Sivu: 12 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 582:sta
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ormi @ Elo. 01 2006,10:32) kirjoitti
    Uudessa softassa jos esim. ajat risteyksen ohi, niin masiina laskee reitin heti uudelleen sen sijaan, että pyytäisi muutamaan kertaan tekemään U-käännöksen.
    Kas, tuohan kuulostaa jopa hyvälle. Kyseinen piirre olikin yksi suurimmista ääliömäisyyksistä koko laitteessa. Kehotus U-käännöksestä soi korviin niin kauan, että "väärästä" reitistä kehittyi valittu alkuehto (lyhyin, nopein...) huomioiden parempi vaihtoehto kuin alkuperäisestä reitistä. Joissakin tapauksissa tuohon saattoi kulua hyvinkin kauan ja tuona aikana laitteesta ei ollut suuremmin hyötyä.
    1000
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 01 2006,10:39) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 01 2006,10:29) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 01 2006,10:17) kirjoitti
    Miksi alipäänsä pitäisi toimiva softa päivittää? Koskee ihan kaikkea softan päivitysintoa! *
    Six kun siinä uudessa softassa on paljon uusia, tarpeellisia ominaisuuksia...
    Entäs jos homma bugaakin oikein kunnolla ja mikään ei toimikaan enää tuon "päivityksen" jälkeen? Oonx mä pessi? *
    Sit vaan palautellaan. Miten se menikään.... Elämä ON!
    <p>2002-2014</p>
    Uusi päivitys 6.15 on imuroitavissa TT Homen kautta. Oon kuulemma parempi kuin aiemmat.
    Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!
    Latasin muutaman kartan Tom tomiin cd:ltä tuon Homen kautta, eivät vain näy Riderin valikossa. Homen kautta katsottaessa kartat ovat kortilla, ja ne toimivat. Toivottavasti tuo 6.15 jelppaa, kun Support ei ole vielä ongelmaani antanut vastausta..
    Edit:6.15 ladattu ja kartat toimii!!

Insinörteille:

Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Toi 6.15 herätti mun varmuuskopiona käytössä olevan seamless-version taas henkiin, 6.14:llä alkuperäinen Scandinavia-kortti toimi normaalisti.

Koko Euroopan seamless-kartta tuntuu pikakokeilun perusteella toimivan vikkelämmin kuin 5.42:lla, joten vedän aiemman kommenttini ko. kartan raskaudesta eli selattaessa turhan hitaasta päivittymisestä pois. Toivomuslistalle jää aiempien marinoiden lisäksi myös mahdollisuus kääntää syötetty reitti vastakkaissuuntaiseksi.

1000
    Lainaa (Agentti @ Heinä. 21 2006,16:36) kirjoitti
    Lainaa (Obelixxx @ Heinä. 21 2006,13:29) kirjoitti
    Menee takuuseen.
    Aika näyttää. Laite lähti telineineen tehtaalle tänään. Kestää kuulemma vähintään kolme viikkoa, ennenkuin laitteen saa takaisin.

Edellä Hannulan kokemia sekoboltsiopastuksia minun reissuille ei ole sattunut yhtään, vaikka samankaltainen Nizza-Suomi-Nizza turnee tulikin ajettua keväämmällä. Muutenkin olisin tosi tyytyväinen laitteeseen navigaattorina, jos vain nuo liitäntäsysteemit ja muovilärpäkkeet olisivat (sähkö)mekaanisesti tukevampia. Mulle tuo Riderin reittisysteemikin sopii kuin nenä päähän, kun en kuitenkaan halua suunnitella *ajoreittejäni piiruntarkasti etukäteen. No, joka tapauksessa tuollaisenaan se on onneton tuote, joka ei tunnu kestävän moottoripyöräilyn rasituksia.

Saapa nähdä mitä sieltä tehtaalta aikanaan takaisin lähetellään. Ja hajoaako sekin vajaan kolmen kuukauden käytön jälkeen.

Garminin tuleva Zümo näyttäisi olevan Riderin evoluutiokopio, jonka hinta näyttää tosin hirvittävän kovalta, mutta jota voinee aikanaan ainakin harkita vaihtoehdoksi, jos tompasta ei enää kalua tule.
    joko tuli tomppeli takaisin? Onko mitään muutosta vai samanlaisella p...ska muuntaja/kiinnitystelineellä? Mulla on nimittäin ihan samat murtumat ja latausongelmat ja toinen teline jo menossa. Ihan on susi systeemi sen puolesta. Noita buuttauksia ja muita toimintavikoja ei sitten ole ollut ollenkaan, liekö sitten johtuis siitä etten ole mitään päivitellyt....
    Ite tuumasin, jotta jos (kun aikanaan) mulla Tompan telineeseen tulee lataushäiriöitä (10tkm toiminut moitteetta nok-nok), murtumia ymv. niin konstruoinpa tuon Rideriin latauksen suoraan sieltä "pohjasta". Eli pohjaluukkuun reikä, josta latausplugi vaikka jonkun tiivisteen läpi siihen verkkovirtalaturin töppeliin.

Tarttee vaan huomioida, jotta siihen tuuppaa 5V jännitettä vähintään 2-3 Ampärin virtsalähteestä.
    <p>2002-2014</p>
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Onkos teillä ollut kellon kanssa ongelmia? Muistaakseni 5.42-softalla ongelmia ei ollut kertaakaan, mutta 6.14- ja 6.15-softilla kello saattaa näyttää ihan mitä vaan kun virrat laittaa päälle. Tiedä sitten onko kyseessä softabugi vai onko tämä vaan jälleen yksi episodi mun laiteongelmissa.

Eipä ole 6-softalla tullut enää yhtään buuttausta, mutta eipä niitä ollut vanhalla softalla yhtä tapausta enempää ennen Nizzan-reissua. Teline on kestänyt hyvin eikä latausongelmia ole ollut.
    1000
    Kello on näyttänyt väärin uuden softan jälkeen mut kun on synkronisoinut nii sen jälkeen kaikki ok.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Juu, on mullakin OK tuon jälkeen, mutta silti kello ei ole aina lähimainkaan oikeassa ajassa. Pitänee vielä tsekata, josko oikean (synkatun) ajan ilmaantumisessa olisi viivettä. Näin ei kyllä pitäisi olla, kun manuaalinen synkkaus antaa oikean ajan heti.

Edit: muualta saatu tieto kertoo, että resetti poistaisi tuon kello-ongelman. Tämä laite on tosin resetoitu miljoona kertaa, kun yritin saada 6.14:n toimimaan. No, kokeillaan nyt 6.15:lläkin vielä...

Edit 2: Ei toimi. Olkoon paska, tehtaalle tuo lähtee joka tapauksessa.

1000
    Joku mainitsi aiemmin saaneensa Riderin paritettua SuperTooth'in kanssa. Mitenkähän? Itse tuota olen nyt tunnin verran yrittänyt ja Rider ei ole ST:stä moksiskaan. Kommari tuon kyllä hienosti tunnistaa ja sen kanssa pariutuu...
    <p>2002-2014</p>
    Kyllä mäkin oon resetoinu ja synkkaillu sillontällön, kello on silti joskus mitä sattuu. Onneks on pyörässä omakin kello..
    Toinen juttu mikä ehkä vielä enemmän ahdistaa on se ettei talojen numerointi aina mun koneessa pidä paikkaansa. Todella ärsyttävää kun välillä ok ja toisinaan sitten taas ei. Tämä koskee erityisesti espoon aluetta, en mä paljon muualla oo tota tarvinnukkaan.. muuta kuin nopeuden seurantaan
    -- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
    -- Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät --
    Nyt sain Riderin kytkennän ja modasin tavallisen PMR-headsetin yhteensopivaksi.
    - Kirkkaampi äni (mielestäni)
    - Toimii jo mikki paremmin Schupertin Conseptissa iskin sen leukalevyyn.

PMR mikkisetti makso 15€ Hong Kongisa Tiksissä

Kuva kytkennästä
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Antaa muuten tomppa tooooooooooooosi tylsiä ohjeita...

Paska reissu, mutta tulipa sekin heitettyä. Tosin kotilolla.
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

-1000RR-

---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 10 2006,22:00) kirjoitti
    Joku mainitsi aiemmin saaneensa Riderin paritettua SuperTooth'in kanssa. Mitenkähän? Itse tuota olen nyt tunnin verran yrittänyt ja Rider ei ole ST:stä moksiskaan. Kommari tuon kyllä hienosti tunnistaa ja sen kanssa pariutuu... *
    Mulla on moinen masina auto käytössä, siis Supertooht 2.
    St:n ohjeessahan on kaksi pariutumis ohjetta, tompan kanssa toimii " HEADSET-pariliitos".
    Kysyn nyt täältäkin - onko tota saanut joku parittelemaan Scala Riderin kanssa ?
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (Obelixxx @ Elo. 14 2006,16:36) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Elo. 10 2006,22:00) kirjoitti
    Joku mainitsi aiemmin saaneensa Riderin paritettua SuperTooth'in kanssa. Mitenkähän? Itse tuota olen nyt tunnin verran yrittänyt ja Rider ei ole ST:stä moksiskaan. Kommari tuon kyllä hienosti tunnistaa ja sen kanssa pariutuu... *
    Mulla on moinen masina auto käytössä, siis Supertooht 2.
    St:n ohjeessahan on kaksi pariutumis ohjetta, tompan kanssa toimii " HEADSET-pariliitos".
    Jooh. Noin 50 "paritteluyrityksen" jälkeen sain tuon huomaamaan ST:n ja nuo toimimaan jopa yhdessä. Testailin erilaisia kombinaatioita ja purin liitoksen. Sen jälkeen en sitä enää saanutkaan yhtymään Tompan kanssa. Pari kertaa yritti, mutta ilmoitti "ominaisuuksia tarkistaessaan", että Headsetistä puuttuu tarpeelliset ominaisuudet... Eli välttämättä ei mitenkään heittämällä avioon tuon kanssa mene.

Noh - jatketaan vääntämistä joskus syksyllä kun tuo kotilokäyttö tulee ajankohtaisemmaksi.
    <p>2002-2014</p>
    Onko kukaan ottanut käyttöön osoitteesta
    http://www.webazar.org/tomtomrider/p...g=uk#offroaduk
    löytyviä ohjelmia Rideriin?
    - Tripmaster
    - Offroad Navigator
    - ReverseItn
    - NMEAlogger
    Laajentaisi huomattavasti Riderin käyttömahdollisuuksia?
    "Omalla vastuulla".
    Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!
    Lyhyt "käyttötesti":

Takana 8 päivää ja n. 2400 kilometriä sekalaisia teitä Ruotsista + Norjasta, käytössä Rider 6.12 -softaversiolla, tankokiinnityksellä sekä Scala Rider -kuuloke.

Muuten ei isompia ongelmia, mutta Tompan kolmosnastan teippi kului puhki kolme kertaa, jolloin laite alkoi rebootata itseään epäsäännöllisin väliajoin, ilmeisesti tärinän takia. Kun teipinpalan vaihtoi uuteen, lakkasi buuttailu.

Kokeilin myös paksumpaa teippiä, sillä seurauksella että lataus ei sitten enää toiminutkaan laitteen ollessa pyörätelineessä. Ilmeisesti toleranssit noiden nastojen kohdalla on aika pieniä ...

Selkeitä parannusehdotuksia olisi hiekka/sorateiden tunnistus ja mahdollisuus estää niiden kautta reitittämistä, sekä yksityisteiden tunnistus (mm. Norjassa muutamaan otteeseen Tomppa halusi reitittää puomilla suljettujen teiden kautta (myös sellaisten joiden kohdalla ei ollut rahastuskoppia)).

Peruspuutteet (loggerin puuttuminen, reittisuunnittelun nihkeys) vaivasivat edelleen, mutta noita lisäsoftia rupeaa nyt tulemaan 6.xx -softaversiolle, joten toivoa on tuonkin suhteen.
    R1200GSA '11
    Lainaa kirjoitti
    Takana 8 päivää ja n. 2400 kilometriä sekalaisia teitä Ruotsista + Norjasta, käytössä Rider 6.12 -softaversiolla, tankokiinnityksellä sekä Scala Rider -kuuloke.
    Eli pelittää ton Scala Riderin kanssa ?

Nuukia - Rider - Scala Rider yhdistelmä toimiiko ?

Eli ohjeet ja puhelut tulee korvaan ?

Duunin puolesta kun pitäs olla tarvittaessa saatavilla niin kiinnostaa...
    T
    Jussi
    ---
    Pelittää, juu.

Saapastehtaan kilkkeistä olen käyttänyt N70:stä ja 6320:sta (muistaakseni) Tompan ja Scalan kanssa; 6320:n kanssa toimii kaikki muu paitsi Internet/TomTom Weather. N70:n kanssa toimii taasen Internet, mutta SMS:t ja puhelinluettelo eivät.
    R1200GSA '11
    Onko kukaan muu testaillut Raideriin Mp3 soitinta? ( http://www.maintech.de/nonprofit-pro...om-mp3-player/ )

Sain ite tuon kyllä pelittään ihan ok ja asentelin koko OpenTomin, mutta TomTomin normaali valikkoihin en päässyt enään sen jälkeen kiinni...

Toinen kysymys:
    Nokia 9300:han ei tue contacts listin exportausta Rideriin. Joihinkin TomTomin malleihin voi osoitteiston tehdä txt editorilla muotoon "nimi","nro" (contacts.txt juureen). Rideriin kun tuon tekee, niin valikoihin tulee puhelinluettelo mutta se näkyy harmaana. Tokihan noita puh. numeroita voi laittaa tekemällä suosikkeja mutta kun niitä on paljon muutenkin, niin selaaminen olisi nopeampaa kun saisi luetteloon tallennettua vain ne muutamat tärkeimmät numerot.

Niinjoo, en huomannut oliko jo puhetta, mutta jos haluaa oikein tuunata tomtomia niin sen käynnistyskuvankin voi vaihtaa (splash.bmp juuressa)

Tässä oma mopotin:

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Ja omaan kymysykseeni vastaten:

Lainaa kirjoitti
    # Q: How about adding a playlist to the OpenTom MP3 Player?
    A: There already is a playlist. Just tap on one MP3 and hold for a short time to add the file to the playlist.
    # Q: Can I use navigation or handsfree while playing MP3s?
    A: No. Both systems are mutually exclusive at the moment. However, this might change in the future.
    # Q: Can I mute the internal speaker, if I want to connect my GO to my car radio / headphones?
    A: Not yet. The volume slider controls both, the internal and external volume. This will change soon.
    # Q: Is it possible to choose a system to start when powering up the device?
    A: No. If you have a SD-Card based model, you may just swap the card. However, something like a "start menu" is on our agenda.
    RTFM
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Sama ongelma N70:sen kanssa - vaikka puhelinnumerot löytyvät contacts.txt:stä, niin puhelinnumerolistaikoni (huh) on harmaa. Johtuu ilmeisesti siitä, että Tomppa BT-yhteyden kännykkään luodessaan havaitsee, ettei puhelin tue puhelinnumeroiden siirtymistä, ja disabloi listaikonin.

Tiedä sitten jos menulistaa itse puukottamalla pääsisi tuota kiertämään - en ole ehtinyt vielä kokeilla moista temppua.
    R1200GSA '11
    Lainaa (PapaSmurf @ Elo. 18 2006,10:11) kirjoitti
    Sama ongelma N70:sen kanssa - vaikka puhelinnumerot löytyvät contacts.txt:stä, niin puhelinnumerolistaikoni (huh) on harmaa. Johtuu ilmeisesti siitä, että Tomppa BT-yhteyden kännykkään luodessaan havaitsee, ettei puhelin tue puhelinnumeroiden siirtymistä, ja disabloi listaikonin.

Tiedä sitten jos menulistaa itse puukottamalla pääsisi tuota kiertämään - en ole ehtinyt vielä kokeilla moista temppua.
    Heh, mitäs ostit ylihintaan karvalakkimallin puhelimen... Eihän N70 sovellu juuri laisinkaan Tompan toimintoihin, tarkista vaikka yhteesopivuuden ongelmat tompan sivuilta.
    Ite ostin pakon edessä uuden nokia 6021-puhelimen. Vaikka onkin karvalakkimalli, KAIKKI toiminnot toimivat.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Miksi alipäänsä pitäisi toimiva softa päivittää? Koskee ihan kaikkea softan päivitysintoa!
    Taivahan tosi.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (JAKECBF @ Elo. 18 2006,10:34) kirjoitti
    Ite ostin pakon edessä uuden nokia 6021-puhelimen. Vaikka onkin karvalakkimalli, KAIKKI toiminnot toimivat.
    Täh?? Toimiiko 6021 puhelimessa Tom Tom?
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (seku @ Elo. 18 2006,10:51) kirjoitti
    Lainaa (JAKECBF @ Elo. 18 2006,10:34) kirjoitti
    Täh?? Toimiiko 6021 puhelimessa Tom Tom?
    Ja vaikka onki halpa puhelin niin kaikki toiminnot toimivat.
    Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
    Työnantajan antama puhelin, tuo N70 - en sellaista kyllä itse koskaan menisi ostamaan. Hidas kun f*n ja täynnä turhia "toiminnalisuuksia" jota ei koskaan tule käytettyä. Lisäksi syö akkuja käsittämättömällä vauhdilla.
    R1200GSA '11
  30.  
    Lainaa (MattiR @ Elo. 18 2006,10:38) kirjoitti
    Miksi alipäänsä pitäisi toimiva softa päivittää? Koskee ihan kaikkea softan päivitysintoa!
    Taivahan tosi.
    Näköjään tuo päivitys tapahtuu ihan automaattisesti, kun TomTom Homen avaa ja laite on kytketty. Kaippa niissä aina jotain bugeja fiksataan.

Juuri tarkoituksella hirveällä vaivalla raahasin Riderin koneelle ja viimeisillä voimilla sain liittimen kytkettyä ja laitteen päivitettyä. Ei ole saanut aikaisemmmin tehtyä, kun ei ole sinänsä ollut tarvetta, mutta kun tuolla oli juttua tuosta alkuperäisen softan jankuttavasta "tee U-käännös kun mahdollista" poistumisesta, niin pitihän sitä vaivautua. Jos se tuolla uudella softalla poistuu, niin hyvä olisi. Täytyy lisäksi koittaa sitä trackeriä, mutta ei ainakaan eilen asennus onnistunut. Onkos siinä jokin eri systeemi asennuksessa? Täytyy koittaa tavailla ohjeita...
    Dixi et animam levavi
Sivu: 12 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen