Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Milloin työkalu ei oo avattavan kannen alla, ni miten avaatte?

    Ketjutyökalu, hihnatyökalu, papukaijatongit, muu?

    Kiristättekö käsin (vuotaako)?
    ... jotain piti muistaa
  2. #2
    käsin on tullu kiristeltyä.en ole työkalua hankkinu,eikä ole aikomustakaan
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,15:35) kirjoitti
    Milloin työkalu ei oo avattavan kannen alla, ni miten avaatte?
    Tämän lauseen merkitys ei avautunut minulle

    Pitäsköhän avata threadi, miten tuo lause avataan

    Sorry, siirryn asiaan. Käsin kiristän, silti jumahtaa niin, että irrotukseen tarvitsen sellaista sahanteräkehällä varustettua suodatinavainta. Ei ole koskaan jäänyt vuotamaan kotilossa eikä pyörässä, putsaan aina suodattimen kantaosan ennen uuden laittoa, ja pyyhkäisen sormella uutta öljyä suodattimen kumitiivisteeseen.
  4. #4
    Käsin on kiristetty ja avattu. Jos piukassa, niin pyörästä lähtee filsu tongeilla, ja autosta lyömällä meisseli filsun läpi .
  5. #5
    Pulttaan sen paineavaimella kiinni niin ei karkaa, ja irti otan rälläkällä. *

    Juu ei ole vuotanut.



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  6. #6
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,15:35) kirjoitti
    Milloin työkalu ei oo avattavan kannen alla, ni miten avaatte?

    Ketjutyökalu, hihnatyökalu, papukaijatongit, muu?

    Kiristättekö käsin (vuotaako)?
    Ketjutyökalulla, ja/tai papukaijapihdeillä. Yksi vanhan kansan tapa on iskeä ruuvimeisseli filtterin läpi (roskiinhan se menee anyways) ja kiertää sitten auki. En ole kokeillut enkä voi suositella. Kaikista paras työkalu on sellainen joka tulee filtterin päähän kiinni, mutta en onnistunut mistää löytämään. Edesmennyt Ratamopo myi niitä, muualta en löytänyt.

    Sormin voi kiristää. Yksi ohje oli, että kun tiiviste ottaa kiertäessä kiinni, kiertää vielä puolitoista kierrosta niin pitäisi olla tarpeeksi tiukassa. Tuo onnistuu sorminkin, eikä vuotanut.
  7. #7
    Lainaa (wantti @ Marras. 23 2005,15:55) kirjoitti
    Yksi vanhan kansan tapa on iskeä ruuvimeisseli filtterin läpi (roskiinhan se menee anyways) ja kiertää sitten auki.
    Tämä ei ole edes niin vanhan kansan tapa, ainakaan autojen kanssa. Kyllä kerran jälkeen iskee tajuntaan että sen verran ruutia löytyy miehen kuin miehen ranteesta ettei muita työkaluja tarvita, eikä vuoda...
    Power is nothing without mojo!
  8. #8
    Käsin kiristän, eikä vuoda ja voitelen aina filtterin tiivisteen uudella öljyllä. Aukasen semmosella nahkalärpättimellä.
    Sukisukimies
  9. #9
    Lainaa (Jooney @ Marras. 23 2005,16:25) kirjoitti
    Käsin kiristän, eikä vuoda ja voitelen aina filtterin tiivisteen uudella öljyllä.
    Juuri näin kiinnitys.
    Avauskin on pääsääntöisesti autossa ja mopoissa toiminut käsin pitävällä rukkasella.

    Joskus jossain autossa ollut niin tiukassa eikä ollut avainta, niin löin kapean talttameisselin putsarin läpi ja nitkautin sillä auki.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  10. #10
    *klips*
    Kaikista paras työkalu on sellainen joka tulee filtterin päähän kiinni, mutta en onnistunut mistää löytämään. Edesmennyt Ratamopo myi niitä, muualta en löytänyt.
    *klips*

    kyllähän noita avaimia on mahdollista saada joidenkin merkkihuoltojen kautta tilattua itselleen... jos ei muuten saa



    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  11. #11
    Kyllä on ollut pakko nöyrtyä ja hommata sellainen kuppi mallinen öljynsuodatinavain joka tulee siihen suodattimen päälle. Vaikka onkin ihan tarpeeks ruista ranteissa niin ei sinne alkukäyrien väliin saa kättä kunnolla ja kukaan hullu ny yhden suodattimen takii viitti katteita purkaa.
    Tilasin Stormilta sellaisen avaimen, tais olla 9€
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  12. #12
    K&N öljynsuodattimissa päädyssä on kiinteä mutteri josta pystyy vääntämään tavallisella 17 millin kiintoavaimella.Mielestäni paras ja yksinkertaisin systeemi suodattimen vaihdossa
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
  13. #13
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Juuri vaihdoin Ceepraan suodattimen ja ku ei jaksanu rupee uurastamaan niin siitähän se talttapää näppärästi sujahti läpi ja sit löystää sillä... (on muuten sen jälkeen aika teräviä reunoja siinä et kannattaa käyttää hanskaa... )
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
  14. #14
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,16:50) kirjoitti
    kuppi mallinen öljynsuodatinavain joka tulee siihen suodattimen päälle
    Onko sulla tohon osanumero?? Pääosahan näistä menee kyllä ketjutyökalulla, jne, mutta esim. FZ6:n kanssa tommonen 9 egen avain ois ok. Erikoistyökalu Yamaha- Centerissä 40 eukkoo



    ... jotain piti muistaa
  15. #15
    Lainaa (HarriS @ Marras. 23 2005,15:52) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,15:35) kirjoitti
    Milloin työkalu ei oo avattavan kannen alla, ni miten avaatte?
    Tämän lauseen merkitys ei avautunut minulle *

    Pitäsköhän avata threadi, miten tuo lause avataan *

    Sorry, siirryn asiaan. Käsin kiristän, silti jumahtaa niin, että irrotukseen tarvitsen sellaista sahanteräkehällä varustettua suodatinavainta. Ei ole koskaan jäänyt vuotamaan kotilossa eikä pyörässä, putsaan aina suodattimen kantaosan ennen uuden laittoa, ja pyyhkäisen sormella uutta öljyä suodattimen kumitiivisteeseen.
    Ei kannata laittaa moottoriöljyy siihen suodattimen tiivisteeseen. Öljy kuivuu ja sit vasta on kiinni! Mielummin vaikka vaseliinia.
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  16. #16
    Sain hyvää palvelua SE-bikessa kun kävin öljynsuodatinta ostamassa, tilasivat samalla sen avaimen mulle, se tuli kyllä Storm-motorilta ja niitä oli kolmea eri kokoa tarjolla.
    On siinä paketissa kyllä kaikki tiedot mutta töissä just...
    Suizan suodatinta kun pitää kiertää kaks kierrosta siitä kun se tiiviste ottaa kiinni, no ekan varvin saa käsin mutta se toinen onkin jo tuskaa, ei uskalla ketjulla raapia ja hihna-avain luistaa, jos vähänkin jää vajaaksi niin sitten taas tiputtaa.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  17. #17
    Lainaa (Jooney @ Marras. 23 2005,16:25) kirjoitti
    Käsin kiristän, eikä vuoda ja voitelen aina filtterin tiivisteen uudella öljyllä. Aukasen semmosella nahkalärpättimellä.
    Jepulis. Intin nahkaremmin näkönen suikale varren päässä.
  18. #18
    Oma aukasutyökaluni on sellainen karhennettu teräspanta kahvassa ja kahvan toisessa päässä kiristysmutteri. Tuon kun ujuttelee filsun ympäri ja ruuvista tiukkaa pannan, niin johan lähtee Kiristys tietty aina käsin eikä saa unohtaa voidella sitä tiivistettä ennen kiristystä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  19. #19
    B-mallin ysis on kyl niin kurjas paikas suodatin ettei sovi sormet väliin, taikka sit mä oon niin tumpelo Noh joka tapaukses kehitin oman systeemin sellasesta vanhasta kiinnitysliinasta, jos on metalli kiristin! Sil saa kiwasti auki vanahan ja uuden takas kii Ja tiiviste tietysti voidellaan uudella vaseliinillä, töist löytyy ja halavalla hys hys ei saa kertoo
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  20. #20
    Avaus öljynsuodatintyökalulla (sopii suodattimen päähän) ja räikkäavaimella. Kiinnitys samalla suodatintyökalulla ja momenttiavaimella 11 Nm:iin. Näin on jämpti
  21. #21
    Lainaa (pikkupeka @ Marras. 23 2005,19:02) kirjoitti
    Ei kannata laittaa moottoriöljyy siihen suodattimen tiivisteeseen. Öljy kuivuu ja sit vasta on kiinni! Mielummin vaikka vaseliinia.
    En kyllä ole koskaan törmännyt tuohon aikaisemmin että moottoriöljy siellä tiivisteessä jotenkin ikäänkuin liimaksi kuivuisi?

    Aina olen sitä sipaissut. Ja ohje on ollut ihan öljynsuodattimen pahvipaketissa, Haynesin manuaalissa - sekä mopon että kotilonkin. lähes aina on kyllä siitä öljyn laittamisesta huolimatta auennut rukkanen kädessä.

    Mutta tiedä häntä nyt sitten? Kuivuisiko tuo moottoriöljy?
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  22. #22
    Lainaa (assu @ Marras. 23 2005,21:35) kirjoitti
    Avaus öljynsuodatintyökalulla (sopii suodattimen päähän) ja räikkäavaimella. Kiinnitys samalla suodatintyökalulla ja momenttiavaimella 11 Nm:iin. Näin on jämpti
    Tä? Ettet vaan ois sekottanu kannenpultteihin... on meinaten aikas kireessä sun suodin...



    Sukisukimies
  23. #23
    Pyrin kiristämään suodattimen ainoastaan käsin, kuivat/pitävät nahkahanskat auttavat saamaan kunnon otteen. Öljykostutus tiivisteelle ennen asennusta. Avaamisessa käytän työkalua, jossa kahvaan kiinnitetty pieni rullaketjun pätkä kiristetään suodattimen ympäri; olen hankkinut sen joskus auton/traktorin öljynsuodatinta varten. Hieman hankala käyttää, mutta pelittää varmasti...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  24. #24
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,18:39) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Marras. 23 2005,16:50) kirjoitti
    kuppi mallinen öljynsuodatinavain joka tulee siihen suodattimen päälle
    Onko sulla tohon osanumero?? Pääosahan näistä menee kyllä ketjutyökalulla, jne, mutta esim. FZ6:n kanssa tommonen 9 egen avain ois ok. Erikoistyökalu Yamaha- Centerissä 40 eukkoo *
    Lukeepi Cup type oil filter wrench 68mm takana on sellainen tunnistetarra jossa 84-04182 *oil filter cartridge type wrench medium 67mm
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  25. #25
    Lainaa (Jooney @ Marras. 23 2005,21:53) kirjoitti
    Lainaa (assu @ Marras. 23 2005,21:35) kirjoitti
    Avaus öljynsuodatintyökalulla (sopii suodattimen päähän) ja räikkäavaimella. Kiinnitys samalla suodatintyökalulla ja momenttiavaimella 11 Nm:iin. Näin on jämpti
    Tä? Ettet vaan ois sekottanu kannenpultteihin... on meinaten aikas kireessä sun suodin...
    öö.. toi 11Nm on semmonen tulpan kiristysmomentin luokkaa eli vähän. Äkkiä kuulostais ihan sopivalta suodattimeen. Kannen pultit on ihan jotain muuta.

    Tota voi hahmottaa sillä et se on noin 1,1 kiloo metrin varrella tai semmonen 4-5 kiloo räikän varrella.



    TL1000R
  26. #26
    Lainaa (Jooney @ Marras. 23 2005,21:53) kirjoitti
    Lainaa (assu @ Marras. 23 2005,21:35) kirjoitti
    Avaus öljynsuodatintyökalulla (sopii suodattimen päähän) ja räikkäavaimella. Kiinnitys samalla suodatintyökalulla ja momenttiavaimella 11 Nm:iin. Näin on jämpti
    Tä? Ettet vaan ois sekottanu kannenpultteihin... on meinaten aikas kireessä sun suodin...
    suitsan huolto-ohjeessa on:
    OIL FILTER
    • Install the oil filter with the special tool. (2-13)
    09915-40610: Oil filter wrench
    Oil filter: 20 N·m (2.0 kgf-m, 14.5 lb-ft)

    eli eipä tuo kovin tiukka ole...



    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  27. #27
    Lainaa (Jooney @ Marras. 23 2005,21:53) kirjoitti
    Lainaa (assu @ Marras. 23 2005,21:35) kirjoitti
    Avaus öljynsuodatintyökalulla (sopii suodattimen päähän) ja räikkäavaimella. Kiinnitys samalla suodatintyökalulla ja momenttiavaimella 11 Nm:iin. Näin on jämpti
    Tä? Ettet vaan ois sekottanu kannenpultteihin... on meinaten aikas kireessä sun suodin...
    Tuskin kannenpultteja jätetään 11Nm momenttiin.
    Taitaa olla noi kilot ja nyyttonit jollain vähän hakusessa....

    Eiköhän toi 11nm oo ihan ok suodattimen momentti.
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
  28. #28
    siis tuohan 11nm on suunnilleen sormikiristys <.<
  29. #29
    Lainaa (HarriS @ Marras. 23 2005,15:52) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Marras. 23 2005,15:35) kirjoitti
    Milloin työkalu ei oo avattavan kannen alla, ni miten avaatte?
    Tämän lauseen merkitys ei avautunut minulle

    Pitäsköhän avata threadi, miten tuo lause avataan
    Tarkoittaiskohan kuoretonta suodatinta mikä laitetaan moottorissa olevaan koteloon. Ainakin joissain bemarin automoottoreissa on tuollaisia, ei tietoa löytyiskö mistään moposta tuollaista.

    Cebareissa öljynsuodatin on sen verta ahtaassa paikassa että putkiston läpi ei meinaa saada tarpeeksi voimaa käsin aukaisemiseen, silloin käytän ihan autoillekin tarkoitettua nahkaremmiavaajaa, kiristys pelkästään käsin.
    --
    Kende
    GSX-R 1K7
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ZR-7herwood @ Marras. 23 2005,22:58) kirjoitti
    Tota voi hahmottaa sillä et se on noin 1,1 kiloo metrin varrella tai semmonen 4-5 kiloo räikän varrella.
    Ihan oikein. Tuo on muuten käsin kiristettynäkin aika pieni voima. Voiman hahmottamiseen tämmöinen simppeli mielikuvatreeni: ottakaa metrin varsi ja siihen litran maitopurkki riippumaan toiseen päähän. Kun pidätte varresta kiinni sieltä "ei purkin" päästä, on käsissänne suodattimen tarvitsema noin kireysvoima (n 10-11N/m).
    Työkaluilla voipi tulla helposti ylikiristettyä suodatinta.



    .
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen