Hinta voi hirvittää, mutta tuon merkin pyyntihinnat ovat tulleet rajusti alas vaikka kolmen vuoden takaisesta. Ja olet varmaan huomannut ettei esimerkiksi katsomasi pyörän hinta juurikaan laske seuraavan kymmenen vuoden aikana. Ja lähelle tuota hintaluokkaa menevät kaikki halvimmatkin HD:t jotka ovat ajokuntoisia ja siinä kunnossa ettei tarvitse heti maalauttaa ja ehostaa. Ilman sen suurempaa fanaattisuutta sanoisin, että kannattaa harkita. Rexistä ei olisi kuitenkaan kannattanut luopua ;) Sen olen jo huomannut, että HD:n kohdalla vuosimallilla ei ole harrastajien joukossa mitään merkitystä. Pyörän tyyppi, malli ja mahdolliset muutokset merkkaavat enemmän. Niin ja osia ja tarvikkeita on saatavilla aivan käsittämättömän paljon ja suhteellisen nopeasti. Jouduin itse mm vaihtamaan kytkimen painelaakerin mistä soitin yhtenä iltapäivänä Loimaan edustajalle, seuraavana aamupäivänä laakeri oli minulla ja ennen päivällistä kytkin oli kunnossa. Vrt odtin Sumekolta yhtä kytkinkopan pulttia yli kuukauden. Suosittelen jos vaihtelua kaipaa. Ja älkää rexerit nyt vetäkö poroja nokkaan, olen mukana edelleen Rexin omistajana ja siitä pyörästä en hevillä luovu.(eppu @ Huhti. 13 2010,14:13) kirjoitti
no nimenomaan tuo vaihtelun kaipaaminen kun on meikäläisen ongelma...totta sekin että hinta pysyy tuossa merkissä paremmin kuin muissa.(jyry @ Huhti. 13 2010,20:19) kirjoitti
Tuo pyörä on kyllä kaunis, mutta en ole koskaan moista vempainta ajanut, minkähänlainen mahtaa olla kurvailla?
Pitäis varmaan jostain tonkia koeajoon vehje.
Menis tosin ajovermeetkin vaihtoon, ei taida ihan vanha potta sopia tyyliin. Jotain positiivistakin (huom Jarijii!!) ei tarttis ketjuja rasvailla...![]()
nojoo, tämä on vasta haaveiluasteella.
***ZRX 1200***
***HD XL Sportster 1200 Roadster***
Kaksi vuotta minäkin haaveilin, kunnes löytyi se yksilö minkä halusin. Kriteereinä oli malli, hinta ja kunto. Suurin syy tähän valintaan oli, ettei rexin tyyppistä minua miellyttävää pyörää uusien markkinoilta löytynyt. Sporsterin ominaisuuksista ei ole oikein kokemusta. Kahta olen ajanut, toinen on rakennettu pitkäkeulaiseksi ja toinen oli orggis versio. Helppoja ajettavia olivat molemmat. Omastani olen yllättynyt, miten letkeä se on ajaa mutkatiellä, kuvittelin tuollaisen malmikasan olevan kankea. Kypärä piti hankkia, mutta virttyneet nahkakamppeet oli onneksi ennestään. Ei muuta, kuin ostajan elkein johonkin liikkeeseen koeajolle. Sen jälkeen ainakin tietää, että onko oikeasti kiinnostusta tähän merkkiin.(eppu @ Huhti. 14 2010,07:39) kirjoitti
No paikka onkin sitten jo sovittu.(mico @ Huhti. 12 2010,18:54) kirjoitti
Nyt vaan allakat eille.
Toukokuulle menee ja eka vkl on vappu joten myöhemälle.
Mites toukokuun muut viikonloput? Mulle sopii parhaiten lauantait, eli 8.5, 15.5 ja 29.5. 22.5 on Posari, joten se ei sovi muutamalle.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
15.5 kävisi näillä näkymin erinomaisesti. Ja mielellään klo 14 tai sen jälkeen.![]()
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Foorumin käytännön mukaisesti avasin aiheelle oman topicin; kliks
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Rexin ketjunsäätö...
Taas tyhmä kysymys ZRX-mallista- ketjunkireyden säätö. Ennemmin tai myöhemmin varmaan eteen tulee, ja kun aiemmin on ollut sellaisia toisella lailla säädettäviä, niin tämä epäkeskohässäkkä on vieras. Printtiohje sanoo, että löyhätään pultit ja toiselta puolelta kuusiokoloavaimella käännetään haluttu tiukkuus. Ohjekirjan kaliforniankielisessäkin on eri säätö pyörän linjaukselle ja toinen ohje em. tapaan kireydelle. Onko nyt siis niin, että jos ohjeen a) mukaan löysää haarukanpäät molemmin puolin ja vääntää kuusiokololla kirran kohdilleen, niin ketjulinja pysyy kohdallaan automaagisesti? Vai pitääkö suorittaa tämän jälkeen operaatio 2, viritellä pyörä suoraan?
Kimmo, ER-12
Jos epäkeskot molemmin puolin samoissa merkeissä pitäisi pyörä olla automaattisesti linjassa ja kääntämällä epäkeskot saat kurveihin uuden ulottuvuudenSama säätö muuten uudessa Z1000:ssa...
Sairaalaelämä lusittu ja hiljaiselo alkaa olemaan mopoilun osalta historiaa.
Kävin kaivamassa piiiitkästä horrostilasta oman Rexin ja pienen pesun ja akun latauksen jälkeen paukkui käyntiin ja jopa kaikilla pytyillä.
Noh, lämpimässä tallissahan se horrostanut.
Paritkymmenet kilsat luovittu hiekan ja pölyn seassa staadenin kartsoilla.
Nyt vielä säätää venat ja pyörä on taas valmis kesän koitokseen.
olikos se muuten nokat irti kokonaan, vai riittikö vain pyöräytys, että saa säätöpalan poies? On muuten hetki kun on tehnyt sitä tuohon mopooni.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Moro!
Venttiilin painajat vain sivuun, niin pääsee palan vaihtaa.
Ei tartte nokkia ottaa irti.
Ite en ole ottanut sivukoppaa pois, vitonen päälle ja pyörittää takarenkaasta saa hyvin kohilleen.
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Kertokaas kavereille, jotka ihailee pyöriänne... että tässä ois loistava yksilö tarjolla. Tinkiäkin saa, jos osaa!
Do diid, nyt on sitten uus mopo alla!!
Musta tuli virallisesti ny sitten exrexeri.
***ZRX 1200***
No kerro, mikä tuli hankittua? Ostitko Sporsterin?(eppu @ Huhti. 27 2010,07:45) kirjoitti
Ostin.(jyry @ Huhti. 27 2010,08:51) kirjoitti
2004 vuosmallia olevan 1200 roadsterin.....ja se on *
Linkittäisin kuvankin, muttakun en vieläkään osaa.
Koeajo tuli suoritettua eilen, kun ajoin sen seinäjoelta kotiin, abauttirallaa reilut 400 km. Hyvin pelitti, ja tuntui minulle sopivalta peliltä. Tarpeeksi "iso" jottei heti ala ketuttaa, ja kuitenkin pienempi kuin tuo kawa. Ja ihan riittävästi liikahtaa. Ehdottomasti suurin plussa on vakuutusmaksut, pieneni reippaasti.
Mopo tuli ekalta omistajalta, ajettu n. 14000 eli käytännössä kuin uusi.
Toistaiseksi älyttömän tyytyväinen hankintaan. Nyt vaan pitää kaivaa vanhat nahkavermeet jostain, ja tietty avopotta....
...niin ja korvatulppien käyttö pitää opetella....
nimimerkillä, lievää tinnitystä eilisen ajon jälkeen...
***ZRX 1200***
Syvin osanottoni!(eppu @ Huhti. 27 2010,07:45) kirjoitti
Tästähän on tulossa jonkinlainen trendi... Ensin SSenior, sitten jyry, ja nyt Eppu.
"ExRexeri" = Henkilö, joka Kawaan kapsahdettuaan hurahtaa HooDeeseen...???
ZZR 1200
haluaisin alkaa rexeriksi, potkin muutenkin trendejä vastaan. ilman vastaanpotkimisiakin,, haluan alkaa rexeriksi. vaihtoa saa ehdottaa, vaihdossa tulisi zx12r kawa limited edition vm. 2000, rapiat 70k ajettu. rahasta oletan ettei paljoakaan tarvitse vaihtaa kumpaankaan suuntaan. taspauskohtaisesti toki.
12r on ns. kawabata-special, toista yhtä räyheetä ei tule vastaan. pöriö.
tarjokkaista etusijalla on 1200r tai perusmalliset. myös 1100r mallinen käynee.
privaa aiheesta saa tyrkätä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Paitsi, että minä en ole exrexeri. Kawa on tallissa edelleen enkä ole aikeissakaan siitä luopua.(Ripley @ Huhti. 27 2010,20:34) kirjoitti
onko se sit rexeri-hodari kun sekakäyttäjä on? hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Näin se menee! Onnittelut myös tähän threadiin Epulle Moottoripyörään siirtymisen johdosta!(jyry @ Huhti. 27 2010,22:10) kirjoitti
![]()
Sportista on varmasti hupia vuosiksi etiäpäin!
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Jassoo. Eli saadaan kax HD:tä reximiittiin mukaan vai?![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Kiitos senioRR, hauska laite tuo tuntuu olevan. Katsotaan nyt miten tämä tästä kehittyy...(sikiviki @ Huhti. 28 2010,00:09) kirjoitti
sitä kun ei tiedä millä ajaa muutaman vuoden kuluttua.
Jos vain seura kelpaa, voipi olla että änkeän exrexerin oikeuksilla mukaan miittiin.
Pitäiskö kohta alkaa puhua, rexexrexhoodee miitti tjsp?
Olisin hirveän mielelläni liittynyt samaan porukkaan kuin Jyry, mutta siihen ei köyhällä elämänopiskelijalla ole varaa....
Mopotin ollut mulla nyt kaksi päivää ja jo olen sillä ajanut melkein yhtä paljon kuin kawalla koko viime kesänä....![]()
***ZRX 1200***
ah niin, ja vermeitä pitää alkaa hommaa.
Nyt jyry ja seniorr ehdotuksia peliin!
Kaivoin minun esihistorialliset vermeet esiin, ja herranjestas! ne on varmaan tehty jostain halvasta intian nahasta, kun olivat kutistuneet kaapissa. Eikä pottakaan miellyttänyt.
Taitaa olla paras että suuntaan hoodeen seuraavaksi kohti someroa.
***ZRX 1200***
se on sitä kadonneen rispektin metsästystä vaimitensemeni, pitää olla The HeadOfGotka ja kaikilla mustaoranssiraitaiset rispektikuteet, jotta erottuu massasta kuten muista hodarikuskeista, hehiö.
höpö höpö pojat, mitäs hauskaa vanhoissa vermeissä on, tottahan pitää uudet hommata kun on uusi mopokin!(jarijii @ Huhti. 28 2010,17:29) kirjoitti
ei pidä olla niin tosikko, ja respektiä en kaipaa, mutta jotain uutta ja hauskaa kylläkin...![]()
![]()
***ZRX 1200***
Sen verran voin ainakin sanoa alkuperäisistä tarvikepalikoista ja myös rääsyistä, että niitä kannattanee edelleen tilata suoraan amerikan maasta. Tilaaminen on helppoa ja säästöä tulee, vaikka taala onkin pikkasen vahvistunut. Suomalaisilla dealereilla on käsittämättömät hinnat.(eppu @ Huhti. 28 2010,08:07) kirjoitti
Ajovermeistä sen verran, että moni HD-kuski suosii ihan integraalipottaa ja ajoasutkin ovat ihan normi tix-texia taikka nahkaa. HD:n omat ajovarusteet ovat laadukkaita, jos kohta kalliita. Ainakin olen takkiini erittäin tyytyväinen! Suomessa rotsi maksoi 550€, mutta SikakoHarleysta tilaten sain kaikkine kuluineen takin 300e halvemmalla ja takki tuli viikossa kotiin.
Tokihan pyrin pääsemään Rex-miitteihin kesällä, jos vaan aikataulut passaa! Edelleen harmittaa, ettei ole varaa pitää Rexiä JA Dynaa tallissa...![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Olen SseniorR:n kanssa samaa mieltä. Jos kroppa ja pääkoppa on standardikokoa ja mallia, ulkoa tilaaminen on paljon järkevämpää. Itse ostin Marushin merkkisen kypärän silmikolla. hiukan rohkeaa muotoilua, mutta mulle ihan jees potta. Mun on muutenkin ollut aina vaikeaa löytää sopiva kypärä. Umpipotissakin on vain kaksi merkkiä mistä löydän itselleni sopivan. Tällä lyhyellä kokemuksella sanoisin, että ainakin koko naaman peittävä visiiri on ihan hyvä vaihtoehto jos ei umpikypärää halua. Itse hommasin puffin jossa on ohuempi pää ja windstopperpää. Voi kääntää kelin mukaan. Muita höpötyksiä on sitten Randolph Engineering aurinkolasit (tosi retroa) tilasin Biker Pointin kautta. Nahkapöksyt ja takki oli ennestään olemassa. Mun housut on tehty jostain eri nahasta, niitä pienennettiin kuukausi sitten useita senttejä(SenioRR @ Huhti. 28 2010,22:37) kirjoitti
Muuten olen karttanut kaikkia pukineita joissa on hapsuja tai kotkan siipiä. Bootsejakaan en osta, vanhat mustat Goretex maiharit on nyt ajosaappaina. Omistan ainoastaan yhden HD vyönsoljen ja senkin siksi, että kaveri halusi sellaisen mulle antaa. Eurobikerin sivuilta löytyy ihan hyvän näköisiä avokypäriä (esim GPA Flower Pink
), sieltä tilasin omani, (Marushin B2 mattamusta)kun olin sellaista ensin Turkulaisessa liikkeessä sovittanut. Säästöä n. 50e. Davida on hyvä avopotta perinteinen sellainen ja sitä myy ainakin Moto Italia Import. W&W cyclesin sivuilta löytyy ainakin yksi catalogi ja Biker Point Raisiossa hommaa niitä kamoja samalla hinnalla mikä on tuossa catalogissakin. Tuovat myös Louisin tavaraa Louisin hinnoilla. Ihan hyvä kauppa mun mielestä. Sseniorr:n mainitsemasta Chicago Harleystä mulla on vain hyvää sanottavaa. Tilaukset ovat hoituneet moitteettomasti.
Motomauritsilla on loppuunmyynti, myös nettikauppa ja myy hoodee kamaa.
Kausi korkattu *![]()
Talven aikana vaihtu taas väri, takas mustaan...
![]()
Oliko joku täkäläinen aamulla vihreellä R:llä Hervannassa?
Käännyit valoissa Valtavaylältä Hepolamminkadulle.
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Kertokaas muut Rexerit, mikä tuossa (<= linkki) pelissä on vikana?
Likainen se on, juu, mutta vuosimallia 2001, 53000 kilometriä mittarissa,
kolme laukkua - ja pyynti vain irvokkaat 4990 euroa.
Käteisalennuksen jälkeen irtoaisi varmaankin neljän ja puolen pintaan, ellei halvemmalla.
Vai onko tuossa vikaa ensinkään? Tähänkö on tultu?
Ei sillä että olisin pyytänyt omastanikaan (joka muuten oli aikoinaan n. 65000 km
sitten ihan vastaava pyörä) yhtään enempää...
ZZR 1200