Vai levyt uusiksi? 40tkm ajetussa pyörässä? Mutta miksi ihmeessä, eiväthän ne(sikiviki @ Heinä. 21 2008,00:38) kirjoitti
ole kuluneet juuri nimeksikään (ellet ole ajanut ILMAN jarrupaloja...)
Oman pyöräni 110tkm ajetut levyt ovat silmällä ja sormilla mitaten aivan ok, eli reilusti
valmistajan antamissa vähimmäismitoissa.
Alkuperäiset palat ovat kestäneet edessä n. 40-50tkm ja takana n. 70-80tkm,
eli 3. ja 2. kierros menossa.
ZZR 1200
Itse siirryin myös -98 zx9:n paloihin silloin kun tuollainen ZRX minulla oli, ja silla ratoja hissukseen ajelin... SBS, AP-racing ja Ferodon sintterit tuli kokeiltua mutta nuo ysin palat olivat noista parhaat varsinkin sekoajossa jossa kisapalat alkoivat kitistä ja vinkua aivan älyttömästi.(kawabata @ Heinä. 21 2008,01:16) kirjoitti
"mä kusen nurin kaikki haisevat kakstahdit ja viritetyt tvinit"
Noo. Ihan vaan huvikseen. Ei no levyt tosiaan oo paljookaan kuluneet, varsinkin etulevyt ku ovatten kertaalleen jo takuuseen vaihdettu kierouden takia (nytkin nypyttää, tosin ei niin paljoo ku aikasemmin. Kävin kaikki niitit läpi "jarruputsausaineella" ja pyörittelin niitä Jarin mainioiden kikkojen avulla jotka löysin joltain muulta palstalta). Takasta en välttämättä vaihda, mut noi etummaiset ehkä vois vaihtaa, samoin punosletkut laittaa. Ainakin tuolla ZRXOA:n sivuilla on paljonkin kehuttu jarrujen parantuneen noilla muutoksilla. Tiä sitten.(Ripley @ Heinä. 21 2008,20:50) kirjoitti
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Siis elikkä -98 zx-9:n etujarrupalat sopii REXIin heittämällä. Pitää harkita.(Zeta @ Heinä. 21 2008,21:07) kirjoitti
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Joo. Oon ruvennu tota tekeen, sillonkun yksin ajan. Muija kun on kyydissä, niin aina narisee, jos tolleen puristelee siis jarruja. Jarrupalat pitänee kuitenkin vaihtaa, kun huollossa huomauttivat niiden olevan ihan kohta (pari tonnii) vaihtokunnossa.![]()
Nii ja ne tapit??
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Näin juuri. Itselläni jarrut täristävät jonkun verran, tällainen sunnuntaimotoristi ja korttelinkiertäjä kun olen.(jarijii @ Heinä. 22 2008,13:00) kirjoitti
Mutta jospa kokeilisi Kawabatan reseptiä kierojen jarrulevyjen oikaisuun:
1. Lähde ajelulle kun on pimeää ja kuivaa.
2. Valitse kohtalaisen suora ja vähäliikenteinen kestopäällystetty tie.
3. Kiihdytä kunnon vauhtiin ja pidä kierrokset melko korkealla.
4. Purista etujarrua mutta älä kytkintä, äläkä löysää kaasua.
5. Jatka jarrun puristamista, kunnes näet etujarrulevyjen loistavan porkkananpunaisina.
Tarvittaessa voit sammuttaa ajovalot ja ajaa levyjen loisteessa!
6. Anna jäähtyä ja kokeile jarruja uudelleen. Ei pitäisi täristää enää.
Samalla keinolla saat myös varsin kätevästi selville, onko jarruneste vaihtamisen tarpeessa...
ZZR 1200
Vaikken Kawabata olekkaan, vastaan silti.
Mm. Stormin luettelosta saat hyvin selville, mihin mallein käy samanmuotoiset palat.
Mutta palan koostumus onkin sitten ihan toinen juttu.
Eri palojen määrästä saa käsityksen, kun kattoo Sumekon sivuilta.
Eri palat on aikas monessa mallissa.= Eri varaosanumerot.
Mm. 1100:sen palat siellä maksaa 37,41/pr ja vastaavasti 1200;sen 56/pr.
Aika kova hintaero kun muoto on kuitenkin sama.
Palojen koostumukseen kait vaikuttaa mm. pyörän tehot, paino, jarrulevyjen muoto/materiaali ym.ym....
Minä ostan ainakin omaani alkuperäiset, toimivat hyvin joka säällä.
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Juu. Tuo on ollut mielessä. Koitetaan nyt ensin noita muita konsteja, mut ei toikaan poissuljettu vaihtoehto oo, mut taitaa olla se viimeinen ja ilman valoja en pysty ajaan, ne kun on päällä väkisin.(Ripley @ Heinä. 22 2008,15:57) kirjoitti
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Kiitos Jari "tappijatkoista". Pitää näemmä pikkusen hioa yläpäästä, kun ei mahdu, tai siis menee, mutta lekaa pitää näyttää. No ei se mitää, muutenkin meinasin ne hioo ja laittaa "kromia" päälle. Oli muute hiano tiä, se jonka neuvoit. Pikkusen se uus päällyste tosiaan oli pehmee, ja pirusti hiekkaa joissakin mutkissa. Noo mää ajelin hijaisesti, ja mun pinnani kesti (ei ollu kavereita kitisemässä). Tommonen abauttiarallaa 350km siinä tais tulla, menomatka suoraan ja kotiin kieroon. Keskikulutus melkojämpti 5l/100km.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Niin. Mutku sulla on se 47 siellä takana. Vai mikä se nyt oli? Itte aattelin laittaa, sit kun vaihtaa tarttee, niin pienemmän (takarattaan) 42-> 40, tai jotain sellasta. Pitenee välitykset, ja kulutus putoo. Luulisin ton Akran putken, suutinsatsin ym. jäkeenn tosta hualimati kiihtyvän ihan kotitarpeiks.(jarijii @ Heinä. 24 2008,00:08) kirjoitti
![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
No niin. Jarrupalaista vielä lisää. Olisin toki mielelläni laittanu noi alkuperäset, mutku Sumekolla EI OLLU. Poikkesin sit paikalliseen Stormiin, ja hain EBC:n palat. Koko keula 46€. Alkuperäset maksaa 56€ per puoli eli 112€ kokonaisuudessaan. Ajellaan nyt noilla sit tää kausi loppuun (kunhan saan vaihdetuks)
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Noniin. Nyt meni REXI suutinsatsin asennukseen ja säätöön. Mielenkiinnolla odotan, mitä tuleman pitää. Jarille emännältä iso kiitos. Jatkot on kuulemma loistavat.![]()
![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Pyörä haettu dynosta. Mielenkiintoisia tuloksia. Vakiona kävi rikkaalla. Akran putkella muuten vakiona 125,4 Hp@9479rpm / 113Mn@6928rpm. Factoryn 2.5 kitin jälkeen 133,9Hp@8972rpm / 116Nm@6959rpm.![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Sama määrä vaihteita, kun 11-satkussa. Ei noita viittä enempää tartte.![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Sopivin öljy mielestänne??
Tuosta on ollut paljonkin juttua. 38tonnii oli Motulit ja sit Vaihdoin Shelliin, ja jotenkin tuntuu et olis ainakin Motulia paremmat.(mikasaki @ Elo. 03 2008,22:27) kirjoitti
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Mites suomalaiset foorumit, entä kokoontumiset??(Ripley @ Heinä. 20 2008,23:15) kirjoitti
Ja sitten dynokäyrää.![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Mitä kustansi vedot ja säädöt Espoon Dynostarissa?
Pitäis oma viedä kanssa kohta, kun pitää nuo ZRXOAn kautta hommatut Keihinin FCRrät säätää kohilleen.
Toivon samoja tuloksia kuin Sikivikillä
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Oman pyörän tehot: 144,9 koneelta.
ZZR 1100:en nokat, Akran putki ja factory suutinsatsi.
Multa otti 250€ johon sisälty kaikki. Mielestäni ei paha hinta.(hessu75 @ Elo. 04 2008,07:54) kirjoitti
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Haa. Syttypyörät vihdoinkin Ted:llä toimituksessa. Tilasin just yhden. Hinta 45$. Smaan pakettiin tulee yx toinenkin kilke joka semin makso 45$ sit postikulut. Paypalin konversion mukaan hintaa postikuluineen 71€. Nyt vaan innolla odottelen postin nopeutta/hitautta. Factoryn suutinsatsi tuli alle viikossa tullipostiin.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Hitto kun muistanut mainita, että laittaa yksityisenä sulle sen paketin tuo Ted.
Näin mä tilaan Tedilta aina.
Olisit säästynyt tuosta Tullista kokonaan.
Nyt sulle tulee jotain 15€ tms tullia tuohon 71 euroon.
Vastaisuuden varalle, sano aina, että lähettää yksityisenä. Lähes kaikki mun paketit tulleet ok.
Tooottakaaiii kaikki mun paketit on olleet alle sen tullirajan, juu juu.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
No pahus. No ei tohon taida tullia tulla, mut alvi taitaa lävähtää. Siitä mun Factoryn satsistakaan ei menny tullia, vaikka oli arvoltaan enemmän. Mut pitää muistaa ens kerralla pyytää privaattina, jos jotain tilaa. Kiitti vinkistä.(hessu75 @ Elo. 06 2008,07:36) kirjoitti
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Noniin arvon veljet ja sisko. Olisko aika suunnitella loppukesän/alkusyksyn ZRX tapaamista?? Milloin kullekin mahdollisesti sopisi?? Laitan oheen parit ehdotukset:
la 6.9-08
la 20.9-08
la 27.9-08
Noi lauantait sopii näillä näkymin minulle. Toki noiden jälkeiset sunnuntaitkin passaa, vaan toi lauantai olis muuten vaan parempi päivä.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Minne päin ois tarkoitus ajella?
Nyt jos pääsisi mukaan letkaan.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Ehdotuksia otetaan vastaan. Toisaalta keväällä jäi se mp-museo, oliko se nyt Parolassa, käymättä, eli mahd. tonne vois yrittää. Tai sit ihan minne vaan.(hessu75 @ Elo. 19 2008,06:51) kirjoitti
![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Hmm... *plärää kalenteria*
...tuossa on kaverin häät, tuossa olen Italiassa.
Jee, 27.9. sopisi. Uskomatonta mutta totta.
ZZR 1200
parolan mp-museo ja panssarimuseo kuulostaisi hienolta. kerran yritin panssarimuseoon, vaikka ohi olen ajanut sen sata kertaa, niin tietysti siellä oli just silloin joku yksityistilaisuus. aattelin, että pitäkää tankkinne. hehiö.
tosin en tiedä työvuorojani vielä ihan tarkalleen tuolloin. jos käy niin käy ja käyhän se kawa kuitenkin, vaikkei olekaan rexi.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)