Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    No niin. Nyt alkaa itsensä ruoskiminen... alla oli kesällä jammun yzf 750r vm 93 ja Micronin "alkuperäinen" slipari.
    Poliisit sitten pysäyttivät kerran hieman puutteellisten vilkkujen takia ja samalla tuli hieman jupinaa tuosta putkesta. Mites saisin ylimääräiset äänet pois tuosta vempeleestä-> lue hiljaisen pyörän.
    Onko mahdollista jakaa pakokanavaa vaikka kahteen vaimentimeen, nyt vain yks.
    Samallahan se sitten hengittelisi paremmin....
    Korostetaan vielä että tehon lisäys ei kiinnosta, vaan että pyörä olis sellainen hiljainen kostaja....
    Onko 93:sta nk. villat palaa tai jotain älytöntä?
  2. #2
    Lainaa (dantti @ Joulu. 01 2005,21:02) kirjoitti
    No niin. Nyt alkaa itsensä ruoskiminen... alla oli kesällä jammun yzf 750r vm 93 ja Micronin "alkuperäinen" slipari.
    Poliisit sitten pysäyttivät kerran hieman puutteellisten vilkkujen takia ja samalla tuli hieman jupinaa tuosta putkesta. Mites saisin ylimääräiset äänet pois tuosta vempeleestä-> lue hiljaisen pyörän.
    Onko mahdollista jakaa pakokanavaa vaikka kahteen vaimentimeen, nyt vain yks.
    Samallahan se sitten hengittelisi paremmin....
    Korostetaan vielä että tehon lisäys ei kiinnosta, vaan että pyörä olis sellainen hiljainen kostaja....
    Onko 93:sta nk. villat palaa tai jotain älytöntä?
    Jos se on mallia "vapaasti virtaava", niin löydät sisältä reikäputken ja sen ympäriltä villakerroksen. Nuo villat vaihtamalla äänet rauhoittuvat varmasti mutta tuskin ihan orkkistasolle varsinkin kun kyseessä on Micron. Jollain on varmasti nurkissa orkkisvaimentajiakin eikä varmasti maksa kauheasti...
  3. #3
    Lainaa (gikseri @ Joulu. 02 2005,07:19) kirjoitti
    Jos se on mallia "vapaasti virtaava", niin löydät sisältä reikäputken ja sen ympäriltä villakerroksen. Nuo villat vaihtamalla äänet rauhoittuvat varmasti mutta tuskin ihan orkkistasolle varsinkin kun kyseessä on Micron.
    Ymmärsinkö siis oikein, että eri villamateriaalit vaimentavat eri tavoin?
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  4. #4
    Lainaa (GhostSpider @ Joulu. 02 2005,10:08) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Joulu. 02 2005,07:19) kirjoitti
    Jos se on mallia "vapaasti virtaava", niin löydät sisältä reikäputken ja sen ympäriltä villakerroksen. Nuo villat vaihtamalla äänet rauhoittuvat varmasti mutta tuskin ihan orkkistasolle varsinkin kun kyseessä on Micron.
    Ymmärsinkö siis oikein, että eri villamateriaalit vaimentavat eri tavoin?
    Et. Tarkoitin lähinnä sitä, että vanhat villat menettävät äänenvaimennusominaisuutensa karstan, kuumuuden, ajan tms. myötä. Tuo karsta ja paska taitaa olla se suurin tekijä. Kai villojen välilläkin on ominaisuuseroja mutta jos laittaa vaimenninvillaa niin pitäisi toimia. 2T-vehkeissä olen aiemmin käyttänyt myös teräsvillaa ja eristevillaa, koska niiden vehkeiden kanssa sitä kuluu hivenen eri tahtiin.
  5. #5
    Kun laittaa uudet villat vaimentimeen niin kannattaa kietasta kaksi kerrosta kudottua lasikuitumattoa siihen ekaksi reikäputken päälle. Ei mene villat niin nopeasti huonoksi...
  6. #6
    Noi villat auttaa lähinä jos se oikeesti on tukossa tai murentunu se villa. Lisäämällä jonkinlaisen DB-killerin putken sisään saa sit korvin kuultavasti ääntä pois ja samalla tehoja jonnin verran

    http://www.wolfracing.co.uk/road_legal.html

    http://www.telco-exhaust.com/eu/db-trap/db_page.htm

    löytyy hyviä kuvia toteutetuksista.

    Melkein kaikilla valmistajilla on tuollaisia, variaatioita on jokaiselle. idea on aika yksin kertainen pistetään pikkusen pienempi putki josta etupää tukkoon tai melkein ja sit reikiä sivulta mahdollisesti laippojen kera.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  7. #7
    Micronin race-mallinen slipari on äänekkäimmästä päästä. Miten Db-killer lisää tehoja? Jos pakokaasun virtausta muutetaan heikentävästi, tehot heikkenevät myös. Esim. Leovincella on E-hyväksytty slipari, josta saa db-killerin pois, jolloin ei virallisesti ole hyväkstty, mutta leima on putkessa kuitenkin. Putkestasta saa siis race-mallisen ja db-killer on mahdollista laittaa takaisin, vaatii kuitenkin hieman eri säädöt jos esim. neulat vaihdettu ja suuttimet vaihdettu suuremmiksi ja ilman db-killeriä. Sliparin vaippaosa voi olla hiilikuidusta, jolloin äänet ovat matalammat.
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  8. #8
    Speed Products:lla oli joskus myynnissä putken sisään tulevaa läppää (ennen äänenvaimenninta), jossa oli pieni reikä keskellä. Läppää sai aukaistua ja suljettua servomoottorin avulla. Nappula oli sijoitettu ohjaustankoon tai muuhun sopivaan paikkaan. Tällä systeemillä sai tarvittaessa pikaisen vaimennuksen ääniin. En tiedä, onko myynnissä enää.
  9. #9
    "Micronin race-mallinen slipari on äänekkäimmästä päästä. Miten Db-killer lisää tehoja?"

    Viitasit varmaan mun viestiin.

    Liekö kieli oppi ihan väärin vaiko vain mutkikas ilmaisu vaikea.

    " ääntä pois ja samalla tehoja jonnin verran"

    huono olin äidin kielessä mutta käsitäkseni tuo sivulause, jossa tehoista mainitaan, vai mikä lie tuossa viittaa tuohon sanaan "pois". kyllähän DB -killerit helposti niitä vie, niitä tehoja. Tarttee vain lukea Wolf racinging kuvaus tuosta heidän DB-killeristään.

    Tosin ei kaikki DB killerit ole samanlaisia. Olikohan PB vai TWO jossa, jossa yhtä Long termeriä" penkitettiin ja säädettin Blueflamen putkella DB-killerin kanssa ja ilman, ero oli täysin mitätön. Tämäkin on varmasti pyöräkohtainen omminaisuus, eli vaikuttaako pieni vastuksen kasvu putken päässä tehoihin. Tämä tietysti riippuu ihan siitä, missä kohti on virtaukselle kriittinen kohta. Ainahan se tehojen kannalta kriittinen kohta ei ole edes pakoputkessa.

    Kotitekosilla killereillä varmasti jokunen polle jää putkeen, jollei tuurilla osu oikein. Sen varaan en tosin pistäisi rahojani minä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  10. #10
    Lainaa (Shadow77 @ Joulu. 02 2005,11:48) kirjoitti
    Micronin race-mallinen slipari on äänekkäimmästä päästä. Miten Db-killer lisää tehoja? Jos pakokaasun virtausta muutetaan heikentävästi, tehot heikkenevät myös. Esim. Leovincella on E-hyväksytty slipari, josta saa db-killerin pois, jolloin ei virallisesti ole hyväkstty, mutta leima on putkessa kuitenkin. Putkestasta saa siis race-mallisen ja db-killer on mahdollista laittaa takaisin, vaatii kuitenkin hieman eri säädöt jos esim. neulat vaihdettu ja suuttimet vaihdettu suuremmiksi ja ilman db-killeriä. Sliparin vaippaosa voi olla hiilikuidusta, jolloin äänet ovat matalammat.
    Laitoin edelliseen pyörääni(ZRX) Devil Trophyn vaimentimen jossa oli irrotettava db-killer. Pyörään tuli myös Konnan suodatin ja Factoryn suutinsarja. Säädöt tehtiin pyörään ilman killeriä. Kysyin tuolloin säätöjen tekijältä, että onko suurta haittaa tai vahinkoa jos käytän killeriä ilman uudelleen säätöä. Tämä herra kyllä vastasi ettei tuosta mitään haittaa ole. Virtaus ei muutu niin dramaattisesti. Äänet tuo killer tosin tehokkaasti "tappoi"...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  11. #11
    Hiljainen pyörä on hyvä. Osta AVK:lta jonkun ison pyörän vakio vaimennin, ne on hiljaisia ja keveitä. Ja maksaa jonkun 50e

    siellä niitä on kasalla pirkkalassa.

    JakeT.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    TUOLTA löytyy kanssa jotain.
  13.  
  14. #13
    yzf 750 rrän vakiovaimentimia saa lähes ilmaiseksi saksan e-baystä. kuten myös muitakin yzf 750 osia. itse ostin varamoottorin täydellisenä hintaa 267€ plus rahti 70€
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland