OK,
Pyörä on talviteloilla kimppatallilla ja odottaa vaan homman aloitusta.
Mikäs ois aikataulu?
Meenkö Sumekolta hakemaan säätöpaloja jo joitain?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Jess!!Soitin just Wasa bikepointiin ja kyselin pyöräni perään,että
saanko siihen uuden nokan takuuna.
Seppä ilmoitti että se on tulossa jälkitoimituksena,tämä oli parenpi uutinen kuin veronpalautus!!!!
Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.
Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
kantsii ensin mitata venojen välykset. jos on vaihtotarvetta, niin sitten irrotetaan ne palat, jotka vaihdettava olisi ja mitataan tai ainakin katotaan niiden paksuus, jotta tiedetään ostaa oikeanpaksuiset esim. sumekolta tai stormilta ja sopiva määrä paloja.(hessu75 @ Loka. 15 2007,07:14) kirjoitti
ettei tarvi summissa ostaa etukäteen. ja vielä hyvällä tuurilla jokunen vaihdettavista paloista voisi käydä ristiin toistensa paikalle, jolloin ei tarvitsisi ostaa paloja ainakaan niin monta.
kaikista venapaloista kantsii tehdä kartta itelle. on sitten helpompi seuraavalla kerralla vaihtaa paloja, kun ainakin osasta paloja on niiden paksuus tiedossa.
olisi jees, jos sulla olisi mikrometri ja pieni magneetti, myös tarkat ohutkärkiset pihdit jeesaisi paljon.
katotaan joskus ensiviikon tienoilla. laitoin yv:nä puh.nron. saitko sen?
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jesh,
Sain numeron, kiitos.
Mä käyn ostamassa työkaluja, jotka mainitsit.
Pitäkin käydä tallilla siivoamassa oma pilttuu, että on edustuskuntoinen sitten, heh.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Kuvia tai kuva 100000 km ajetuista nokka-akseleista tulossa lähiaikoina... Ehkä...
![]()
ZZR 1200
Tässä näitä lupailemiani kuvia. Kuvissa näkyvillä osilla on siis ikää noin kuusi vuotta ja takana satatuhatta kilometriä (mittarilukema 99220 - tosin muutaman sata kilsaa olen ajanut mittarivaijerin katkettua kahdesti...).
Nokka-akseleissa ei ole nähtävissä normaalista poikkeavaa kulumista:
Nokat
Nokat taas
Nokat vielä
Sen sijaan ohjauslaakeri oli aika heikossa kunnossa, mikä tuntuikin selvänä pykälänä hitaassa vauhdissa:
Ohjauslaakeri
Ohjauslaakeri vielä
Ohjauslaakeri uusittiin, samoin kuin kytkinlevyt, etupumppujen stefat ym. pientä. Koeajolle yritän päästä jo huomenna!
![]()
ZZR 1200
Ohjauslaakerin kupissa oli pienenpieniä painaumia, jotka juuri ja juuri saattoi tuntea kun kynnellä koetti. Ne siinä kuvassa näkyvät, ja tuntuivat myös ajaessa. On muuten huollon jälkeen ihan kuin uusi pyörä. Käynnistyykin paremmin uudella akulla. Ja tyhjäkäynnillä ei kylmälläkään koneella enää venttiilit kalkata. Kytkin on tunnokkaampi uusien levyjen ja jousien ansiosta, samoin jarrut teräspunosletkujen vuoksi. Ja etupää sopivasti jämäkämpi kun laitettiin paksummat öölit. Kyllä kelpasi tänään lykkiä talliin kone talviunille. No, tietääpä että maaliskuussa sitten voi lähteä huoletta vaikka jonnekin pidemmälle taas.
Niin, se hinta. Kyllä, pysyttiin arviossa, ja kyllähän tuohon remppaan aika kohtalainen summa meni. Jotakuinkin kuukauden nettotulot tjsp...
ZZR 1200
Varmasti totta tuo, että kylmä kone kuluu eniten.
Mä teen niin kuin a*tokoulussa aikanaan neuvottiin: Heti liikkeelle vaan, sillä kone lämpiää nopeimmin kun siinä on rasitusta. Samasta syystä laitan, mikäli joudun jostain syystä käyttämään konetta tyhjäkäynnillä lämpimäksi, kahvanlämppärit ja kaukovalot päälle. Liikkeelle päästyäni laitan heti ryypyn pois ja pidän kierrokset alle neljän tuhannen, kunnes lämpömittarin viisari värähtää.
