Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Lainaa (aku @ Marras. 23 2005,17:00) kirjoitti
    K&N öljynsuodattimissa päädyssä on kiinteä mutteri josta pystyy vääntämään tavallisella 17 millin kiintoavaimella.Mielestäni paras ja yksinkertaisin systeemi suodattimen vaihdossa
    Tämä on näppärä systeemi, vaikka maksaakin pari euroa enemmän nuo K&N suodattimet. Ei enää koskaan mitään muuta mopolleni...

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  2. #32
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,22:49) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,16:50) kirjoitti
    kuppi mallinen öljynsuodatinavain joka tulee siihen suodattimen päälle
    Onko sulla tohon osanumero?? Pääosahan näistä menee kyllä ketjutyökalulla, jne, mutta esim. FZ6:n kanssa tommonen 9 egen avain ois ok. Erikoistyökalu Yamaha- Centerissä 40 eukkoo
    Lukeepi Cup type oil filter wrench 68mm takana on sellainen tunnistetarra jossa 84-04182 oil filter cartridge type wrench medium 67mm
    Biltemassa on jotain kuppeja 2,95€ hintaan. Sopisiko niistä joku.
    Biltema

    Omassa mopossa täytyy käyttää remmillistä (tai ketjullista), kun on niin ahtaat paikat pujotella avain vaihteenvaitsimen takaa.
    Dixi et animam levavi
  3. #33
    Lainaa (ek@ @ Marras. 24 2005,10:54) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,22:49) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,16:50) kirjoitti
    kuppi mallinen öljynsuodatinavain joka tulee siihen suodattimen päälle
    Onko sulla tohon osanumero?? Pääosahan näistä menee kyllä ketjutyökalulla, jne, mutta esim. FZ6:n kanssa tommonen 9 egen avain ois ok. Erikoistyökalu Yamaha- Centerissä 40 eukkoo *
    Lukeepi Cup type oil filter wrench 68mm takana on sellainen tunnistetarra jossa 84-04182 *oil filter cartridge type wrench medium 67mm
    Biltemassa on jotain kuppeja 2,95€ hintaan. Sopisiko niistä joku.
    Biltema

    Omassa mopossa täytyy käyttää remmillistä (tai ketjullista), kun on niin ahtaat paikat pujotella avain vaihteenvaitsimen takaa.
    Toi Bilteman avain on ihan saman näköinen kun toi oma, hinta vaan on kolme euroo, HIEMAN katetta näissäkin hinnoissa. Sama avain sopii myös autoihin, Ford ja Mazda mainitaan.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  4. #34
    Joo oli mulla hiukka mennyt kilot ja newtonit sekasin
    1 kilopondi on 9.81 newtonia.
    Mutta onneks viisaammat taas pudotti mut maanpinnalle. Kiitos siittä.
    Sukisukimies
  5. #35
    Lainaa (ek@ @ Marras. 24 2005,10:54) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,22:49) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,16:50) kirjoitti
    kuppi mallinen öljynsuodatinavain joka tulee siihen suodattimen päälle
    Onko sulla tohon osanumero?? Pääosahan näistä menee kyllä ketjutyökalulla, jne, mutta esim. FZ6:n kanssa tommonen 9 egen avain ois ok. Erikoistyökalu Yamaha- Centerissä 40 eukkoo
    Lukeepi Cup type oil filter wrench 68mm takana on sellainen tunnistetarra jossa 84-04182 oil filter cartridge type wrench medium 67mm
    Biltemassa on jotain kuppeja 2,95€ hintaan. Sopisiko niistä joku.
    Biltema

    Omassa mopossa täytyy käyttää remmillistä (tai ketjullista), kun on niin ahtaat paikat pujotella avain vaihteenvaitsimen takaa.
    Kiitti Sepi. Biltemassa myydään kaikenlaista mm. sitä liuskapihtiä, jossa ”pieni” versiokin on liian suuri mp:n suodattimelle.

    Tota kuppia en oo tsekannu, joten en tiedä läpimittaa, enkä siten kiristymisperiaatetta. Mikä on noiden autojen suodattimen halkaisija.

    Voimistelin just sen suodattimen irti Bilteman ketjutyökalulla. Lähti kyllä, mutta painui irti vääntäessä kasaan –sillä ei mitään kiristetä. Oliko kiristykseen riittävästi habaa, se näkyy käytössä, vuotaako.

    Käsin kiristäminen oli mielenkiintoista. Sitä saa kiristää tosissaan, jotta liike lakkaa.

    Taidan minäkin siirtyä K/N-suodattimiin. Tosin tsekkaan ensin Storm’in avaimen.



    ... jotain piti muistaa
  6. #36
    Lainaa (seku @ Marras. 24 2005,17:58) kirjoitti
    Käsin kiristäminen oli mielenkiintoista. Sitä saa kiristää tosissaan, jotta liike lakkaa.
    Ymmärsinköhän nyt oikein et kiristit väkisin niin kauan et se suodatin ei enää pyörinyt. Tais mennä liian piukkaan. Eipä sillä muuten varmaan merkitystä, mut pois ottaminen on taas entistä hankalampaa ja suodatin menee varmasti lyttyyn tollasella ketjuavaimella. Ei sitä hampaat irvessä tarvii kiristää.
    TL1000R
  7. #37
    Lainaa (ZR-7herwood @ Marras. 24 2005,18:47) kirjoitti
    Tais mennä liian piukkaan. Eipä sillä muuten varmaan merkitystä, mut pois ottaminen on taas entistä hankalampaa ja suodatin menee varmasti lyttyyn tollasella ketjuavaimella. Ei sitä hampaat irvessä tarvii kiristää.
    Niinpä! Se kiinni jämähtäminen taitaa olla enempi kiinni muusta, ku kiristysmomentista. Irrottamani oli ammattilaisen jäljiltä.

    Ku on enempi ku yks mopo, tää rutiini täytyy saada paremmaks, ku jatkossa ite sähellän enempi.

    Ja ketjuavaimesta olen samaa mieltä. Kuhan löydän kunnon kuppimallisen, siirryn siihen -tai siihen K/N-malliin. Sen saa sitten momenttiavaimella



    ... jotain piti muistaa
  8. #38
    Hessumobiilista löytyy noita pienempiä kuppiavaimia. Hommasin 65 ja 68 milliset itselle, hintaa oli siinä 7-8 euron välillä.
    - Kawasaki ZR-7S => Triumph Sprint RS 955 -
  9. #39
    Lainaa (ZR-7herwood @ Marras. 24 2005,18:47) kirjoitti
    Ei sitä hampaat irvessä tarvii kiristää.
    Ei niin, siksihän niissä suodattimissa on ne tiivisteet että pitävät öljyt oikealla puolella. * Mopoissahan öljynpaineet on valtavia bar:n kymmenyksiä...
    Power is nothing without mojo!
  10. #40
    Vilkasin omasta, Jammun manuskasta, tota kiristyslujuutta: 17 nm.

    Näköjään manuska on kuppiavaimen kannalla
    ... jotain piti muistaa
  11. #41
    Vaihdoin eilen öljyt ja tuskailin viimeisen kerran huonosti toimivan suodatinavaimen kanssa. Seuraavalla kauppareissulla tallille siirtyy kunnollinen, kuppimalli jos vaan löytyy.
  12. #42
    Avannu aina tuolla ruuvimeisselimetodilla ja kiristelly uuden paikalleen näppivoimalla. Niin se taidetaan manuskassakin todeta että käsin uusi kiinni vaan. Eipä ole jääny vuotamaan vaikka tuntuukin helposti ettei sitä saa kiristettyä tarpeeksi...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  13. #43
    Lainaa (kende @ Marras. 24 2005,10:39) kirjoitti
    Lainaa (HarriS @ Marras. 23 2005,15:52) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,15:35) kirjoitti
    Milloin työkalu ei oo avattavan kannen alla, ni miten avaatte?
    Tämän lauseen merkitys ei avautunut minulle

    Pitäsköhän avata threadi, miten tuo lause avataan
    Tarkoittaiskohan kuoretonta suodatinta mikä laitetaan moottorissa olevaan koteloon. Ainakin joissain bemarin automoottoreissa on tuollaisia, ei tietoa löytyiskö mistään moposta tuollaista.

    Cebareissa öljynsuodatin on sen verta ahtaassa paikassa että putkiston läpi ei meinaa saada tarpeeksi voimaa käsin aukaisemiseen, silloin käytän ihan autoillekin tarkoitettua nahkaremmiavaajaa, kiristys pelkästään käsin.
    Vai tarkoittasko esim. Bemun suodatinta..?

    Useimmissa? bemuissa suodatin on öljypohjan sisäpuolella, sellasessa poterossa, pienen kolmella ruuvilla kiinniolevan luukun alla.
    Suodatinta ei saa millään muulla pois / paikoilleen kuin omalla työkalulla. Ei mahdu sormet, ei sorkat, ei ketjut, eikä remmit. Edes ruuvimeisselin läpi lyöminen ei onnistu ja vaikka pois jollain saisi, niin uutta ei saa takaisin ilman kalua.
    Se työkalu on sellanen suodattimen kokoinen ohutseinäinen hylsyavain, joka tarttuu putsarin päässä oleviin koloihin. Sitä voi sitte pyöritellä vaikka jakarilla, jos parempaa ei ole käsillä.

    Avain on siis vastaavan näköinen kuin tämä: SUODATINAVAIN

    Ja täältä löytyi bemunkin avain BEMUN SUODATINAVAIN



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #44
    Lainaa (kende @ Marras. 24 2005,10:39) kirjoitti
    Tarkoittaiskohan kuoretonta suodatinta mikä laitetaan moottorissa olevaan koteloon. Ainakin joissain bemarin automoottoreissa on tuollaisia, ei tietoa löytyiskö mistään moposta tuollaista.
    No esimerkiksi XJR1300 jammussa on juuri "kuoreton" öljynsuodatin joka laitetaan koneen vas. kyljessä olevaan koteloon. 13mm hylsyllä/lenkillä hoituu vaihtaminen...
    Power is nothing without mojo!
  15. #45
    Lainaa (makemich @ Marras. 25 2005,13:01) kirjoitti
    Lainaa (kende @ Marras. 24 2005,10:39) kirjoitti
    Tarkoittaiskohan kuoretonta suodatinta mikä laitetaan moottorissa olevaan koteloon. Ainakin joissain bemarin automoottoreissa on tuollaisia, ei tietoa löytyiskö mistään moposta tuollaista.
    No esimerkiksi XJR1300 jammussa on juuri "kuoreton" öljynsuodatin joka laitetaan koneen vas. kyljessä olevaan koteloon. 13mm hylsyllä/lenkillä hoituu vaihtaminen...
    650-750 ilmajäähy Kawoissakin se on kotelossa koneen pohjassa. Ja kotelo on just sopivasti hiukan pakarin päällä ainakin ZR-7:ssa. Sai aina virittää jonku muovipussin kiekaleen siihen putken päälle suojaamaan öljyiltä.
    TL1000R
  16.  
  17. #46
    Mulla on bt evo. suodattimen saa kiinni ja auki. very easy and fun like ride
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12