vaihto ulkonäöllisesti ja ajotuntumaltaan, joten kunhan vaan saa säädätettyä pyörän, niin alkaa nautiskelu helsingin suunnilla ja silloin tällöin kaksipäällä tourailu![]()
Morjensta ja terve tuloa joukkoon. Meillä on silloin tällöin ollut yhteisä miittejä, joten eiköhän taas tänäkin vuonna koitettais jotain järjestää. Noi sun tuunaukset kuullostaa ihan hyviltä. Olis kiva nähdä pyörä joskus. Tuu vaikka PK ajeluille joskus, niin olis sielläkin kax oikeeta pyörää kerrankin mukana. Itsellä on ns. naku malli sininen (musta). Kokoputkisto Akralta, minivilkut edessä, suutinsarja, avarrettu ilmanotto ja ihan pikkunen pleksi edessä. Tota takapäätä oon ittekkin joskus aatellut hieman muokata, mut ei oo aika/mielenkiinto riittäny sen laittamiseen.
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Mulla on 2001 vuosimalli ja n. 125 tuhatta ajettu. Minkäänlaisia ongelmia ei koneessa ole ollut, tuntuu että paranee vaan vanhetessaan. Tietysti huollot on tehty ja teetetty ajallaan. Kulutusosien lisäksi vaihdatin jarru- ja kytkinletkut ja kytkinlevyt 100 tuhannen kohdalla sekä akun ja pyöränlaakerit kertaalleen n. 75 tuhannen kohdalla. (Nämä siis ennen uutta ilmettä, jota rakennettaessa vaihtui muutakin osaa.)
ZZR 1200
Aurajokirannassa viime keskiviikkona sitä ihmettelivät mm. SenioRR ja Qwerty (joka myös koeajoi!) Piti mennä näyttämään sitä Helsinki Bike Showhun 9.6., mutta tuli työeste. Itse asiassa mun piti käydä sitä vilauttamassa jossain näyttelyssä jo viime vuonna, mutta aina oli jotain muuta ns. tärkeämpää. No, ehkä on hyvä odottaa että saan äänenvaimentimen laitettua vähän laillisemmaksi ja muutoskatsastuksen voimaan ennen kuin ajelen kovin paljon kauemmas. Ennen juhannusta olisi tavoite - jos kaikke menee ns. putkeen(!).
Tavoitteista puheen ollen: Euroopan ZRX-kokoontuminen Klagenfurtissa Itävallssa elokuussa, siinä olisi tavoitetta kerrakseen.
ZZR 1200
Ei tuon parempaa:
http://www.zrxocboard.com/board/showthread.php?t=40457
ZZR 1200
Tuonne olisi kyllä hieno mennä, kesälomakin olisi tuolloin.
Mitä Rexiin tulee niin omani kukkuu hienosti, mittarissa nyt 33 tkm. Kolmannen kokonaisen ajokauden alkaessa olen edelleenkin tyytyväinen, eikä ole tullut vielä himoa toiseen pyörään.
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
Ehtoota vaan muille ZRX kuskeille!
Hankin tuossa n. kuukausi sitten ZRX 1200R:än ja pyörä tuntuu muuten mainiolta, paitsi vaihteiden vaihtaminen on kovin äänekästä ja kolisevaa puuhaa.
Olen kokeillut kahta eri öljyä ja se ei ole auttanut (Delvac MX ja Motul 5100). Nettiäkin olen lueskellut ja toiset kehuvat että oikein siististikin vaihteisto toimii... mutta tuossa omassa on kyllä kolahtelevin vaihteisto tähän astisista pyöristäni.
Muuten pyörä on mainio ja sellainen kuin ajattelinkin. -06 vuoden Lime Green, ajettukin vain 7500km ja kaikin puolin kuin uusi. Huomasin tuon vaihteiston ominaisuuden kyllä koeajossa, mutta ajattelin silloin että en vain oikein osaa vaihtaa, kun olen pitänyt parivuotta taukoa prätkähommista.
Että voisiko tuolla kytkimessä jotain häikkää kun ei ehkä irroita kunnolla, vai onko nää vaan tällaisia...!?
-4tuoppi
Viimeksi muokannut: 4tuoppi; 10.05.2012 klo 20:12.
onkos muilla on ollu tota käynistys ketjun kytkimeen iskemis ongelmaa? tilasin siihen kiristäjään sen holkin ja nyt pohdiskelen et milla se laitetaan siihen kiinni vai miten se siihen tulee?
http://kawasakiownersclub.com/topic/6972537/1/
zzr1400
Tuo taitaa olla Rexissä(ja monissa muissakin) ominaisuus. Olen koittanu hienosäätää sitä pois öljyillä. Ostettaessa(14 tkm mittarissa) oli huoltokuitin perusteella jotkin täyssynteettiset mopoöljyt(Castrol ehkä). Ekana kesänä koitin sekä Valvolinen että Motulin 10W40 "mp:n kuva" mineraaleilla. Viimekesä mentiin 15W40 Delvaceilla ja tänä keväänä laitoin Motoxin 20W50 (mp)mineraalit. Kokonaan en ole saanut kolahdusta ykköstä päälle laittaessa poistettua, mutta ei se mitenkään häiritsevä enää ole. Muut vaihteet ovat mineraaliöljyillä menneet päälle sutjakasti, toki välivapaa löytyy kerran pari kesässä. Vertailun vuoksi tuo toinen Kawa ei Delvaceilla kolahda ollenkaan, mutta moottoripyöräöljyillä sitä teki, jos ei välikaasutellut runsaasti ennen ykköselle laittoa.
Viimeksi muokannut: Stobe; 11.05.2012 klo 15:08.
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
Jeps, edelliset pyörät ovat kolautelleet sanoisinko silleen normaalisti, mutta tää Rexi on kyllä omissa sfääreissään. Kuumalla koneella ykköselle laitto kolahtaa niinko pajavasaralla mojauttais päälle ja ajossa kolmoselle ja neloselle vaihtaessa kolahtaa kans ihan helkutisti.
Muistan joskus vuosia sitten kun kokeilin kaverin vanhaa zx6r:ää ja sepä olikin elämys. Vaihteet suoraan sanottuna imivät itsensä päälle ilman mitään kolinoita. Sillä oli suorastaa naurettavan hauska ajaa kun ei ollut mitään väliä miten vaihteita räpsytteli ees taas. Silloin itselläni oli alla vanha Gpz 750R ja senkin vaihteet toimi suht inhimillisesti.
Se vaan tappaa tehokkaasti ajamisen nautintoa kun tuon kanssa saa koko ajan funtsia ja varoa vaihtamisia, eli hermot menee...![]()
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Ominaisuushan toi on. Jos ei metelöi, se on rikki. No toki häiritsevä ominaisuus. Mulla on nyt olikohan Motulit, jota toi Motoville nykyään laittaa, ja ei toi ykkönen hirveesti kolise, muut vaihteet menee melkeen kuiskaten, tohon vaikuttaa vaihtamistyyli, ja sitä pitää pikkusen hakee, taitaa olla pyöräkohtaista. Mulla ainakin, kun ei puristele kytkintä ihan pohjaan, vaan vetäsee silleen pikkusen vaan huulille ja vaihtaa nopeesti, ni no problem..![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Okke, mennään sitten tolleen. Sitä kyllä mietein vielä jos vaihtais kytkimen massalevyt jos niissä olis jotain häikkää...
Tuo alkuperäisvaimennin tarvis kyllä vaihtaa johonkin enempi ärisevään rähinäpönttöön, vaan olin ymmärtävinäni että tähän 06-malliin ei sopisi katin takia noi tarvike pöntöt?
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
Kyllä tuohon -06 malliin menee pörinäpöntöt kunhan heittää sen katin hutsin h#¤%"iin sieltä.Näin tein omaani aikoinaan.
Miten olisi rexi kokoontuminen?aika ja paikka??
Mjaa, noin se vissiin on tehtävä, vaikka ajattelin tuota jonkun vuoden päästä mahdollisesti iskevää katsastuspakkoa silmällä pitäen säästää. Joutuuko katin elementin rikkomaan poistossa? Jos sen sitten saisi hitsailtua tarvittaessa takaisin paikalleen?
Emäntä jo taisi synttärilahjaksi jonkun Cobran sliparin laittaa tulemaan saksanmaalta...:-D Tää auttaa sopivasti tohon helvetin äänekkääseen laatikkoonkin peittämällä sen kolinat varsinaisiin sulosointuihin...:-P
Miittinkeihin tulen jos vaan suinkin sopii aikatauluihin.
Kawasaki ZRX 1200 R
Kawasaki KLR 650 Tengai
Kawasaki GPZ 750 R
Yamaha RD 350 YPVS
Suzuki RG 125 Gamma
Helkama AX
Helkama Raisu
se katti on kolmella pikku hitsillä kiinni siinä putkenpäässä. rälläkällä hioo knöölit auki ja putkipihdeilla pikkusen nitkuttaa niin lähtee irti ehjänä ja saa takasin kiinni jos tarvii
zzr1400
Tulppien vaihto 1200s mallissa? Pitääkö irrottaa tankki? Ja jos pitää niin miten irrotan, en ole ikinä tehnyt mitään huoltoa moottoripyörään. Auto ja veneen moottorit tuttuja joten tämäkin onnistuu mut näin etukäteen kyselisin pitääkö ottaa jotain huomioon ja minkälaiset tulpat pitää ostaa ja mitkä on hyvät tulpat. Onko iridium tulpat parhaat?
ZZR1400
Penkki irti ja sitten kaksi pulttia tankista penkipuoleisesta päädystä irti. Ennen tankin nostoa bensahanasta irti bensa- ja alipaineletkut. Tankkia nosteetaan aluksi varovasti ja irroitetaan bensamittarin johdon liitin. Myöskin ylivuotoletkun voi irrottaa tai antaa nousta mukana. Näin siis R-mallissa, S-mallissa pitänee irroitella ainakin katteen ruuvit tankin sivuilta, tuskin koko katetta.
NGK CR9EK on suosituksen mukainen tulppa, toimii hyvin ja maksaa 10e/kpl. Omassani oli iridiumit ostettaessa, mutta kävi niillä huonosti viileillä keleillä, mikä johtui kyllä huonoista säädöistä. Pari tulppaa meni myöskin pimeäksi ensimmäisenä keväänä, vaihdoin sitten tavalliset tilalle ja säädätin pyörän(oli tarkoitus muutenkin) Sen jälkeen ei ongelmia. Viime keväänä putsastin tulpat ja tänä keväänä vaihdoin taas uudet. Ehkä vähän ylihuoltamista, mutta onhan se tallella oleva kipinä keskimäärin kiva asia![]()
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
täält saa iridiumia puoli-ilmasiks jos semmoset laittaa ei saa suomesta ees normi tulppia tohon hintaa
http://rockauto.com/ tulee ilman tulleja suoraan kotiin vikkosaa parissa
zzr1400