yamaha virago xv1100 on parhaita matka kustomeita. työkaveri rallaatteli viimekesänä kuopio-tunisia-sahara-kuopio ja siis kaks päällä emäntäsä kans+tottakai matka roippeet.
Semmoiseen letkeään ajeluun vois olla kustomityylisistä vaikka tämä, ainakin mukava istuskella: Suzuki
Tota samaa löytyy Kawasakina myös.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Jaapati jaa, jospa sä et vaan osaa(jarijii @ Maalis. 12 2006,21:45) kirjoitti
ihan hyvin oon kolme kesää tiellä pysyny, jopa mutkaisella
iso etujättö tietty vaikuttaa, mutta kyllä siihen tottuu.
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Marauder ei taida todellakaan olla vn800(xjrrrrräyh @ Maalis. 13 2006,10:09) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
Juu-ei. Kawa-Suzna-customisiskoksia ovat Mean Streak 1600 ja Marauder 1600. VN800 ja Marauder 800 täysin eri koneita "ajalta ennen Kawan ja Suznan (jo kuopattua) yhteistoimintaa".(seku @ Maalis. 14 2006,08:16) kirjoitti
...
myönnän täysin etten osaa,sillä eikö tämä ole aina vähän(intikka @ Maalis. 13 2006,23:58) kirjoitti
opettelua,sen huomaa silloin kun tulee "tiukka" paikka ja
ratkaisut on tehtävä siinnä samassa,vielä on ollut niin hyvä
onni matkassa ettei mitään suurempaa ole päässyt sattumaan.
vaikka itse olisi kuin "skarppina"se ei valitettavasi auta sillä
siellä on aina joku jolle kaikki on päivänselvää.
mitä tulee tuohon kommenttiin muuten olisin sitä mieltä kun
menet ajamaa jotain "uutta" pyörää ainakin minä huomaan
perstuntumalla ensimetreistä onko hyvä ajaa,kun mennään
sitten koettamaa tosiaan niitä ominaisuuksia mutka jarrut ja
muut,siinnä täytyy sitten jo ajella useamman sata kilometriä.
mutta ne customit mitä minä olen koettanut ja ajanut
3-merkin ja 5-eri mallin niin sanompa vieläkin että iso intikka
on niistä (valitettavasi) huonoin.
mulla oli tuo vn15 vm90 ja koetin silloin tuota intikkaa ja olin
kyllä kuullut se ominaisuuksista mutta yllätyksen se silti
tuli,hyvä minun kannaltani että sain pyörän ehjänä lopulta
omistajalleen,no see siittä piti pistää vielä eräs vanha sanonta
mutta jääkööt toiseen kertaan.
ps:käikki pyörät ovat niin hyviä kun vain itse sen mieltää.
Joo, Kawasaki vn800 ja Suzuki Marauder 800, ei ole samoja, vaikka ovatkin vähän samankokoisia ja -näköisiä, kaukaa kattoen...
Kawasaki vn 800
Oisko toi Kawa hiukan nätimpi?
Marauder
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Perstuntumalla näiden kahden välillä on todella iso ero. Messuilla kokeilin Suikkaa ja se tuntui niin mukavalta, että olisin voinut istua siinä vaikka koko päivän ja alkoi jopa pikkaisen tehdä mieli customia.(xjrrrrräyh @ Maalis. 14 2006,11:05) kirjoitti
Väinö sen sijaan aiheutti täysin päinvastaisen fiiliksen. Sen tilat eivät sopineet alkuunkaan meikäläisen ruholle. Aika ihme juttu koska kuvien perusteella voisi väittää kuskin tilojen olevan täysin identtiset.
Ei tunnu tekevän toi väritys Marauderille oikeutta. Täältä löytyy kyseistä pyörää lisää. Mustana minusta nätti kuin sika pienenä...
http://www.suzukicycles.org/2000-2009/2004b.shtml
Niin, Kawa VN on "peltilehmä" ja Mara on ankanpyrstöllä varustettu enemmän perinteisen customin näköinen (sama juttu etulokarin kanssa), ei nyt niin samannäköisiä. Molemmat ovat ihan jees ajaa, ei niin koppuroita kuin perus customit (shadow ym. on ollut sellainenkin...). Voima piisaa ihan erilailla kuin 600'ssa ajaa kahdestaan ja nopeempaa matka-ajoo...
Ninja Wikakasa
My Webpage
Tuossa on aikas luotettava matkalehmä.Kawasakin zl 600 Eliminator.
Viimekesänä pisin matka oli n.1000 km samoilla silmillä.
Väsytti kyllä mutta asennossa ei ollut mitään vikaa. Kulkee kun juna.Lähtöjäkin löytyy, jos tulee kiire alta pois.
Aamu 9:ltä lähtö *ja yöllä 1:ltä perillä.
Matkapakkaus aika massiivinen, mutta niinhän aina kun ulkomailla käydään.
Pyörästä löytyy 54 Kwh, vaikka onkin kuussatku.
Pieni tankki on tosiaan kiusallinen.Aina pitää pysäyttää koko matkaletka tankkauksen takia.
Harmi vain, että alkavat olla harvassa.Saksasta vielä löytyy.
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Itsellä ollut EN 500 ja 600 Elminator. Virago 535:lla ajellu kanssa.
EN:llä tehnyt pidempiäkin reissuja, jos ei ole kiire, niin vallan mainio peli. Eipä tuolla muutenkaan saa ajaa 120km/h:ta kovempaa, mutta hippasen onneton pidempiä pätkiä ajaa moottoritiellä.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Heh, mitäs sanot Eliminaattorista, jos sulla sellainen on ollut...vuosimalli mikä? Omani on -87, 90-luvun pyöris onkin tehot sitten 45 Kwh...
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Voi härre kyyd! *(ArcticEli @ Maalis. 26 2006,17:00) kirjoitti
Vastaava pyörä kuin EN500 *muistaakseni. Oli omistuksessani -87. Olikohan ensimmäisiä mitä tuota mallia tehtiin. En tehnyt mitään pidempiä reissuja sillä. Gardaanivetoisuus siinä ainakin oli parenpaa. Ei tarttenu tuhrata ketjurasvojen kanssa. Eipä ollut ongelmia hallittavuuden kanssa, vaikka kuskin koko ei ollut huima 37kg ja 157cm. Noilla tehoilla ei ollu silloin, eikä EN500:sen aikaan karmeeta merkitystä. Ainoat kriteerit MP:lle oli, että siinä on 2 rengasta, moottori ja molemmat jalat ylettää maahan.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
viime kesänä kans kustomikuumetta ol ja kokeilinkii
800 Intruder ilman tuulilasia , tuntui kuin takamus olisi irtoamassa penkistä kokoajan ja tuuli painaa jalkoja kovasti
en helpolla varmasti jaksaisi reissua heittää siis tuhansia kilsoja tai ajaa kokopäivää .
Kovasti vain kiinnostaisi ajelu pyörällä jolla painopiste olisi matalammalla ja jossa olisi moottoripyörän ääni
1100 Viragoa pyörittelin kanssa ja jäi kovasti kiinnostamaan onko siinä isomman koneen jytinätä ja veäntöö
onko kellään kokemusta saako sitä tuulta hoidettua iliman hirveetä pyörteilyä
Triumph Tiger 800 XRX
"onko kellään kokemusta saako sitä tuulta hoidettua iliman hirveetä pyörteilyä "
On kokemusta. Hommaa aito Vetterin Windjammer-kate, niin saat vaikka poltella röökiä moottoritienopeuksissa. Kokeiltu on!
Homolipat (plexit) yleensä lisäävät meteliä, kun heittävät tuulen liian ylös. Paras ratkaisu ainakin omasta mielestäni customiin on matala plexi, sellainen "Fly screen" tai varttikate, joka helpottaa tuulenpaineen hartioista alaspäin ja lärvissä tuntuu kunnon suhina. Hiljaisempikin on ajella niin.
Customeissa tankin muotojen johdosta polvet jäävät usein lepattamaan tuuleen, mikä ei hirveesti lisää matkaominaisuuksia.
Jos taas klapit saa sojottamaan suoraan eteenpäin siirtosarjoilla, niin sitten puutuu perse, kun jalat eivät kannata yhtään painoa.
Valitse siinä sitten: nivuset tai perse kipeenä?
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Totta, iso pleksi ei aina ole mukavuuden tae.(JIMJAK @ Maalis. 26 2006,22:31) kirjoitti
Esim Yamaha dragstarin orggis pleksi on aivan hanurista. Sillä ei juuri ajella moottoritienopeuksia. Tainnut olla ulkonäkö ensisijainen asia suunnittelupöydällä.
Toisaalta taas lättäkutosen (F6C) iso pleksi on suunniteltu ajamista varten, vaikkakaan se ei ole merkittävästi dragstarin pleksiä isompi, mutta siinä on hiukan "loivemmat" muodot.
Ei tuuli juuri haittaa ja olo on virkeä myös perillä.
Tokihan ko. härpäke on suunniteltu maassa, jossa oikeusjutun voi nostaa vaikka omien kakaroiden törmäilystä posliinikaupassa ja saada vielä korvauksia...
Jos haluaa kohtuullisen hyvän pleksin, niin kannattaa kokeilla juurikin tuollaisia pieniä pleksejä, jos iso ei toimi. Isonkin pleksin asentoa ja korkeutta kannattaa säätää jos mahdollisuuksia siihen on. Joissakin matkakustomeissa on etuiskareihin kiinnitetty myöskin ilmanohjaimia. Ne ohjavat ilmaa pois jaloilta ja samalla nostavat ilmaa pleksin takapuolelle, jolloin se hiukan tasoittaa pyörteilyä
Sitä pleksin takana syntyvää alipainetta jos pääsee hiukan tasoittamaan, niin se helpottaa huomattavasti asiaa.
Ainiin, kysehän oli hyvästä kustomista matka-ajoon.
Tässä paras *kylläkin ilman pleksiä.. Osta pois...Pleksikin löytyy. *
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!