Onko merkki fanaattisuus iskenyt Hondan omistamisen myötä? Minulle ehkä jossain määrin, kuitenkin ehkä enimmäkseen ärsyyttääkeni Suzuki kavereitani, jotka ovat TODELLISIA fanaatikkoja, ei sen puoleen, kumpikin on yhtä hyviä, HONDA ehkä laadukkaampi![]()
bird
En nyt menisi kutsumaan itseäni Honda fanaatikoksi mutta pidän kyllä merkistä ERITTÄIN paljonsyy siihen lienee omistamisen huolettomuus, nyt menossa 7:s Honda ja eikä VIELÄKÄÄN mitään murheita
olen myös omistanut yhden Suzukin joka sekin toimi hienosti sen minkä minulla oli! ainoa merkki jota todella vierastan on Kawasaki (vaikka talossa onkin nykyään 1kpl mammalla)
syy vierastamiseen on onneton luotettavuus. Yamaha menettelee vaikkei ole myöskään sitä kestävintä sorttia,mutta ok! en mene sanomaan että firebladen jälkeinen pyörä olisi 100% Honda,se voi olla ihan hyvin esim suzuki tai jopa triumph
olen itseasiassa kovasti harkinnut RR:n vaihtamista esim. 1200 Bandittiin,cbf 1000 tai vastaavaan,kun on yli 10 vuotta ajanu pääedellä alkaa pikkuhiljaa maisematkin kiinnostamaan ja sitä myöten myös vauhti ja kiire hiipumaan
toinen mielessä pyörinyt mopo on honda FMX 650 fun moto!!!!!!!!
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
En myönnä fanaattisuutta vaikka tällä hetkellä kaksi hondaa omistankin. Magna miellytti silmää ja kakkos/koeajomopotti vanha cbr1000 oli taas ostos, jonka uskalsin tehdä honda-laatuun luottaen. Siis sen verran kuin vanhaan rouskuun voi yleensäkään luottaa.
Aika harvassa on merkit mitä karsastan. Sukisuki ja kasavikakin ovat olleet vakavassakin harkinnassa sekä luonnollisesti myös hd. Nämä jutut eivät ole minulla mitään merkkikerhoilua, mutta japseista honda vaan on luotettavan maineessa ja sen voin neljä hondaa omistaneena kokemuksella vahvistaa.
Suokaa anteeksi tunkeutuminen muiden reviirille, mutta kyllä särähtää aika lailla korvaan japanilaismerkin (minkään niistä) ja luotettavuusongelmien mainitseminen samassa lauseessa. Ei ole kyllä tästä maailmasta tai ajasta tuo kommentti, vai oliko tuo hymiö sitten huulenheittoa?(666F @ Joulu. 16 2005,21:09) kirjoitti
80-luvulla taisi viimeksi Kawoissa olla jotain venttiiliongelmia (mutta niin oli ekoissa vf-Hondissakin tuolloin), sen jälkeen ei mitään systemaattista vikaa. Ihan yhtä luotettavia ovat kaikki japanilaiset. Ei niissä ole siinä suhteessa mitään eroa.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Neljäs Honda menossa, eikä yhdessäkään mitään ylläreitä toiminnan puolesta. Normaaleilla huolloilla ja kuluvilla osilla pärjännyt .. kop .. kop .. kop ..
Ensi kaudelle taitaapi vaihtua XX alle matkakaveriksi.
Jänis kaatui kesken lennon, mutta pääsi kuitenkin jatkamaan mopolla matkaansa...
Minulle on sanottu, että olen nuorena Honda-piikillä rokotettu,
mutta monenlaisia mopoja olen ajanut. Nyt on 10. Honda ja samalla se on 25. moottoripyörä, jonka olen omistanut.
Olen Pannariini tyytyväinen, mutta tosi riemut ajelen Suzukin DR:llä *![]()
Olen italopyörien ihailija ja ajoin 6 kesää ja 70 t Guzzi Californiaa. Kaipasin sporttisempaa vaikka ikääkin alkaa olla. Vaihdoin Bläkkäriin. Helvata että on hyvä pyörä ajaa. Syksyn aikana mittariin tuli 2.700 km. Olen Hondista kuullut pelkkää hyvää. Vikana ehkä suosio, eli ei saa harvinaisen mallin huomiota.
Toisaalta pojan (yhteiskäytössä, rahoittavalla isäukolla käyttöoikeus) Monsteri hauskin pyörä millä olen ajanut. Ei tosin sovi kahden hengen Euroopan reissuihin. Ja ne ÄÄNET(hiilarit)
Tämä nyt on tälläistä, välillä fiilispohjalla ja välillä yrittää perustella järkisyin. Bläkkärin ominaisuuksiin ja ulkonäköön olen tykästynyt. Eukkokin kelpuuttanut![]()
Ei tulis mieleenkään!Johan se lukee tuolla sigussakin.
Sitä paremmalla syyllä "Paunulaiseni" saattaa vaihtua keväällä yks kaks jälleen (kolmanteen) Hondaan.
Ja mitä tuohon japsien luotettavuuteen tulee, ei mulla ainakaan ollut Kawassa tai Yammussa luotettavuusongelmia saati vikoja. 60tkm ajetussa XX:ssani paukku lataussäädin kertaalleen 30tkm aikana. Onnikassa ei ole ollut myöskään yhtikäs mitään vikoja. Jos moposta paukahtaa kerran viidessä vuodessa joku jännitteensäädin tai nokkaketjunkiristin, niin mielestäni se ei ole vielä luotettavuusongelma, saati että se kielisi vikaherkkyydestä. On aivan eri juttu jos mopoo joutuu rassaan monta kertaa kesässä jotta se pysyisi edes liikenteessä. Antaako em. syyt sitten aiheen merkki/malli fanatismiin on taas jokaisen oma fiilisjuttu.
Mitä Hondiin tulee, on ne olleet niin toimintavarmoja, ettei ole pelkoa, että joka kadunkulmassa tarvis olla jakari kourassa. Voi ts. keskittyä olennaiseen, eli ajamiseen, jos sen katsoo olennaisimmaksi osaksi harrastustaan.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Merkkifanaatikkona en itseäni pidä, seuraava pyörä saattaa olla lähes mikä merkki tahansa. Tätä harvinaisuus -pointtia en ole koskaan ymmärtänyt, minulle on yks ja sama vaikka kaikki ajaisivat samanlaisella pyörällä; ajaminenhan se pääasia on? Toistaiseksi Hondan valikoimista on löytynyt sopivat vaihtoehdot eikä hinta/laatu -suhteessa ole ollut valittamista. Ilmajäähdytteisten moottorien puuttuminen mallistosta saattaa kylläkin vaihtaa merkin esim. Suzukiin tai Yamahaan...
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Enpäs tiiä fanaattisuudesta, mutta kolmas Hondra on meneillään. Ensi kesänä alla saattaa olla joku muu. Mistäs noista ikinä tietää.
Hienoja ja mukavia vehkeitä on paljon ja monen merkkisiä. Jos vaan lompakko olisi kunnossa, niin tallissa olisi pirusti erimerkkisiä mopoja *![]()
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Niin jäi tuossa edellä lausumatta kysytystä luotettavudesta. Italopyörien epäluotettavuus on legenda, jonka levittämisen voisi jo lopettaa.Olemme pojan kanssa ajaneet yhteensä100.000km italopyörillä ja ainoa vika on harvinainen vaihteiston laakerivika Guzzissa 50.000 km kohdalla.
En siis ole Honda fanaatikko. Pidän lapsellisena touhuna. Moottoripyöräilijä mikä moottoripyöräilijä![]()
Olisin luotettavuuden suhteen hiukan eri mieltä nyt nykypäivänäkin, Kawasaki häntäpäätä, Yamaha,Honda\Susuki Suzuki\Honda olisin kyllä 99% varma asiasta!(wekkuli @ Joulu. 16 2005,21:25) kirjoitti
bird
Jaa-a...kyllä olen tykästynyt merkkiin sillä se ei ole koskaan pettänyt luottamusta ja homma on muutenkin toiminnu ihan mallikaasti.
Fanaattinen en ole sillä olen myös katsellut muita merkkejä ja kotitalouteen onkin tulossa mahdollisesti lisäystä (huom ei vaihtoa) tuolta Kawasakin tehtaalta *
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
jep jep
en nyt puhuis fanaattisuudesta mut honda on luotettavin pyörä minkä tiedän itel on ollut muutama
nyt kyl on kawa mut jos joskus viel vaihdan ni 1000f on taas seuraava eli numero 15 yks kolmas osa on ollu hondia ja kaik on pelittänyt
et sillai
rento rehellinen tavallinen motoristi
Eikö ducati leirissä ole enää kavereita kun tänne pitää tulla mesoomaan?(wekkuli @ Joulu. 16 2005,21:25) kirjoitti
Jeah right 90-luvun zzr:t ja zx-9r:t on luotettavia my
viestissäni mainitsin että suzuki ja yamaha ihan OK pyöriä,ompa minulla joskus ollut jopa puch merkkinen härpäke, seuraava pyörä saattaa todellakin olla joku muu kun honda,mutta sä et sellasta tekstiä varmaan osaa lukea
Any way,tää foorumi on kyllä menny aika perseelleen näissä merkki keskusteluissa,OMAA MIELIPIDETTÄ EI SAA OLLA![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
(bird @ Joulu. 16 2005,22:27) kirjoitti
![]()
sen myös myyntitilastot osottavat,kawa on menettänyt eniten osuutta,sen vuoksi 2006 mallien hinnat on laskenu esim.zrx1200 peräti 2000€.
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Ajan Hondalla, mutta en luokittele itseäni merkkifanaatikoksi. Moottorivehkeitä on tullut harrastettua vähän perkuleesti ja olen tullut huomaamaan, että kaikilla merkeillä on hetkensä ja myös huonommat hetkensä.
Mielestäni turha fanaattisuus asiassa kuin asiassa estää ihmisiä kokemasta hienoja juttuja elämässä.
Honda CBR 1000 RR -08
no en kyllä ala merkki fanaatikoksi. Kun ajelin suzuki kevarilla niin silloin ajattelin et koskaan en koske kawasakiin, edes pitkällä kepillä, no nyt 2kpl niitäkin on koettu ja toinen oli liiankin hyvä, kun ei edes koti pihalla pysyny
mut nyt olen yamaha leirissä, ja kuitenkin kawa osaston aina kahlaan läpi ennen kun edes muita päivän juttuja kattelenkaan
siellä ainakin vilkkaampaa tuo keskustelu ollut koko ajan mitä seuraillut reilun puoli vuotta. Vaikka hondiakin olen koittanut jo monenkin sorttista niin mikään ei ole niistä sopinut minulle
vaikkakin ovat kyllä olleet ihan kivoja ajettavia, mut se säkene niistä on puuttunut
mut ties vaikka seuraava olisikin honta, mut siihen menee aikaa jonkin verran et saan tuon ukkosen kesytettyä
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
sillo ku ajellaa tiellä, pitää kaikki olla kohallaa, eli hondaJa ku mennää enskaa, on mulle kotari ainut.
Trialissa taasen ei oo mombasan voittanutta. Että olenko fanaattinen honda fani, joo
![]()
Kovat kundit ei tanssi.
Jaa, hallussa tällä hetkellä jo kolmas VFR ja ensi kaudelle vaihtuu uudempaan malliin ( 800 -98 -01). Olen kyllä ajellu muillakin merkeillä ja malleilla, mutta aina sitä vaan palaa sit tohon VFR:ään.
Se vaan on niin hyvä, ainakin mulle![]()
Tuolla HONDA henkiset kokoontuu
www.hondariders.fi
Reissut mielessä........
kyllä se jotenkin vaan Hondaan valinta aina on kallistunut...
tiedä sitten fanaattisuudesta...![]()
oli..CBR 600 RR...
oli..KTM 620SC...
oli..RM-Z 250...
M1800
Minulla on menossa ensimmäinen Honda. Tyytyväinen olen ollut pyörään toistaiseksi. Kaiken a ja o on luotettavuus. Olen jo siinä iässä, etten halua korjata pyörää vaan ainoastaan ajaa sillä. Ajoin kahdella Jammun dragstarilla n. yhteensä n. 70000 km. ilman minkäänlaisia ongelmia, joten näistä pyöristä jäi myös hyvät muistot. VTX:ssä kolahti tietenkin koneen koko ja pyörän mielestäni onnistunut ulkonäkö. Jos jossakin vaihessa tulee ongelmia, vaihto toiseen merkkiin riippuu ainoastaan pankkitilin koosta, joten ainakan mie en ole mielestäni merkkifani.
Kahdet Hondan avaimet on kaapissa ja on murheet loppuneet kuin seinään kun H:lla oon alkanu ajelee!!! Hieno merkki, vai mitä Linkki???![]()
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
mopo,piikki ja "isot pyörät"kuussatasia kaksi ovat olleet hondia.olen ollut tyytyväinen kaikin puolin joten miksi vaihtaa merkkiä ja EHKÄ katua vaihdosta. En silti väitä että muut olisivat huonompia. Serkkuni on sekä auto(toyota) että pyöräpuolella(suzuki) hirvittävän merkkiuskollinenmitä en ymmärrä joten sen vuoksi en ainakaan pyörää vaihda suzukiin
![]()
Kyllähän tuo hyvä merkki on (edellinen fillari Honda) vaikka itse joudun tällä hetkellä Kawaan kaatumaan. Kaikkeahan pitää kokeilla.(HaveNoFear @ Joulu. 17 2005,13:29) kirjoitti
Hieman taukoa
piikki aikoinaan oli honda..nsr ja kyl oli poika yhtä hymyä silloin.hyvä peli oli.yks yammu ja 3 suzukia eli taidan kaartuu kuitenkin tohon suzuki fanaatikkoihin
noista s 2 gsxr.
![]()
2008 Yamaha R1
Suzuki GSXR 1000 K5
Yamaha Thunderace
Suzuki GSXR 750
Honda NSR 125
Suzuki TS125
En tunnusta olevani fanaatikko, diggailen vaikka minkä merkkisiä ja vaikka missä maassa valmistettuja pyöriä. Omistusmielessäkin kiinnostaa useampi merkki. Nyt joulukuussa kuitenkin vaihdoin -02 Hondan -05 Hondaan.
Toisaalta kuitenkin Hondan nimi on mulle kyllä merkannut aina luotettavuutta ja toimivaa tekniikkaa, oli kyse sitten vaikka aggregaatista tai Monkeystä. Ei sillä etteikö jokin muukin merkki voisi olla yhtä pätevä.
eka oli suzuki,nyt ajellaan HONDALLA Honda antaa uusiin fillareihin 4v takuun,muut vain 2v.Miettikääpä sitä!![]()
yes its harley
Olikos se niin, että se 4 vuoden takuu on maahantuojan(edellytti katkeamatonta merkkihuoltoa?) ja Hondan takuu on se 2 vuotta?(arde @ Joulu. 18 2005,18:40) kirjoitti
Jos ei ota kahvia niin saako kaksi pullaa?