Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    Kyseessä vm. -00 laitos. Käykö tuohon samat rattaat, kuin esim 900 tai monsterissa. Mistä olette ostaneet?
    http://tinyurl.com/aadso

Red Racing Parts tarjoaa molempiin 520:sta ketjua,
    mutta pienempiin ilmeisesti heikompaa (ja eri pituista),
    samoin eturattaissa näyttää olevan eroa joissain vuosimalleissa.
    -Eturattaista tuli mieleen.SS 750 -01:ssä on eturatas 15 hampainen.Onko kukaan kokeillut millaiseksi muuttuu,jos muuttuu,14 hampaisella eturattaalla? Välitys lyhenee,joten kiihtymisen pitäisi parantua. Meneekö isot vaihteet liian liki toisiaan? Huippu hieman laskee? Mutta ei kai haittaa.
    -Hieman pitkä ykkönen lyhenee myös.Onko kellään mielessä mitään haittoja?
    Jos välityksiä aikoo tihentää niin olis parempi kasvattaa takarattaan kokoa kuin pienentää eturatasta. Ei ole niin jyrkkä lenkki ketjulla kuljettavana ja vähentää raappimista laahaimeen tai pahimmassa tapauksessa hyvin äkkiä laahaimen jälkeen itse takahaarukkaan

Omassa 900:ssa eturatas pysyi 15-hampaisena mutta takaratas on nyt 43/45:n (tarkistan hetken päästä) ja aiemmin 40. Tässä tapauksessa hieman tiheämpi välitys vain paransi ajamista minun makuuni ainakin, saa 5. ja 6:s vaihdettakin käytettyä useammin

1198+RG500
    Lisäki pienentynyt eturatas kasvattaa ketjuun kohdistuvaa voimaa - tosin ei välttämättä ongelma 750:lla (ja 525:lla ketjulla).

Plussana on se, ettei tartte uutta ketjua (vs. esim. 3 piikkiä isompi takaratas)
    Mulla oli vm04 ss750:ssä kolme piikkiä isompi takaratas ja se oli todella hyvä muutos. Kaupungissa ja mutkatiellä käytös muuttui paljon miellyttävämmäksi eikä maantielläkään kone liikaa huutanut. Huippujen lasku?... En menisi sanomaan. Näillä välityksillä koneen sai kiertämään vitosella rajoittimelle. N.220km/h silloin mittarissa. En alkuperäisillä rattailla saanut sitä tuota vauhtia kulkemaan...
    R1300Gs, Varg Ex, RR300, 748r, Hp2 Sport, S1000rr

Ex
    Rsv, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, HDSgs, F6B, Fe450, Te300 Te300i x2, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, 990 adv, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, R1
    -Joopa...asiaa kaikki.Tarkoitus olisi asentaa uudet ketjut ja rattaat,ja ketju on 114 lenkkinen joten lyhyydestä ei tuu ongelmaa.Mites kun ennenvanhaan oli käsitys että vetorattaat pitäisi olla eripariset,toisinsanoen jos etunen on pariton hammasmäärältään,niin silloin takasen pitäisi olla parillinen.Tai sit toisinpäin.Ketju mukamas kuluisi tasaisemmin?Silloin 15 etusella olis 42 tai 44 passeli.Olisiko 4 hammasta liian paljon? Tarkoitus olis laittaa 520 ketju.Varmaan kestää aikansa tämäkin.

-Jaha..joku jo ennätti kun kirjoitin.

Lainaa (Vanhap @ Joulu. 19 2005,18:19) kirjoitti
    Mites kun ennenvanhaan oli käsitys että vetorattaat pitäisi olla eripariset
    Ei sillä keskinäisellä jaollisuudella ole merkitystä, kun eiväthän ne rattaat ole keskenään kosketuksissa - siinä on ketju välissä. Sen sijaan ketjun lenkkien ja rattaiden piikkien lukumäärät olisi hyvä olla keskenään mahdollisimman epäjaolliset, että yksi lenkki tulisi mahdollisimman harvoin saman piikin kanssa ajoon.
    Joo ei huiput ainakaan laske jos taakse laittais pari piikkiä isomman rattaan. Eihän se jaksa edes kiertää tappiin vakio välityksillä ja lähdötkin olis mukavempia jos olis vähän lyhyempi välitys. Itse ainakin vaihdan rattaan ensi kevääksi isompaan.

P.S. Mulla vakio välityksillä meni niukin naukin 215...
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Tänään oli tarjolla paketti 15/46 520-ketjulla, mutta jäi toistaiseksi harkintaan, kun 40->46 saattais olla aika radikaali.
    Ei ole ainakaan 907IE:ssä radikaali,vaan juuri sopiva suomen teille.... Mulla takana 40sen tilalla 46, edessä alkuperäne 15, kun pienempää ei eteen saa Euroopasta. Tuo 46 löytyy muuten 520 ketjulla jostakin pikku monsterista.
    Takarattaat sopivat keskenään joka vehkeeseen, mutta eturattaissa on eroja "offsetissa". Vetoakselin booritus on aina sama, mutta saatat joutua koneistamaan eturatasta tai lisäämään prikkoja rattaan ja lukkolevyn väliin.
    -Kiitoksia tiedoista...888 hyvä pointti,täytty katsoa linja.Nyt on tulossa 15/43.Katotaan miten tökkii.Pitäs saada kone vielä hyvään iskuun.Tulee likan ajoon,niin pitäs vielä toimiakin....?

-Minulla vanhalla kun vääntää rautakanki takapyörää niin mitä ootte käyttäny ketjuvoitelussa Ducessa
    Castrolin Chain Waxia 500km välein. Ei sotke peräpäätä.
    Lainaa (888 @ Joulu. 21 2005,21:03) kirjoitti
    Takarattaat sopivat keskenään joka vehkeeseen, mutta eturattaissa on eroja "offsetissa". Vetoakselin booritus on aina sama, mutta saatat joutua koneistamaan eturatasta tai lisäämään prikkoja rattaan ja lukkolevyn väliin.
    900 monsterissa on ainakin omanlainen rankka offsetti eturattaassa. Muuten samaa kamaa ja shimmaamalla tai koneistamallahan näistä selviää.
    Arlen who?
    Lainaa kirjoitti
    Castrolin Chain Waxia 500km välein. Ei sotke peräpäätä.
    Eikä muuten sitten voitele. Käytin totma omassa crossissa, mutta vaihdoin takas perinteiseen koska nää vahat ei oikeen oo toiminu kunnolla. Paras oli kun olin pessyt pyörän ja rasvannut ketjut ajojen jälkeen ja seuraavalla kerralla kun otin pyörän ajoon oli ketjut ruosteessa!!! Olin uittanut ne yltä päältä tolla töhnällä... Voitelemattomuutta tuki aika pahasti myös se että ketjua lyhennettäessä huomattiin tappien olevan ruosteessa lenkkien sisäpuolelta. Ei hjuva. Motorexin öljyllä ei näitä murheita oo ollu ja siksi palasinkin siihen. Sotkeehan se vähän mutta vanteiden pesuun on omat myrkyt jotka toimii.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Eiks tohon voi laittaa vaikka kuminauhan rattaitten väliin, säästää ja toimii ku ei tehojakaan niin hirmust ole? * Tai purkkaa... en provoile, koskaan kukaan täällä...

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (Yamaha1 @ Joulu. 26 2005,03:18) kirjoitti
    Eiks tohon voi laittaa vaikka kuminauhan rattaitten väliin, säästää ja toimii ku ei tehojakaan niin hirmust ole? * Tai purkkaa... en provoile, koskaan kukaan täällä...
    Voihan siihen, eipä näissä twineissä tehoilla mahtailla. Mites isosta lekasta fasusta saa ketterän ja miten siitä saa irti ajonautintoa? Siihen ei sitten taas kuminauha tai edes naru auta.

Itse olen käyttänyt Motorexin 622 ketjuöljyä todella pitkään, käytän sitä edelleen silloin tällöin, mutta en enää niin usein. Löysin nimittäin todella hyvän ketjuöljyn joka pysyy kuin tauti! Kyseessä on muistaakseni Midland-öljymerkin ketjuöljy. Suosittelen todellakin kokeilemaan, eihän öljypullo paljoa edes maksa!!

Edit:
    Midland ketjuöljy

Kuulostaa todella oudoilta noi Sleghammerin ongelmat. Mulla ei ole ollut koskaan ketjut ruosteessa ja keskimäärin ne ovat kestäneet noin 35000-40000km 907:ssani ja siihen on kuulunut kaikenlasta ajoa... Olen rasvannut ketjut AINA ENNEN pyrän pesua ja heti ajon jälkeen, kun ketjut vielä ovatten hieman lämpimät. Ei koskaan mitään ruostumista!!!

PS. Jos kestää tollaset kilometrit, ni KYLLÄ VOITELEE ja hyvin voiteleekin kuraamatta peräpäätä! *Ja kurapyörissä on varmaankin ihan toisenlaiset ketjunrasvaus tavat, kun katupyörissä... näin olen ainakin kuullut nitten omistajilta... Eiks se kurakin siellä kurapyörän ketjuissa tuppaakkin hiomaan niitä o-renkaita tai x-renkaita aikalailla aikasemmin, kun katupyörissä?

Joo kyllähän käyttö eroaa paljonkin katupyörästä... Ei silti vaan vakuuttanut toi vaha edellä mainituista syistä. Crossissa en käytä edes rengasketjua koska ne rullaavat paljon huonommin. Hassua vain oli se että ne ketjut todellakin olivat ruosteessa ja näin ei oo käynyt vielä yhdenkään tavallisen ketjuöljyn kanssa. Ei vaan taida vieläkään löytyä sellasta sikahyvää ketjurasvaa joka ei sotke. Se oli mun pointti.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
    Lainaa (FuturaRST @ Joulu. 20 2005,20:30) kirjoitti
    kun 40->46 saattais olla aika radikaali.
    tänään pääsin ensimmäistä kertaa ajelemaan ko. pyörällä ja ihan hyvin ainakain kaupunkiin sopii tuollainen vähän isompi ratas - vertailupohjaa ei tosin ole, kun en ole vakiovälityksillä ajellut.
    Minulla 900 ss vm97 ja siinä vakiovälitys 15 ja 39 aivan liian pitkä,ei sattunut välitykset oikein mihinkään. 15 ja 43 huomattavasti parempi.Nyt kokeilin 14 ja 43. Hyvä kaupunki ja mutkatie välitys.Jos reisuun lähtee,niin eturattaan vaihtaa nopeasti suurempaan,ei tarvitse kuin ketjua hieman löysätä.
    ex suzuki gs 500e-90,ex suzuki dr 650e-97,ex Ducati 900 ss -91,ex Ducati900ss-97,ex Ducati ST2 -03,Triumph Thruxton -07
    Vaihdatin aikoinaan SS750:n eturattaan yhtä pienempään ja rohina ja kolina lisääntyi. Sopivan kireäkin ketju otti laahariin heti kun kaasusta hölläsi. Välitys tuntui muuten luontevalta - jos olisin pitänyt pyörän olisin ottanut seuraavaksi alkuperäisen eturattaan ja kolme hammasta isomman takarattaan.

Minulle väitettiin että rattaiden hammasmäärien pitäisi olla keskenään mahdollisimman jaottomat. En tiedä, montako kilometriä se tuo ketjuille lisää ikää.

Ketjuvaha (Castrolia taisin käyttää) on sottaista, moottoriöljy tai Motorexin ketjuöljyspray taas lentää ja sotkee. Ilmeisesti olen käyttänyt kaikkia liiikaa. Pitäisi varmaan laittaa öljyä lämpimään ketjuun ja pyyhkäistä ennen ajoa liiat pois.
    Kaasarimallissahan tais olla vielä lyhyempi enskavälitys.

Suljetussa ympäristössä tehdyn testimatkan perusteella 46:n takarissa on ihan passeli tuohon 900ss:ään suomen moottorienopeuksissakin.
    Itsellä alkaisi kanssa olla ketjuista kilometrit täynnä ja nyt kun tätä aikaa on, niin voisipa tuonkin homman tehdä pois kuleksimasta. Vaan ketjuja valitessa on herännyt seuraava kysymys. Kuinka monilenkkiset ketjut pitäisi hankkia jos rattaiksi ajattelisi 15/23 yhdistelmää? Pyöränä siis '00 S750
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Nostetaanpa aihetta ylös.

On tullut aika hankia uudeet ketjut ja rattaat kun vanhat ovat kuluneet "loppuun". Nykyisin on ollut 14/37 (vakiot 15/37). Tarkoitus on laittaa 15/40, mutta ketjun pituus heiman askarruttaa eli kuinka monta lenkkiä pidemmät ketjut tulisi tilata kun takaratasta suurennetaan vakiosta kolmella hampaalla? Vakiovälitykselle katalooki antaa 96 lenkkiä.
    BMW R nineT -17
    2-lenkkiä lisää.
    ex suzuki gs 500e-90,ex suzuki dr 650e-97,ex Ducati 900 ss -91,ex Ducati900ss-97,ex Ducati ST2 -03,Triumph Thruxton -07
    Kiitokset tiedosta! Pikapikaa tilaamaan niin pääsee viikonloppuna testaamaan
    BMW R nineT -17
  30.  
    15/43 vaikuttaa omien kokemusten perusteella optimivälityksiltä S750seen. Joku muukin tuossa tais todeta samaa. 2002 vuosimallissa oli alkuperäisenä edessä 15 ja takana 40.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen