Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    selaiillessani kyseisen laitteen kohtaalla törmäsin tuollaiseen artikkeliin jossa johdettiin hondan vanhoissa v-4 koneessa öljy "uusia kanavia" nokka-akseleille letkuilla ja näin saatiin yläkeikurille enemmän ainetta. jos jollain on moisesta kokemusta/kuvia onko siinä jotain merkittävää huomioitavaa jotta "öljynpaineet säilyvät".







    Tallissa roikkunee moiseen(interceptor) 4-2-1 mach 1 pöhinä putki.



    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  2. #2
    Moron. Itselläni oli muutama vuosi takaperin VF1000F, eli tuon pelin isoveli. Törmäsin silloin samaan informaatioon. Jollain Hondan pajalla huoltomies sanoi, että mikäli pyörä vielä on ajossa, niin siihen on kyllä aikanaan tuo kanavien modaus jo tehty, muuten olisi jo paalattuna. No ikävä kuitenkin tuollaisiinkin puheisiin on luottaa, jos ei ole asiasta varma, kun kerran ilmeisesti on kyse aikas kohtalokkaasta viasta. Varmaan siis kannattaa jotenkin asiasta varmistua.
    punaiset on nopeimpia
  3. #3
    Ok näin ymmärsin että kaikissa vika ei ilmene "toimivissa" jolloin nokkavioilta on välttynyt mutta lieneekö sitten ominaisuus kun ajaa tolkuttomasti "kovasti" niin tuntuu että venttiilejä saa säädellä joka öljynvaihdon yhteyssä n 5000km. muuten ei vanhuksesta juuri tarvitse valilttaa.
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  4. #4
    Juuh, mulla on myös kokemuksia ajosta ja yläkertarempasta VF1000F hondasta...
    Tosin tämä "isoveli" ei ollut niin herkkä nokistaan kuin 750 on.
    Isonsin kanavat kanteen ja putket tein uusiksi kokonaan. Nokat ja painimet hankin kokonaan uudet ja laittelin ne ajan kanssa kunnolla... samalla kun oli kannet irti tuli hiukan pakopuolia sievisteltyä ja varmistelin seetit hionnoilla.. sit kone kokoon ja totesin kokoamisen olevan tosiaan hankalaa jännän syttöjärjestyksen kautta... Joku "asiaa tunteva" menaanikko sanoi koneen käyneen viimeiset poksaukset, ennenkuin purin sen.. mut käyntiin sain sen ja tuli viel ennen myyntiä 20 000 km ajeltuakin... jäi laakista kaikki "pikuvaivat" yläkerrasta pois. Käytin masiinaa senverran enemmän osina, että isontelin ne nousuporaukset myös öljylinjassa... eli tosi piikanen kohta on siinä alaosassaan, mistä syöttöputki lähtee ylös...

    Öljyn painetta nosti hiukan myös "rikottamalla" ohivuotoventtiiliä... mutta vain hiukan.
  5. #5
    Googlettamalla löysin muunnossarjoja myyviä pajoja: VF oil mods on hyvä hakusana, eräs tuttu pyöräkaveri Espoossa rakensi omaan 1100 Magnaan yhdenlaisen sarjan avulla paremman öljynkierron. siinä otetaan uusi öljylinja nokille alakerrasta painepuolelta. kuuklettamalla löysin myös valmistajan jonka sarjassa on adapteri motin ja öljyfiltterin väliin, siitä letkut ylös kopan kanteen johon tulee varmaan porattavaksi banjot tai vastaavat. Näytti aika asialliselta setiltä, hinta oli jotain 259 $ tai sinnepäin. Niin tosiaan jenkkilandian kamaa..
    FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
  6. #6
    täytynee harkita tuota kanavien suurentamista mielessä kävi jo "jonkinmoisten lisäletkujen" asentaminen kun kerran näyttää että koneen nostan kehdosta tulevan kesän kilometrit jää vielä kysymysmerkille mutta jos jollain löytyisi niistä kanavista jonkinlaista Korjauskuvaa olisin todellakin kiitollinen






    Se mikä on ominaista menee pieleen ......
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  7. #7
    http://users.metro2000.net/~cdc/magn...0oil%20mod.htm

    tuosta näytti löytyvän aiheeseen aikas hyvät kuvat jos joku sattunee asian kanssa painimaan "koska ko konehan pitkälle sama"
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  8. #8
    Tuossa myös parit ohjeet:

    http://home.earthlink.net/~jhunt1x/mod/oilmod.html
    http://mypage.uniserve.ca/~areitsma

    Itsekin kun saatan pian kyseisen häsläyksen parissa puuhastella.
    Tuo eka ainakin on todella yksinkertainen/helppo/halpa, mutta tiedä sitten miten paljon todellisuudessa auttaa...

    Jollain jos on kokemusta tai näkemystä niin kiinnostunut olen myös minä.
    XS-2 -72

    Ostan vanhan nahkaisen sivulaukun!
    ---
  9. #9
    Itse vetelin vf750f:ään uudet öljyputket suoraan painekanavasta, eli oikeen moottoriposken alapuolelta, on semmonen nipukka. Siitä porasin vaan m10x1,25 kierteelle reiän ja kierteytin sen. Banjoliitoksella vaan uus ö-putkisto nokille menemään. Vanhan pultinreiän laatikolta pulttasin umpeen. Putkethan voi juottaa tai miten vaan haluaa. Eikä maksa paljon, itelle 0e * .. Ei mullakaan nokkia ole syöny, mutta tein sen varmuuden vuoks, samallahan tuo näppärästi meni kun remppasin 2.vaihteen siirtäjän, ja oli kone levitettynä.. Tuolla öljymodilla öljyn syöttöpaine nokille kaksinkertaistuu, verrattuna alkuperäiseen vaihteistolta otettuun paineeseen.
  10. #10
    Nyt olisi itselläkin tarkoitus kurkkia isonveljen (VF1000F2) venttilikoppien alle ja tutkailla nokkien kuluneisuutta. Oman koneen venttiilipukit on jo aarporaamalla tehtyjä, jolloin ylisuurien laakerivälyksien aiheuttama ongelma on jo pois, ja uskoakseni '85 -malleissa on jo nokka-akselien raaka-ainekin tarpeeksi kovaa. Aiheesta löytyy tosi paljon tietoa etenkin jenkkiläisiltä sivuilta, mutta kyllä tuo oilmod on kuulemma hyvä sinne laittaa. Kehuvat sitä adapterisysteemiä parhaaksi, kun se toimittaa putsarilta puhdasta öljyä noka-akseleille. Ei kellään olisi uutta originaaliänkkäriä oikealle puolelle? Numero 18330-MB6-630.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  11.  
  12. #11
    Aivan saman asian ajaa tuo minunkin tekemä systeemi kuin se adapteri, suodatettua se tuokin öljy on. Paitsi että tämä systeemi on paljon halvempi, linjaksi käy vaikka sopivan kokoinen polttoainelinja.