Katso äänestykset tulokset: Ducatin arvostus merkkinä - Leikkimielinen vakava äänestys =)

Äänestäjät
317. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Arvostan Ducatia erittäin paljon;

45 14,20%
  • Arvostan Ducatia;

89 28,08%
  • Suhtaudun neutraalisti;

85 26,81%
  • En arvosta suuremmin;

63 19,87%
  • Aivan turha vehje;

35 11,04%
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 208:sta
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 01 2005,18:48) kirjoitti
    Esim. rivikuutosella varustetut Bemarit ovat vain jostain syystä selkeästi hiljaisempia kuin kilpailijansa.
    Eikös noin kutos pemut oo just niitä millä amis-jullit(kin) räppää? Ei kyllä hiljasiksi voi sanoa, putken päässä kunnon efektorit ja supparissa enemmän tuumia ku mun talvirenkaissa.

Nykyajan oikeissa pemareissahan on vähintään kasi myllyt ellei peräti isommat. Hinnat alkaen mallit on sitte erikseen.
    Arlen who?
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 01 2005,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 01 2005,14:44) kirjoitti
    Herää kysymys että onko ducati omistajalleen jonkunlainen fallossymboli kuten bemari/mersu/jaguar/ferrari tmv autona on joillekin?
    Et ole tullut ajatelleeksi sitä, että autoissa voi olla konkreettisia, ajajalle ja matkustajalle havaittavia eroja? Esim. rivikuutosella varustetut Bemarit ovat vain jostain syystä selkeästi hiljaisempia kuin kilpailijansa.
    Kuskit ovatkin sitten yleensä sen verta äänekkäämpiä...
    Lainaa (kaasunalle @ Joulu. 01 2005,21:50) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 01 2005,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Joulu. 01 2005,14:44) kirjoitti
    Herää kysymys että onko ducati omistajalleen jonkunlainen fallossymboli kuten bemari/mersu/jaguar/ferrari tmv autona on joillekin?
    Et ole tullut ajatelleeksi sitä, että autoissa voi olla konkreettisia, ajajalle ja matkustajalle havaittavia eroja? Esim. rivikuutosella varustetut Bemarit ovat vain jostain syystä selkeästi hiljaisempia kuin kilpailijansa.
    Kuskit ovatkin sitten yleensä sen verta äänekkäämpiä... * *
    Lainaa (900S.i.e @ Joulu. 01 2005,21:43) kirjoitti
    Esim. rivikuutosella varustetut Bemarit ovat vain jostain syystä selkeästi hiljaisempia kuin kilpailijansa.
    Eikös noin kutos pemut oo just niitä millä amis-jullit(kin) räppää? Ei kyllä hiljasiksi voi sanoa, putken päässä kunnon efektorit ja supparissa enemmän tuumia ku mun talvirenkaissa.

Nykyajan oikeissa pemareissahan on vähintään kasi myllyt ellei peräti isommat. Hinnat alkaen mallit on sitte erikseen.
    Koitan tällä kertaa kirjoittaa hiljaa, että ei ole liian äänekästä tekstiä. Jäi mainitsematta, että uudemmat Bemarit ovat hiljaisia, mikä tarkoittaa tuolta 500-sarjan E34-korimallista (1988) lähtien ja 300-sarjan osalta E36-korimallista (1991) lähtien. Rivikuutonen on TM:ssä olleen artikkelin mukaan todettu tasaisimmin ja värinättömimmin käyväksi moottoriksi eri moottorikonstruktioista, koska rivikuutosessa toisen kertaluokan massat kumoavat toisensa. Jep, täytyy ajella vain rivikuutos-karvalakkimallilla kun ei ole varaa laadukkaaseen baijerilaiseen V-8:aan, V-10:een tai V-12:een.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Heh... tän merkin alla kyllä keskustelut rönsyilee kotiloista kameleihin ja taas välillä mopoihin. ASIAA!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 02 2005,10:01) kirjoitti
    Lainaa (900S.i.e @ Joulu. 01 2005,21:43) kirjoitti

Koitan tällä kertaa kirjoittaa hiljaa, että ei ole liian äänekästä tekstiä. Jäi mainitsematta, että uudemmat Bemarit ovat hiljaisia, mikä tarkoittaa tuolta 500-sarjan E34-korimallista (1988) lähtien ja 300-sarjan osalta E36-korimallista (1991) lähtien. Rivikuutonen on TM:ssä olleen artikkelin mukaan todettu tasaisimmin ja värinättömimmin käyväksi moottoriksi eri moottorikonstruktioista, koska rivikuutosessa toisen kertaluokan massat kumoavat toisensa. *Jep, täytyy ajella vain rivikuutos-karvalakkimallilla kun ei ole varaa laadukkaaseen baijerilaiseen V-8:aan, V-10:een tai V-12:een.
    vitut värinättömyydestä (OT:ta), V8 on ainoo oikee auton moottori, ja mieluummin kovilla tai kiinteillä moottorikiinnikkeillä niin tietää et pelit soi ja laulaa....

melkosia kermaperseitä kun kaikki "pitää olla aina värinätöntä ja tasaista"... teillä on vissii kaikki huonekalutkin valkoisia
    Lainaa (Haastaja @ Joulu. 02 2005,11:34) kirjoitti
    melkosia kermaperseitä kun kaikki "pitää olla aina värinätöntä ja tasaista"... teillä on vissii kaikki huonekalutkin valkoisia
    Parempi kermaperse kuin tissiposki. On muutama tuoli ja lasten työpöydät valkoisia.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Jäi mainitsematta, että uudemmat Bemarit ovat hiljaisia, mikä tarkoittaa tuolta 500-sarjan E34-korimallista (1988) lähtien ja 300-sarjan osalta E36-korimallista (1991) lähtien.
    Uusimman T&T mukaan Bemarilla on kaikista pisimmälle viety psykoakustinen suunnittelu. Eli tavoitteena ei ole olla hiljaisin vaan miellyttävin. Ihan mielenkiintoinen artikkeli muutenkin.

...äänenkö takia siis Ducatejakin ostetaan?
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    Lainaa (jjm @ Joulu. 02 2005,14:21) kirjoitti
    Jäi mainitsematta, että uudemmat Bemarit ovat hiljaisia, mikä tarkoittaa tuolta 500-sarjan E34-korimallista (1988) lähtien ja 300-sarjan osalta E36-korimallista (1991) lähtien.
    Uusimman T&T mukaan Bemarilla on kaikista pisimmälle viety psykoakustinen suunnittelu. Eli tavoitteena ei ole olla hiljaisin vaan miellyttävin. Ihan mielenkiintoinen artikkeli muutenkin.

...äänenkö takia siis Ducatejakin ostetaan?
    You got it!!!

Yksi merkittävistä valintaperusteista Ducatiin päätymisessä oli juuri ääni.

Kiva ajaa, maukas ulkoasu, hyvä meininki.. siinä lisää.

Hintalapun kohdalla syntyi köhinää, mutta päätös piti ja ojasta on matkattu jo pidemmälle allikkoon.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Ääni on aika iso tekijä. Ei suinkaan ainut tietysti. Mun mielestä tavallaan hienointa on millaisen kontrastin ääni muodostaa pyörän muuhun olemukseen, joka on aika siro ja pieni.

Ylipäätään ainakin Monstro on täynnä tuon kaltaisia kontrasteja ja ristiriitaisuuksia, jotka saavat siihen "eloa". Ristiriidat ja kontrastit sopivat hienosti moniin muihinkin asioihin, esim. ruokiin, musiikkiin, muihin taiteisiin tai naisiin. Tulee väriä ja makua elämään. Italialaiset sen ymmärtävät. Elämän hienostuneimmat nautinnot vaativat paneutumista ja syventymistä. Kaikkea ei tuoda suoraan tarjottimella eteen.

Hevosvoima-nivuskiihdyttimiä vois verrata muutamaan muuhun "alimman yhteisen nimittäjän" filosofiaan: Tehokkain pyörä on paras, mäkkärin ruoka on herkullisinta, Hollywoodissa tehdään parhaat leffat ja eniten radiossa soitettu poppitauhka on myös parasta musiikkia? Not. Parhaat tissit eivät ole ne kaikkein isoimmat silikonit.

Itse muuten olen sellainen ihminen, jolle äänet ja niiden luoma tunnelma merkitsevät paljon elämässä muutenkin. Kuuntelen paljon musiikkia ja stereoista olen kans aika tarkka. Hyllyyn ei laiteta mitään kiinalaispönttöjä, eikä oikeastaan mitään merkkejä joita saa mustasta pörssistä. Ja todellakin kyse on stereoista, eikä mistään dolbydigital lucasarts 5.1 monikanavapaskasta. Desmodromiseen sairauteen liittyy usein muutakin kuin mopoihin liittyvää "vanhanaikaisuutta", otaksun.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Lainaa (wekkuli @ Joulu. 03 2005,20:47) kirjoitti
    Hevosvoima-nivuskiihdyttimiä vois verrata muutamaan muuhun "alimman yhteisen nimittäjän" filosofiaan: Tehokkain pyörä on paras, mäkkärin ruoka on herkullisinta, Hollywoodissa tehdään parhaat leffat ja eniten radiossa soitettu poppitauhka on myös parasta musiikkia? Not. Parhaat tissit eivät ole ne kaikkein isoimmat silikonit.
    Mielestäni olet aikalailla asian ytimessä...
    Lainaa kirjoitti
    Desmodromiseen sairauteen liittyy usein muutakin kuin mopoihin liittyvää "vanhanaikaisuutta", otaksun.
    ...ja tämäkin pitänee paikkansa. Ilmankos mää niist niin tykkään, kun mää oon tällane peruspatawanhoolline kääpä..!
    Lainaa (kaasunalle @ Joulu. 03 2005,22:11) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Joulu. 03 2005,20:47) kirjoitti
    Mielestäni olet aikalailla asian ytimessä...
    Lainaa kirjoitti
    Desmodromiseen sairauteen liittyy usein muutakin kuin mopoihin liittyvää "vanhanaikaisuutta", otaksun.
    ...ja tämäkin pitänee paikkansa. Ilmankos mää niist niin tykkään, kun mää oon tällane peruspatawanhoolline kääpä..! * *
    Aivan oikein! Siksi en ostakaan tusina-Suzukeja! Ducatilla on vaan huomattavasti hauskempi ajaa! Kapea ja ketterä konstruktio!
    Viimeseen menee ääni. Turha vehje.
    Sääli on sairautta!

Ketkä v*tun muut?

Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.

Busa L1
    Bk K-9
    jotkut ducetkin ovat ihan kohtuunäkösiä, 748, 916 jne. mutteivät nämä uudemmat enää. ja monsterit kans ihan jees näkösiä. sporttisemmissa duceissa ei ole mahalle paikkaa, se tankki painaa aika pahasti, sellainen kyömy. onko ducce suunniteltu vain pienimahaisille tai anorektisille tai asteenisille? italialainen laatu sitten yleensä arveluttaa enemmänkin. vikaa vikaa vikaa, viat viat viat, fiat fiat fiat. pöriö. mutta sama se mulle millä toiset ajavat, itse ajan sellaisilla kuin tykkään.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (wexi70 @ Joulu. 03 2005,22:28) kirjoitti
    Viimeseen menee ääni. Turha vehje.
    äitis on!
    Kallista on Ducatin tuonti tänne pohjolaan. Tuossa juuri vertailin britti-biken uusien hintoja. Esimerkkinä 1000DS 7250£ ja kawa 6R 7300£. Suomeen tuotuna listahinnat 17500€ ja 14980€. Kai niitä sitten menee niin vähän kaupaksi tai jotain? Onhan tietysti britteihin puolet lyhyempi matka. Kivan näköisiä pyöriä Ducatit on, ei siinä mitään.

Merkki kuulostaa komealta mutta en halua omistaa. Kaikki mallit ovat kummallisen näköisiä ja kukaan ei voi väittää niiden olevan teknisesti luotettavia. .
    Vikoja ei ole ollut parinvuoden aikana kuin yksi ja se vika oli semmoinen, kun peilin lasi lähti moottoritiellä moottoritienopeudessa huitsin nevadaan eli semmoiseen paikkaan minkä sijaintia en tiedä.
    En tiedä oliko tuokaan nyt varsinaisesti ominainen vika, kun se peili lähti. Se lähti irti siksi, kun usein teippasin peilit radalle mennessä ja radalta poistuessa repäisin teipit pois.
    Kawasakista ei varmaan peilinlasit tällätavalla irtoaisi, näyttävät olevan jotenkin paremmin kiinnitetty ja samalla näyttävät jotenkin raskaammilta ja rumemman näköisiltä.
    Kuitenkin tämä peiliasia mietitytti vähän ja tuli tuota laatuasiaa mietittyä, Fiatit kävivät mielessä vaikka siskonmiehellä on Fiat ja siinäkään ei isompia vikoja ole kuulunut olevan. Laatuasiaa olin kyllä miettinyt jo aiemminkin, kun on minua palion peloteltu ja varoiteltu, että Ducatit usein menevät rikki eikä niitä siksi kannattaisi ostaa. Huolto ja korjaaminen on aivan perrr..leeen kallista eikä Ducati edes keuli enään kolmosella kaasulla. Kaikki nämä edellämainitut pitävät paikkaansa paitsi toistaiseksi ei ole vikoja ollut. Olen kuitenkin yrittänyt säästää rahaa niiden tulevien vikojen varalle. Hommasin jopa autotallinkin, missä voin niitä vikoja itsekkin yrittää korjata jos jotakin osaisisin ja koittaisin osata.
    Positiivisesti olen ollut kuitenkin yllättynyt siitä miten tämä Italianihme muuten on pelannut. En tosin ole ajanut tällä 748:lla kuin vasta 15000 kilomeetriä, muuta kokemusta Ducatista ei ole. Olen kuitenkin yli satakiloinen ja riuskaotteinen ajan radalla aina täysillä, silloin kun uskallan. Tykkään muistakin merkeistä erityisesti kiloisista kyykyistä, niissä on tehoa, ulkonäköä ja ominaisuuksia merkilläkään ei ole niin hirveästi merkitystä mutta ehdottomasti MINUN mielestäni moottoripyörän pitää olla mahdollisimman kompromissiton urheilukone, jollaisella on ajettu kilpaa ja joka pitää meteliä. Moottoripyörässä pitää olla jonkinlaista tarkemmin määrittelemätöntä luonnetta ja karismaa. Ducati ei ole halvin ja tehokkain eikä ehkä laadukkainkaan, kun näin on kerran sanottu. En edes tiedä miksi mokoman vehkeen olen mennyt ostamaan. Jostakin tiedostamattomasta kosmisesta kosketuksesta johtuen olen mennyt Ducatikauppaan ja ostanut Ducatin. Kaupanteon jälkeen huomasin, että minulla on Ducati.
    Lainaa (canepazzo @ Marras. 28 2005,11:07) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Autojen alustan nivelten tekemisen he saisivat kyllä lopettaa.
    Ai miksi muka? Et sitten ole ajanut esim. Alfa Romeolla? Eiköhän esim. tuo GTA ole ihan kiva kottero ajella, ja olihan esim. Giuliat nimenomaan alustaltaan ja monen muun yksityiskohdan osalta aikaansa edellä jo 70-luvun alussa, ja hyviä ajettavia oikeastaan vielä nykymittapuunkin mukaan. Ne oli hienoja kotteroita ja ajajan autoja, mutta Suomen talveen ja nopeusrajoituksiin niitä ei tietty oltu tehty.

Mitä tulee johonkin niveliin, niin tokkopa nuo välttämäti kovin erilaisia kuin muissakaan, elleivät osittain peräti samoilta alihankkijoilta tule. Joku tietty saattaa tehdä huonompiakin...
    No, tällä nyt ei ole mitään tekemistä Ducatien kanssa, mutta tuopa oli taas semmoinen turhanpäiväinen stereotypia kuin esim. nuo lukemattomat Ducati -myytit. Tuleehan siitä maasta paskaakin, mutta ei kannattais yleistää, ainakaan sen essonbaarin ulkopuolella.
    No olen ajanut riittävästi alfoilla, omistan 4 tällä hetkellä itse. Niissä ei ole italialaisia niveliä onneksi, italonivelet on niitä paskoja mitä saapi motonjetistä ja muista osakaupoista aina halvempana versiona. ns. katsastusnivelinä
    1198+RG500
    Lainaa (lepattaja @ Joulu. 03 2005,23:56) kirjoitti
    Vikoja ei ole ollut parinvuoden aikana kuin yksi ja se vika oli semmoinen, kun peilin lasi lähti moottoritiellä moottoritienopeudessa huitsin nevadaan eli semmoiseen paikkaan minkä sijaintia en tiedä.
    En tiedä oliko tuokaan nyt varsinaisesti ominainen vika, kun se peili lähti. Se lähti irti siksi, kun usein teippasin peilit radalle mennessä ja radalta poistuessa repäisin teipit pois.
    Kawasakista ei varmaan peilinlasit tällätavalla irtoaisi, näyttävät olevan jotenkin paremmin kiinnitetty ja samalla näyttävät jotenkin raskaammilta ja rumemman näköisiltä.
    Kuitenkin tämä peiliasia mietitytti vähän ja tuli tuota laatuasiaa mietittyä, Fiatit kävivät mielessä vaikka siskonmiehellä on Fiat ja siinäkään ei isompia vikoja ole kuulunut olevan. Laatuasiaa olin kyllä miettinyt jo aiemminkin, kun on minua palion peloteltu ja varoiteltu, että Ducatit usein menevät rikki eikä niitä siksi kannattaisi ostaa. Huolto ja korjaaminen on aivan perrr..leeen kallista eikä Ducati edes keuli enään kolmosella kaasulla. Kaikki nämä edellämainitut pitävät paikkaansa paitsi toistaiseksi ei ole vikoja ollut. Olen kuitenkin yrittänyt säästää rahaa niiden tulevien vikojen varalle. Hommasin jopa autotallinkin, missä voin niitä vikoja itsekkin yrittää korjata jos jotakin osaisisin ja koittaisin osata.
    Positiivisesti olen ollut kuitenkin yllättynyt siitä miten tämä Italianihme muuten on pelannut. En tosin ole ajanut tällä 748:lla kuin vasta 15000 kilomeetriä, muuta kokemusta Ducatista ei ole. Olen kuitenkin yli satakiloinen ja riuskaotteinen ajan radalla aina täysillä, silloin kun uskallan. Tykkään muistakin merkeistä erityisesti kiloisista kyykyistä, niissä on tehoa, ulkonäköä ja ominaisuuksia merkilläkään ei ole niin hirveästi merkitystä mutta ehdottomasti MINUN mielestäni moottoripyörän pitää olla mahdollisimman kompromissiton urheilukone, jollaisella on ajettu kilpaa ja joka pitää meteliä. Moottoripyörässä pitää olla jonkinlaista tarkemmin määrittelemätöntä luonnetta ja karismaa. Ducati ei ole halvin ja tehokkain eikä ehkä laadukkainkaan, kun näin on kerran sanottu. En edes tiedä miksi mokoman vehkeen olen mennyt ostamaan. Jostakin tiedostamattomasta kosmisesta kosketuksesta johtuen olen mennyt Ducatikauppaan ja ostanut Ducatin. Kaupanteon jälkeen huomasin, että minulla on Ducati.
    Kuten olen joskus sanonut niin voisin kuvitella joskus ostavani Deen. Voisin myös kuvitella kirjoittavani vastaavan kirjoituksen poislukien tuon autotalliepisodin. Tarkoitus on siis sanoa että ehkä ensimmäisiä suht objektiivisia Ducati kuskin kirjoituksia tässä lirpakkeessa kaikesta tuosta (muka)sarkasmista huolimatta. mielessä on pyörinyt niinkin perverssi ajatus että ehkä tuon ylivertaisen kilovitungikserin (josta oikeasti pidän hyvinkin paljon) jälkeen 748, 998 tai jopa seiskäpätkä agusta. "ei kerta homoa tee". saa nähdä.

Hauska juttu muuten, ainakun otsikossa on sana Ducati niin odotettavissa on helvetinmoinen vääntö. onneksi näin, muuten talvesta tulee liian pitkä.
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
    Lainaa (wekkuli @ Joulu. 03 2005,21:47) kirjoitti
    Ääni on aika iso tekijä. Ei suinkaan ainut tietysti. Mun mielestä tavallaan hienointa on millaisen kontrastin ääni muodostaa pyörän muuhun olemukseen, joka on aika siro ja pieni.

Ylipäätään ainakin Monstro on täynnä tuon kaltaisia kontrasteja ja ristiriitaisuuksia, jotka saavat siihen "eloa". Ristiriidat ja kontrastit sopivat hienosti moniin muihinkin asioihin, esim. ruokiin, musiikkiin, muihin taiteisiin tai naisiin. Tulee väriä ja makua elämään. Italialaiset sen ymmärtävät. Elämän hienostuneimmat nautinnot vaativat paneutumista ja syventymistä. Kaikkea ei tuoda suoraan tarjottimella eteen.

Itse muuten olen sellainen ihminen, jolle äänet ja niiden luoma tunnelma merkitsevät paljon elämässä muutenkin. Kuuntelen paljon musiikkia ja stereoista olen kans aika tarkka. Hyllyyn ei laiteta mitään kiinalaispönttöjä, eikä oikeastaan mitään merkkejä joita saa mustasta pörssistä. Ja todellakin kyse on stereoista, eikä mistään dolbydigital lucasarts 5.1 monikanavapaskasta. Desmodromiseen sairauteen liittyy usein muutakin kuin mopoihin liittyvää "vanhanaikaisuutta", otaksun.
    Heh, no kaikilla on oikeus tietysti perustella valintansa ihan miten tahansa..

Tuo oli kyllä taas hyvä esimerkki Ducati-runoilusta
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***

Juuri näin. Reteesti vaan vaikka perse näkyis!
    Tää on hauskaa, jotkut ottaa niin tosissaan, toisilta näkyy huumori kivasti läpi. Elämää suurempia kysymyksiäkö?

Ei se Vee kakkone mulle istu (ei ois varaakaan), onhan toi MT jammukin hieno
    kyl se alkaa tuntuu ankeelta, kun ei tuu kierroksia tai ei kuulosta siltä, Boxeri kakkone oli pahin(BMW).
    Oiskohan niin, että Ducati myy pyöränsä vaan ducatiuskovaisille?
    Oiskohan ducatissa just toi nimi hienoo, kun rotsissa lukee DUCATI ja kaikki näkee . Sill on DUCATI lasit ja kaikki näkee ?

Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 04 2005,11:02) kirjoitti

Ja sä taas et runoista mitään ymmärrä!

No ei vaan, tarkoitan sitä, että jokaisella on yleensä oma juttunsa ja sitä kannattaa tehä mistä ite tykkää, eikä mennä virran mukana. Jos se oma juttu on v***n tehokas kiinalainen joulukuusenkoriste, niin siitä vaan! Pääasia on ettei nöyristele vaan elää omaa elämäänsä ja nauttii niistä asioista joista oikeesti pitää.

Jos menee vaan virran mukana kuin ajopuu, eikä nauti elämästä ja itselle tärkeistä asioista, niin silloin ei elä elämäänsä vaan ainoastaan odottaa kuolemaa. Sellaisia zombieita näkee ihan liikaa.

Mulla on kavereita (onneksi ne ei lue .orggia), jotka on omasta mielestään päässeet päämäärään: Pihalla on farmari-Passat, omakotitalossa kaunis vaimo ja kaks rääkyvää kakaraa. Tutkinnot on suoritettu ja työsuhde on vakituinen. Siinä on sitten kaikki, mutta elämä on tyhjä kuori ja se näkyy kun kaverin tuntee paremmin kuin se itte. Surullista.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    vanhempi M900:nen olis mielenkiintonen... kakkospyöräks tottakai. tiiä vaikka tossa joku "basketcase" jonai päivänä talliin tuliskin... M600:nen oli hauska ajella, mutta kun toi ameriikan mainonta on purru muhun jo ala-aste ikäisestä, ja näin ollen kummitellut toistakymmentä vuotta takaraivossa, niin viimein hankin ittelleni sen kohta 20 vuotta vanhan käyntivikaisen hooreen jonka sit viime talvena kuntoon laitoin ja kesän sillä ajelin(menee muutes kovempaa ku monsteri). silti, "iso Dee" jäi mieleen, eikä noi italian Monster Clubin -kuvasivut anna mielenrauhaa.. ristus millaisia laitteita ne siellä tekee...
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Lainaa (wekkuli @ Joulu. 04 2005,18:24) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 04 2005,11:02) kirjoitti

Ja sä taas et runoista mitään ymmärrä!

No ei vaan, tarkoitan sitä, että jokaisella on yleensä oma juttunsa ja sitä kannattaa tehä mistä ite tykkää, eikä mennä virran mukana. Jos se oma juttu on v***n tehokas kiinalainen joulukuusenkoriste, niin siitä vaan! Pääasia on ettei nöyristele vaan elää omaa elämäänsä ja nauttii niistä asioista joista oikeesti pitää.

Jos menee vaan virran mukana kuin ajopuu, eikä nauti elämästä ja itselle tärkeistä asioista, niin silloin ei elä elämäänsä vaan ainoastaan odottaa kuolemaa. Sellaisia zombieita näkee ihan liikaa.

Mulla on kavereita (onneksi ne ei lue .orggia), jotka on omasta mielestään päässeet päämäärään: Pihalla on farmari-Passat, omakotitalossa kaunis vaimo ja kaks rääkyvää kakaraa. Tutkinnot on suoritettu ja työsuhde on vakituinen. Siinä on sitten kaikki, mutta elämä on tyhjä kuori ja se näkyy kun kaverin tuntee paremmin kuin se itte. Surullista.
    Sori nyt jos pilaan hienon mielikuvan, mutta tällaisessa kapitalistisessa yhteiskunnassa mm. nuo tutkinnot ja työpaikat ovat niitä perusasioita, jotka suurimmaksi osaksi pitää olla kunnossa mikäli haluaa nauttia elämän muista kivoista lisukkeista.

Lisäksi on säälittävää huomata, että jotkut yrittävät olla valtavirrasta poikkeavia persoonallisuuksia esim. mp-merkin avulla. Suurin osa meistä taviksista ovat taviksia sen takia, ettemme edes ajattele tällaisia "massasta erottuminen" -tyyppisiä juttuja. Ne on yleensä erilaisten yritysten markkinointiosastojen luomia mielikuvia. En tarkoita, että niissä olisi mitään vikaa. Tällainen tavis vaan ei tajua ja säälii tietyllä tapaa punaisessa Ducati- nahkatakissa kulkevaa "persoonallisuutta".

Pointtina siis se, että voiko joku samaan aikaan
    1. Tehdä juuri sitä mitä itse haluaa
    2. Vältellä kuulumista "massaan"

