Taitaa tämän yrityksen kohdalla olla ihan tuurista kiinni miten käy.
Voi mennä aivan loistavasti tai sitten täysin perseelleen![]()
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
voi vitsi, aikamoista hajontaa puolesta ja vastaan...oisinpa tajunnut lukee täältä, ennen kun tilasin tuolta FC-Motosta. Itse oon ootellu kypärää nyt viikon. Laitoin tänään meiliäkin perään. Toivottavasti saapuu paketti ennen ajokautta ja sisältää sitä, mitä tuli tilattua..![]()
-----elämässä pitää olla vauhtia----
Toivottavasti onnistuu kohdallasi.(hornet-typy @ Maalis. 10 2009,19:58) kirjoitti
Mahdollisuudet lienevät nykäsmäisesti fifty-sixty![]()
zx10r
Tilasin 8.3 alpinestarin nahkapuvun. Saas nähdä milloin tulee ja kuinka väärän kokoinen ja/tai värinen on. Melkeen jänskätää.![]()
R6R06
Kokemus fc-motosta...
Tilasin kyseisestä puljusta kahtena peräkkäisenä päivänä tavaraa. Takki ja ajohanskat tuli ihan ok, mutta jälkimmäinen kypärä tilaus rupesi kestämään. Tilaukset tehtiin maaliskuun alussa.
Laitoin kypärästä tiedustelua, että mikä kestää jne. menneellä viikolla kuitenkaan saamatta ikinä mitään vastausta. Noh, eilen paloi sitten hermot ja pikku "iltapäivä lonkeroissa" laitoin postia, että perukaa tilaus ja hyvittäkää luottokorttia, jos jo veloitettu. Meni puoli tuntia ja tuli vastaus, että homma peruttu. Eli tavallaan homma meni hyvin ja tavallaan ei...Jännää
nooh, katsotaa nyt miten Topgear superstore käsittelee kypärä homman. Ihan tässä jännittää
Tilasin KBC: vr2 gun:in varakypäräksi omasta mielestäni kohtuulliseen 91 £ hintaan sis. postikulut. Onko jollain kokemuksia??
Tänään tuli puku jonka tilasin kahdeksas päivä. 10 päivää se otti. Malli, koko ja väri on oikea, eli 2 -osainen alpinestarin octane.
Mutta! Tekstissä joka on fc-moton sivuilla sanottiin että "Perforated front panels for increased ventilation", jonka itse suomensin sitten että puku olisi tuuletus reijillä varustettu. Vaan eipäs olekaan. Miten te lähtisitte toimimaan? Uskon että pystyn elämään tuonkin puvun kanssa, mutta saisinkohan fc-moton tulemaan vastaan antaen alea esim. hanskojen hankinnassa? Kokemuksia?
R6R06
Kyllähän ne voi tulla, mutta voi olla aika hankalaa. Jos tulevat vastaan niin siinä saattaa sitten kestää.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
antaisin asian olla, suomen viileässä ilmastossa parempi olla tuulettamaton eikä tuu sateella vesi sisään.(P3LL3 @ Maalis. 18 2009,16:19) kirjoitti
itse tässä just etin uutta ajopukua ja on ongelmia löytää tuulettamaton mieluisen näköinen
Tuon pikku sateen kestävyyden itsekkin lasken plussaksi, mutta kaikki ylimääräinen hikoilu on ahterista. Noo, täytyy tökätä tikulla jäätä ja pykää joku kiva sähköposti, jos vaikka asiasta päättävä henkilö on saanut edellisenä yönä.Soittaminen menee mun englannilla liian hankalaksi.
R6R06
Mitään asiasta/Octanesta tietämättä, mutta A'Starilla aina silloin tällöin on niin, että jotkut värit tulevat reitetyllä nahalla, kun taas toiset värit ei...saattais johtua moisesta, ei olisi nimittäin eka kerta.
Ite tuli tilattua viime viikon maanantaina tuolta housut ja kengät. No nyt on viikon verran ollut toimitus kohdassa "in process".
Pari mailia tonne oon laittanu ja ei mitään vastausta. Kokeilin myös soittaa, ei vastausta. Kumma juttu kun laitto oman numeron lähetyksen pois päältä, niin vastasi melkeinpä heti. Ihme touhua...Toki voi olla joku muukin syy tälle.
No kaveri lupasi, että huomenna lähtee paketti liikenteeseen. Saas nähdä...toivottavasti, kun ajokausi uhkaavasti lähenee.
GSX-R 750 K5
Mitähän tämä tarkoittaa:
UPS:n sivuilta: "LÄHETYS ODOTTAA SÄILÖSSÄ TULLIN JA VEROJEN MAKSUA"
Pitääkö mun tehdä jotain vai jäänkö vain odottelemaan? Onko jollain kokemusta? Maksun suorittaminen on valittu käteisellä kun saan tavarat.
Tässä koko UPS:n paketinkulku:
Paketin kulku
Sijainti Pvm Paikallista aikaa Kuvaus
HELSINKI,
FI 03.04.2009 11:38 LÄHETYS ODOTTAA SÄILÖSSÄ TULLIN JA VEROJEN MAKSUA
HAMBURG,
DE 03.04.2009 8:00 LÄHTÖSKANNAUS
03.04.2009 6:00 SAAPUMISSKANNAUS
HERNE-BOERNIG,
DE 03.04.2009 2:15 LÄHTÖSKANNAUS
HERNE-BOERNIG,
DE 02.04.2009 23:20 SAAPUMISSKANNAUS
ESCHWEILER-WEISWEILE,
DE 02.04.2009 21:15 LÄHTÖSKANNAUS
02.04.2009 19:06 LÄHTÖSKANNAUS
DE 02.04.2009 10:40 LASKUTUSTIEDOT SAATU
UPS:n antamat seurantatulokset: *03.04.2009 6:37 *ET
E: niin ja sähköpostiin oli tullut ilmoitus otsikolla "UPS -ilmoitus poikkeustilanteesta"
Poikkeustilanteen syy: SHIPMENT ON HOLD AWAITING PAYMENT OF DUTY & TAX
Honda CBF600S
Pari viikkoa ollut kypärätilaus "In process"-tilassa...
Ei ihan toimitusajat vastaa sitä mitä sivuilla lupaavat.
Taidampa perua tilauksen ja etsiä potan jostain muualta...
d(^<^)b
Samoin kävi mulle. Perumismailiin tuli vastaus 30 minuutissa. Ei kaupanteko kiinnostanut(Jusee @ Huhti. 03 2009,14:24) kirjoitti
![]()
Squirrel>>
Ymmärtäisin että tilatut tavarat on lähtenyt saksasta. Soitto ups:lle ja ilmoita seurantakoodisi numero ja pyydä selvitys miksi EU-alueen kauppatavaraa laitetaan tulliin. Jos tavara on tullut EU:n ulkopuolelta hampurin kautta suomeen niin silloin asia on mennyt ok. UPS lähettää sinulle laskun tullaamisesta sekä verojen kannosta.
Soita ihmeessä UPS:lle ja pyydä selvitys, ettei tavara makaa turhaan tullissa.
Pitää kysellä sieltä. Kyllä se tavara Saksasta on lähtynyt, joten ei kai siitä pitäisi mitään tulleja tulla tuolloin. Noh, täytyy soitella ja kysellä. Jos tuosta tullit jää minun maksettavaksi niin olisi varmaan ollut halvempaa ostaa Suomesta...(venttiili @ Huhti. 03 2009,16:01) kirjoitti
![]()
Honda CBF600S
Eikös tuo tarkoita sitä, että sinun pitää mennä UPS toimipisteeseen ja maksaa ostoksesi siellä.(Squirrel @ Huhti. 03 2009,13:41) kirjoitti
Tuskin tarkoittaa tullin/verojen maksua, vaan sitä tavaralaskua.
Eikö kannattaisi soittaa upsin palvelunumeroon ja kysästä tuota.
Itse kun tilasin tästä kyseisestä liikkeestä kamoja niin upsi toi ne ihan kotiovelle asti jossa sitten maksoin ne käteisellä, mutta en sitten tiedä onko tässä jotenkin erilainen tilanne vai onko UPS muuttanut toimintatapoja.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
Mulla oli kans tollainen ilmoitus, mutta ei se tarkoittanut yhtään mitään. Sieltä se potta tuli kotiin.(Squirrel @ Huhti. 05 2009,11:18) kirjoitti
Eli seuraile vaan ilmoituksia, tavara liikkuu kyllä.
Jotain siellä onneksi tapahtuu...
Nyt siellä lukee, että toimitus olisi huomenna. Ehkä se ilmoitus oli vain jotain niiden omia juttuja.
Outoa vain sinänsä kun tuolla mainitaan paketin sijainti ja ensin tietysti lähti saksasta ja kierteli siellä, sitten siellä lukee Helsinki FI ja sen JÄLKEEN vielä COPENHAGEN DK...
Kustannustehokasta paketin toimitusta... Asun kuitenkin Vantaalla, niin outoa tuollainen Helsingistä Kööpenhaminan kautta Vantaalle...Pitäisiköhän alkaa kulkemaan samaa reittiä töihin jos se olisi nopeampaa.
Honda CBF600S
Tänään tuli kamat perille (tai ainakin osa, yhdet kengät tulee myöhemmin). Eikä tullut mitään ylimääräisiä tulleja tms.
Honda CBF600S
FC-moton hankaluus piilee siinä että jos heillä ei ole tilauksen hetkellä kamaa varastossa niin tilaavat sen edelleen ja tilaus pysyy "in process" tilassa eikä kukaan ilmoita asiakkaalle vaikka kestäisi pidempäänkin. Minulla itsellä kesti kypärän saaminen viime syksynä melkein kolme viikkoa kun tilasivat sen tehtaalta. Tuli kuitenkin sovittu tavara sovittuun hintaan, selityksen sain kun soitin ja kyselin oitäisikö tilaus perua kun ei mitään kuulu, silloin vasta selittivät missä oltiin menossa(Jusee @ Huhti. 03 2009,14:24) kirjoitti
![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Tasan kuukausi sitten tilasin kahdet hanskat tuolta eikä vieläkään ole kuulunu mitään.. sanovat vaan että odottavat niitä itse Alpinestarsilta. Jospa nuo hanskat sit hakis ihan vaan tosta lähimmästä mopoliikkeestä.
Itse pistin tilauksen nahkapuvusta ja hanskoista sisään 22.3. ja toimitus lähti Fc-Motosta 1.4. ja eilen oli UPS tuomassa kotiovelle. Tosin lähetys saattoi viivästyä kun ryssin maksutavan ensin PayPalille, joka piti sitten vaihtaa COD:ksi. Kyselivät jälkikäteen ettei ole maksua PayPalilta saanut, vaikka laitoin heti tilauksen jälkeen kahteen paikkaan postia korjauksesta.
Itsellänikin UPS:n seurannan mukaan jäi tullin ja verojen maksua odottamaan, mutta jatkoi nopeasti matkaansa.
Paketissa oli kaikki oikein mitä oli tilattukin, joten siltä osin kaikki hyvin. Useamman kerran kyselin sähköpostitse tilauksen tilaa, niihin kuitenkaan ikinä vastautta saamatta. Mutta lopulta kahdessa viikossa tilauksesta paketti kotiovelle, joten kaikki lopulta niin kuin pitikin. *
Kannattaa varauksella suhtautua tilauksiin ja itse ainakin avaisin lähetin kanssa paketin ja varmistaisin että kaikki on mitä pitää.
Tilasin itse viime kesänä paljon tavaraa, jotka saapuivat, mutta loppukesästä sitten rysähti. Tilasin visiirin ja puman goretex-kengät (150€). Paketissa oli pelkkä visiiri, joten ajattelin kenkien tulevan jälkitoimituksena, näin ei kuitenkaan ikinä käynyt. Pitkällisten mailivääntöjen jälkeenkään ei kenkiä vielä ole tullut, koska fc-moto väittää että he ovat ne lähettäneet samassa paketissa. Tiedä sitten onko jäänyt pakkaajan käsiin kengät, eikä kehtaa myöntää virhettään. Asialle ei oikein mitään siinä tilanteessa mahda. Päätin etten viitsi enää tapella ja annoin asian olla. Harmittaa vain kun siihen asti kaikki sujui hyvin.
Eli varovaisuutta liikenteeseen. Itsehän en tietenkään periaatteestakaan kyseisestä puljusta mitään tilaa.
Ai niin. Aikaahan siinä mailiväännössä meni niin kauan, ettei luottokorttimaksua enää voinut peruuttaa, oma vikahan se oli kun menin luottamaan myyjän sanaan että kengät vielä tulevat, enkä sulkenut maksua.
Buell XB12Ss
Tyypillistä tälle firmalle!(Sanpa @ Huhti. 20 2009,18:12) kirjoitti
Ihan sama kokemus, mutta ehdin peruuttaa luottokorttimaksun. Kannattaa tilata alkukuusta jotta ennen luottokorttilaskun lankeamista ehtii peruuttaa maksun, ellei oikeaa tavaraa tule!
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
täytyy antaa ruusuja fc-motolle. tilasin pääsiäisenä housut ja kypärän plus visiirin. 8 päivää meni ja oikeat tavarat ihan oikeilla väreillä yms. hyvin toimi!
tässä taustoja....
"Huhtikuun lopulla sain kuin sainkin kypärän kuukauden odottelun ja lukuisten puhelin soittojen jälkeen. Kypärästä puuttui antifog (pinlock) visiiri ja sitä sitten kyselemään perään,,, ei vastausta meileihin puhelimella ei saa kiinni. Hermot meni ja laitoin niihin kaikkiin sposti osoitteiseen 4 kpl että haist pee ja vastatkaa meileihin niin jopa alkoi tapahtumaan. Ukko ..(kuka lie) oikein soitti ja vaahtosi ettei koskaan enää myy mulle mitään. Että pienellä varauksella jos jotain menee pieleen niin tuolla sitä ei ainakaan hoideta kuten kuuluu"
Otin huvikseen yhteyttä eu kuluttaja neuvontaan ja he olivat yhteydessä saksan kolleegoihin ja kas kummaa...mister sb ottikin yhteyttä ja aikamme asiaa vatvottua hän lähetti visiirin. Ja lähettääpä edelleen asiakas postiakin vaikka sanoi irti sen itse aiemmin. On se velikulta...
Honda monkey z50j
Kawasaki ga2a 90 -72
Honda cb 125 twin -78
Kawasaki GPX 750 R -87
Honda CBR 1000F - 97
Berikin hanskat tilasin.
Order was received 02/05/2009 (23:21)
Viewed 02/05/2009
In process 05/05/2009
Dispatched 05/05/2009
Invoiced 05/05/2009
Tänään soitteli UPS kuski et olis tuomassa hanskoja. Hyvin toimii.
Jeppistä
Tyypillistä käytöstä! Erittäin tutun kuuloista! Ikinä en enää asioi tuon firman kanssa.(aatupoika @ Touko. 03 2009,15:26) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen