Eli kyseessä Kawa 9R -95 ku tuos pyörittelin pukeilla takasta, niin tietyssä kohtaa alko takkuumaan "ahistaan" joutu oikeen voimaa käyttäää et sai takasta pyöritettyäOnko ketjut jo niin jumittuneet et ne tietyis kohtaa hirttäää kii eikä kulje normalisti! Vai mist tietää et tarttis uusia koko ketju/rataspaketin
Ajettu 68 tkm ja saksan mopoja kysees eli jos näin äkkii laskee niin saattais olla kolmannen "paketin" vaihto edes
Vai mitä tuumatte, pitääkö sitä vaan raakasti tilata uus paketti et pääsee ens kesänä kylille ajeleen
![]()
kato miltä rattaiden hampaat näyttää... etu sekä takarattaan!
jos kuluneet ni vaihda koko paketti, eipä tuo niin iso sijoitus ole että tarttee alkaa arpomaan...
Jos ketjuissa on jäykistyneitä niveliä, niin vaihtoon vaan koko paketti. Ketjujen venyneisyydenkin voi mitata. Pyörän korjausoppaasta löytyy kyllä ohjeet siihen.
- Engine MC -
Varmaan on sulle jo myöhässä minun kokemukseni,(Ninja9r @ Marras. 23 2005,23:23) kirjoitti
mutta vastaanpa kuitenkin vielä:
Juuri tässä eräänä iltana sain vihdoin takapään uudelleen läjään. Sisällään mm. uudet ketjut päättymättöminä ja uudet rattaat molempiin päihin.
Nimenomaan kuvaamasi ilmiö oli minullakin syksyllä. Nyt rullaati rullaa niin että hymyilyttää ihan
Tuossa minun projektissa takaratas oli ainoa kelvollinen kappale. Eturatas oli erittäin kulunut ja ketjut täysin lopussa. Näin siis näin jälkikäteen ajatellen.
Eli suosittelen ko. tilanteessa nyt talven aikana vaihtamaan koko setin. (ja samalla sitten ne takahaarukan kaikki laakerit ja holkit...)
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
yleensä tahtoo olla ainakin yksi jäykempi kohta krtjuissa(Artsi @ Marras. 24 2005,09:54) kirjoitti
nimittäin jos on niitatut,ei tahdo saad millään jätettyä
sopivaa "väljyyttä" kun niittaa jatkon (lukon) kiinni.
Jos tosiaan vaihtaa vain rattaat, niin se kulunut ketju syö nopsaan niitä rattaita ja toisin päin... Eli kaikki vaan kerralla vaihtoon jos kuluneisuudesta johtuu...
Honda CBR600F -> Suzuki SV 650