Täytyy nimenomaan olla 6230i. Mulla on 6230 ilman i'tä, eikä puhelinluettelot ym. toimi. Täytyisi ostaa uusi känny, mutta kun on niin suppeat mahdollisuudet. Toivottavasti nyt saisivat kaikki toimimaan uudemmissakin puhelimissa. Tulee vaan epätoivoinen voimattomuuden tunne kaikkien yhteystietojen siirtämisen kanssa, ettei huvita enää yhtään mikään.(PapaSmurf @ Elo. 15 2006,21:55) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Riderin telineestä vielä... Siitähän on jo tässä ketjussa kirjoiteltu aikaisemmin - tässä oma kokemukseni:
Mopona ZZR1200 ja kilometrejä Riderin kanssa ajettu noin 6000km. Telineen neljästä ruuvikolosta (syvennyksestä) kaksi murtunut (haljennut) tuon ajomäärän aikana (samoin kuin "AGENTTI"-nimimerkillä,vrt. aikaisemmat viestit). Takuu toimi hienosti ja sain ostamastani liikkeestä uuden telineen välittömästi haljenneen tilalle. Huomasin, että telinettä on valmistettu eri maissa; haljennut teline oli mallia "made in China" ja tämä liikkeen malliteline (jonka siis sain tilalle) on mallia "made in Taiwan... tai Korea" - mulla ei ole nyt mahdollisuutta tarkistaa valmistajamaata. Mutta jokatapuksessa telinettä on tehty ainakin kahdessa eri maassa. Olisiko tässä syy, eli Kiinassa tehdyt ei kestä taikka sitten missään tehdyt eivät kestä tällä nykyisellä konstruktiolla? Oletteko te tarkistaneet missä hajonneet / temppuilevat / virtakatkoksia jne. aiheuttavat telineet on tehty - onko sillä merkitystä?
Kävin tarkistamassa telineen valmistusmaan ja minulla se näkyi olevan Taiwan eikä siinä ole murtumia ilmennyt.
Ei taida logiikkaa tuosta valmistusmaasta irrota. Olen tähän mennessä ihmetellyt puheita huonosti toimivista, Tomppaa pätkivistä telineistä. Minulla ei alkuperäisen telineen kanssa ole *ikinä* tähän mennessä ole ollut ongelmia. Nyt kun ostin kanssamopoilijalta ylimääräiseksi jääneen telineen ja rakentelin siitä autoon Tompan telineen, niin VOT. Tuo pätkii ja buuttauttaa Tomppaa alvariinsa, parhaimmillaan melkein keskeytyksettä. Nastojen kontakti on tosi onneton
Niin ja tuo teline on tehty Taiwanissa kuten pyörässä kiinni oleva...
<p>2002-2014</p>
Tähänhän voi löytyä selitys siitä, että kuumalla kelillä se tummanharmaa muovinen kiinnike pehmenee ja sen vuoksi voi venyä. Tämä oli mutuilua, mutta huomasin tuon pehmenemisen euroopan reissulla.
Btw, tuli Tomppa takuuhuollosta tuossa 1½ viikkoa sitten. Kone oli siis mykkä. Uutta konetta ei tullut tilalle, vaan vanha korjattuna. Masiinan takakansi ja liitin (josta nastat porautuu) oli vaihdettu uusiin. Telineelle ei oltu tehty mitn. En ole vielä jaksanut kiinnittää pyörään, joten toimivuudesta en voi vielä sanoa mitään kommenttia.
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Oltii tossa Lapin reissulla, meikäläisellä oli Tomppa ja kaverilla Garmin quest 2. Tomppa toimi niinkuin pitikin mut Garmin silloin kun huvitti, vähän väliä sateliitit hukassa, ei laskenut uutta reittiä, jne. Kyllä ainakin tolla reissulla oli tomppa selkeesti parempi.
Bt kestosta sen verran että ekana päivänä bt oli päällä yhtäsoittoa 11 tuntia ja hyvin toimi.
Melkein aiheeseen liittyen, Espanjassa TT Rider olisi maksanut 399€
GPS on täysin must. Voi keskittyä tärkeimpään eli sujuvaan liikkumiseen ja maisemien ihailuun, ei enää karttasulkeisia että missäs nyt mentiinkään yms. Jos haluaakin mennä eri paikkaan, uudet koordinaatit vehkeeseen ja jättää reitin laskeskelun koneelle.![]()
Tomppeli tuli takaisin tehtaalta, reissu kesti pari viikkoa. Laitetta ei siis vaihdettu, mutta Bluetooth-mokkula oli vaihtunut uuteen. Mistään ei selviä mitä navigaattorille oli tehty, mutta Botnian-reissussa laite ei buutannut kertaakaan, matkaa tuli 1000 km. Kello ei pysy ajassa vieläkään.
1000
Tuollaiseen hintaan voisi laitteen hankintaa jo harkitakin.(Köpi @ Elo. 22 2006,16:59) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
No jaa...eipä siinä ollu ku espanja-portugali kartat.(Jassu @ Syys. 04 2006,13:10) kirjoitti
Jassu, lue nyt tarkemmin tämäkin topikki, Tomppaa en suosittele.
Mun Garmin on toiminut täsmällisesti, ilman buuttauksia/tilttejä/virrankatkoksia yms. mutta tekee hyödyllisiä temppuja mihin Tomppa ei pystySiis jos navigaattoria harkitset niin Team Matkavessa™ suosittelee Garminia
![]()
Nojoo, mut jos täältä sais 399e:lla suomikartoilla niin vois jo katella.(Köpi @ Syys. 04 2006,14:22) kirjoitti
Kyllä mä jotenkin olen tykästynyt tompan käyttöliittymään ainakin, itsellä siis kämmenmikrossa Tompan navigator 5 ja se on ainakin ollu jees.kirjoitti
Tiedän kyl et riderissa on ollu lastentauteja mutta kaipa noistakin eroon jossain vaihees päästään.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Team Matkavessa™ suosittelee tutustumista siihen "toiseenkin" käyttöliittymään, sen verran fiksumpi(Jassu @ Syys. 04 2006,14:25) kirjoitti
![]()
No sviddu.... Pitänee tutustua.(Köpi @ Syys. 04 2006,14:31) kirjoitti
Kuitenkin fakta on että niin pitkään kun noi navigaattorit ovat nykyisissä hinnoissa niin saa jäädä mun puolesta kaupan hyllylle![]()
Pyörätön motoristi...
Jahka mä päivitän omani uuteen, niin entinen sopurahalla sulle(Jassu @ Syys. 04 2006,14:34) kirjoitti
![]()
Vanhaan malliin(Köpi @ Syys. 04 2006,14:43) kirjoitti
![]()
Pyörätön motoristi...
Riderin kanssa tänä kesänä taivallettu 13tkm ilman mitään murheita. Jos on parempi laite olemassa, niin sen kanssa kyllä varmasti viihtyy reissussa.
Tota, ottaisko joku meikäläisen huollettavakseen, alkaa näihin vehkeisiin menemään vähän liikaa fyffeä.(Jassu @ Syys. 04 2006,14:44) kirjoitti
![]()
1000
Ehh.. Garminissa on joitakin ominaisuuksia, johon Tomppa ei pysty ilman erillisiä plugineja (esim. ajetun reitin tallentaminen), mutta haluan kuulla millä perusteella Garminin käyttöliittymä on "sen verran fiksumpi". En taida kuulla mitään tyhjentävää perustelua..(Köpi @ Syys. 04 2006,14:31) kirjoitti
Onhan sentään TomTom autonavigaattoritesteissäkin pessyt lähes aina Garminin juuri käyttöliittymän vuoksi.
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Jaa, eikös Garmin järjestään ole voittanut testit?(ormi @ Syys. 04 2006,20:34) kirjoitti
Voipi olla että ystäväni tomppa-virhe-investoinnin tehneet eivät osaa käyttää laitettaan, joten kysyn, miten haet tompalla esim. kadun "Storörintie" ? Puhumattakaan kauttakulkupisteistä, esim. miten lisäät kauttakulkupisteeksi vaikkapa Tampereen seudulla Neste huoltoaseman ollessasi matkalla Kokkolaan?
Ormi, voitais joskus livenä vertailla laitteita ja niiden oikeita ominaisuuksia...ei tarttis väitellä
Edit. itse käyttöliittymästä voitaneen tapella maailman tappiin, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Nokian kännyköiden käytönkin lopetin ku tuli ne uudet N60/80 symbian tai mitä lienee persiistä olevat
Älä nyt Köpi myy laitetta kahteen kertaan, mä lupasin sulle siitä jo keväällä lounaan tarjota *(Köpi @ Syys. 04 2006,14:43) kirjoitti
Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
Mulla tuli vastaan sellainen probleema tomppelin kanssa, että koetin haketa kollegan osoitetta (katua)...(ormi @ Syys. 04 2006,20:34) kirjoitti
Ei mitään toivoa, tomppeli kun haluaa sen kaupungin siihen ensin.
Kokeiltiin kaikkia mieleen tulevia ja tompan kartasta löytyviä lähikyliä.
Seuraavana päivänä kollega sitten toi paperikartan töihin mukanaan ja minä sitten etsimään tomppelin kartasta...
Siellähän se oli, lähes viisi kilometriä pitkä, alkupäästään kaksikaistainen asfalttitie.
Eivät o tomppelin insinöörit viittineet laittaa sitä katua haku-toimintoon tai sitten minä en vaan keksi miten sen saa haettua.
Edit: Osaako joku hakea katua tomppelilla sillai ettei määrittele kaupunkia ensin?
Jos osaa niin kertokaa mullekkin...
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Katu löytyy, joskin katunumero pitää muistaakseni antaa. Kahden kadun risteys löytyy, mutta jonkun kadun löytäminen ottamatta kantaa kaupunkiin ei onnistu (V6.14).(Köpi @ Syys. 04 2006,20:57) kirjoitti
Huoltoaseman lisääminen reitille halutun kaupungin läheltä onnistuu joko listalta poimittuna tai kartalta näyttämällä, mutta nimenomaan Neste-aseman poimiminen taitaa jäädä tekemättä ellei sellaista POI-pakettia joku ole tehnyt. Tosin moni muu asema löytyy myös ketjun perusteella, esim. ABC.
Mitä noiden käyttöliittymien vertaamiseen tulee, niin niiden hyvyys on mitattavissa siinä missä joku muukin suure. Pelkästä mielipiteestä ei ole kyse, vaikka HTI-skenen ulkopuolella noin yleisesti aika moni tuntuu niin luulevan. Tosin hyvin usein siellä on mukana myös subjektiivinen tekijä kun kokonaisvaikutelmaa arvioidaan, mutta käytön tehokkuuteen liittyvät suunnitteluratkaisut ovat mitattavia suureita. Tompan käyttöliittymä perustuu monelta osin suorakäsittelyyn mitä Quest ei tee, joten subjektiivisen osan kääntyminen Questin eduksi pätevässä käyttäjätutkimuksessa olisi epätodennäköistä. Eli Tompan, Questin, 2610/2710:n ja Zumon käyttöliittymien hyvyys olisi mitattavissa. Helppoa se ei ole, joten Storörenin terassilla siihen ei kannata ryhtyä, vaikka Tomppeliin rahansa ja maineensa hukuttaneet sinne lopulta löytäisivätkin.![]()
1000
Mäkin ihmettelin kysymystä. Tähän mennessä parhaiten on onnistunut reittipisteen asettaminen karttaa selaamalla, ja sieltä suurennuslasin takaa etsimällä joko "kiinnostava paikka kaupungissa" tai kaupungin keskusta ja sieltä sormella osoittamalla kohta.(Hannula @ Syys. 08 2006,15:12) kirjoitti
Itsellä ONE tankkilaukussa. Käytettävyys persiistä, mutta hinta 350 euroa vain.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Tomtom Riderin kiinnitysteline on todettu monen käyttäjän toimesta sudeksi ja kuulinkin oman kerhon syyskokoontumisessa aiheeseen liittyvän huhun: Tomtom olisi modifioimassa kiinnikkeen ja ainakin ne liitinnastat paremmiksi. Uusi tuote tulee näinä aikoina tai ennen ensi ajokautta... ja koska päämakkina-alueella ei ole niin väliä vuodenajasta, milloin ajataan, voisi olettaa päivitetyn telineen tulevan mieluummin ennemin kuin myöhemmin. Onko kukaan kuullut samaa juttua tai onko kennelläkään jopa faktatietoa asiasta? nimim. TTR:n ostamista suunnitteleva
- you meet nicest people ringing on a honda -
olikohan tämä jo täällä..
TomTom tuki suomenkielellä puh.03039038
Maanantaista Perjantaihin klo. 11.00 - 18.00
ZX-12R -03
No niin. Soitin tuohon numeroon ja tyttö kertoi, että mitään tietoa ei telineen tai koko laitteen päivittymisestä olisi saatavilla. Sanoi kuulleensa itsekin juttuja, että teline ei ole ominaisuuksillaan miellyttänyt kaikkia käyttäjiä *
Kehoitti katsomaan Tomtomin sivuilta newsletterit.
http://www.tomtom.com/news....63o2al6
Onkohan kukaan hankkinut Touratechin telinettä
Rideriin? Kiinnostaisi käyttökokemukset.
Sain juuri maanantaina oman Tompan takaisin
tehtaalta ja mukana tuli kaksi uutta telinettä
sinne meni myöskin kaksi kun kesällä jouduin
keskellä eurooppaa hankkimaan uuden kun laitteen
mukana tullut hajosi. Ei kyllä pelittänyt toinenkaan.![]()
Ei ole telinettä, mutta soitteleppa tänne ja kysy Aria, niin tietoa löytyy: http://www.areka.fi/
Tietääkö kukaan onko olemassa Bluetooth kaiutinta, jolla saisi esimerkiksi Raiderin kommentit kuulumaan autossa ilman sitä korvakuuloketta ?
Garminin vastine Raiderille - Zumo 550 - näyttää hyvältä mutta on vielä melko kallis , noin 850 euroa, mutta siinä olisi integroitu kaiutin autokiinnikkeeeseen ? Tästä tulisi kyllä kallis kaiutin Riderille..