Jos himoitsette FC-Motosta jotain tavaraa, niin tarkastakaa myös Motostorm.it
Aikalailla samat tilpehöörit, mutta motostormin kanssa homma pelaa. Lähettävät Italiasta ja postipakettina. A-starsin kamat ainakin ovat motostormilla huokeita.
Itse vihaan tuota UPS:iä niin paljon, että jätän tilaamatta jos ainoa toimitustapa on UPS-kuriiri. Epäkäytännöllisempää keinoa lähettää tavaraa saa hakea. Varmasti ok yrityspuolella, kun voi firman ajalla järjestellä menojaan ja soitella pitkin Suomea saadakseen sen lähetyksen.
Hyvät kokemukset myös motostorm.it:stä.
Tosin tarkistan aina ennen tilaamista ebay.it josko löytyis edullisemmin sieltä. Alkuperältään italialainen kama (joka usein halpamaassa valmistetaan) usein huokeempaa kuin Briteissä ja Saksassa.
CBR1000RR
Itse olen tilannut kyseisestä puljusta tavaraa useampaan otteeseen. Kahdesti on tullut väärää tavaraa toisen tilalle, tosin se ensimmäinen kerta ei harmittanut, kun pistivät tuplasti kalliimman takin edullisemman tilalle. Viimeisin tilaus meni kyllä moitteetta, mutta en pysty käsittämään tuota ideologiaa, että lähetellään jotain tilalle ilman että kysytään asiakkaan suostumusta. Vituttaa se edestakainen puljaaminen, eikä se kyllä palvele kumpaakaan osapuolta.
Ja nyt voisikin lähteä postiin. Eilen saapui serkun kypärä ja takki, takki lähtee takasin ja jäädään oottelemaan sitä mikä alunperin tilattiinkin...
Jos joku tilailee jotain, niin koittakaas laittaa sinne lisätietoihin selkeesti, ettei lähettele mitään mikäli tavaraa ei löydy tai kysyy edes asiasta etukäteen. Olis ihan mielenkiintosta kuulla, että vaikuttaako semmonen asiasta täsmentäminen kokonaisuuteen mitenkään, vai tuleeko edelleen UPSin miesten mukana mitä sattuu.
Honda TRX 450 ER '07
Honda CBR 954 RR '02
Tunturi Tiger Aqua '94
Varmaan näissä on usein kyse ihan vaan simppelistä virheestä: menee tuote tai paketti sekaisin lähetys- tai pakkausvaiheessa. Tuskin mikään firma tietoisesti tahallaan lähettää väärää kamaa, etenkin kalliimpaa kuin mitä asiakas on maksanut.(PhatEiz @ Maalis. 25 2011,14:50) kirjoitti
Keväällä -08 tuli FC-Motolta tilattua Schubertin kypärä ja kaikki meni oikein mukavasti. Tai no COD ei toiminu, mutta tuohan johtuukin kuljetusfirmasta.
Nyt kolmen vuoden tauon jälkeen, perjantai-iltana laitoin Berikin puvusta tilauksen FC-Motolle. Eilen lauantaina tulikin ensin postia että tilausta käsitellään ja pian perään saapui seurantakoodikin. COD-sähläys on varmaan taas odotettavissa, mutta hyvältä vaikuttaa ainakin tähän mennessä. Mutta juhlitaan vasta kun tavara on perillä![]()
Jos asutte paakaupunkiseudun ulkopuolella (no keravalle ja jarvenpaahan tulee myos jos kuuluu omille kuskeille eika alihankkijoille.. )niin aina pitaa maksaa COD keikat etukateen UPSille.. ja muutenkin.. kaikki ylimaarainen raha jaa kuskille tipiksi.. eli SAA antaa tippia kuskille!! ;) Toinen on toi soittaminen.. jotkut soittaa jotkut ei.. niin.. ja saa noutaa Niittytie 23,Vantaa kello 20 illalla asti.. ;P
pieni muokkaus.. eli omat alihankkijat saavat rahastaa COD keikat mutta valilla kun oma kalusto ei riita niin pitaa turvautua ulkopuoliseen apuun niin ne eivat saa rahastaa.
Kayo K6 450 -2018
MV Agusta Brutale 910S - 2008
Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
Kawasaki GPZ900 -1993
Honda CBR1000r -2008 SOLD
CFmoto 650NK -2012 SOLD
Eli täähän meni kivasti: Kuten aiemmassa meilissä kerroin että 21.3. tilattu takki FC:stä. UPSin jannu soitti puol tuntia sitten ja kiikutti takin mulle. Eli todistettavasti FC-Moto toimi ainakin tällä kertaa toimituksen osalta täysin mallikkaasti. Nopean tsekkauksen jälkeen takki oli jopa oikeaa mallia ja kokoa. Sekä pakattu hyvin jne. Nyt eikun kotiin mallailemaan ja peilin eteen pöristelemään! *
EDIT:
Olihan se selvää että takki oli tietysti pykälää liian iso vaikka mittojen mukaan olisi pitänyt olla sopiva. Tämä ei siis ollut FC:n vika vaan itsekin arvoin tämän ja pienemmän koon välillä. Eli tänään lähtee takki takaisin Saksaan ja katsotaan nyt samalla miten tuo vaihtorumba heillä hoituu. Jos sekin menee FC:n osalta nappiin niin viimeistään tämän jälkeen uskallan suositella ko liikettä.
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Tänään tuli puku, oikeaa mallia ja oikea kokokin(jmo @ Maalis. 27 2011,14:56) kirjoitti
Joten oikein mallikkaasti meni tälläkin kertaa. Viime perjantaina siis iltayhdeksän aikaa tilauksen laitoin sisään ja tänään torstaina oli tavara perillä. Nyt vaan ajokelejä odottamaan!
Aamulla laitettiin kaverin kanssa tilaus vetämään Alpinestarsin hanskoista ja paketti oli lähtenyt jo iltapäivällä eteenpäin! Varsin nopeaa toimintaa *Odotellaas muutama päivä ja katsotaan mitä paketti pitää sisällään...
Edit: Paketti ei siis ollut lähtenyt vielä iltapäivällä, siitä oli tehty vain rahtikirja ups:lle. Paketti kuitenkin tuli viikossa tilauksesta perille, tuotteet oli oikeat, oikean kokoisina ja värisinä. Eli itselläni toimi ainakin niin kuin pitikin.
Ducati 848 '10
Hohhoh, huonot ensivaikutelmat ainakin mulla tästä puljusta. 9 viikkoo sitten laitoin tilaukseen kypärän ja visiirin. Noh, ihmettelin aluks kun kahteen viikkoon ei mitään kuulu vaikka olin mailia laittanu pariinkin otteeseen. Vihdoin vastasivat ja sanovat että kypärät on loppu ja saavat niitä maaliskuun puolivälin jälkeen.
Olen taas koittanut pari kertaa viestitellä Saksaan muttei mitään vastausta tule. Ihme touhua.
Onneks on cash on deliveryllä, niin helpompi peruuttaa. Kohta alkaa ajokelit ja haen kypärän jostain ihan muualta jossei ala mitään kuulumaan.
Itse en tilaa enää ikinä mitään fc-motosta.
Joo mulla meni kanssa hermo kun eivät liikoja vastaa puhelimeen eivätkä meileihin. HEilla tosiaan olisi asiakaspalvelun puolella hiomista. Itselle pitäisi huomenna tai perjantaina tulla tuolta takki josta aluksi tilasin liian ison koon ja tämä (pitäisi) nyt siis olla se oikea koko.(Viku @ Huhti. 06 2011,12:36) kirjoitti
Eli tänne soittaessa on ihan arpapeliä yhdistääkö puhelun ylipäätään mihinkään ja toisena se että vastaako siihen kukaan koskaan. Meileissä mennään about seuraavalla jakaumalla: FC:hen lähetetty n 15 meiliä, saatu takaisin muutama (joissa ei todellakaan ole vastailtu kaikkiin kysymyksiin).
ELi kun saan nyt tuon vikan lähetyksen itselle saakka niin sit voin olla tyytyväinen. Silloin homma tuntuisi toimivan jos heillä oikeasti on varastossa kamaa eikä tarvi mitään lähetellä takaisin jne. Muuten saa varautua säätämiseen.
EDIT! No niin, eli rotsi saapui tänään UPSin kyydissä ja oli juuri se mitä on tilattukin. Ja on se hieno!Eli summa summarum: Jos tilaat tuotteita mitä varmasti on saldolla, homma ok. Kaikenlainen muu säätäminen kaupan kanssa on varsin tuskallista ja pirun hidasta.
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
yhden kerran olen tuolta tilannu.
Ja homma toimi niin kuin pitikin
suzuki gsx 1216 -01
Noniin, eli fc-motolta tuli viesti pari viikkoa sitten etteivät saa sitä kypärää minkä halusin ainakaan pariin viikkoon. Kysyivät että käviskö joku muu malli. Vastailin ja kerroin mitkä mallit kävisi, mutta taas ei pariin viikkoon kuulunu mitään.
Eilen sitten kävin hakemassa kypärän paikallisesta liikkeestä kun en enää jaksanu odotella. Ihmeen hyvin jaksoin melkein 3kk odottaakin!
Laitoin viestiä fc-motolle ettei tarvii mitään enää lähettää.
