Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    se on moro! semmonen kyssäri et onko kokemusta koneremonteista eli mitä on maksanut moottorin rengastus/laakerointi...??omistan itse 750 gixerin ja olisi tarkoitus talven pimeinä tunteina levittää siitä kone ja katsoa mitä se on "syönyt"...!
  2. #2
    laakeriremontti tuommonen 150e-200e ite tehtynä...
  3. #3
    Lainaa (Rubberduck @ Marras. 17 2005,21:09) kirjoitti
    laakeriremontti tuommonen 150e-200e ite tehtynä...
    Niin no, miten sen haluaa nähdä, mutta jos menee vähänkään tavaraa vaihtoon niin kannattaa varautua hieman suurempiin kustannuksiin. Moottoripyöristä kun on kyse niin kaikki maksaa mansikoita (vrt. autoon) ja helposti voi pelkkä tiivistesarja maksaa > 100€. Mutta antoisaa hommaa ja talvellahan ei ole kiire. Kuulalaakerit kannattaa todennäköisesti hankkia laakeriliikkeestä tarvikkeena.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  4. #4
    Lainaa (Suska750 @ Marras. 17 2005,20:11) kirjoitti
    se on moro! semmonen kyssäri et onko kokemusta koneremonteista eli mitä on maksanut moottorin rengastus/laakerointi...??omistan itse 750 gixerin ja olisi tarkoitus talven pimeinä tunteina levittää siitä kone ja katsoa mitä se on "syönyt"...!
    Niin ja kuinka paljon on ajettu? Toimiiko ihan ok? Ei ylimääräisiä ääniä? Tarkoituksena virittää? Uteliaana vaan kyselen, sillä mielestäni ehjää moottoria ei mielestäni kannata laittaa osiksi jos siihen ei ole selvää syytä. Nimimerkillä. perintökellon kerran avannut (ja auki myös jäi)
    Ei toki ole tarkoitus kääntää mieltäsi, mutta jos ensikertaa asiaan ryhdyt niin muutama varoituksen sana vaan omasta kokemuksesta. Ihmisen tekemähän sekin kone kuitenkin on joten rohkeasti vaan, korjauskirja kannattaa ilman muuta hankkia oppaaksi.



    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  5. #5
    Saako mp-koneisiin sopivia laakeriliuskoja laakerikaupasta?!?
    Jammussa ainakin ne oli vieläpä eripaksusia riippuen valmistuserästä, so. eri paksusia liuskoja ihan saman vuosimallin sisällä.
    Eli en usko millään että liukulaakeri koneen remonttia tekee 150-200. Menee n. 400 tiivisteet tosiaan on sen about 100€. Ja ne on pakko vaihtaa.
    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  6. #6
    Jessus kyllä halvalla remppaa teette. Mulla on 1100R muttereina yksin osiin on mennyt jo 2000€ että repikää siitä huumoria per...e.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  7. #7
    Lainaa (suzufani @ Marras. 18 2005,09:26) kirjoitti
    Jessus kyllä halvalla remppaa teette. Mulla on 1100R muttereina yksin osiin on mennyt jo 2000€ että repikää siitä huumoria per...e.
    Nimenomaan tuo oli omakin pointti, eli pelkkä avaaminen ja kiinnilaittaminen ei periaatteessa maksa paljon tiivistesarjaa enempää. Jos moiseen hommaan ryhtyy niin kannattaisi samalla ainakin vaihtaa laakerit, männänrenkaat ja tarkistaa vaihderattaat ja siirtäjät jne jne...
    Sittenhän se yleensä riistäytyy käsistä, ja yllättäen haluaakin tehdä koko koneesta uuden tahi paremman ja silloin puhutaankin jo taas tuhansista.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  8. #8
    Lainaa (whosia @ Marras. 17 2005,23:49) kirjoitti
    Saako mp-koneisiin sopivia laakeriliuskoja laakerikaupasta?!?
    Jammussa ainakin ne oli vieläpä eripaksusia riippuen valmistuserästä, so. eri paksusia liuskoja ihan saman vuosimallin sisällä.
    Eli en usko millään että liukulaakeri koneen remonttia tekee 150-200. Menee n. 400 tiivisteet tosiaan on sen about 100€. Ja ne on pakko vaihtaa.
    Itse puhuin kuulalaakereista, niitä saa tarvikkeena. Laakeriliuskat kannattaa kyllä hankkina alkuperäisena, ja olla vielä huolellinen välysten kanssa että ovat kohdillaan.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  9. #9
    njoo ei kyllä 200egellä tee mitään.

    Mulla makso pelkät laakerit jo jotain 3-400egee + koneistamo kulut noin 100egee kun osat oli vähän tiukassa. Sit tohon vielä tiivistesatsi n. 100egee. eli noin 5-600egee, jos vaihtaa pelkät laakerit. Tämä siis 1-pyttyseen, mutta luulen, et nelikko menee aika samoissa hinnoissa.

    Mulla menny koneeseen pelkkiin osiin nyt joku +2000egee

    Alunperin piti vaihtaa tosiaan vaan laakerit talven aikana.. Missä välissä näin pääsi tapahtumaan



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  10. #10
    Mullakin tuossa loppukesästä alkoi kuulua jotain pientä ujellusta 98 gixerin koneesta, mutta kun kuuluu vain ajossa niin helvetin vaikeaa on ollut paikallistaa ja kun vielä oon riittävän tumpelo konetekniikan parissa...=)

    En aio sitä itse yrittääkään kunnostaa, joten mitäs mun kannattaisi tehdä? Joku paja osaisi varmastikin auttaa, joten mitäpä ystäväiset suosittelisitte?

    Toisaalta peli toimii kuin unelma ja tuo ääni stressaa ehkä enemmän itseä henkisesti, joten kannattaako tässä sitä kuuluisaa toimivaa pakettia lähteä availemaan..?
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  11. #11
    Lainaa (AnDy @ Marras. 20 2005,17:46) kirjoitti
    Mullakin tuossa loppukesästä alkoi kuulua jotain pientä ujellusta 98 gixerin koneesta, mutta kun kuuluu vain ajossa niin helvetin vaikeaa on ollut paikallistaa ja kun vielä oon riittävän tumpelo konetekniikan parissa...=)

    En aio sitä itse yrittääkään kunnostaa, joten mitäs mun kannattaisi tehdä? Joku paja osaisi varmastikin auttaa, joten mitäpä ystäväiset suosittelisitte?

    Toisaalta peli toimii kuin unelma ja tuo ääni stressaa ehkä enemmän itseä henkisesti, joten kannattaako tässä sitä kuuluisaa toimivaa pakettia lähteä availemaan..?
    Kuuluuko joka vaihteella? Muuttuu nopeuden vai kierrosluvun mukaan? No joka tapauksessa en ensimmäiseksi lähtisi konetta avaamaan.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  12. #12
    Monesti on halvempi ostaa toinen motti kuin rempata, koska ei huonosti tehdystä likaisesta rempasta betonilattialla vasaralla ja jakoavaimella tehtynä ihan sata varma voi olla, että tulee hyvä, vaikka laittas 2000e osiin.

    toisaalta ei voi olla varma siitä osto koneestakaan, ellei saa takuuta.

    Huvikseen ei japsikoneita kannata avata, tulee enemmän tuhoa kuin hyötyä, yleensä tuo kokematon aukaisu on se viimeinen niitti koneelle. Kone kootaan runsaalla tiivistesilikoonilla(kun säästetään tiivistesarjan hinnasta) ja laitetaan sitä silikooniakin vielä 'varman' päälle reippaasti, sitten sitä tursuu sinne koneen sisälle ja löytää tiensä jonnekkin öljypumpun yms väliin ja siinä oli sitten se kone.

    homman pitää olla ehdottoman puhdas. ja välttää sitä vasaran käyttöä, esim generaattori vaatii ulosvetäjän, samoin kytkimen keskimutterin aukaisu vaatii erikoisavaimen tai pulttipyssyn,ilman näitä tulee tuhoa ja paljon.

    kootessa ei sitten parane unohtaa yhtään o-rengasta öljykanavavista, eikä prikkoja,eikä oikein mitään. Ja kaikki pitää vetää momenttiin. Ankarin henkinen tilanne tulee, kun kone on koottu ns 'alusta' asti ja olet vetämässä sitä kannenpulttia viimeiseen kireyteen, 'vielä vähän'. sitten kun se löystyy ja tajuat, että meni kierre lohkosta, tai pinnapultti poikki,niin tajuat, että paluuta ei ole, kone on purettava uudestaan.

    Positiivisesti kannattaa kuitenkin asennoitua jos hommaan rupeaa, eihän se olu kuin mopon moottori, vähän vain isompi. Rauta uskoo rautaa jne... vanhassa motissa on aina juuttuneita pultteja, nopea aukaisu hyvällä avaimella toimii paremmin kuin hidas vääntö. Napautus kantaan vasaralla/pieni lämmitys voi auttaa myös. WD-40 liotus yön yli ei haittaa..

    JakeT.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #13
    ai niin se kysymys mitä maksaa.... No se riippuu, mutta jos ei osta mäntiä, ei porauta,ei tee venttiilejä. eli vaihtaa vain jotain esim vaihteistoon, niin se on melko halpa itsetehtynä. ~200e

    männän on kalliita, ja soikeeseen sylinteriin voi laittaa pyöreitä männänrenkaita/mäntää. Jos otat soikeeksi kuluneet männänrenkaat pois ja en laita takaisin samaan kohtaan, niin eipä tiivisty. se on kohtansa hakenut, eikä soikeus pidä eri kohdassa. jos pitää vain vaihteistoon koskea, niin älä vedä niitä mäntiä pois sylintereistä, jos se vain on mahdollista. nelikoissa on.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #14
    Lainaa (leeman @ Marras. 20 2005,20:48) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Marras. 20 2005,17:46) kirjoitti
    Mullakin tuossa loppukesästä alkoi kuulua jotain pientä ujellusta 98 gixerin koneesta, mutta kun kuuluu vain ajossa niin helvetin vaikeaa on ollut paikallistaa ja kun vielä oon riittävän tumpelo konetekniikan parissa...=)

    En aio sitä itse yrittääkään kunnostaa, joten mitäs mun kannattaisi tehdä? Joku paja osaisi varmastikin auttaa, joten mitäpä ystäväiset suosittelisitte?

    Toisaalta peli toimii kuin unelma ja tuo ääni stressaa ehkä enemmän itseä henkisesti, *joten kannattaako tässä sitä kuuluisaa toimivaa pakettia lähteä availemaan..?
    Kuuluuko joka vaihteella? Muuttuu nopeuden vai kierrosluvun mukaan? No joka tapauksessa en ensimmäiseksi lähtisi konetta avaamaan.
    Kuuluu joka vaihteella ja muuttuu nopeuden myötä, ei kierrosten.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  15. #15
    itse kävisin ensimmäiseksi voimansiirron kaikki komponentit lävitse. Pyörien laakerit, rattaat ja ketjut. Jos ujellus muuttuu nopeuden, ei kierrosten mukaan sojottaa syyttävä sormi nimenomaan siihen suuntaan.

    Oletko muute varma, että tulee moottorista? Katteet pitävät löystyessään mitä mielenkiintoisempia ääniä.

    Tietysti jos ujellus kuuluu myös tyhjäkäynnillä, ei paikallistamisen pitäisi olla kovin vaikeaa... Silloin tosin on vika mitä todennäköisemmin on moottorissa ja vaihteistossa tarkemmin ilmaistuna.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  16. #16
    "Kuuluu joka vaihteella ja muuttuu nopeuden myötä, ei kierrosten."

    pyöränlaakeri?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Lainaa (jaket @ Marras. 20 2005,21:28) kirjoitti
    Monesti on halvempi ostaa toinen motti kuin rempata, koska ei huonosti tehdystä likaisesta rempasta betonilattialla vasaralla ja jakoavaimella tehtynä ihan sata varma voi olla, että tulee hyvä, vaikka laittas 2000e osiin.

    toisaalta ei voi olla varma siitä osto koneestakaan, ellei saa takuuta.

    Huvikseen ei japsikoneita kannata avata, tulee enemmän tuhoa kuin hyötyä, yleensä tuo kokematon aukaisu on se viimeinen niitti koneelle. Kone kootaan runsaalla tiivistesilikoonilla(kun säästetään tiivistesarjan hinnasta) ja laitetaan sitä silikooniakin vielä 'varman' päälle reippaasti, sitten sitä tursuu sinne koneen sisälle ja löytää tiensä jonnekkin öljypumpun yms väliin ja siinä oli sitten se kone.

    homman pitää olla ehdottoman puhdas. ja välttää sitä vasaran käyttöä, esim generaattori vaatii ulosvetäjän, samoin kytkimen keskimutterin aukaisu vaatii erikoisavaimen tai pulttipyssyn,ilman näitä tulee tuhoa ja paljon.

    kootessa ei sitten parane unohtaa yhtään o-rengasta öljykanavavista, eikä prikkoja,eikä oikein mitään. Ja kaikki pitää vetää momenttiin. Ankarin henkinen tilanne tulee, kun kone on koottu ns 'alusta' asti ja olet vetämässä sitä kannenpulttia viimeiseen kireyteen, 'vielä vähän'. sitten kun se löystyy ja tajuat, että meni kierre lohkosta, tai pinnapultti poikki,niin tajuat, että paluuta ei ole, kone on purettava uudestaan.

    Positiivisesti kannattaa kuitenkin asennoitua jos hommaan rupeaa, eihän se olu kuin mopon moottori, vähän vain isompi. Rauta uskoo rautaa jne... vanhassa motissa on aina juuttuneita pultteja, nopea aukaisu hyvällä avaimella toimii paremmin kuin hidas vääntö. Napautus kantaan vasaralla/pieni lämmitys voi auttaa myös. WD-40 liotus yön yli ei haittaa..

    JakeT.
    Tää on kyllä ihan asiaa..

    Just noista magneeton ulosvedoista, laakereiden- yms. tulee noita extra koneistamo kuluja. Kandee tosiaan viedä suosiolla sinne koneistamoon, kuin alkaa itse takomaan sitä!

    Itse opin kantapään kautta kawan kanssa, ilman pulttipyssyä. Paskaks meni kytkin kruunu, lohko yms.

    Tällä kertaa ei mennyt mitään paskaksi, koska vein suosiolla kamat sinne koneistamoon. Sitten kasauksessa kannattaa käyttää paineilmaa, että saa kanavista kaikki paskat pois. Silikonia tosiaan niin vähän kuin vaan pystyy, omassa padassa ei ole kuin lohkojen välissä ja siinäkin sikaohut kerros!

    Eikä todellaan kannata missään paskasella betonilattialla kasata, itse kasaan SISÄLLÄ!!!! ja sielläkin tulee pölyä yms. paskaa jo jonkin verran



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  18. #18
    Nimen omaan sisällä ja ruokapöydässä olisi paras ja ihanteellisin paikka ruuvailla mottia kasaan vois samalla pistellä muroja lättyyn kun asentelee männänrenkaita paikoilleen... ei vaan kyllä puhdas kokoamispöytä on must jos meinaa ehjiä moottoreita kasailla...
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  19. #19
    Itellä 500 GS E kulutti hieman öljyä( 0.9 L/tkm). Vajaa 80 ajettu , joten ajattelin, että varmaan väljä, kone auki.

    Sylintereissä vielä selvät hoonausjäljet, männät, renkaat,sylinterit olivat sallituissa mitoissa haynesin kirjan mukaan. Ainoastaan seetit koneistettiin 30e.
    Tiivistesarja 100e= liian kallis, pistin vanhat ripauksella silikonia, hyvin pitää. En kyllä suosittele, olis voinu vuotaakin.
    Venttiilin varren kumit ostin, nekin stormilla myytiin 10kpl pussissa, enhän mä tarvii ku 4. Tais olla 20e.
    Venttiilien välyksien säätö 80e (irtokansi)

    Eli mitä koneeseen tehtiin seetit+ven.välykset+ohjr.kumit +hoonaus itse. SALDO 130e

    Öljyn kulutus pysyi ennallaan, olisi varmaan pitänyt ainankin ne renkaat vaihtaa, vaikka olikin mitoissaan ja sen hoonauksen unohdin tehdä!?
    Mitä tästä opimme..... ei mitään!

    Jos joku tahtoo ne ylimääräiset kumit, ni ne saa.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  20.  
  21. #20
    Joo, kun asiaa itsekin funtsailen niin pyörän, voimansiirron tms. laakerit tulee mullakin mieleen. Jos kokeilis ensi alkuun noiden ketjujen ja rattaiden vaihtoa. Jos ei auta niin vetarin ja pyörien laakerit seuraavaksi tarkastelun alle.

    Koneessa tuskin vikaa munkaan mielestä. Tyhjäkäynnillä ääntä ei siis tosiaan kuulu.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org