"tarpeeks hyvin" ei ole ainakaan kovin imartelevasti sanottu..
Kawasaki ZZR1400 -09
Morjesta taas!Onko kellään ollut nokka vikoja näissä 1200 zrx:ssä?Mulla on pyörä just venansäätö huollos ja seppä soitti päivällä ja kertoi "ilo uutisen"että imu nokissa on syöpymää!!
Saas nähdä mitä sumekolla sanotaan kun soitan sinne huomenissa.
Pyörällä on nyt ajettu 12,5tkm ja on viime vuotinen!V....u mitä paska laatua noi nokat on.
Mikään ei ole helponpaa kuin reijän poraaminen väärään paikkaan.
Zrx1200r,cafe racer gs500,tracker transalp,raaseri projekti xj600
sanovat ajetun syöpyneennäköisillä nokilla vielä havainnon jälkeenkin 30 000 km ja ei muutosta syöpymiin. takuseen noita vaihtelevat toki.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Komppaan 'Bataa, kawazi.net:n puolelle aiheesta enemmän tarinaa rustasinkin. Eli useimmiten niistä "syöpymistä" on vaan kosmeettista haittaa.(kawabata @ Elo. 22 2007,23:55) kirjoitti
Vaan kun takuuseen menee niin eikun vaihtaan vaan.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Syöpymää/kulumista on ,vm.05,ajettu 24 tkm.Kuvia nokista kateltu Kawasakin euroopan konttorissa 4 viikkoa, nyt nokat on irroitettu,mittaillaan kulumista ja odotellaan taas vastausta euroopasta(Sumeko ei tee mitään ennen euroopan vastausta kun heillä ei ole tietoa mistä nokka-akseli rutto johtuu,ei ole kuulemma aikaisemmin ilmennyt moista vikaa).Niin ja takuuhan loppui sitten jo keväällä.
Toi Sumekon kommentti kuulosta oudolle kun ZZR1200:nhan noita nokkia vaihdettiin ihan simona.. Materiaalista eli valusta/karkasustahan ne ruvet niihin tulee tiemmä.(SaHe @ Elo. 23 2007,08:24) kirjoitti
Omassakin Rexissä oli pientä "pittingiä" näkyvissä kun venavälykset just tarkastin vaan ei se menoa haittaa, kosmeettinen härö lähinnä. Mun Rexi on vm 2003 ja karvan päälle 12 kMiles mittarissa.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
no perkele, kiitos tästäkin tiedosta.. miulla -05 zrx 1200 r ja ajettu 16, 5 tkm (laitoin jo talvilepoon ja siirsin bonukset toiseen pyörään..) ja ei vielä venoja tsekattu (24 000) ja nyt alkoi jo huolettaa tämä.... ja takuu ei tietty enää voimassa... onneksi kone kyllä käy ja kukkuu hyvin...
Joo talven aikana oli tarkoitus tarkistaa venttiilien välykset muutenkin... täytyy katsoa nuo nokat kyllä tarkkaan! Kyseessä on 13tkm ajettu '06 1200R. Takuuta on ens toukokuun loppuun, mitähän Sumeko tykkää tällaisesta omatoimisesta tarkastuksesta takuuaikana...?![]()
Mortonkia tännekin.
Taitaa olla "matulan" entinen Rexi mulla pihassa!![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Onnea Kälähän pyörän vaihdosta!!!Hienoa kun en ole enää ainota pohojalaasia rexillä ajajia!!Vaihdoikko sen omasi Motolta?
Sieltäpä juuri.(tinippa @ Syys. 12 2007,18:26) kirjoitti
![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
No tattista, silloin kun läskikawan hankin niin tuli ensin vähän ihmeteltyä tuota väritystä, päätin kuitenkin antaa olla kun maalaus on ihan siististi tehty ja hyvässä kunnossa. Äkkiä silmä tottui ja nyt en vaihtais väritystä enää mihinkään *(jarijii @ Syys. 12 2007,17:01) kirjoitti
*
![]()
Kysyin RM Heinolta tuosta nokka-akseliasiasta. Myönsivät että ZZR1200:ssa on ollut ongelmia mutta ei heidän tietoonsa ZRX:ssä. Ei tuntunut huoltopäällikkö olevan pahoillaan omatoimi-huoltosuunnitelmistani, kehoitti vaan katsomaan nokat tarkkaan ja mikäli sanottavaa löytyy niin heille vaan nokat katsottavaksi ja takuukorvausta vireille mikäli aihetta on.
Mitämitä, multa on mennyt ihan ohi että matula on vaihtanut pyörää...! Muutaman kerran olen ihastellut matulan youtubessa olevia videoita, aivan upea vehje, Kerker Megaphone, Kesoil Keimola teipit ja kaikki...! *Onneksi olkoon Kälähänille, hienon pyörän olet hankkinut.
Mulle vaihdettiin zrxään 12tkm huollon yhteydessä imunokka-akseli takuuseen. Viallinen pinnoite. Niin että yhden tapauksen ainakin minä tiedän...(CbxZ1047 @ Syys. 13 2007,00:14) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Pyöräsi on varmaan '05 tai vanhempi? '06 vuosimallin huolto-ohjelmassa mennään venttiilikopan alle ekan kerran vasta 24tkm huollossa. Hyvä meininki, aika monella ehtii varmasti takuu umpeutua ennen kuin kukaan noita mahdollisia alkavia nokkavaurioita edes pääsee näkemään.(wekkuli @ Syys. 13 2007,05:55) kirjoitti
Ei "on" vaan "oli" -03 vuosimallia.(CbxZ1047 @ Syys. 13 2007,13:33) kirjoitti
Nykyään kurvaillaan pakko-ohjatulla venttiilikoneistolla.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Nokka-akseli vaurioista!
Nokka-akselin nokat on mitattu ja ne ovat annettujen ohjearvojen sisällä.
Näin ollen Kawasaki ei vaihda nokkia takuuseen, sanoi Kawasaki Euroopan takuupäällikkö. Vastaavia tapauksia on ollut muitakin ja niiden pohjalta Kawasaki on tehnyt testejä ja mittauksia näihin kuluneisiin/naarmuisiin
nokkiin ja todennut niiden toimivan silti 100%:sesti hieman ääntäen (kopio saamastani meilistä korjaamolta).
Tämän päätöksen teko kesti 9 viikkoa jonka ajan mopo levällään.Kuinkahan kauan kestännee ennen lopullista hajoamista jos kuluminen on jo alkanut!
Oli sitten muuten viimeinen Kawa jolla minä ajelen.
Mopohan on vm.-05 jolla ajettu 24tkm.
Eikös 06 mallis mennä ventiilientarkistus normisti 12tkm välein?Näin minä ymmärsin omasta käyttöohje kirjasta kun sitä tavasin.Niin ja omani on 06 mallia.
Todella hienoa toimintaa kawan puolelta!!!Taitaa olla mun aika turhaa viedä pyörää siihen takuu remonttiin parin viikon kuluttua jos tulos on se että nokkaa ei vaihdetakkaan,vaikka syöpymää on.
Hmm, kummallista? Mun '06 on ostettu Bike Worldista, ei suomenkielistä käyttöohjetta (onko muilla??) mutta kuitenkin SGN:n huolto/takuukortti mukana. Englanninkielisen käyttöopuksen huoltotaulukossa s. 62 on "Valve clearance check" eka täppä vasta 24tkm. Käytin rakkineen 12tkm huollossa KX Centerissä, asiaa ihmeteltiin joten huoltopäällikkö selvitti huollon sisällön herra Kawasakilta, kuulemma 06 eteenpäin venat katsotaan vasta 24tkm. Ajattelin että hyvä juttu, säästyipähän sekin raha kun kuitenkin talvella otan kopan auki ja katson mitä sinne kuuluu. *
Mulla on suomenkielinen käyttöohjekirja,ja siinä sivulla 30 on huoltovälitaulukko.Siinä on ruksi kohdassa 12tkm,24tkm,36tkm,jne.Mun pyörä on aikoinaan ostettu moto-raumalta ja on sumekon maahantuoma.
SaHe,laitoin sulle yv:tä
Harvemmin varmaan, mut mulla kyllä Fankilla säädettiin just 12tkm huollossa joku vena. 24tkm huollossa ei sit mitään.(jarijii @ Syys. 13 2007,16:56) kirjoitti
![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Hellöy Rexerit, long time nou hear.
Hei, olisi tarkoitus omasta Rexistä tehdä 24tkm nokkien välyksien tarkistus, kun pyörä jää talviteloille.
Olisiko kukaan halukas tulemaan kaveriksi, tai sitten pääsisinkö talliapulaiseksi, kun joku tekee omaan pyöräänsä tarkistuksen?
Hessu
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Moikka!
Ymmärsinkö nyt väärin, kun lueskelin tätä pitkähköä ketjua, ettei -06 malliin sovi kaupan slipari katalysaattorin takia?
Jos menee, heittäkääpä ehdotuksia. Joku carbon malli vois olla hieno? Kokoränni tuskin tulee kyseeseen. Mutta jos talven aikana tulis sopiva slipari vastaan....![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Lueskelin joskus ZRXOA:n foorumilta tuosta '06:n slipariongelmasta. Taisi olla niin että kun pätkäisee väliputken päästä katin pois esim rautasahalla niin vanhempien 1200:sten sliparit alkavat sopimaan.(Kälähän @ Loka. 10 2007,18:32) kirjoitti
![]()
Entäs sen sliparin modaaminen? Onko jotain tehtävissä?
Meinaan, jos joutuu orkkisvaimentajan laittaan takasin.
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
--> TUOSSAHAN <-- tuo ZRXOA:n juttu oli. Kalifornian mallissa on ollut katti näköjään jo aiemmin. Ymmärsin tuon niin että katalysaattorimalleissa tuo väliputki katalysaattoreineen menee syvemmälle vaimentajan sisään jonka takia tarvikevaimentimet eivät sovi. Mutta luulisi vakiopöntön sopivan tarvittaessa yhä edelleen, vaikka väliputkesta olisikin tuo pätkä siivottu pois?
Voisihan sitä tietenkin ajatella myös toisinpäin eli sliparia modaamalla, tuntuu vaan äkkiseltään hankalammalta.
EDITTIÄ: tuon ZRXOA:n viestiketjun viimeinen kuva ei näy ellei ole sinne rekisteröitynyt, tuossa tuo Belgialaisen tyypin ratkaisu nyt kuitenkin on:
Kiitos valistuksesta. Katsotaan miten mennään. Tosin taitaa olla tämä vaimentaja "bolt-on" tyyppiä?
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Hyvin toimii juu. Mun vm. 2001 ZRX1200S:ssä on mittarissa 99200 km, eikä mitään vikaa. Sisäänajo taitaa vähitellen olla tehty. Täytyy pyytää huoltoa tarkastamaan nokka-akselit kun vien 100tkm huoltoon.(SaHe @ Syys. 13 2007,14:51) kirjoitti
Ei ole ensimmäinen Kawa jonka omistan, mutta voi hyvinkin olla viimeinen, jos näin hyvin kestää!![]()
ZZR 1200
joo, jos vielä ajankohtainen, niin voisin tullakin katsomaan touhua, kun oon täsä taas muuttanu tsadiinkin takasin. olisin ikäänkuin lähempänä. itele oon teheny tuohon zzr1100 kwakioon venojen tarkistukset ja joitaki paloja vaihellunna. rexisä ihan samanlainen helppo systeemi.(hessu75 @ Syys. 24 2007,07:45) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)