Mitä ihmeen vikaa esim tollaseen SS ducatin ilmajäähdytteiseen pannuun voisi tulla?! En oo kyllä vielä kuullu että joltain olis motti ihan oikeesti levinnyt jos se on huollettu normaalisti. Tää vikajuttu alkaa ainakin musta tuntumaan ihan hatusta tempaistulta. Omassa ducessa ainoo vika on vapaan valo joka palaa vähän milloin tykkää. Käyntiinkin se lähtee aina käyntiin kuin palmun alta. Kyllähän noi perusmoottorit näissä kestää ihan hyvin. Jopa viritettynäkin. ja mitä työn jälkeen tulee n iin kyllä ainakin mun pyörässä on ihan asiallisesti suojatut liittimet ja muutoinkin kampe vaikuttaa ihan laadukkaalta. Tää epäluotettavuusjuttu tuntuu olevan vaan tietämättömien ja kateellisten joutavaa hölinää. Siihenkin on hyvä lääke: Osta sellanen, aja ja nauti
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke

Etkös sä hankkinut ensimmäisen ducatisi viime kesänä? Vai muistanko väärin...? Ja eikö Jyrikin ole aika tuore ducatisti? Ainakin näin pienen otannan perusteella vois sanoa, että ilmeisesti kaikille ducatin ostajille tehdään heti aivopesu ja annetaan punaiset lasit kaupanpäälle.
    Kyllähän omaa pyörää saa toki kehua, ei siinä mitään, mutta joku raja pitää olla...

Ja sanotaan nyt vielä, että mulla ei oo mitään ducatia vastaan. Eihän sitä tiedä vaikka itsekkin joskus sellaisen hankin, mutta siinä vaiheessa kun tulen tänne kertomaan himmeitä runoja ducatin ylivertaisuudesta, niin voi soittaa valkotakkiset paikalle.
    No hankinhan minä. Pyöriä on ollut vaikka minkälaisia kawasta ktm:ään ja ei toi ducati kyllä niistä ollenkaan huonoimmasta päästä ole. Eikä se ollut edes kallis niinkuin väitetään. Lisäksi varaosatkin tuntuvat olevan suht normaalin hintaisia. Hauskinta ducatissa on kuitenkin se seikka mikä tässä topicissakin on tullut selväksi: Se on kuin BMW siinä mielessä että se vituttaa kaikkia ryppyotsaisia muiden merkkien edustajia ja siitä tietävät eniten ne jotka ei ko. kamppeella ole koskaan ajaneet saati omistaneet.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  30.  
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Joulu. 04 2005,19:59) kirjoitti

Etkös sä hankkinut ensimmäisen ducatisi viime kesänä? Vai muistanko väärin...? Ja eikö Jyrikin ole aika tuore ducatisti? Ainakin näin pienen otannan perusteella vois sanoa, että ilmeisesti kaikille ducatin ostajille tehdään heti aivopesu ja annetaan punaiset lasit kaupanpäälle.
    Kyllähän omaa pyörää saa toki kehua, ei siinä mitään, mutta joku raja pitää olla...

Ja sanotaan nyt vielä, että mulla ei oo mitään ducatia vastaan. Eihän sitä tiedä vaikka itsekkin joskus sellaisen hankin, mutta siinä vaiheessa kun tulen tänne kertomaan himmeitä runoja ducatin ylivertaisuudesta, niin voi soittaa valkotakkiset paikalle.
    Pitää paikkansa. Mutta moisesta olen haaveillut niin kauan kuin nyt ylipäätään muistan jotain moottoripyöristä. Tähän asti on vaan ostamatta jäänyt, kun olen omannut ennakkoluuloja, joiden paikkansa pitävyyden aika ehkä näyttää.

En kyllä ymmärrä tosta aivopesusta mitään. Mainoksia en ole lukenut ja lehdissä joita luen (erityisesti brittilehdissä), haukutaan toi luotettavuusosasto aina ihan pystyyn. Suurimmassa osassa koeajopyöristä on ollut jotain vikaa. Hiton taitavaa aivopesua, mutta sellaisia ne kai Ducatin markkinointiosastolla ovat olleet.

Mitäs hyötyä siitä aivopesusta muuten olisikaan, sillä Ducatikauppaan marssineethan ovat tunnetusti jättäneet aivot kotiinsa?

Ajelen muuten talvet ranskalaisella kärkimerkillä, joten ennakkoluulojen tuulimyllyjä vastaan taistelu on kyllä käynyt tutuksi silläkin osastolla.
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen