Mulla tais tulla samana keskiviikkona, oli tosin reissussa 7 viikkoa.(NJURMI @ Helmi. 09 2007,09:25) kirjoitti
Uusi kone, teline ja kypäräsetti että siinä mielessä ihan jees. Teline muuttunut hieman, vanha oli ihan ensimmäisiä versioita.
Onneks en lähettäny kesken ajokauden![]()
Tänään tuli Touratechin teline ja varmaan tuolla Tomppa pelittää. Ihan virkansa tuo tomppa ajaa, jos tuossa kakkosversiossa on enemmäm panostettu telineeseenkin. Ei sen puoleen, kyllä tuo Garmini Quest mulla pätki samalla lailla, kunnes pistin kunnon kumieristeet.
Dixi et animam levavi
KYLLÄ!(visla164 @ Helmi. 14 2007,22:56) kirjoitti
Elikkä versio 6.520. Ja pariutui koodilla "1234"
Siis pitää laittaa noi " merkit alkuun ja loppuun!!!!!!!!!!
oot tietty kokeillukin....?
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Eli lähetit vanhanmallisen korjaukseen ja sait uutta versiota (sitä jossa on isompi näyttö ja josta vasta huhuillaan) takaisin ilman eri korvausta? Jos näin on, iso *(Oltsu @ Helmi. 14 2007,23:02) kirjoitti
Tomtomille!
Onkos tuossa Touratechin telineessä lataus järjestetty edelleen niiden nastojen kautta?(ek@ @ Helmi. 14 2007,23:02) kirjoitti
Jos on, niin onko se rakenteeltaan muuten niin paljon tukevampi, että kestää?
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Touratechin telineeseen ruuvataan kiinni se vakio "latausmollukka" (yläkiinnike poistettuna), joten sama systeemi. Kiinnitys vain on tukevampi eli Tomppa ei pääse heilumaan ja vääntyilemään telineessään.(Ekku @ Helmi. 16 2007,19:14) kirjoitti
...
Luin jostakin, että TomTomRider of Finlandista tulis uusi versio kevään aikana. Tässä versiossa olisi jo vakiona skandinavian ja länsi-euroopan kartta. Myös mopotelineen ongelmat olisivat ratkaistu. Milloin tämä on tulossa vai näinkö vain unta?
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Onhan näitä puheita pidetty asian tiimoilta, kuvia ja selitystä niille löytyy tästä ketjusta alasivulta 11. Se ei tietysti tarkoita sitä, etteikö uusi malli voisi olla tulossa.
1000
Ekinet: vieläkö sulla on käytössä ohjelmaversio 6.520 ja buuttaileeko edelleen? Entä auttoiko kortin nopeammaksi vaihtaminen, jos sen toteutit?(ekinet @ Joulu. 21 2006,19:51) kirjoitti
Kysyn sen takia, että latasin juuri homen kautta tuon 6.520:n koneeseen ja katsotaanpa, alkaako tökkimään. Itselläni on käytössä noin vuoden vanhat skandinavia-kartat, jotka todnäk päivitän eurooppa-kartoiksi jossakin vaiheessa. Korttina Transcend 2GB 150X, Verkkokauppa.comista noin 41 €.
- you meet nicest people ringing on a honda -
VIRRANKULUTUS???
Hei ihmiset... Oletteko te huomanneet saman kuin minä? Talven aikana TOMPPA on tyhjennyt itsekseen jo ainakin kolme kertaa? Eli olen ladannut laitteen täyteen ja kun muutaman viikon (kuukausi) kuluttua yritän laittaa sitä päälle, niin ei tapahdu yhtikäs mitään, koska laite on tyhjentynyt itsekseen.
Onko teillä käynyt samalla lailla vai onko minulla ainoastaan tällainen "itsekseen tyhjenevä" versio???
Itsellä tyhjentynyt samalla tavalla useita kertoja talvella. Olen lataillut muutaman kerran.
Wicked *
Noinhan se tekee. Huomasin saman duunimatkalla Ouluun viime lokakuussa. Nakkasin himasta lähtiessä Tomppelin reppuun kun tiesin katuosoitteen mihin olin menossa mutta ei hajuakaan missä se on. Oulun kentällä sitten ekaa kertaa virrat päälle...
1000
Tomtomin oman nappikuulokkeen tilalle on esitetty Jabraa ja Supertoothia, mutta onko kenelläkään tietoa pariutuuko Rideri minkään Nokialaisen bluetooth-kuulokkeen kanssa? Itselläni on käytössä Noksu BH-204 mutta sen kanssa yhteyttä en ole saanut muodostettua. *
Yritän nääs päästä reissunpäällä yhtä laturia vähemmällä (siis automatkoilla).
- you meet nicest people ringing on a honda -
Tompan ohjeesta:(MadCow @ Helmi. 27 2007,16:51) kirjoitti
---------------
Suosittelemme, että lataat TomTom RIDERin täysin, kun otat sen käyttöön ensimmäistä kertaa. Akun täydellinen latautuminen kestää noin kaksi tuntia.
Huom: Kun kytket TomTom RIDERin pois päältä, se käyttää pienen määrän akun virtaa pitääkseen yllä valmiustilaa. Jos et lataa sitä pitkään aikaan, valmiustila katoaa ja TomTom RIDER käynnistyy uudelleen. Määrittelemäsi asetukset pysyvät silti voimassa.
--------------------
Elikkäs valmiustila kuluttaa hiukan akkua koko ajan, ilmeisesti Rider sitten käynnistyy pussissaan![]()
amk10:lle!
Käytän edelleen vanhempaa 6.150 softaa. Kortti on 50x 2G, jossa on länsi-Euroopan karttoja, poit ja reittejä noin 1G:n verran.
Toiminnassa uuden ja vanhemman softan eroja en ole huomannut.
Uudempaa sammutettaessa viimeiseksi näytölle tulee navin ja salkun kuva= pane navi talteen. TTn sivuilta saa huonosti tietoa eri softien eroista.
Autokäytössä on Supertuutti 2+TTR+Nokia6310i. Toimii hyvin, ei tarvitse parempaa.
Pyöräkäytössä on TTR+Autocom+ TTn oma palikka. Nokia 6310i toimii taskusta/tankkilaukusta. Kytken latauksen palikkaan kahvi/tms tauon alkaessa. 5Vn laturi täyttää palikan alle puolen tunnin vaikka ajoaika olisi ollut 2- 3 tuntia. Latauksen jälkeen palikka on uudelleen paritettava, mikä on aika pieni vaiva siitä, että Rider toimii varmasti ainakin seuraavat 2 -3 tuntia.
TTn oma palikka ei toimi latauksen aikana. Superia voi ladata kaiken aikaa. Puhelun/liikenneohjauksen aikana, lataus katkeaa, mutta kytkeytyy uudelleen päälle.
Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!
näytti pätevältä toi peilinjalkaan tuleva kiinnike tom-tomin sivuilta onko kukaan koittanut.![]()
herrapii
Kaikki akut tyhjenee talven aikana käyttämättömyyttään. Mulla tyhjeni jopa FJR:n akku eli ladata piti, ennen kuin lähti mopo käyntiin.(Hannula @ Helmi. 27 2007,17:08) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Onko sulla akunnavat irti?(ttuttu @ Maalis. 03 2007,17:55) kirjoitti
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
No eivät olleet! Jotenkin kuvittelin UUDEN pyörän akun olevan ok! Soitin myyjäliikkeeseen ja he sanoivat, että FJR:ä kuluttaa virtaa "melko paljon" myös seisoessaan, kun siinä on kelloa, lämpömittaria ym. Minä hommasin Mopomaailmasta kalliin (59.90e) laturin jolla voi pitää akkua vaikka kuukausi tolkulla latingissa. Yön yli latasin ja tänä aamuna lähti mopotin kuin palmun alta.(MattiR @ Maalis. 03 2007,18:10) kirjoitti
Huoltakaa ystävät mopojenne akkuja. Ladatkaa niitä tai pyöräyttäkää konetta suht useasti - vaikka kerran viikossa, jos se vain on mahdollista. Akkukin tykkää ja onhan se hauskaa fiilistellä kesää odotellessa!
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Pöööö ... siitäs sait .. no ei vaineskaan ...(ttuttu @ Maalis. 03 2007,21:29) kirjoitti
Jos voi/pystyy/kykenee ottamaan virran irti akusta niin olisi ihan jeees.
Olen ottanut ja kun talvifiilistelykäynnistän niin johto takaisin ja
awot .. Brruuuuummm ... rock ... akku pysyy pitkään ihan OK .
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
silmät ristissä lukennu tätä juttua tomtom raiderista. ostettiin
viimekeväänä.kesällä kierrettiin eurooppaa 9700 km.
oltiin kapistukseen tosi tyytyväisiä. vaikeuksia myös meillä latauksen kanssa. laite on nyt maahantuojalla, saas nähdä mitä meille tulee takaisin
Lueskelin tuossa foorumin ulkomaan osiota ja siellä oli linkki tänne. Valmistus lopetettu? No, mutta eikös tätä ole enää saatavilla vai onko tullut jokin uusi versio?
Uusi versio tulossa...(Cute1 @ Maalis. 08 2007,21:34) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Niin se tomtom rider ,maksoin jouluna 380€ ylivieskan kärkkäisellä, sis.skandinavian kartan,ammatikseni osoitteita metsästän,osoittautunut kelpo peliksi,monta turhaa mutkaa jää pois,joitain osoitteita ei ole löytänyt mutta (puuttuvat kartta ouhjelmasta tai ovat niin uusia ettei päivitetty)lähelle kun opastaa nii se jo auttaa,sitte yksi suuntaisia katuja jos muuteltu niin....(kolme sadasta osoitteesta/ei opastanut perille)
kantsii kumminki seurata liikennemerkkejäki.....
kaiken kaikkiaan tyytyväinen hankintaani...(työssään tätä käyttävät,ei loppulaskussa kallis,kun voi tulon hankkimiskuluna verovähentää)
Ja autoon hankin imukuppitelineen sisälsi tup syt ,laturin yht35€(huom vaikka vesitiivis,pidän sitä kotilon ikkunan sisäpuolella)
alkuperäinen tomtom riderhän sis,mp telineet...
HYVÄ ominaisuus myös se kun,alle 50 nopeudessa näyttää katujen/tien(risteävien)nimet....
KEPPI-G
Oletko kokeillut tilata tuotteita saksalaisesta verkkokaupasta www.louis.de, toimii myös myymäläketjuna Saksassa? Oma asiakaskokemukseni sieltä on hyvä.
Jos tietää mitä haluaa, esim. kypärä kannattaa sovittaa jo koto-Suomessa, ettei tule yllätyksiä. Omatilaus tuli muutamassa päivässä ihan kotiovelle pikatoimituksena. Sain mitä halusin. Toimituskustannus on about 15 euroa, ja kun tekee kimppatilauksen, se kustannus alenee. Oman kypäräni sain huomattavasti halvemmalla (hiukan yli 100 euro, kun sattui vielä olemaan aleaika).
Katselin noita Tom Tomeja, ja nyt niiden hinta Louisilla on 499 euroa.
Aikuinen nainen nexusti
Pitäisi vetää Tompalle piuhat akulta, mutta minkäs kokoinen sulake sille kannattaisi laittaa?
Edit. Itse itselleni vastaten. Röökinsytytinlaturissa näyttää olevan 2A:n sulake, joten samanmoinen lienee sopiva moponkin piuhaan.
Soittelin tänään maahantuojalle ja sanoi, ettei uusia raidereita ei enää saa. Kesään joutuu uutta mallia odottamaan...
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
Tuli sitten ostettua S1. Mun mielestäni siinä on korvan kohdalla varsin hyvin tilaa vaikkei varsinaista upotuspaikkaa kaiuttimelle olekaan. Tompan kaiutin menisi siihen melko helposti. Onkohan kypärän sisustaa päivitetty uudempiin vuosimalleihin?(Köpi @ Helmi. 03 2007,09:44) kirjoitti
HF-käyttöä varten en taida kuitenkaan asentaa virallista kypärään tarkoitettua kaiutinta ja mikkiä vaan ajattelin käyttää sitä korvanappi + mikrofoni-yhdistelmää. Ainakin olohuonetestin perusteella se toimi loistavasti S1:n kanssa. Kuuluvuus on todella hyvä kun nappi on kunnolla korvassa ja mikin saa helposti pysymään juuri oikealla kohdalla kun kiinnittää sen sillä nipsuttimella kypärähuppuun. Antaas katsoa toimiiko yhtä hienosti tositilanteessa.
Onko kellään tietoa voiko tomtom raiderin jotenkin "cräkätä" tai helpommin ei "nörä-kielellä" sanottuna muuttaa asetuksia niin että siinä voisi matkan aikana vaihtaa määränpäätä uuteen osoitteeseen ilman pysähdystä?
Normaalisti ajonaikana kun koskettaa ruutua niin seuraavat vaihtoehdot tulevat vain näyttöön: (jos muistan nyt oikein)
-Koti
-Viimeisin kohde
-Huoltoasema
-Tyhjennä reitti
Esimerkiksi jos haluaisin vaikka matkanaika antaa koneelle uuden osoitteen niin se ei onnistu ilman pysähdystä ja pientä odottelua. Malttia pysähdyksiin ei usein ole ja kyllähän sitä nyt jossain motorilla ehtiin räpläilemään ihan rauhassa ja turvallisestikkin.
Muistan lukeneeni jostain että tämä toiminto on normaalisti pois käytöstä turvallisuus seikkojen takia.
Vastaus kysymykseesi löytyy tästä topikista.(TSR @ Maalis. 16 2007,13:57) kirjoitti
Telineestä pitää peittää yksi pinni. En nyt muista mikä niistä, mutta osaat varmaan etsiä itsekkin ;)
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi