Katso äänestykset tulokset: Motoparkin radan arvostelut - perusteluineen

Äänestäjät
74. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 10

    5 6,76%
  • 9,5

    12 16,22%
  • 9

    23 31,08%
  • 8,5

    13 17,57%
  • 8

    12 16,22%
  • 7,5

    2 2,70%
  • 7

    2 2,70%
  • 6

    0 0%
  • 5

    2 2,70%
  • 4

    3 4,05%
Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Tähän ketjuun toivon perusteltuja arvosteluita Motoparkin radasta erityisesti harrastajilta, joilla on kokemusta useammasta kuin kahdesta kotimaisesta radasta.

    Toivon näkeväni myös perustelut arvosanan kera.

    Itse en pysty antamaan minkäänlaista arvosanaa, koska en ko. radalla ole koskaan edes käynyt.

    Heidän nettisivujensa mukaan rata on profiililtaan monipuolinen sisältäen myös mielenkiintoisia korkeuseroja. Mainitaan myös erityinen soveltuvuus kaksipyöräisille.

    Tämä rata herättää ainakin oman kiinnostuksen. Täytyy joka tapauksessa heti keväällä käydä toteamassa itse.

    Pystyttekö arvostelemaan myös katetut varikkopaikat, muut oheispalvelut varsinaisen radan, sen profiilin, pinnoitteen, turva-alueiden yms lisäksi.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  2. #2
    9.5

    Motoparkki on aivan mahtava rata!! Hienoja kurveja ja pitkä suora missä pääsee vääntään tupin nuri oikein huolella. Rata vaikuttaisi myös kohtuu turvalliselta.

    Edittiä: Katettua varikkoaluetta siellä ei valitettavasti ole, jotenka siitä pieni miinus. Tosin eipä taida kovin monella muullakaan kotimaisella radalla olla...



    Pain is just weakness leaving the body
  3. #3
    todella hieno rata. Missään muussa radassa ei ole kunnon shikaaneja, ja tässä on nopea ja hidas shikaani. huippunopeutta saa kunnolla ja on korkeuserojakin. hyvä pinta ja kaatuma-alueitakin aika hyvin. korkeuserojen takia on myös jännä sokkomutka.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Upea rata. Kovavauhtinen (=vaatii päätäkin), kohtuu hyväpintainen, hidas alalenkki ei ole liian hidas vaan todella ajettava, sokea mutka ja hevosenkengän jälkeinen alamäkioikea nostavat hymyn huulille joka kierroksella. Bussipysäkki, Suomen nopein shikaani on hieno kohta sekin. Teknisesti melko vaativa rata, ajolinjojen merkitys on suuri. Suurimmaksi osaksi riittävän suuret turva-alueet.

    Miinuspuolena voisi mainita turva-alueiden hoitamattomuuden, nyt siellä on isojakin kiviä hiekan ja kanervikon seassa ja maa saattaa olla kumpareista. Kivet kun saisi pois ja pinnat tasoitettua, turva-alueet toimisi niinkuin pitääkin. Palveluita nyt voisi aina olla enemmän, mutta realismi pitää säilyttää, Suomessa kun ollaan. Peruspalvelut varikolla on (kahvia, vettä, ruokaa, vessa) ja suihkussa voi käydä Motomajoilla.

    Kemorassa en ole käynyt, mutta Botniaringin, Räyskälän, Ahveniston ja Alastaron Motopark hakkaa 100-0.

    Arvosanaksi annoin 9.



    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  5. #5
    Lainaa (Make80 @ Tammi. 03 2007,01:50) kirjoitti
    Kemorassa en ole käynyt, mutta Botniaringin, Räyskälän, Ahveniston ja Alastaron Motopark hakkaa 100-0.
  6. #6
    Muuten hyva rata mutta asfaltti on perunapeltoa ja "turvaalueet" pahasti puutteelliset. Sama koskee kaikkia suomen ratoja paitsi kemoraa(paallysteen osalta). Mutta eipa noita suomenratoja tietysti pitaisikaan verrata 100x budjetilla tehtyihin GP luokan ratoihin. Toisaalta eipa noita turvaalueita saada kuntoon valttamatta edes rahalla. Esim. kaikki uudet F1 radat joilla on asfaltoidut "turvaalueet". Varmaan hyvat autoille mutta ei 2-pyoraisille(tosin mahtaa se vituttaa lainarahalla ostetussa autossakin kun jarrut haviaa 250kmh lasissa ja edessa on 150m sileeta esfalttia ). Mutta mun mielesta turvallisuudesta saastaminen on vahan perseesta...
  7. #7

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Makeita "avautuvia" mutkia joissa saa kaasulla herkutella. Takasuoran shikaani on hyvä rohkeustesti. Siinä voi kokeilla luottamusta pyörään ja säätöihin. Kestääkö vetää täydellä kaasulla...
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  8. #8
    Lainaa (Mikawa @ Tammi. 03 2007,12:13) kirjoitti
    Muuten hyva rata mutta asfaltti on perunapeltoa ja "turvaalueet" pahasti puutteelliset. Sama koskee kaikkia suomen ratoja paitsi kemoraa(paallysteen osalta).
    Muutama möykky löytyy tosiaan asvalttipinnasta, mutta turva-alueet ovat kyllä riittävät. Ei ne nyt mitään stadionin nurmea tasaisuudeltaan ole, mutta kyllä siellä tilaa riittää kaatua ihan reilusti.

    Ratana on mielestäni haastavin suomessa. Ajolinjat vaatii ajattelua ja pari mutkaa vähän rohkeuttakin. Täyttä huutoa saa tulla tehokkaimmillakin pyörillä pari kertaa joka kierroksella, joten rata on nopea. Taitaa olla myös ainoa suomessa jossa käännytään enemmän vasemmalle kuin oikealle.

    Lyhyesti kaikinpuolin hieno rata. Miinuksena vain tosiaan jo mainitut muutamat pomput asvaltissa ja lähtösuoraa edeltävä shikaani. En pysty ymmärtämään, miksi siihen on laitettu shikaani pilaamaan jouhevaa kierrosta?
  9. #9
    Ei ne möykyt ainakaan vielä viimevuonna mitään pahoja mielestäni ollut. Siisti rata kaikin puolin, shikaaneineen päivineen. Paljon nopeita ja ajettavia mutkia, vähän sellainen munaa vaativa ratahan tuo on. Takalenkin kun pystyy painamaan miljoonaa jos pää kestää.

    Shikaanin ymmärrän. Itse en ainakaan haluaisi tulla kokosuoraa hana-auki kahvilan mutkaan, johtuen taas kerran turva-alueen koosta. Radan turva-alueet ovat mielestäni ihan ok Suomen tasolla, tosin voisi niitä paremminkin hoitaa, mutta ainahan sanomista keksii jos pakko on, hyvää työtä radan eteen on kuitenkin tehty, ja kyseessä on varmasti Kemoran rinnalla Suomen paras moottorirata. Miinusta lähinnä viherpiiperöistä ja hipeistä joita alueella toimii.

    Botniaring- Mikroautoille
    Alastaro- Offroad puolen ajokeille vuodesta 2007 jos asfalttia ei uusita.
    Räyskälä- Puhe oli siis moottoriradoista.......
    Ex hippi!
  10. #10
    8

    +Loistava rataprofiili, tarpeeksi vaihtelevuutta.
    +Sijainti
    +Turva-alueet

    -Oheispalvelut surkeaa tasoa
    -Radan pinta paikoin huono ja kuoppainen
    -Liian tiukat melurajat
    -Liian tiukat radan käyttöajat
  11. #11
    8.5

    Hieno mutta vaativa rata korkeuseroineen. Se on "päästä" kiinni jos kovaa haluaa mennä! Uus pinta radalle niin avot...
    Kemora ja Motopark lähes samalla viivalla, ehkä sen takia että radan pinta kemorassa parempi. Botnia nyt on mikä on, en ainakaan ite tykännyt. Alastarossa en ole käynyt. Ahvenisto on ihan mukava paitsi vähän liian syheröinen. Ihan limitillä ei viitsi vedellä siellä.
    Honda cbr600rr
  12. #12
    Suomen paras pyörärata profiilin suhteen.
    Hitto ku nää vaan on kaukana.

    leeko ; miten niin ex??
  13. #13
    Ihan jees. Takasuora missä muistaakseni sai giksulla vetää kolmosen tappiin ja sitä seuras nopeat kaarteet. Ajolinjat tuntuivat löytyvän suht hyvin, korkeuserot ja taas etusuoran veto toivat mausteensa. Ellen väärin muista ainoa ura asfaltissa oli "perällä" oikealle ylämäkeen lähtevässä kaarteessa, siitäkin selvittiin. Varma ratavalinta myös tänä vuonna.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  14. #14
    Täysin ylivoimainen suomen radoista.

    Muutama pomppu siellä täällä, mutta ei ne ajamista pahemmin haittaa, toisin kun Botnialla.

    Ainoa rata jossa on korkeuseroja, lukuun ottamatta hengenvaarallista ja matalakitkaista Ahvenistoa. Ei, Kemorassa EI ole korkeuseroja, ei mainitsemisen arvoisia ainakaan.

    Monipuolisin. Nopein vaikka siellä on hitaita syheröitäkin.

    Kemora on kakkosena, eikä muita mainitsemisen arvoisia ratoja mielestäni suomessa ole. Botta ja Alastaro on ikäviä stop/go ratoja jossa pomput ja kuopat oikeasti haittaavat ajoa.

    Ahvenisto on profiililtaan hauska, ja monipuolinen, mutta itse en aio enää ikinä ajaa omaa kovaa siellä. Kisojen järjestäminen siellä on täysin mahdotonta, tai ainakin täysin vastuutonta.
    Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
    -Uknown
  15. #15
    Kemora taitaa olla ainoa missä osittain katettu varikkoalue. ts. pilttuut.

    Edit. onhan Ahvenistollakin



    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  16. #16
    Onkos Suomessa muuten yhtään sisärataa mp:ille...?
    Kawasaki ZX-9R -94
    Toyota Supra Turbo Targa -90
    Nissan Primera STW SLX -92

    http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6695
  17. #17
    Sisärataa?

    Onko niitä missään maailmassa? En oikein usko.
    Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
    -Uknown
  18. #18
    Lainaa (Ama @ Tammi. 19 2007,19:07) kirjoitti
    Onkos Suomessa muuten yhtään sisärataa mp:ille...?
    vois olla lievä ruuhka talvisin


    Ajateltiin tossa porukalla mahollisesti vuokrata kesällä matopurkki yksityiskäyttöön yheks päiväksi, 600e sivujen mukaan maksaa arkena. osaako joku sanoa kuinka paljon aiksemmin pitäis varata jos päiväksi x haluaa?
    GSX-R600 '04

    The further on the edge, the hotter the intensity
  19. #19
    Lainaa (Jusba @ Tammi. 30 2007,13:21) kirjoitti
    Lainaa (Ama @ Tammi. 19 2007,19:07) kirjoitti
    Onkos Suomessa muuten yhtään sisärataa mp:ille...?
    vois olla lievä ruuhka talvisin


    Ajateltiin tossa porukalla mahollisesti vuokrata kesällä matopurkki yksityiskäyttöön yheks päiväksi, 600e sivujen mukaan maksaa arkena. osaako joku sanoa kuinka paljon aiksemmin pitäis varata jos päiväksi x haluaa?
    Vuonna 2007 ma-to on hinta 1000,- + alv 22%. Eli 1220,00/ päivä
    Pe 2000,- + alv 22% = 2440,00/päivä
    La-Su 3000,- + alv 22% = 3660,00€/ päivä

    Siitä vaan varailemaan.
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  20. #20
    Lainaa (Jusba @ Tammi. 30 2007,13:21) kirjoitti
    Lainaa (Ama @ Tammi. 19 2007,19:07) kirjoitti
    Onkos Suomessa muuten yhtään sisärataa mp:ille...?
    vois olla lievä ruuhka talvisin


    Ajateltiin tossa porukalla mahollisesti vuokrata kesällä matopurkki yksityiskäyttöön yheks päiväksi, 600e sivujen mukaan maksaa arkena. osaako joku sanoa kuinka paljon aiksemmin pitäis varata jos päiväksi x haluaa?
    Maksaa sitten tulevana kesänä 1000 euroa +ALV, joten
    ottakaas vähän enemmän porukkaa mukaan ;)

    Nyt pitäis varata jos varmasti haluut päivän.

    "irtopäiviä" löytyy myöhemminkin.

    Paitsi, että tuon hinnankorotuksen jälkeen esim. MP-tuki, ym. tahot ovat vähentäneet selvästi Motoparkin käyttöä.

    Kemorassa kun voi ajaa n. puolet halvemalla...tai jos tuntihinnan katsoo niin sitten tyyliin 1/3 hinnalla...
    Suzuki GSXR 600 L1
  21. #21
    dääm, ehkä vähän turhan paljon toi 1200e opiskelijaporukalle..

    pitää sit vielä tota kemoraa harkita tai vaan tulla messiin orgin päiville
    GSX-R600 '04

    The further on the edge, the hotter the intensity
  22. #22
    Lainaa (Jusba @ Tammi. 30 2007,14:32) kirjoitti
    vaan tulla messiin orgin päiville
    Tää kuullosti oikeelta.
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  23.  
  24. #23
    Lainaa (Sumppa @ Tammi. 30 2007,15:38) kirjoitti
    Lainaa (Jusba @ Tammi. 30 2007,14:32) kirjoitti
    vaan tulla messiin orgin päiville
    Tää kuullosti oikeelta.
    GSX-R600 '04

    The further on the edge, the hotter the intensity