Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Carpimotolta, mahtaako kelluu kunnolla

    levy, laakerit ja holkit kuuluu hintaan (1300,00€ setti)

    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  2. #2
    Pirun hyvän näköinen vanne... Totta tosiaan. Mitähän tuolla kellumisella tarkoitat... ?
  3. #3
    jarrulevyn kellumista
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Aika kivan mallinen rilla... Kevyt?
    Miten tosiaan toi levyn vaihto/kelluminen???
    Paljokohan tollaiset kustantaa ja mikähän on mallistojen määrä (eri pyöriin)??
  5. #5
    Siistit tossa sopivuus => Carpimoto
    Fun is not a straight line
  6. #6
    Lainaa (jaket @ Joulu. 10 2005,14:50) kirjoitti
    jarrulevyn kellumista
    Eiköhän nuo ole ihan täyskelluvat... Vaikka hieman aina jaksan epäillä niiden tarpeellisuutta. Siis ihan oikeasti kertokaa mitä hyötyä on kelluvista levyistä.
  7. #7
    Lainaa (JP_445 @ Joulu. 10 2005,20:58) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Joulu. 10 2005,14:50) kirjoitti
    jarrulevyn kellumista
    Eiköhän nuo ole ihan täyskelluvat... Vaikka hieman aina jaksan epäillä niiden tarpeellisuutta. Siis ihan oikeasti kertokaa mitä hyötyä on kelluvista levyistä.
    80-luvulla tuli pyöriin anti-dive keulat ja full floater takapäät.
    Eli etupää ei sukella ja takapää kelluu.
    Ei enää tylsiä laivamatkoja keskieuroopan reissuilla...


    Ei vaan, tosi hyvän näköiset vanteet eikä hintakaan ole paha.
    Harmi ettei löydy omaan peliin.
  8. #8
    ääh, liian rimpulan näköset.... varmastikkin kyllä hyvät...
  9. #9
    Silloin kun jarrulevy kelluu hyvin, tarkoittaa se sitä että kovassakaan käytössä levy ei jää hankaamaan paloja, vaan asettuu oikeaan asentoon irtonaisten ja liikkuvien niittien ansiosta eivät näin ollen siis jarruta menoa turhaan...jarru kun sattuu olemaan vauhdin pahin vihollinen..keveys vanteissa taas saa aikaan sen että raskaampiin vanteisiin verrattuna hyrrävoima pienenee ja helpottaa ohjaamista kovissa nopeissa perättäisissä shikaaneissa tms. mm. "bussipysäkki" Virtasalmella ... ja keventää muutenkin pyörän käsittelyä, ja lopuksi pienentää jousittamatonta massaa joka taas parantaa pyörän ja renkaan tien epätasaisuuksien seuraamista sallien löysemmän jousen ... jolloin helpottuu myös iskunvaimennus... jne ... huh pitkä juttu .... normaaliajossa ei mitää erityistä hyötyä, mutta radalla ihan "must"



    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  10. #10
    Täyskelluvat levyt tietenkin kuuluu jokaisen itseään kunnioittavan kilpamoottoripyöräilijän kalustoon

    Onhan nuo... asialliset vaikutelman antavat!
  11. #11
    Lainaa (lanat @ Joulu. 10 2005,22:29) kirjoitti
    Silloin kun jarrulevy kelluu hyvin, tarkoittaa se sitä että kovassakaan käytössä levy ei jää hankaamaan paloja, vaan asettuu oikeaan asentoon *irtonaisten ja liikkuvien niittien ansiosta eivät näin ollen siis jarruta menoa turhaan...jarru kun sattuu olemaan vauhdin pahin vihollinen..keveys vanteissa taas saa aikaan sen että raskaampiin vanteisiin verrattuna hyrrävoima pienenee ja *helpottaa ohjaamista kovissa nopeissa perättäisissä shikaaneissa tms. mm. "bussipysäkki" Virtasalmella ... ja keventää muutenkin *pyörän käsittelyä, ja lopuksi pienentää jousittamatonta massaa joka taas parantaa pyörän ja renkaan tien epätasaisuuksien seuraamista sallien löysemmän *jousen ... jolloin helpottuu myös *iskunvaimennus... jne ... huh pitkä juttu .... normaaliajossa ei mitää *erityistä hyötyä, mutta radalla ihan "must"
    No siis kyllähän mä ymmärrän noi kevyemmät vanteet ja niiden merkityksen, mutta noi levyt ei sitten millään aukea mulle. Jos kaikki jarrukamat on kunnossa niin ei ne jää laahaamaan niin että menoa hidastaisi. Esim Moto GP mopoissa pultattu suoraan vanteeseen kiinni, varmaan johtuen siitä että ovat hiilikuitu mallit.
  12. #12
    Kelluvissa levyissä eliminoituu kaikki pienet levyn kieroudesta, paskasta jne. aiheutuvat tärinät paremmin.
  13. #13
    lisäksi kaikkien itseään kunnioittavien valmistajien kelluviin levyihin saa varaosana pelkän "levy" osan joten jarrulevyjen uusiminen on edullisempaa.
    kelluvat levyt eivät myöskään kieroudu lainkaan niin helposti kuin puoli/kellumattomat. esim perinteinen täysjarrutus kylmällä levyllä vetää lämpövaihtelun vuoksi normilevyt helposti kieroiksi, kun taas täyskelluva ei ole tällaisesta moksiskaan.
    lisäksi täyskelluvan levyn jarrutuspinta on paloihin nähden aina optimikulmassa joka maksimoi hidastuvuuden.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  14.  
  15. #14
    Vitsi kun on makeet.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.