Itse en ainakaa omien kokemusten perusteella voi suositella fc-motoa, enkä varmasti itse tilaa sieltä enää mitään. Palvelun taso tosi alhaista.
Mun ensimmäinen kokemus fc-motosta oli ihan samanlainen kuin monella muulla: tilasin a-starsin tech3-kengät, joiden olettaisi olevan bulkkikamaa, mutta ilmeisesti fc:llä eivät olekaan. Muutaman viikon jaksoin odotella ja kun kyselyihin ei kuulunut vastauksia, peruin tilauksen.
Mutta fc:ltä löytyi liian houkuttelevia tarjouksia ja seuraava tilaus oli astarsin flak vest, se tulikin alle viikossa. Sitten astarsin suojakalsarit, ne otti muistaakseni pari viikkoa, mutta tuli kuitenkin... Ekan huonon kokemuksen jälkeen opin valitsemaan maksutavaksi ovella maksamisen ja ajoitin tilaukset ajokauden ulkopuolelle niin malttaa odotella paremmin.
Tilasin kypärän ja tuli vajaassa 2ssa viikossa. Maksu VISAlla. Kaikki meni OKsti.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Itsekin olen saanut kerran FC Motolta väärän takin,
joka kuitenkin mukisematta hyvitettiin ja vaihdettiin
lähetyskuluineen. Tuosta on aikaa tosin jo pari vuotta.
Nyt tilasin kypärän 2.5 klo 17, tavara lähti UPSilla
5.5 klo 14 ja tilatun mukaiset tavarat toi UPSin lähetti
kotiovelle 10.5 klo 15. Maksoin luottokortilla ja tämähän oli
erinomaista palvelua.
Tuntuu siltä, että vaihtelee kovasti tuo asiakaspalvelun laatu, toimitusajat ja reagointiaika ongelmatilanteisiin, ei siis ihan optimaalinen kauppa.
Onhan näitä monia nettikauppoja, joista ole tavaraa tilannut ja homma toiminut näissä omalla kohdallani täysin moitteetta. Tälläisiä omalla suosittelulistallani olevia ovat ainakin seuraavat:
www.cmsnl.com, OEM osia ja kaikki löytyy
www.davidsilverspares.co.uk, Honda osia
www.wemoto.com, iso kauppa, kaikkiin pyöriin
www.louis.de, iso kauppa, kaikkiin pyöriin
www.motobins.co.uk, BMW osat
www.bmwbike.com, BMW osat vanhoihin pyöriin, Sveitsissä
eli tulee veroa ja hieman tulliakin päälle, mutta palvelu,
täsmällisyys, ja valikoima ainutlaatuisia
Yleisesti ottaen mielestäni kaikkein huonoin ja ylimielisin
palvelu on näissä kotimaisissa varusteliikkeissä. Itse en
osta oikeastaan enää koskaan mitään kotimaasta. Nytkin
tämä viimeisin kypäräostos. Konalassa Nolanin kypäriä myyvä liike:
hieman epäystävällinen myyjä vaivautui pyytelyn jälkeen
takahuoneeseen etsimään oikeaa kokoa, kypärää ei hyllyssä
(toimitusaika 1vko), olisi pitänyt tulla hakemaan viikon
päästä, hinta 249eur, ei penniäkään tinkivaraa. FC motolla 211
eur + shippaus 9.90eur eli n. 30eur halvemmalla tuli kotiovelle.
Kypäriä ja vaatteita tietysti hankala ostaa netistä ja usein
käy sitten näin että käydään kotomaassa kokeilemassa ja tilataan
sitten muualta. Ja FC moto ei tosiaan
paras esimerkki hyvästä
palvelusta vaikka nyt menikin putkeen.
Itsella kupissa ehkä eniten painaa juuri tuo asenne kotomaan
liikkeissä. Ystävällisestä ja hyvästä palvelusta voisi tapauksesta
riippuen maksaa helpostikin muutaman kympin ylimääräistä. Mutta
jos tulee olo, että myyjän armosta saan luvan ostaa heiltä niin
ostan mieluummin muualta vaikka samaan hintaan.
Ihan hyvä pulju. Yleisesti nuo kuljetusongelmat onkin sitten UPS:n juttu.
Pitänee muistaa että jos ottaa paketin COD:lla (Cash On Delivery), niin pk-seudulla pitää maksaa käteisellä, mielellään tasarahalla. Kuskeilla ei oo käteiskassaa eikä myöskään korttilukijaa.
4.5. tilaus ja maksu visalla
6.5. tuli maili "Your order is in process"
10.5. tavarat lähetetty
16.5 upsi toi tavarat perille
Eli kaiken kaikkiaan normaali palvelu/toimitusaika verkkokaupalle. Ostan toistekin![]()
Viime perjantaina lähti tilaus FC-Motoon ja nyt jänskättää... Jotenkin tuota pidin aina nimekkäänä ja "isona" de facto nettikauppana Saksassa, mutta aika karmaisevaa luettavaa tässä ketjussa. Noh, sinänsä kiire ei kamppeilla ole, toivotaan toivotaan. Ainoa ikävä että etukäteen Visalla maksettu, eli massit makaa Ghünterin taskussa jo.
Order was received 20/05/2011 (10:22)
Viewed 21/05/2011
In process 23/05/2011
Paid 20/05/2011
Order was received 10/05/2011 (20:26)
Viewed 11/05/2011
In process 20/05/2011
Minulla tekevät vähän pitemmän kaavan kautta. Tiedä sitten johtuuko maksutavasta (cash on delivery) vai siitä että kengät jotka tilasin ovat vähissä varastossa. Kypärä oli tarjous kamaa joten luulisi sen nopsaa löytyvän.
Onneksi ei ole mikään kiire eikä kelitkään ole olleet kohdillaan täällä pohjoisessa kuin parina päivänä toukokuussa.
Cash on deliveryllä tilasin romppeita ko puljusta ja homma toimi kivuttomasti. Tilaukseen kuului muun muassa hajakokojen vaatteita, joten epäilytti vähän että mitä sieltä tulee, mutta kaikki oli niin kuin piti.
Tilauksen vastaanottamisesta meni vähän yli 2 viikkoa siihen kun UPS:n lähetti toi paketin kotiovelle (26.5):
Order was received 10/05/2011 (14:36)
Viewed 16/05/2011
In process 16/05/2011
Dispatched 16/05/2011
Invoiced 16/05/2011
Mun kohalla tämä toimi tosi hyvin, tilasin repun tuolta.
Order was received 20/05/2011 10:29
Viewed 21/05/2011 14:16
In process 23/05/2011 10:06
Dispatched 23/05/2011 10:06
Ja UPSilla meni se kolmisen päivää, eilen toi paketin kotia.
Eli päivää alle viikko tilauksesta, kohtuu nopeata toimintaa.![]()
Kawasaki ZZR 600 -92
Order was received 20/05/2011 18:11
Viewed 21/05/2011 12:30
In process 23/05/2011 10:45
Dispatched 23/05/2011 10:45
Ja eilen tuli ajokengät kotiin. Eli homma toimi niinkuin pitikin.
-ex- Kawasaki ZX-9R -01
-ex- Kawasaki ZX-9R -94
-ex- Yamaha FZR 600 -92
Edelleen ootellaan, eli ilmeisesti kamaa ei ollut varastossa ja nyt mennään sen pitkän kaavan mukaan...
Pari mailia olen pistänyt, ei vastausta. Seuraava sitten lähtee astetta vittumaisemmalla sävyllä jo.
Kuitenkin jos nettikauppa antaa ymmärtää kamaa olevan saatavilla ja maksut hoidettu luottokortilla etukäteen, olettaisi jotain pikkuhiljaa tapahtuvan.
e-bayta läpi kahlaamalla löytynyt aina sama kampe huomattavasti edullisemmin kuin fc-motosta.
CBR1000RR
Se tässä kismittää, olisi löytynyt munkin kamat, samaan hintaan suunnilleen. Aattelin että tuolta kaikki kerralla.(morris66 @ Touko. 28 2011,17:22) kirjoitti
Eilen heitin melkein voltin kun sähköpostiin kolahti ilmoitus että kamat lähti matkaan. Pieni uskonpuute alkoi jo hiipiä meinaan...
Nyt jännitysmomentti vielä tuleeko oikeaa kamaa / oikean väristä / oikean kokoista.
Pistin peruutuksen kehiin. Lähemmäs kuukausi sitten tilaus jätetty niin alkaa riittää.
Ehkä seuraavan kerran jos tilaan tuolta niin se on yksittäisiä tuotteita ja tarjouksesta. Niin ja talvella. Tuo edellä mainittu ebay naula veti.
Mulla on fc-moto toiminu joka kerta ku junan vessa![]()
ZX-10R 2011, ratalelu KTM RC8R 2010
Tilasin Alpinestarsin hanskat tuolta, mutta jouduin palauttamaan ne koska olivatkin liian pienet. Kannattaa näköjään valita normaalia kokoa isommat. Pistin samantien uuden tilauksen vetämään ja nyt on kuukaus venattu eikä ole lähtenyt tulemaan. Pistin jo mailiakin ja Günther valitteli valmistajan toimitusvaikeuksia luvaten ne ens viikoksi. No nyt tuosta "ensviikosta" on kulunu jo kaks viikkoa, joten miten tuo tilaus peruutetaan? Ostan sitten muualta.