Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Jeps, eli en ekalta sivulta eteenpäin jaksanut ettiä samanlaista aihetta joten tein uuden: Miten kypärän sisusta pestään?
    Kypäränä Arai condor, eli tuossa ei mun mielestäni ole edes irrotettavaa sisustaa
    Vinkkejä? kun kypärän kx-centteristä ostin, minua kyllä neuvottiin mutta enhän mää ny semmosia kuuntele se jäi mieleen että "kypärää ei sitten kuivata mikrossa".. kas perkele, täytyypi pitää mielessä kun tuon saa pestyä, kuitenki olis ollu ekana mieles
    Pieru kertoo paskan laadun
    Sellaisen tavan olen kuullut että kypäränmentävään paljuun pesuliemet(eli vesi+pesuaine), ja sitten vaan sitä kypärää upotetaan sinne paljuun oikein urakalla, ja käsineen kanssa voi ja kannattaa hieroa sitä sisustaa että saa p*skat pois sieltä...

Itselläni ei ollut kuin normaali ämpäri kotona, johon kypärä ei tietysti mahtunut. Sitten vaan käsisuihku käteen ja potta sisältä märäksi, hiukan heittelin muutamaan kohtaan nestemäistä pyykinpesuainetta ja vähän vettä päälle ja hankausta peliin.
    Tuloksena mustaa vettä ja vaahtoa, eli edellisien kesien hiet sai kyytiä.Sitten vaan reilusti vettä perään jokaiseen kohtaan erikseen ja hankaa vielä hiukan kovemmalla kädellä että kaikki saippua lähtee poies. Puristelin huuhtelun jälkeen vielä toppauksia hiukan että ylimääräinen vesi lähtee pois, ja sitten kuivamaan vaikka saunaan(kylmään), itse laitoin saunan vähäksi aikaa päälle. Seuraavana(vai sitä seuraavana) päivänä kokeilin myös kuivata hiukan hiustenkuivaajalla "saumakohtia", joissa oli vielä kosteutta. Lopullisesti sain kypärän kuivaksi kun annoin olla sen patterin päällä. Kuivumiseen meni muutama päivä, mutta mikäs kiire tässä nyt sitten on...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R

Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
    Itse käytän jätesäkillä vuorattua likapyykkikoria isomman paljun puuttuessa. Ja hienopesuainetta. Lämmintä vettä. Kypärä lillumaan ja välillä huljutellen. Useimiten joutuu lisäilemään pesuainetta, koska vesi tuntuu "likaiselta". Sitten vähän tiiviimpi sessio, jossa koetan hieroa ja rapsutella kypärän sisustaa. Huuhtelu suihkulla. Kuivauksessa kannattaa käyttää hyväksi esim. saunan mietoa jälkilämpöä tai kylppärin lattialämmitystä...kuivausvimpuloilla pitänee olla tarkkana, ettei liimat lähde...
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
    Kannattaa laittaa tosi varovasti sitä pesuainetta, huuhteleminen on nimittäin aika vaikeaa. Liottaa voi myös. Itse olen pitänyt joku puoli tuntia likoamassa, sitten järjestelmällinen hankaus käsin, puhdas vesi tilalle, uusi jynssäys ja sitten huuhtelu suihkulla. Kuivatus ensin oikeinpäin jokunen tunti että vesi valuu pois, lopuksi sitten sisäänkäynti ylöspäin.

Astiaksi kelpaa saavit, kylpyamme tai vaikka muoviset säilytyslaatikot. Jos asut kerrostalossa niin pesutuvasta saattaa tuurilla löytyä tarpeeksi iso pesuallas (ja maine paranee )
    Kypärähuppu on aika kätevä pestä

Eikä niin kallis vaikka laiskottais pesuhommissa ja ostais aina uuden kun vanha likaantuu
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 05 2005,12:59) kirjoitti
    Kypärähuppu on aika kätevä pestä
    Yep, mutta kun ulkoilman lämpötila lähentelee +30 tai enempikin niin ei ihan ekana tule mieleen vetää pitkäkauluksista sukkahousun pätkää päähän
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 05 2005,13:08) kirjoitti
    ...pitkäkauluksista...
    Mites noi silkkiset kypärähuput, ovatko viileämpiä kuin puuvillaiset? Onkos jollain kokemusta?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Silkkihuppu mulla ainakin vaikka olis ns "kuuma ilma"... ihan cool
    Ite käytän aina huppua (max viikon pesemättä) kypärän alla, mutta silti jouduin kypäräni 2 kauden päätteex pesemään. Haju ei kyllä ollut vielä läheskään sama, kuin edellisessä kypärässä kuukauden käytön jälkeen kun en huppua käyttänyt.

Tosin pääni hikoiluaste on mallia trooppinen sademetsä!
    -Ilo ilman viinaa on teeskentelyä-
    Kyllähän tuo omakin Arai on tullut pestyä joka kauden jälkeen ämpärissä edellä mainitulla tavalla vaikka aina käytänkin kypärähuppua. Kyllähän sinne sitä paskaa kertyy väistämättä.

Joten pesua vaan kun nyt on aikaa kuivatella..
    Kypärää pestessä kannattaa sitten muistaa että ei käytä liian ärjyjä pesuaineita. Voipi kypärän sisällä olevat "styroksit" pehmetä liikaa.
    <br /><br type="_moz" />
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Joulu. 05 2005,18:41) kirjoitti
    Kypärää pestessä kannattaa sitten muistaa että ei käytä liian ärjyjä pesuaineita. Voipi kypärän sisällä olevat "styroksit" pehmetä liikaa.
    Mulla on jo "tyroksit " nii pehminny jotta ei haittaa waikka kypärän fyllikset sulais

Aiheesta innostuneena on nyt kuiwumassa 3 Kpl puti puhtaita päänsuojuksia... hywinhän me meni kun 1 kerrallaan walutti 30l käymissankon pulweriwettä täyteen ja sitten kansi päälle, toiminta trilleri lukuun . ja samalla wemputti sitä .. pyttyä..
    Aika talkoo oli.. mutta kai se kannatti.
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Olen pessyt Arai:ni kylpyammeessa, liottamalla ja sitten sisusta hankaamalla. Tällaiset ohjeet sain myös maahantuojalta. Pesuaineena käytin ihan tavallista pyykinpesuainetta.

Ihan vaan vinkkinä: kypärää ei kannata kuivata kuumalla puhaltimella, saattaa hieman kärsiä vaimennusmateriaalina käytetyn styroxin ominaisuudet.... mutta jos käyttää muutenkin kypärää vain kypäräpakon takia, niin siitä vaan...
    Kaikkea voi kokeilla, ainakin kerran...
    Ottakaa sitten visiiri pois ennen pesua..

Kannataan itse huppuja, mutta aina ei tule päähän laitettua, joten pakkohan ne sisustat on silloin tällöin pestä.

Pieni tippa astianpesuainetta toimii myös hyvin, eikä jätä pulveripölyä sisustaan.

Irtoavat osat ensin pois ja loput sitten kypärässä ollessaan putsaten. Kuivumaan viikoksi huoneen lämpöön, niin ei pahemmin kutistu mistään.

Raikas on kivampi kuin haiseva.

Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Stormilta saa semmosta ko.tarkoitukseen tehtyä kypäränpuhdistusvaahtoa. Kypärää en ole sillä puhdistanut (irroitettavat vuoret kun on) mutta lenkkareita kyllä raikastaa myös.
    Yep, mutta kun ulkoilman lämpötila lähentelee +30 tai enempikin niin ei ihan ekana tule mieleen
    Jaa, minä olen kyllä aina pitänyt huppua ihan itsestäänselvyytenä, vaikka olisi tosiaan 30... Kuuma on (itsellä vielä sellainen puuvillainen huppu), mutta ei ole vaan käynyt mielessäkään hupun poisjättäminen.

Lainaa (Zackarias @ Joulu. 05 2005,18:06) kirjoitti
    Ite käytän aina huppua (max viikon pesemättä) kypärän alla,
    Taitaa tosiaan vaihdella aika paljon ihmisestä riippuen tuon eritteen laatu Itse hikoilen todella paljon (enemmän kuin kukaan näkemäni), mutta pesin hupun vasta kauden päätyttyä, eikä se silloinkaan haissut, pesin vaan huvikseen ettei likaisena tarvitse säilöön laittaa. Ainoa hiki, mikä itsellä haisee, on kainalohiki.

Lainaa (Yömaha @ Joulu. 06 2005,15:32) kirjoitti
    Yep, mutta kun ulkoilman lämpötila lähentelee +30 tai enempikin niin ei ihan ekana tule mieleen
    Jaa, minä olen kyllä aina pitänyt huppua ihan itsestäänselvyytenä, vaikka olisi tosiaan 30... Kuuma on (itsellä vielä sellainen puuvillainen huppu), mutta ei ole vaan käynyt mielessäkään hupun poisjättäminen.

Lainaa (Zackarias @ Joulu. 05 2005,18:06) kirjoitti
    Ite käytän aina huppua (max viikon pesemättä) kypärän alla, *
    Taitaa tosiaan vaihdella aika paljon ihmisestä riippuen tuon eritteen laatu Itse hikoilen todella paljon (enemmän kuin kukaan näkemäni), mutta pesin hupun vasta kauden päätyttyä, eikä se silloinkaan haissut, pesin vaan huvikseen ettei likaisena tarvitse säilöön laittaa. Ainoa hiki, mikä itsellä haisee, on kainalohiki.
    Ei taida puuvillainen huppu olla kovinkaan hyvä vaihtoehto.

Itsellä oli ennen sellainen puuvilla-Buf. Sitä kun piti päässä, oli hiukset varmasti hiessä.
    Sitten ostin sellaisen Cool-Max materiaalista tehdyn hupun, taisi maksaa 5€. Se on todella mainio! Pitää lämpöisenä kylmällä ilmalla, ihan niin kuin puuvillahuppukin. Mutta hiukset on aina kuivat. Vaikka ajaisi kuumalla ilmalla, usean tunninkin jälkeen on hiukset aina kuivat!

Lainaa (mpuputti @ Joulu. 06 2005,16:26) kirjoitti
    Sitten ostin sellaisen Cool-Max materiaalista tehdyn hupun, taisi maksaa 5€.
    Mistä ostit?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (koris66 @ Joulu. 06 2005,16:53) kirjoitti
    Mistä ostit?
    Berliinin Louisista, kesällä 2004.
    Mutta käsittääkseni tuollaisia on jo kaikissa MP-varusteliikkeissä.
    Helpointa on pitää kaljua ja silkkihuppua
    Don´t tread on me!
    Minullakaan ei mitään kylpyammetta kerrostaloasunnosta löydy, joten en ole edes yrittänyt kypärää uittamalla puhdistaa. Mutta Samu69 heitti idean panimovaasin käytöstä, joten heti yritin ja pesin kaksi kypärää.

Ei ne kovin likaisia olleet edes parin vuoden käytön jälkeen. Vesi harmaantui lähinnä pesuaineesta. Kypärähuppu on hoitanut tehtävänsä.
    Ja on se kypärähuppu paljon helpompi pestäkin - eikä se pidä niin kovaa meteliä lingotessa.
    Lainaa (sami71 @ Joulu. 06 2005,17:22) kirjoitti
    Näin on
    ZX-10R
    Lainaa (KnightOfNi @ Joulu. 07 2005,10:48) kirjoitti
    Lainaa (sami71 @ Joulu. 06 2005,17:22) kirjoitti
    Näin on *
    Mulla pysyy kalju pitämättäkin
    Ezekiel 25:17

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

- GSX-R 1000 K7-
    - MUSTANG HT-65-
    Eipä sitä potan pesua kandee aristella. Minä oon joka talvi laittanu Arain saippuakylpyyn + huuhdellu hyvin ja sit antanu rauhassa huoneenlämmössä kuivua. Sisuskalut on ku uudet vieläkin vaikka on jo 3 kautta käytetty. Minkäänlaista "rupsahtamista" ei ole havaittavissa. Kunhan nyt ei millään himoliuottimilla ala sitä peseen...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  25.  
    Itekkin tämän topicin innostamana pesasin pari kautta ajetun kypärän. Kyllä meinas pesuvesi olla mustaa.. Hyvin lähti myös lika ulkopinnalta. Ja siitten myös kypärästä lähti hyvin maali, joka oli peräsin parkissa vieressä olleesta pyörästä. Oli tossa syksyllä tuuli tai joku nutipää kipannu pyörän kumoon ja viereisen päälle...
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91