Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Itse ostin -99 CBR:n syssyllä ja mittarissa 27tkm. Onko vinkkejä kokeneemmilta kun mietin noita huolto/tarkistuskohteita ostettuun käytettyyn pyörään. Nyt olen jo ketjut ja rattaat vaihtanu sekä tietysti öljyt+suodattimen (ja muut pakolliset kuten sliparin )

Onko noinkin "uudessa" pyörässä aiheellista kajota tulppiin tahi nokkaketjuun ja kiristimeen tai vastaaviin "kulutus"-osiin kun ainakaan ei oireillu mitään sen 300km aikana kun ajoin kotio???

Entäs nesteet kuten jarru- ja jäähdytin- ?? Määrän olen kyllä tarkistanut mutta entäs laatu?!?

Pistäkkee listoo tärkeimmistä asioesta!!!

Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
    keulaöljyt, takahaarukan laakerin voitelu, jarrunesteet, tulpat.

hyvät renkaat ja tarkista jarrupalat.

Jarrupalat kannattaa ottaa irti vaikka olisivat hyvät, ja puhdistaa jarrusylinterit(purkamatta), ja puhdistaa ne liukutapit. varmistaa että toimii herkästi.

voidella vaijerit. tarkistaa pyöränlaakerit. jätä se nokkaketju rauhaan.

JakeT.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Oma tapani käytetyn kanssa on käydä koko huolto-ohjelma läpi ellei ole mitään näyttöä siitä, että kohde on hoidettu ohjelman mukaisesti eikä niin ollen tarvetta olisi. Ja talven aikana on tapana vaihtaa kaikki nesteet. Paitsi pikku-Hondan keulaöljy joka toinen vuosi kun vuosittainen ajo on muutama tuhat ja huoltoväli 18000 km.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Lainaa (HaveNoFear @ Joulu. 08 2005,14:48) kirjoitti
    Nyt olen jo ketjut ja rattaat vaihtanu sekä tietysti öljyt+suodattimen (ja muut pakolliset kuten sliparin )
    Noiden lisäksi tietenkin minivilkut ja tuuning visiiri olisi paikallaan. .
    Hieman taukoa
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Lainaa (Linkki @ Joulu. 08 2005,18:32) kirjoitti
    Lainaa (HaveNoFear @ Joulu. 08 2005,14:48) kirjoitti
    Nyt olen jo ketjut ja rattaat vaihtanu sekä tietysti öljyt+suodattimen (ja muut pakolliset kuten sliparin )
    Noiden lisäksi tietenkin minivilkut ja tuuning visiiri olisi paikallaan. .
    Kylhän sä tiedät... Ei voi olla ostamatta...
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Lainaa (jaket @ Joulu. 08 2005,15:11) kirjoitti
    keulaöljyt, takahaarukan laakerin voitelu
    Olen siis HYVIN aloittelija pyöräasioissa, autot on tutumpia!
    Onko älytön homma noissa tai ainakin tossa takahaarukan laakerin kanssa? Haarukka irti ni näkeekö sen laakerin mistä puhumme?? Ite haarukassa vai rungossa??

ps. Älkee pilkatko sit mua ku onn tymä

Ostin itse viime talvena käytetyn mopon, tyylillä sika säkissä.
    En ollut ennen tehnyt juuri mitään nelitahtisille vekottimille, mutta räjäytin sen talliin kuitenkin, kun oli kerta kevääseen asti aikaa ihmetellä. Tarkastin venttiilien välykset yms. perus rasvailut, eikä ylimääräisiä osia kokoamisen jälkeen jäänyt(paljon). Huoletta meni koko kausi.

edit- Niin yritin siis sanoa, että jos on aikaa ja talli, niin eipä siinä pyörään tutustumisessa mitään häviä. Haynesin manuaalin mukaan räpeltelin.

8.  
    ne laakerit kaipaa tarkistusta ja voitelua, joilla takahaarukka laakeroituu runkoon, ja myös ne takaiskarin alalinkut. aika helppo, varsinkin jos on talli ja keskiseisontatuki pyörässä. tai saa pyörän roikkumaan perä ilmassa.

keulaöljyt rupeavat menettämään vaimennusta 5000km ajon jälkeen. yli 10-15 ajetut kannattaa ehdottomasti vaihtaa, ne on yleensä silloin jo muuttaneet väriäänkin mustemmaksi. lopulta se öljy ohenee ja sinne tulee enemmän kosteutta, lopulta se tulee stefoista läpi, vaikka ne olis ehjät.

joissain pyörissä vaihto on helppo.alaroppu irti ja yläpään korkki irti ja öljyt tulee pihalle, sitten uudet sisään.

Upsidedown keulat on vähän hankalia, mutta nekin voi vaihtaa purkamatta, ottaa keulaputken irti ja avaa yläpään ja lorauttaa öljyt pois.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050