ZZR 1200
S malllissa on siis erilainen mittaristo? R ei ole lämpömittariviisaria (taitaa olla varoitusvalo? ) mutta itsekin tulee lähdettyä melko heti ja pidettyä kierrokset alhaalla ainakin 10 km tms..... anyway, itseäkin nyt huolestuttaa tuo mahdollinen nokka-akseli ongelma. 2005 vuosimalli ja takuu ummessa ja venttiilisäätö/tarkistus 24 tkm vielä edessä joskus tulevaisuudessa...
nuita omia kawioitani mää taas lämmitän hitaasti ja pitkään ennenkuin polkaisen pykälää silmään. annan käydä ronksuttaa ulkona kylmässä näillä +3 keleillä ainakin viisi minuuttia, sitten kun olen pukeutunut, lähden pienillä kierroksilla ihan hissun kissun hiipien liikkeelle, jos sanontaa voi käyttää muzzynpömpellisesta ja microninkäyräsdtöllisestä kakstoistaärrästä tai josimurinaputkellisesta zzr rotasta tai siitä wanhasta geepeezetasta vääns et hais-putkistoineen.
vähän samaan tyylliin starttaan myös lämpimästä tallista, annan käyä ronksuttaa tyhyjää kypäränlaittamisen ajan. ne palat asettuvat vasta koneen hieman lämmettyä kohilleen ja myös kylmän öljyn nousu nokille voi kestää useita sekunteja tai kymmeniäkin joskus teeämmän vanhojen testien mukaan aikanaan luettuna.
aika kylymiö keliö jo ajella.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Niin on. Tuosta lämmittämisestä. Minäkin annan aina pihalta lähtiessä rouskuttaa ainakin sen verran, et on kamat kunnolla päällä. Tallista sit pikkusen vähemmän. Ekat kilsat hissukseen (on ihan muutenkin pakon sanelemaa 30:n rajotus ja penskoja paljon). Parin kilsan ajelun jälkeen sit voikin jo pikkusen avata.(kawabata @ Marras. 02 2007,15:04) kirjoitti
![]()
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Hui hai kaikki pitkästä aikaa!
Talvi tuli ja modauskärpänen puri taas,
Aloitellaan nyt pienistä ensin ja rakennellaan lyhennetty takavalo ekaks.
Olen jo Dremelöinyt noin 3 senttiä pois yhdestä punaisesta vakiovalosta.
Nyt vain jostain LEDi polttimot ja alumiiniteippiä, jolla vuoraan tuon vakiovalon harmaan pohjan, että saan lisää kirkkautta.
Sitten odottaa Susnan USD putket erään pienen erikoispuljun tekemiä T-paloja
Saa samalla 320mm levyt eteen ja piparilevyt.
Takapää saa kanssa updeittii, jos vain rahat riittää. Pitäis hommata uutta vannetta ja sen semmoista. Ex Carrozzeriat, nykyään joku toinen nimi, ois pofnot, jos vain löytyy jostain.
Moriwaki man Japseissa vois auttaa Rexi sivujen kautta???
Tulee Kerkeriin muutten se 2,5 tuumainen sisähuilu kanssaÄäni on varmaan aika pahennusta herättävä sitten, yess!
Oliver Saksassa tekee parhaillaan mulle ikkunallista kytkinkoppaa myös. Jätän sen kanssa kuulapuhalletuksi, niin on race.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Terves kanssa!!
Mä saan kanssa hakea perjantaina mopon pois nokan vaihdolta,
vihdoin ja viimein!!Sitten heti niputtaan sitä ja suunnitteleen sitä takavalon lyhentämistä niinkuin hessukin.Toi kerker on ollut mun haaveissa myös ostaa omaani,mut saas nähdä piisaako valuutta...
Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.
Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
Se takavalon lyhennys on iisi piisi.
Ota Dremeli, tai vastaava sähkövempain ja sitä tyven reunaa pitkin leikkaat auki. Linssi tippuu käteesi.
Jos menee liian syvälle vahingossa, niin ei paniikkia, se ei näy mihinkään takakatteen alta.
Jos menet orkkislampuilla, niin älä leikkaa sitä tuumaa, eli 2,5 senttiä enempää. Osuu polttimot linssiin ja tulee muovin väärentymisiä sitten käytössä.
Jos taas käytät LED polttimoita, niin voit surutta ottaa sen 3 senttiä, niin kuin mä. Joudut vähän niitä kahta hampaan näköistä nurkkaa Dremelöimään sitten.
Menee sitten ihan takakatteen tasolle. Tulee pähee.
Vielä hifistelet sitten alumiiniteipillä sen heijastuspohjan, niin saat kirkkautta lisää. Testattu Rexi sivuilla ja toimii.
Sikafleksilla koko homma kasaan. Joudut ne LEDi polttimot sitten laittamaan polttimopohjiin ensin, ennen kuin laitat linssin kasaan.
Laita linssin reunaan ja sen pohjan reunaan maalarinteippiä ja sitten sikafleksi, saat siistin jäljeen turaamatta koko tallia ja pöytää mustaksi, puhumattakaan sormista.
Ja sitten eiku kiinni ja seuraava modauspaikka.
Ootko tinippa jo takaloksun modannut?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Joo,noin pitää se lamppu yrittää tehdä.Olen takaloksun muuttanu jo,laiton sinne sen undertrayn.Se pitäisi viedä vanteiden,moottorin poskien,kauhukahvojen ja muiden pikku osien kanssa maalarille heti kun joutaa.
Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.
Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
Tosta tulee muuten todella hyvän näköinen. Onpa taas jotain pällisteltävää ensi kesänä. Kuulapuhallettu on hankala pitää puhtaana, mutta nätti. Kai sen voisi lakata, että pysyisi siistinä...?(hessu75 @ Marras. 27 2007,07:54) kirjoitti
Itse meinasin ostaa (taas) purkin mattamustaa ja siveltimen...!
ZZR 1200
tuli mieleen tuosta kuulapuhaltamisesta gatling ja ratatatattattatatatatatatattatattata ratatatatatatat
meni vähän pois otsakkeesta, mutta nätti olisi semmosela gatlingillakin kuulapuhallettu ehkä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tässä videossa Jesse James tuunaa auton Gatling-kuularuiskulla...(kawabata @ Marras. 30 2007,23:09) kirjoitti
ZZR 1200
monster garagen kattelin tossa taannoin, jossa jesse ei ollut tyytyväinen tuunaamaansa autoon, jonka sitten kuulapuhalsi.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Ei taida mennä mopo myyntiin,jos tekis samanlaisen...
![]()
![]()
No ton kisun alla sais olla mikä tahansa mopo...niin olis todella Suomen hienoin mopo...on hieno tuo Kawabusa mutta on HIENO tuo misukin...
Jos pitäis valita Busa tai Misu....niin MISU!
melkoisen maukkaan näköinen seropi tuo kawabusa. näyttää tehdyn laadukkaasti ja sopivan hillitysti kunnioittaen uusretrospektiivisiä muotoja. jos jotain tuosta kiinnostaisi tietää enemmän, niin onko pitänyt tehdä paljonkin tai ollenkaan runkomuutoksia tai muita viilailuja, että tuo bussinkone on istunut kawanraameihin? peräpäähän on väsätty uudemmasta kilogixeristä ja takahaarukka kans jostain sellaisesta ilmeisesti. olisin ite ulkonäöllisesti säilyttänyt perän kawanperänä ja haarukan zrx:n haarukkana. olisiko perusteina muutoksille haarukassa olleet toiminnalliset, koska ulkonäkö ei ole siellä parempi kuitenkaan, vaikka makuasiahan sekin on. ainakin peräpää lienee pelkästään ulkonäkökysymys tässä tapauksessa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
+1(matula @ Joulu. 16 2007,14:34) kirjoitti
Mä peesaan tätä.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Semmonen homma, että onkos kukaan huggeria viritellyt "Rexiin"?
Nimim: "Kuva olis kiva ylläri"
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
ylemmässä, joka on muuten nätti huggereineen ja omine aitoine kawanwihreine väreineen, oli vedenkerääjäpenkki, joka mun silmämuniini ei ollut niin kovin nättikään. alemmassa taas on nätti aito penkki, eikä kerää vettäkään.
huggeri myöskään ei näin ensinäkemältä oikein välttämättä sovi tuohon rexin muuten nakumpaan ulkoasuun. vähän sama kuin belly pan tai etualakatekaan. jotenkin nakun on parempi olla naku tai midi ellei mini tai bikini.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
No joo, nyt kun näin kuvan niin samaa mieltä. Ei sovi munkaan mielestä. Paitsi tuo alempi nyt ehkä jotenkin, mutta olkoot ainakin toistaseksi.(kawabata @ Tammi. 08 2008,15:39) kirjoitti
Mutta KIITOS kuvista Ripley.![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Mulla on toi powerpronzen huggeri.Olen leikkellyt sitä,ja integroinut sen alkuperäiseen ketjusuojaan.Se ei ole viä valmis,sitä pitäisi viä jotenkin muokata ja sitten tehdä siitä muotti.Mulla on myös saman firman tekemä belly pan joutilaana tallin seinällä jos jotain sattuu kiinnostamaan sellanen,niin voisin luopua siitä.
Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.
Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
Onhan Jyryn pyörässä sellanen. Minusta se istuu hyvin ainaskin hänen pyörään.
Eikös se ollut Stormilta ostettu, ihan hyllytavaraa?
ZRX 1200S *2001
ZZR 1200 2004
Moi kaikille pitkästä aikaa. Olisko jollain hyvää vinkkiä, mistä ottais Autocomiin virran Rexissä? Maihin kantsuu varmaan vetää suoraan akun miinusnapaan, mut se virta. Pitää olla "katkaisijan" takana, aina sillon päällä kun virratkin on, mutta ei esim, silloin kun on parkit päällä, eli takavalo ei tule kyseeseen.![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04