Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Elikkäs Veturin keula on löysä. Radalla varsin ongelmallista. Keulaan täytyisi siis laittaa jäykemmät jouset? Jouset tilaan heti, kun joku vähän valistaa seuraavissa asioissa:

    Lineaariset vai progressiiviset?

    Kuinka jäykkää öljyä?

    Onko paha homma vaihtaa itse? Jos on, niin mitä maksaa suurinpiirtein, kun käy jossain laitattamassa? Kokemuksia.

    Merkki? Satasen molemmin puolin taitavat kaikki olla. Merkistä riippumatta. Mistä edullisimmin?

    Kovasti kiitoksia etukäteen kaikille vastanneille
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  2. #2
    En oo mikään spesialisti, mut sanoisin et lineaariset ja neste ehkä pykälää jäykempää kuin orkkis.

    Homma ei oo hankala. Keula tarvitsee vain saada pidettyä ylhäällä jollain. Ja jos pumpuissa ei ole proppua, niin sit ne tartteis irrottaa tyhjennystä varten. Voi tietty keksiä jonkin imusysteemin, mutta sellaisella ei kuitenkaan saa pumppuja aivan tyhjiksi asti ja ne kaikkein likaisimmat mömmöt jää sinne pohjalle.
    TL1000R
  3. #3
    Lineaariset jouset... Jousi Vesa tekee jouset mittojen mukaan ja pyytämälläsi paineella. Jousi Vesa
  4. #4
    kaukosen pekka pälkäneellä tekee myös noin hommat ja kunnolla.
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  5. #5
    Kaukosen Pekka on hyvä!
    Kaverini vaihtoi 9-hornettiinsa CBR600F4i:n keulan, siis 03-mallisesta pyörästä jossa on säädettävä keula. Siihen kannattaa sitten vielä vaihtaa jouset sisälle. Lisäksi keulaa kannattaisi hiukan shimmailla/vaihtaa venttiilit.

    Kerralla kuntoon, noi välimallin viritykset ei tahdo pidemmän päälle olla toimivia jos radalla ajaa...

    Ja takaiskari kannattaa myös vaihtaa parempaan tarvikemalliin.
  6. #6
    Kyllä ne jouset voi vaihtaa itsekkin sinne ja jos ei halua todellakaan jotain oihlins tai white power jousia niin tuo Jousi Vesa on hyvä vaihtoehto. Sieltä saa sellaiset kuin haluaa... Voipi vaikka tilata kahdet hieman erilaiset... Itse meinaan tilata sieltä jouset tuossä keväällä ja siten että on kaksi settiä niitä. Jos alkaa vaihtelemaan valveja sun muuta sinne ja shimmailemaan niin sitten ammattilaiselle...
  7. #7
    Lainaa (JP_445 @ Joulu. 16 2005,10:32) kirjoitti
    Kyllä ne jouset voi vaihtaa itsekkin sinne ja jos ei halua todellakaan jotain oihlins tai white power jousia niin tuo Jousi Vesa on hyvä vaihtoehto. Sieltä saa sellaiset kuin haluaa... Voipi vaikka tilata kahdet hieman erilaiset... Itse meinaan tilata sieltä jouset tuossä keväällä ja siten että on kaksi settiä niitä. Jos alkaa vaihtelemaan valveja sun muuta sinne ja shimmailemaan niin sitten ammattilaiselle...
    Juu, jousivesa on varmasti ihan yhtä hyvä kuin Öhshit tms muu jousivalmistaja. Tärkeintähän siinä on oikea k-arvo jouselle, sekä jousen mitat.

    Mutta jos hyvän haluaa, niin sitten shimmailemaan.
  8. #8
    Millaiseen käyttöön suositellaan sitten progressiivisia jousia?
    Power is nothing without mojo!
  9. #9
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 16 2005,10:24) kirjoitti
    Kerralla kuntoon, noi välimallin viritykset ei tahdo pidemmän päälle olla toimivia jos radalla ajaa...

    Ja takaiskari kannattaa myös vaihtaa parempaan tarvikemalliin.

    Sitä tuossa lähinnä ajattelinkin, että kannattaako laittaa heti kunnolla kuntoon, vai riittääkö tuollainen jäykempien jousien "ensiapu". Takaiskari on myös kiikarissa.

    Älyttömästi euroja tuohon ei viitsisi laittaa, koska sitten alkaa olla järkevämpi vaihtaa heti SP-2:seen. Tai sitten vaihtaa Firebladen keula tuohon.

    Mitäs tuo Jousen Vesa sitten ottaa jousiparista? Eipä nuo Öhlinssit ja Wilberssit sun muut hirvittävän hintaisia ole nekään.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  10. #10
    Lainaa (teme77 @ Joulu. 16 2005,11:22) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 16 2005,10:24) kirjoitti
    Kerralla kuntoon, noi välimallin viritykset ei tahdo pidemmän päälle olla toimivia jos radalla ajaa...

    Ja takaiskari kannattaa myös vaihtaa parempaan tarvikemalliin.

    Sitä tuossa lähinnä ajattelinkin, että kannattaako laittaa heti kunnolla kuntoon, vai riittääkö tuollainen jäykempien jousien "ensiapu". Takaiskari on myös kiikarissa.

    Älyttömästi euroja tuohon ei viitsisi laittaa, koska sitten alkaa olla järkevämpi vaihtaa heti SP-2:seen. Tai sitten vaihtaa Firebladen keula tuohon.

    Mitäs tuo Jousen Vesa sitten ottaa jousiparista? Eipä nuo Öhlinssit ja Wilberssit sun muut hirvittävän hintaisia ole nekään.
    Kannattaa soittaa ja kysyä sitä, kunhan ensin olet ottanut sen jousen mitat selville. Jousen jäykkyyteen vaikuttaa painosi joten jos mulle on tulossa 9,5 kg jouset ja painan ajokamppeissa noin 95 kiloa niin tuosta voit päätellä jotain... Mopot on kuitenkin meillä suunilleen samanpainoiset
  11. #11
    Vaihda lineaariset jouset (esim. öhlins). ja vaihda uudet öljyt. Nettiä tutkimalla varmaan löytyy ohjeet millä homma onnistuu. Pitäsi tolla rempalla muuttua jo paljon. Ja jos se ei riitä, niin sit pyörä vaihtoon ja tilalle paremmin radalle sopiva. Shimmailu jne on omien kokemusteni mukaan aika turhaa. Jos se tulee vastaan, niin sillon aihio on jo väärä. Tietty jousituksen paranteluun voi käyttää useamman tonnin, mut sitten tuleekin muita ongelmia vastaan joita ei enää bolt-on osilla korjata (runko,paino jne). Ei siitä veturista mitään todellista ratapeliä saa vaikka kuinka virittäis. Halvemmalla selviät kun vaihdat tossa vaiheessa uudempaan "ratamopoon" (been there/done that)
    www.trackpunkracing.com
  12. #12
    Lainaa (Slowrider @ Joulu. 16 2005,21:06) kirjoitti
    Shimmailu jne on omien kokemusteni mukaan aika turhaa. Jos se tulee vastaan, niin sillon aihio on jo väärä.
    Mitään en alustan säätämisestä tiedä, mutta jos jousivakiota aletaan muutteleen, niin kyllä se vaimennustakin yleensä pitää vähintään samassa suhteessa muuttaa. Karkea muutoshan tehdään sillä öljyn viskositeetilla. Yleensäkin tuollaiset all-round pyörät harvemmin on vakiona missään jäykissä ratasäädöissä ja pikasäädötkin puuttuu. Eli jousia jäykistämällä ja shimmaamalla käytön mukaan saa varmasti parannettua vakioalustaa ennen kuin mopoa tarvii vaihtaa. Tietenkin jos meinaa kiertää vain rataa, niin parempi on ehkä kampe jossa löytyy säädettävät alustat ym. perussuunnittelu lähtökohdat kovempaa ajoa varten jo valmiina... *
    Huono tie, parempi mieli
  13. #13
    Lainaa (R@gdoll @ Joulu. 16 2005,21:35) kirjoitti
    Lainaa (Slowrider @ Joulu. 16 2005,21:06) kirjoitti
    Shimmailu jne on omien kokemusteni mukaan aika turhaa. Jos se tulee vastaan, niin sillon aihio on jo väärä.
    Mitään en alustan säätämisestä tiedä, mutta jos jousivakiota aletaan muutteleen, niin kyllä se vaimennustakin yleensä pitää vähintään samassa suhteessa muuttaa. Karkea muutoshan tehdään sillä öljyn viskositeetilla. Yleensäkin tuollaiset all-round pyörät harvemmin on vakiona missään jäykissä ratasäädöissä ja pikasäädötkin puuttuu. Eli jousia jäykistämällä ja shimmaamalla käytön mukaan saa varmasti parannettua vakioalustaa ennen kuin mopoa tarvii vaihtaa. Tietenkin jos meinaa kiertää vain rataa, niin parempi on ehkä kampe jossa löytyy säädettävät alustat ym. perussuunnittelu lähtökohdat kovempaa ajoa varten jo valmiina...
    Mut mitä se shimmaus maksaa? TLS-suzukiin tais olla noin 800e töineen (etupää). Jousien vaihdolla sai sen pirullisen keinumisen loppumaan ja se oli jo paljon. Mut jos pistät uudet jouset ja shimmität sen uusiksi niin onko se vtr sillon valmis ratapeli? ja jos ei ole, niin saatko vaihtaessa ratapeliin siitä enemmän jos olet shimmittänyt sen?

    Ps. ääh, ei ehkä ois tarvinu koko viestiä lähettää mut toi quote ärsytti, koska oli irroitettu asiayhteydestä. En siis väitä et Shimmaus on turhaa, vaan matkamopon jousituksen shimmaus ratakäyttöön sopivaksi on turhaa. Tietty gixereiden jne jousitukset täytyy shimmata kuskille sopivaksi kun lujaa mennään, mutta kysymys ei ilmeisesti ole siitä tässä tapauksessa.
    www.trackpunkracing.com
  14. #14
    Niinkuin sanottu, niin paljoa yli 150€ en tuohon etupäähän laita. Silloin siis tulee kyseeseen lähinnä vain nuo jouset. Nuo shimmailut sun muut jätän seuraavaan pyörään. Tällä Veturilla (-05) ajan maksimissaan seuraavan kesän ja sitten pyörä lähtee viimeistään vaihtoon.

    Tuossa kun tutkailin, niin eipä tuo jousien vaihto nyt paha homma näyttänyt olevan. Teen sen siis itse.

    Mutta miksi juuri lineaariset, eikä progressiiviset? Selostakaas hiukan...

    "Ei siitä veturista mitään todellista ratapeliä saa vaikka kuinka virittäis"


    Totta, mutta aika paljon ovat rakentaneet ratapelejä nimenomaan tuosta F-mallista. Siis tuolla muualla maailmassa, eli ei se aivan paska aihio siihenkään ole. Tosin rahaa saa kulumaan vähän perkeleesti, mutta kuitenkin.

    Minä en tuota pelkästään ratapyöräksi ostanut, enkä siitä sellaista aio rakentaakaan. Mutta tuon alustan haluan vähän paremmaksi. Nuo vakiojouset sun muut kun on ilmeisesti suunniteltu jollekin italialaiselle 45 kiloiselle jockeylle, eikä tällaiselle kaksimetriselle kankealle suomalaiselle....
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  15. #15
    Lineaarisella jousella etupää käyttäytyy koko joustomatkan ajan samalla tavalla, siis jousivakio lisääntyy tasaisesti eikä kasvaen kun jousta painetaan kasaan. Siksi vaimennus on hiukan helpompi sovittaa jousille sopivaksi. Varjopuolena on se, että mukavuus ei välttämättä ole niin hyvä kuin progressiivisilla jousilla, jotka on suunniteltu hyvin laajaan käyttöympäristöön ja eripainoisille kuskeille.

    Progressiivisissa jousissa on se hyvä puoli, että jousitus kantaa raskaammankin kuljettajan ja on silti pehmeän mukava normaaleissa liikennetilanteissa maantiellä. Jos oikein hienostellaan, progressiivisessa jousituksessa vaimennuksen tulisi lisääntyä samaan aikaan kuin jousi menee kasaan ja "kiristyy" entisestään, jotta vaimennus olisi oikeassa suhteessa jouseen... oikeasti se ei kuitenkaan ole ihan niin tarkkaa.

    Liittyy tähän kaikenlaista muutakin juttua, mutta tuo nyt oli yksi pointti.

    Kyllä asiansa osaava jousituspaja (esim. edellä mainittu Kaukosen Pekka) osaa suhteellisen edullisesti värkkäillä vakioiskareittesi vaimennuksen sopimaan uusille jousille, ja uskallan väittää sen olevan parempi kuin pelkät jouset ja öljyt. Eikä todellakaan maksa 800 €...

    Mutta nämä ovat niin henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni. Veturilla kyllä ajaa ihan mielellään, vaikka siinä olisi vain jouset vaihdettu. Itselleni vaihdoin cbr600f:ään öhlinsin etujouset ja keulaa shimmailtiin hieman - lopputuloksena oikein toimiva etupää verrattuna alkuperäiseen ja sen jälkeen ei enää ollut pohjaamisongelmia jarruissa tai mitään muutakaan kovin hankalaa pikkujuttua, mitä vakiokeula aiheutti radalla ajoon.

    Eli periaatteessa se nyt on ihan sama, vaikka kokeilisit vain 100 € jousia ja uusia keulaöljyjä, kyllä siitä paremman tuntuinen tulee kuin vakiosta. Toinen tarina on sitten takaiskari, tuo VTR:n pamppu ei ole mikään kaksinen, mutta toisaalta ei ole SP-mallinkaan vakiopamppu... vaikka kyllä niilläkin pärjää.
  16. #16
    Lainaa (Slowrider @ Joulu. 16 2005,21:58) kirjoitti
    Mut mitä se shimmaus maksaa? TLS-suzukiin tais olla noin 800e töineen (etupää). Jousien vaihdolla sai sen pirullisen keinumisen loppumaan ja se oli jo paljon. Mut jos pistät uudet jouset ja shimmität sen uusiksi niin onko se vtr sillon valmis ratapeli? ja jos ei ole, niin saatko vaihtaessa ratapeliin siitä enemmän jos olet shimmittänyt sen?
    Noista hinnoita ei ole mitään hajua, mutta tuolla kelkkailussa shimmailu on aika yleistäkin. Onhan ne vaimentimetkin aika erilaisia. Enivei, jos rahallisesti ajattelee, niin mopossa et saa juurikaan mistään lisävarusteesta rahallista korvausta myydessäsi sitä. Eli siltä pohjalta ei kannata uhrata rahaa kuin pakollisiin kuluviin osiin. Toisaalta mopoharrastukseen kuuluu yleensä osana rakentelu, niin tuollainen jousien/iskarien tunailu on ihan mukavaa puuhastelua talvi-iltoina jopa "matkavessoihinkin"

    Lainaa kirjoitti
    Ps. ääh, ei ehkä ois tarvinu koko viestiä lähettää mut toi quote ärsytti, koska oli irroitettu asiayhteydestä. En siis väitä et Shimmaus on turhaa, vaan matkamopon jousituksen shimmaus ratakäyttöön sopivaksi on turhaa.
    Jos originaalin vaimennukset ja jousijäykkyydet on väärin mitoitettu, niin miksi ei jossain tapauksessa kannattaisi säätää alustaa sopivammaksi? Jokainen saa punnita ne rahalliset kannattavuudet omassa päässään. (jos on tarvetta)
    Huono tie, parempi mieli
  17. #17
    Lainaa (teme77 @ Joulu. 16 2005,22:19) kirjoitti
    Niinkuin sanottu, niin paljoa yli 150€ en tuohon etupäähän laita. Silloin siis tulee kyseeseen lähinnä vain nuo jouset. Nuo shimmailut sun muut jätän seuraavaan pyörään. Tällä Veturilla (-05) ajan maksimissaan seuraavan kesän ja sitten pyörä lähtee viimeistään vaihtoon.

    Tuossa kun tutkailin, niin eipä tuo jousien vaihto nyt paha homma näyttänyt olevan. Teen sen siis itse.

    Mutta miksi juuri lineaariset, eikä progressiiviset? Selostakaas hiukan...

    "Ei siitä veturista mitään todellista ratapeliä saa vaikka kuinka virittäis"


    Totta, mutta aika paljon ovat rakentaneet ratapelejä nimenomaan tuosta F-mallista. Siis tuolla muualla maailmassa, eli ei se aivan paska aihio siihenkään ole. Tosin rahaa saa kulumaan vähän perkeleesti, mutta kuitenkin.

    Minä en tuota pelkästään ratapyöräksi ostanut, enkä siitä sellaista aio rakentaakaan. Mutta tuon alustan haluan vähän paremmaksi. Nuo vakiojouset sun muut kun on ilmeisesti suunniteltu jollekin italialaiselle 45 kiloiselle jockeylle, eikä tällaiselle kaksimetriselle kankealle suomalaiselle....
    en voi suoraan veturiin perustella noita lineaarisia jousia, mut luultavasti seuraava perustelu sopii siihenkin:

    progressiivinen jousi on "pienessä kuopassa" pehmeä ja lähellä pohjaamista jäykistyy kun taas lineaarinen on suhteessa yhtä jäykkä koko alueella.

    Radalla kun ajat niin käytännössä se tarkoittaa et lineaarisilla jousilla keula ei elä niin paljon. Eli jokainen kaasun lisäys/löysäys ei saa iskareita liikkumaan yhtä herkästi kuin progressiivisilla jousilla. Eli twinillä kun ajat niin mutkassa kaasun löysääminen ei aiheuta keulan "sukeltamista" ja sitä kautta rojujen osumista rataan. Tästä asiasta kannattaa enemmän vääntää noiden ratafoorumin heebojen kans, mut perusidea OMAN KÄSITYKSEN mukaan on se et lineaarisilla jousilla se keula vaan toimii loogisemmin, eli jarruttaessa kohtuullisessa vauhdissa ei keula painu syvälle, eikä ole niin herkkä kaasun muutoksille mutkassa. Kannattaa muistaa et se keulan painuminen alas muuttaa koko pyörän käytöstä. Keulakulma muuttuu jyrkemmäksi ja perä irtoaa helpommin tiestä jne. Ja kun mutkasta on selvitty ja avataan kaasu, niin keula kevenee... ja kun seuraava mutka tulee niin taas keula painuu... Ideanahan on kai se et pyörän jousitus elää mahdollisimman vähän?
    www.trackpunkracing.com
  18. #18
    Lainaa (R@gdoll @ Joulu. 16 2005,22:36) kirjoitti
    Lainaa (Slowrider @ Joulu. 16 2005,21:58) kirjoitti
    Mut mitä se shimmaus maksaa? TLS-suzukiin tais olla noin 800e töineen (etupää). Jousien vaihdolla sai sen pirullisen keinumisen loppumaan ja se oli jo paljon. Mut jos pistät uudet jouset ja shimmität sen uusiksi niin onko se vtr sillon valmis ratapeli? ja jos ei ole, niin saatko vaihtaessa ratapeliin siitä enemmän jos olet shimmittänyt sen?
    Noista hinnoita ei ole mitään hajua, mutta tuolla kelkkailussa shimmailu on aika yleistäkin. Onhan ne vaimentimetkin aika erilaisia. Enivei, jos rahallisesti ajattelee, niin mopossa et saa juurikaan mistään lisävarusteesta rahallista korvausta myydessäsi sitä. Eli siltä pohjalta ei kannata uhrata rahaa kuin pakollisiin kuluviin osiin. Toisaalta mopoharrastukseen kuuluu yleensä osana rakentelu, niin tuollainen jousien/iskarien tunailu on ihan mukavaa puuhastelua talvi-iltoina jopa "matkavessoihinkin"

    Lainaa kirjoitti
    Ps. ääh, ei ehkä ois tarvinu koko viestiä lähettää mut toi quote ärsytti, koska oli irroitettu asiayhteydestä. En siis väitä et Shimmaus on turhaa, vaan matkamopon jousituksen shimmaus ratakäyttöön sopivaksi on turhaa.
    Jos originaalin vaimennukset ja jousijäykkyydet on väärin mitoitettu, niin miksi ei jossain tapauksessa kannattaisi säätää alustaa sopivammaksi? Jokainen saa punnita ne rahalliset kannattavuudet omassa päässään. (jos on tarvetta)
    Ei siis todellakaan ollut tarkoitus vähätellä shimmauksen jne merkitystä. Enemmänkin se oli ideana et jos sen joutuu teettään muualla kalliiseen hintaan niin kannataa jo miettiä onko aihio sopiva. Edellisen viestin kun kirjoitin, niin hokasin et samaan aikaan oli monta muuta järkevää viestiä kirjoitettu.

    Shimmailu vaan on aika hankalaa hommaa ja aika harva sitä tekee ihan omaksi ilokseen tallissa? mun pointtihan oli vain se et MIELESTÄNI se matkamopo-->ratamopo järkevyyden raja menee juuri tossa shimmaamisessa. Eli jos sen eteen joudut, niin kannattaa miettiä mopon vaihtoa.

    Tietty kaikki raha mitä mopoon pistät on tappiota. En minä sitä väheksy. Jos totta puhutaan, niin mulla on just nyt varmaan epäkäytännöllisin mopo mitä voi olla ja sen iskarit on shimmitettävänä motokäyttöön sopivaksi
    www.trackpunkracing.com
  19. #19
    Lainaa (teme77 @ Joulu. 16 2005,22:19) kirjoitti
    Totta, mutta aika paljon ovat rakentaneet ratapelejä nimenomaan tuosta F-mallista. Siis tuolla muualla maailmassa, eli ei se aivan paska aihio siihenkään ole. Tosin rahaa saa kulumaan vähän perkeleesti, mutta kuitenkin.
    Muualla maailmassa. Käytäppä tunti minkä tahansa muun mopon tiedoilla googlettamiseen, niin ei muuten ole ainut "ratamopo" se honda. tlplanet.com, gixxer.com jne jne jne ktmtalk.comistakin taitaa löytyä niitä "ratamopojen voittaneita"
    www.trackpunkracing.com
  20. #20
    Lainaa (Slowrider @ Joulu. 16 2005,23:05) kirjoitti
    Lainaa (teme77 @ Joulu. 16 2005,22:19) kirjoitti
    Totta, mutta aika paljon ovat rakentaneet ratapelejä nimenomaan tuosta F-mallista. Siis tuolla muualla maailmassa, eli ei se aivan paska aihio siihenkään ole. Tosin rahaa saa kulumaan vähän perkeleesti, mutta kuitenkin.
    Muualla maailmassa. Käytäppä tunti minkä tahansa muun mopon tiedoilla googlettamiseen, niin ei muuten ole ainut "ratamopo" se honda. tlplanet.com, gixxer.com jne jne jne *ktmtalk.comistakin taitaa löytyä niitä "ratamopojen voittaneita" *
    Juu oon käyttänyt tunnin jos useammankin ja googletellut yhtä sun toista mopoa. Tiedän kyllä, että ratamopoja on rakenneltu melkein vaikka pappatuntureista. Ja mitä tulee noihin sun mainitsemiin nettisivustoihin, niin tuttuja ovat nekin. S-mallin Telluhan on melkein ku Veturi. R-mallihan on radalle käytännössä tehty. Gixxereistä puhumattakaan....eli noista nyt voi "järkevästi" rakentaa vaikka kuinka hyvän ratapelin, mutta harva on rakentanut sellaisen esim. Blackbirdistä. Tätä ajoin tuossa takaa.

    Ja kuten sanoin, niin en ole tuota nykyistä pyörää ratapyöräksi hankkinut. Olen hankkinut sen yleispyöräksi, jolla on mukava ajaa myös rataa. Ja sen rata-ajo -ominaisuuksia tässä haluan parannella. Ei tuo keulan löysyys normaaliajossa haittaa ainakaan mua.

    Hiukan poikkesi aiheesta, mutta pakko oli vastata...
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  21. #21
    Itse kanssa suosittelen Kaukosen Pekkaa! Entiseen Cebariin tehtiin siellä jousituksen täyshuolto mikä sisälsi takapään shimmauksen, säätövarojen lisäyksen, etupäähän jousien vaihdon ja shimmauksen. Hinta oli niin naurettavan pieni, että sitä voisi melkein kutsua sikahalvaksi

    Privalla saa Kaukosen numeron jos sitä tarvii
    Pain is just weakness leaving the body
  22. #22
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 16 2005,22:33) kirjoitti
    Lineaarisella jousella etupää käyttäytyy koko joustomatkan ajan samalla tavalla, siis jousivakio lisääntyy tasaisesti eikä kasvaen kun jousta painetaan kasaan.
    Eikös se lineaarisessa jousivakio ole nimenomaan vakio.
  23. #23
    Lainaa (FuturaRST @ Joulu. 17 2005,22:25) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 16 2005,22:33) kirjoitti
    Lineaarisella jousella etupää käyttäytyy koko joustomatkan ajan samalla tavalla, siis jousivakio lisääntyy tasaisesti eikä kasvaen kun jousta painetaan kasaan.
    Eikös se lineaarisessa jousivakio ole nimenomaan vakio.
    Lineaarisilla jousilla jousivakio on vakio, mutta jousivoima kasvaa lineaarisesti poikkeaman mukaan.

    F=(-)kx
    TL1000R
  24. #24
    Sonicspringsin sivuilta löysin kätevän laskurin:
    Laskee tarvittavan jousen jäykkyyden, pyörän ja kuskin painon sekä ajotyylin (racing, agressive street jne) mukaan.

    Tilasin kokeeksi tuolta jousetkin kun eivät olleet hirmu hintaiset. Postikulujen + tulllien ja verojen kanssa yht. 111€

    Vastailevat sähköpostiin nopsasti ja kysymällä saa vinkkiä tarvittavaan öljyn jäykkyyteen tms.
    Hesitation kills and the speed is cure.
    Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
  25. #25
    Lainaa (Asteriksi @ Joulu. 19 2005,12:55) kirjoitti
    Sonicspringsin sivuilta löysin kätevän laskurin:
    Laskee tarvittavan jousen jäykkyyden, pyörän ja kuskin painon sekä ajotyylin (racing, agressive street jne) mukaan.

    Tilasin kokeeksi tuolta jousetkin kun eivät olleet hirmu hintaiset. Postikulujen + tulllien ja verojen kanssa yht. 111€

    Vastailevat sähköpostiin nopsasti ja kysymällä saa vinkkiä tarvittavaan öljyn jäykkyyteen tms.
    Aikas jäykän laskee tuo laskuri ainakin mulle... Itse tilaan pari tiksua löysemmät...
  26.  
  27. #26
    Lainaa (ZR-7herwood @ Joulu. 17 2005,22:37) kirjoitti
    Lainaa (FuturaRST @ Joulu. 17 2005,22:25) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 16 2005,22:33) kirjoitti
    Lineaarisella jousella etupää käyttäytyy koko joustomatkan ajan samalla tavalla, siis jousivakio lisääntyy tasaisesti eikä kasvaen kun jousta painetaan kasaan.
    Eikös se lineaarisessa jousivakio ole nimenomaan vakio.
    Lineaarisilla jousilla jousivakio on vakio, mutta jousivoima kasvaa lineaarisesti poikkeaman mukaan.

    F=(-)kx
    Äh, siis jousivoimaa tarkoitin... sen siitä saa kun nopeasti kirjoittelee näitä.