Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    yamaha virago xv1100 on parhaita matka kustomeita. työkaveri rallaatteli viimekesänä kuopio-tunisia-sahara-kuopio ja siis kaks päällä emäntäsä kans+tottakai matka roippeet.
  2. #32
    Semmoiseen letkeään ajeluun vois olla kustomityylisistä vaikka tämä, ainakin mukava istuskella: Suzuki

    Tota samaa löytyy Kawasakina myös.



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  3. #33
    Lainaa (jarijii @ Maalis. 12 2006,21:45) kirjoitti
    Lainaa (mammoth @ Maalis. 12 2006,20:42) kirjoitti
    Totuus löytyy täältä.
    mikähän TOTUUS sieltä pitäis löytyä,sen verra olen tuota koyörää
    siis 1400 intikkaa koettanut että on kyllä yksi huonoimmista (mitä olen ajanut) customeista mitä ole koettanut,on meinaan mutkatiellä niin vaarallinen vehje ei taitu ei sitten millään siitä on "nautinto"
    kaukana,hyvä kuntoilu vehje se tietysti on sillä varmasti pysyy
    hiki yllä joko pelosta tai ylimääräisestä vääntämisestä.

    muuten tuo intikka kuuluu customien "aateliin" ja rakentelu kohteena mitä otollisin pyörä sillä siihen jos johomkin löytyy
    jos jonkimmoista härpäkettä,mutta matkapyöräksi se ei kyllä
    sovi.
    Jaapati jaa, jospa sä et vaan osaa ihan hyvin oon kolme kesää tiellä pysyny, jopa mutkaisella iso etujättö tietty vaikuttaa, mutta kyllä siihen tottuu.
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  4. #34
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Maalis. 13 2006,10:09) kirjoitti
    Semmoiseen letkeään ajeluun vois olla kustomityylisistä vaikka tämä, ainakin mukava istuskella: Suzuki

    Tota samaa löytyy Kawasakina myös.
    Marauder ei taida todellakaan olla vn800
    ... jotain piti muistaa
  5. #35
    Lainaa (seku @ Maalis. 14 2006,08:16) kirjoitti
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Maalis. 13 2006,10:09) kirjoitti
    Semmoiseen letkeään ajeluun vois olla kustomityylisistä vaikka tämä, ainakin mukava istuskella: Suzuki

    Tota samaa löytyy Kawasakina myös.
    Marauder ei taida todellakaan olla vn800
    Juu-ei. Kawa-Suzna-customisiskoksia ovat Mean Streak 1600 ja Marauder 1600. VN800 ja Marauder 800 täysin eri koneita "ajalta ennen Kawan ja Suznan (jo kuopattua) yhteistoimintaa".
    ...
  6. #36
    Lainaa (intikka @ Maalis. 13 2006,23:58) kirjoitti
    Lainaa (jarijii @ Maalis. 12 2006,21:45) kirjoitti
    Lainaa (mammoth @ Maalis. 12 2006,20:42) kirjoitti
    Totuus löytyy täältä.
    mikähän TOTUUS sieltä pitäis löytyä,sen verra olen tuota koyörää
    siis 1400 intikkaa koettanut että on kyllä yksi huonoimmista (mitä olen ajanut) customeista mitä ole koettanut,on meinaan mutkatiellä niin vaarallinen vehje ei taitu ei sitten millään siitä on "nautinto"
    kaukana,hyvä kuntoilu vehje se tietysti on sillä varmasti pysyy
    hiki yllä joko pelosta tai ylimääräisestä vääntämisestä.

    muuten tuo intikka kuuluu customien "aateliin" ja rakentelu kohteena mitä otollisin pyörä sillä siihen jos johomkin löytyy
    jos jonkimmoista härpäkettä,mutta matkapyöräksi se ei kyllä
    sovi.
    Jaapati jaa, jospa sä et vaan osaa ihan hyvin oon kolme kesää tiellä pysyny, jopa mutkaisella iso etujättö tietty vaikuttaa, mutta kyllä siihen tottuu.
    myönnän täysin etten osaa,sillä eikö tämä ole aina vähän
    opettelua,sen huomaa silloin kun tulee "tiukka" paikka ja
    ratkaisut on tehtävä siinnä samassa,vielä on ollut niin hyvä
    onni matkassa ettei mitään suurempaa ole päässyt sattumaan.

    vaikka itse olisi kuin "skarppina"se ei valitettavasi auta sillä
    siellä on aina joku jolle kaikki on päivänselvää.

    mitä tulee tuohon kommenttiin muuten olisin sitä mieltä kun
    menet ajamaa jotain "uutta" pyörää ainakin minä huomaan
    perstuntumalla ensimetreistä onko hyvä ajaa,kun mennään
    sitten koettamaa tosiaan niitä ominaisuuksia mutka jarrut ja
    muut,siinnä täytyy sitten jo ajella useamman sata kilometriä.

    mutta ne customit mitä minä olen koettanut ja ajanut
    3-merkin ja 5-eri mallin niin sanompa vieläkin että iso intikka
    on niistä (valitettavasi) huonoin.

    mulla oli tuo vn15 vm90 ja koetin silloin tuota intikkaa ja olin
    kyllä kuullut se ominaisuuksista mutta yllätyksen se silti
    tuli,hyvä minun kannaltani että sain pyörän ehjänä lopulta
    omistajalleen,no see siittä piti pistää vielä eräs vanha sanonta
    mutta jääkööt toiseen kertaan.

    ps:käikki pyörät ovat niin hyviä kun vain itse sen mieltää.
  7. #37
    Joo, Kawasaki vn800 ja Suzuki Marauder 800, ei ole samoja, vaikka ovatkin vähän samankokoisia ja -näköisiä, kaukaa kattoen...

    Kawasaki vn 800



    Oisko toi Kawa hiukan nätimpi?

    Marauder





    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  8. #38
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Maalis. 14 2006,11:05) kirjoitti
    Joo, Kawasaki vn800 ja Suzuki Marauder 800, ei ole samoja, vaikka ovatkin vähän samankokoisia ja -näköisiä, kaukaa kattoen...
    Perstuntumalla näiden kahden välillä on todella iso ero. Messuilla kokeilin Suikkaa ja se tuntui niin mukavalta, että olisin voinut istua siinä vaikka koko päivän ja alkoi jopa pikkaisen tehdä mieli customia.

    Väinö sen sijaan aiheutti täysin päinvastaisen fiiliksen. Sen tilat eivät sopineet alkuunkaan meikäläisen ruholle. Aika ihme juttu koska kuvien perusteella voisi väittää kuskin tilojen olevan täysin identtiset.
  9. #39
    Ei tunnu tekevän toi väritys Marauderille oikeutta. Täältä löytyy kyseistä pyörää lisää. Mustana minusta nätti kuin sika pienenä...
    http://www.suzukicycles.org/2000-2009/2004b.shtml
  10. #40
    Niin, Kawa VN on "peltilehmä" ja Mara on ankanpyrstöllä varustettu enemmän perinteisen customin näköinen (sama juttu etulokarin kanssa), ei nyt niin samannäköisiä. Molemmat ovat ihan jees ajaa, ei niin koppuroita kuin perus customit (shadow ym. on ollut sellainenkin...). Voima piisaa ihan erilailla kuin 600'ssa ajaa kahdestaan ja nopeempaa matka-ajoo...
    Ninja Wikakasa
  11. #41
    My Webpage
    Tuossa on aikas luotettava matkalehmä.Kawasakin zl 600 Eliminator.
    Viimekesänä pisin matka oli n.1000 km samoilla silmillä.
    Väsytti kyllä mutta asennossa ei ollut mitään vikaa. Kulkee kun juna.Lähtöjäkin löytyy, jos tulee kiire alta pois.
    Aamu 9:ltä lähtö *ja yöllä 1:ltä perillä.
    Matkapakkaus aika massiivinen, mutta niinhän aina kun ulkomailla käydään.
    Pyörästä löytyy 54 Kwh, vaikka onkin kuussatku.
    Pieni tankki on tosiaan kiusallinen.Aina pitää pysäyttää koko matkaletka tankkauksen takia.
    Harmi vain, että alkavat olla harvassa.Saksasta vielä löytyy.



    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  12. #42
    Itsellä ollut EN 500 ja 600 Elminator. Virago 535:lla ajellu kanssa.

    EN:llä tehnyt pidempiäkin reissuja, jos ei ole kiire, niin vallan mainio peli. Eipä tuolla muutenkaan saa ajaa 120km/h:ta kovempaa, mutta hippasen onneton pidempiä pätkiä ajaa moottoritiellä.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  13. #43
    Heh, mitäs sanot Eliminaattorista, jos sulla sellainen on ollut...vuosimalli mikä? Omani on -87, 90-luvun pyöris onkin tehot sitten 45 Kwh...



    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  14. #44
    Lainaa (ArcticEli @ Maalis. 26 2006,17:00) kirjoitti
    Heh, mitäs sanot Eliminaattorista, jos sulla sellainen on ollut...vuosimalli mikä? Omani on -87, 90-luvun pyöris onkin tehot sitten 45 Kwh...
    Voi härre kyyd! * Vastaava pyörä kuin EN500 *muistaakseni. Oli omistuksessani -87. Olikohan ensimmäisiä mitä tuota mallia tehtiin. En tehnyt mitään pidempiä reissuja sillä. Gardaanivetoisuus siinä ainakin oli parenpaa. Ei tarttenu tuhrata ketjurasvojen kanssa. Eipä ollut ongelmia hallittavuuden kanssa, vaikka kuskin koko ei ollut huima 37kg ja 157cm. Noilla tehoilla ei ollu silloin, eikä EN500:sen aikaan karmeeta merkitystä. Ainoat kriteerit MP:lle oli, että siinä on 2 rengasta, moottori ja molemmat jalat ylettää maahan.



    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  15. #45
    viime kesänä kans kustomikuumetta ol ja kokeilinkii
    800 Intruder ilman tuulilasia , tuntui kuin takamus olisi irtoamassa penkistä kokoajan ja tuuli painaa jalkoja kovasti
    en helpolla varmasti jaksaisi reissua heittää siis tuhansia kilsoja tai ajaa kokopäivää .
    Kovasti vain kiinnostaisi ajelu pyörällä jolla painopiste olisi matalammalla ja jossa olisi moottoripyörän ääni
    1100 Viragoa pyörittelin kanssa ja jäi kovasti kiinnostamaan onko siinä isomman koneen jytinätä ja veäntöö

    onko kellään kokemusta saako sitä tuulta hoidettua iliman hirveetä pyörteilyä
    Triumph Tiger 800 XRX

  16. #46
    "onko kellään kokemusta saako sitä tuulta hoidettua iliman hirveetä pyörteilyä "

    On kokemusta. Hommaa aito Vetterin Windjammer-kate, niin saat vaikka poltella röökiä moottoritienopeuksissa. Kokeiltu on!

    Homolipat (plexit) yleensä lisäävät meteliä, kun heittävät tuulen liian ylös. Paras ratkaisu ainakin omasta mielestäni customiin on matala plexi, sellainen "Fly screen" tai varttikate, joka helpottaa tuulenpaineen hartioista alaspäin ja lärvissä tuntuu kunnon suhina. Hiljaisempikin on ajella niin.
    Customeissa tankin muotojen johdosta polvet jäävät usein lepattamaan tuuleen, mikä ei hirveesti lisää matkaominaisuuksia.
    Jos taas klapit saa sojottamaan suoraan eteenpäin siirtosarjoilla, niin sitten puutuu perse, kun jalat eivät kannata yhtään painoa.

    Valitse siinä sitten: nivuset tai perse kipeenä?
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  17.  
  18. #47
    Lainaa (JIMJAK @ Maalis. 26 2006,22:31) kirjoitti
    "onko kellään kokemusta saako sitä tuulta hoidettua iliman hirveetä pyörteilyä "

    Homolipat (plexit) yleensä lisäävät meteliä, kun heittävät tuulen liian ylös. Paras ratkaisu ainakin omasta mielestäni customiin on matala plexi, sellainen "Fly screen" tai varttikate, joka helpottaa tuulenpaineen hartioista alaspäin ja lärvissä tuntuu kunnon suhina.
    Totta, iso pleksi ei aina ole mukavuuden tae.

    Esim Yamaha dragstarin orggis pleksi on aivan hanurista. Sillä ei juuri ajella moottoritienopeuksia. Tainnut olla ulkonäkö ensisijainen asia suunnittelupöydällä.

    Toisaalta taas lättäkutosen (F6C) iso pleksi on suunniteltu ajamista varten, vaikkakaan se ei ole merkittävästi dragstarin pleksiä isompi, mutta siinä on hiukan "loivemmat" muodot.
    Ei tuuli juuri haittaa ja olo on virkeä myös perillä.
    Tokihan ko. härpäke on suunniteltu maassa, jossa oikeusjutun voi nostaa vaikka omien kakaroiden törmäilystä posliinikaupassa ja saada vielä korvauksia...

    Jos haluaa kohtuullisen hyvän pleksin, niin kannattaa kokeilla juurikin tuollaisia pieniä pleksejä, jos iso ei toimi. Isonkin pleksin asentoa ja korkeutta kannattaa säätää jos mahdollisuuksia siihen on. Joissakin matkakustomeissa on etuiskareihin kiinnitetty myöskin ilmanohjaimia. Ne ohjavat ilmaa pois jaloilta ja samalla nostavat ilmaa pleksin takapuolelle, jolloin se hiukan tasoittaa pyörteilyä
    Sitä pleksin takana syntyvää alipainetta jos pääsee hiukan tasoittamaan, niin se helpottaa huomattavasti asiaa.

    Ainiin, kysehän oli hyvästä kustomista matka-ajoon.
    Tässä paras * kylläkin ilman pleksiä.. Osta pois...Pleksikin löytyy. *



    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12