Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mulla on 600 cbr -92 ja kiinnostais takahaarukan laakereiden kunto kun on jo 71 tkm lasissa. Eli miten ovat kestäneet kyseisessä pyörässä ja pitäiskö niitä huoltaa jotenki ?
  2. #2
    Kyseisestä pyörästä ei ole mitään kokemuksia, mutta yleiseti en ole kuullut koskaan mallikohtaisia ongelmia noissa laakereissa. Jos on hyvin pidetty pyörää, niin ei noissa ole ongelmia, mutta rasvata ne kaikki vivustot aina välillä kannattaa. Siis myös ne iskariin liittyvät. Omassa pyörässä vaihdoin n 200tkm kohdalla, vaikka ei olleet vielä väljät, mutta takahaarukassani onkin rasvanippa voitelua varten.



    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  3. #3
    Onko minkälainen homma asentaa se nippa sinne ?
  4. #4
    Ei sillä yhdellä nipalla vielä pitkälle pötkitä.Swingiin tarvitaan kaks nippaa ja linkkuihin kolme.Vaatii se vähän suunnittelua.Mihinpäin nipat pistää sojottamaan,että niihin pääsee prässillä painamaan rasvaa,miten estää stefojen ulos pullistuminen rasvaa laitettaessa.Yks keino siihen on kääntää ne väärinpäin.Mahdollisesti tarvit eri kulmissa olevia nippoja sekä suoria.
    Mielestäni katumopoon niitä on vähän turha laitella.Purku,putsaus ja rasvaus muutaman kauden välein riittää.Tietysti jos intoo ja viitseliäisyyttä riittää niin siittävaan.
    Kahteen kuramopoon oon laittanut ja niissä nipat pitäis olla pakolliset jo tehtaalta tullessa.Laakerit ja holkit joutuu paljon kovemmalle kun mopoa joutuu useimmin pesemään
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
  5. #5
    Joo. Pitää varmaa tossa joululomalla kattoo tuo takapää. Pitää sit miettiä pistääkö nippoja. Pitääkö varautua johkain tos purkaessa sitä? (esim. voiko siinä teloo niitä stefoja tai laakereita)
  6. #6
    Lainaa (aku @ Marras. 29 2005,13:30) kirjoitti
    Ei sillä yhdellä nipalla vielä pitkälle pötkitä.Swingiin tarvitaan kaks nippaa ja linkkuihin kolme.Vaatii se vähän suunnittelua.Mihinpäin nipat pistää sojottamaan,että niihin pääsee prässillä painamaan rasvaa,miten estää stefojen ulos pullistuminen rasvaa laitettaessa.Yks keino siihen on kääntää ne väärinpäin.Mahdollisesti tarvit eri kulmissa olevia nippoja sekä suoria.
    Mielestäni katumopoon niitä on vähän turha laitella.Purku,putsaus ja rasvaus muutaman kauden välein riittää.Tietysti jos intoo ja viitseliäisyyttä riittää niin siittävaan.
    Kahteen kuramopoon oon laittanut ja niissä nipat pitäis olla pakolliset jo tehtaalta tullessa.Laakerit ja holkit joutuu paljon kovemmalle kun mopoa joutuu useimmin pesemään
    Kyllä yksi nippa keinuhaarukkaan riittää (riippuu luonnollisesti siitä pääseekö rasva kulkemaan molemmille laakereille) ja vivustoja ei tossa 83 vuoden stereoperässä ole. Niin ja se nippa on tehtaan jäljiltä. Ei tossa crossipyörässäkään ole kuin keinuhaarukassa yksi nippa. Linkkuihin en ole viitsinyt laittaa. Noissa monttupeleissä on tuo purkaminen kuitenkin niin simppeli homma, ettei tuota nippaa ole pahemmin käytetty.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  7. #7
    Lainaa (Bol dor @ Joulu. 03 2005,20:39) kirjoitti
    Lainaa (aku @ Marras. 29 2005,13:30) kirjoitti
    Ei sillä yhdellä nipalla vielä pitkälle pötkitä.Swingiin tarvitaan kaks nippaa ja linkkuihin kolme.Vaatii se vähän suunnittelua.Mihinpäin nipat pistää sojottamaan,että niihin pääsee prässillä painamaan rasvaa,miten estää stefojen ulos pullistuminen rasvaa laitettaessa.Yks keino siihen on kääntää ne väärinpäin.Mahdollisesti tarvit eri kulmissa olevia nippoja sekä suoria.
    Mielestäni katumopoon niitä on vähän turha laitella.Purku,putsaus ja rasvaus muutaman kauden välein riittää.Tietysti jos intoo ja viitseliäisyyttä riittää niin siittävaan.
    Kahteen kuramopoon oon laittanut ja niissä nipat pitäis olla pakolliset jo tehtaalta tullessa.Laakerit ja holkit joutuu paljon kovemmalle kun mopoa joutuu useimmin pesemään
    Kyllä yksi nippa keinuhaarukkaan riittää (riippuu luonnollisesti siitä pääseekö rasva kulkemaan molemmille laakereille) ja vivustoja ei tossa 83 vuoden stereoperässä ole. Niin ja se nippa on tehtaan jäljiltä. Ei tossa crossipyörässäkään ole kuin keinuhaarukassa yksi nippa. Linkkuihin en ole viitsinyt laittaa. Noissa monttupeleissä on tuo purkaminen kuitenkin niin simppeli homma, ettei tuota nippaa ole pahemmin käytetty.
    Purkaminen crossissa/enskassa on helppo homma mutta jää kuitenkin useimmalta harrastajalta tekemättä riittävän usein.Puretaan vasta sitten kun alkaa olla välystä.Silloin se pesu ja rasvaus onkin jo auttamattomasti myöhässä.Ite käytän mielummin minuutin rasvaprässin kanssa sillointällöin kuin että puran koko hoidon muutaman kerran vuodessa.
    No,kukin taaplaa tyylillään
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
  8. #8
    Lainaa (aku @ Joulu. 03 2005,21:38) kirjoitti
    Lainaa (Bol dor @ Joulu. 03 2005,20:39) kirjoitti
    Lainaa (aku @ Marras. 29 2005,13:30) kirjoitti
    Ei sillä yhdellä nipalla vielä pitkälle pötkitä.Swingiin tarvitaan kaks nippaa ja linkkuihin kolme.Vaatii se vähän suunnittelua.Mihinpäin nipat pistää sojottamaan,että niihin pääsee prässillä painamaan rasvaa,miten estää stefojen ulos pullistuminen rasvaa laitettaessa.Yks keino siihen on kääntää ne väärinpäin.Mahdollisesti tarvit eri kulmissa olevia nippoja sekä suoria.
    Mielestäni katumopoon niitä on vähän turha laitella.Purku,putsaus ja rasvaus muutaman kauden välein riittää.Tietysti jos intoo ja viitseliäisyyttä riittää niin siittävaan.
    Kahteen kuramopoon oon laittanut ja niissä nipat pitäis olla pakolliset jo tehtaalta tullessa.Laakerit ja holkit joutuu paljon kovemmalle kun mopoa joutuu useimmin pesemään
    Kyllä yksi nippa keinuhaarukkaan riittää (riippuu luonnollisesti siitä pääseekö rasva kulkemaan molemmille laakereille) ja vivustoja ei tossa 83 vuoden stereoperässä ole. Niin ja se nippa on tehtaan jäljiltä. Ei tossa crossipyörässäkään ole kuin keinuhaarukassa yksi nippa. Linkkuihin en ole viitsinyt laittaa. Noissa monttupeleissä on tuo purkaminen kuitenkin niin simppeli homma, ettei tuota nippaa ole pahemmin käytetty.
    Purkaminen crossissa/enskassa on helppo homma mutta jää kuitenkin useimmalta harrastajalta tekemättä riittävän usein.Puretaan vasta sitten kun alkaa olla välystä.Silloin se pesu ja rasvaus onkin jo auttamattomasti myöhässä.Ite käytän mielummin minuutin rasvaprässin kanssa sillointällöin kuin että puran koko hoidon muutaman kerran vuodessa.
    No,kukin taaplaa tyylillään
    Niin tarkennan vielä, että itselläni tuo cr:n ulkoiluttaminen tapahtuu sen verran harvoin, että parin vuoden välein kun ottaa auki, niin riittää. Ajokerrat jäänee n 10/vuosi ja painepesurilla en ole koskaan pyöriäni pessyt. Tuossa olet ihan oikeassa, ettei niitä yleensä vaivauduta rasvailemaan, ennekuin on jo liian myöhäistä. Omalta osalta suuri osa mp-harrastamista tapahtuu autotallissa...sormet rasvassa. Taakuuhuollot ovat olleet ainoita milloin ole joutunut viemään jonkun muun ropellettavaksi.

    Ja Antmanolle vielä, että itse ottaisin kaikki peräpään linkut auki, putsaisin, rasvaisin ja takaisin nippuun. Jos huollon jälkeen/yhteydessä tuntuu välyksiä, niin sitten harkitsee niitä puslien/laakereiden uusimisia. Ja rasvanippoja suosittelisin asentamaan vain laakerivaihtojen yhteydessä (metallilastut on helpoin putsata pois, eikä pääse näin laakereiden väliin), jos ne näkee tarpeellisiksi.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  9.  
  10. #9
    joissain pyörissä voi alle 30tonnin olla nivelet löysinä ja laakerit urilla, jos ei ole voideltu, monissa pyörissähän sanotaan swingin huoltoväliksi esim 25, mutta tuskin kukaan liike sitä hoitaa huollossa. ne ei välitä.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050