Nonniin.
Pari viikkoa sitten kävin AJ:lla Vaasassa säädättämässä ruiskun sliparin kanssa. Teho 107hv ja 125Nm takapyörältä eli saman verran kuin vakiosta kampiakselilta. Laskennallisesti kampiakseliteho on n.122hv ja vääntö +140Nm. Ja vääntökäyrä on aivan mahtava koneen normaalilla käyttökierrosalueella 2500-5000rpm. Ei paha lisäys vakioon vähällä työllä.
Teho ja ennenkaikkea vääntö tuntuu ajossa ihan eri lailla kuin vakiona. 7200rpm:n jälkeen alkaa jo tehot tippua eli kun pitää kierrokset maksimivääntöalueella 5000-7000 niin maisema vaihtuu aika liukkaasti, oli vaihde mikä tahansa.
Nyt täytynee vielä tilata Yoshimuran Stage1 nokat ja nillä pitäisi keski-yläkierrosalueen riemua tulla vielä paljon lisää! Remmiahdinsarjankin koneeseen löysin mutta yli 5000€ hinta puistattaa aika lailla...
No ei todellakaan paha lisäys(100cid @ Loka. 08 2005,23:56) kirjoitti
Aika tukkoiset sliparit menit ostamaan, jos teho ei tuon enempää noussut
Eikä toi ruiskun säätökään tainnut mennä oikein putkeen
Omaani tuli potkua sliparit+ruiskun säätö takapyörältä 111,5 hv (5200r/min)ja vääntöä 127Nm (5300r/min)
Noh, nuo penkkitulokset ei ole mitään absoluuttisia arvoja eikä tuloksia välttämättä voi/kannata suoraan vertailla eri penkkien välillä. Paras olisi aina testata mopo vakiona ja säätöjen jälkeen.(MotorArse @ Loka. 09 2005,20:01) kirjoitti
Huono tie, parempi mieli
125.8hv ja 133.8nm takikselta titaani putkistolla ja hiilikuitu pöntöllä + ivanin tre! Veto alue nousi 5600 kierroksesta - 7860 kierrokseen! 2300 kierroksella jo 112nm !
4-2-1 pukistossa vain on se vika, että se ei ole yhtä munakas kuin 4-2-2(1100r @ Loka. 10 2005,09:26) kirjoitti
Siksi tyydyin pienempään potkuun ja kahteen slipariin
Tolla tre´llä on lähinnä psykologinen merkitys
Aika mietoja vielä noi sunkin lukemat ovat
Jos max teho on ainoa tavoite, niin vaihda vielä nokat, saat vääntöä jopa 170 Nm![]()
Minunkin pyörästä olisi saatu huipputehoja n. 3hv enemmän mujtta sitten vääntökäyrä ei ollut yhtä hyvä. Arvostan kuitenkin hyvää käyttövääntöä enemmän ja siksi tehtiin huipputehon suhteen kompromissi.(1100r @ Loka. 10 2005,09:26) kirjoitti
Mun pyörässä on myös Ivanin kalikka mutta ei sen pitäisi yläkierroksille mitään ihmeitä tehdä. Siksi ihmettelenkin suuuuuresti ilmoitettua 125,8hv lukemaa takapyörältä. Ei perrkele, sehän tarkoittaa 145 hv kampiakseliltaEttei nyt vaan puhuttaisi kuitenkin 125,8 kohdalla kampiakselitehosta..Vakionokilla, jotka ovat todellakin lähes ympyrät vain ( nostoa n 6,5mm ) ja 36mm ruiskurungoilla 145hv on mielestäni aika paljon. TTS sai 135 takapyöräkaakkia nokilla ja Akran kokoputkistolla + säädöillä. Onko sulla myös Akran putkisto? Missä oot säädättänyt ja penkittänyt?
Eipä ole akran putkisto vaan laaserin hot cam! Eikä todellakaan huipputehoa ole metsästetty vaan juuri vääntöä sinne alakierroksille! Eli niin kuin sanoin yli 2000 kierroksen vääntö lähtee nousemaan hyvin pystyyn ja nousee sinne yli 7000 kierrokseen! Ivani ei avita kuin alakierroksilla, siellähän se teho on ilman sitä rajoitettu, ei mitään tekemistä huippu tehon kanssa! Siilinjärvellä säädetty ja haettu juuri alas sitä vääntöä ei ylä kierroksille! Aina pitää muistaa kuitenkin erot eri penkkien ja myös pyörien välillä, ei ole kahta saman tehoista konetta, vaan jokainen on oma yksilönsä!Sanotaan vaikka niin että penkitetty vakio hayabusa (siellä etelä suomessa) , vakiossa 175hv tehtaan mukaan ja penkissä todellinen 183.8hv! (hyvä yksilö)
Sellaisia lukemia, että olisi kovin mielenkiintoista nähdä käyriä, ennen ja jälkeen säädön?
Tre mod (Ivan yms) ei anna tehoa tai vääntöä millekään kierroksille lisää. Se parantaa osakaasuherkkyyttä puoleen kaasuun asti 1-4 vaihteilla.(1100r @ Loka. 12 2005,15:07) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Näinhän se on, tosin "osakaasuherkkyyttä" ei normaalissa ajossa huomaa.(Tylyttäjä @ Loka. 12 2005,15:49) kirjoitti
Edelleen väitän, että tre mod´illa on lähinnä psykologinen vaikutus![]()
Kyl sen huomaa.. Osakaasullahan sitä yleensä ajetaan.(MotorArse @ Loka. 16 2005,12:17) kirjoitti
Mulla on tässä nykyisessä Gixxerissäni sellanen, missä on kytkin. Eli voin pistää ajossa päälle/pois.
1-4 vaihteilla todellakin on jonkin verran herkempi osakaasulla.
Tässä "testitulos"
(Tylyttäjä @ Elo. 20 2005,14:59) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllä mun tapauksessa Ivanin vaikutuksen huomasi. Pienille vaihteille tuli lisää räväkkyyttä ja herkkyyttä. Myöskin hitaassa ajossa kakkos- ja kolmosvaihteella "soutaminen" väheni. En nyt sitä poiskaan ottaisi.
Onko kukaan löytänyt Yoshimuran Stage1-nokkien speksejä GSX1400:een. Olisi aika moinen hinku tilata ne mutta täytynee odottaa vielä ensi kesän ylitse. Jos jotain hajoaa, niin takuun kanssa on heti ongelmia.
Paljonkohan kaasuilla saisi lisää iloa irti padasta?
Mulla Busa syö TRE päällä matka-ajossa melkein litran vähemmän bensaa 100 kilometrillä mitä TRE pois päältä. Hassua mutta totta.(Tylyttäjä @ Loka. 16 2005,13:01) kirjoitti
![]()
Vehicle GSX1400 Description ST-1 Camshaft Part Number 211-114-0100 Max Lift (mm):
IN: 8.80
EX: 7.20
1mm Duration:
IN: 234
EX: 220
Tappet Clearance:
IN: 0.20
EX: 0.25
Mulle tuli noin 15 hv noilla lisää..
Mistä tilasit noi nokat ja onko noi ne Yoshin 1:t? Aika miedot noikin on oikein villeihin verrattuna mutta eipä GSX:stä kierroskonetta ole tarkoitus tehdäkään. Ja eipä 9,5:n puristuksilla kovin rajuja nostoja voi laittaa.
Paljonko tuli maksaan koko hoito asennuksen ja säätöjen kanssa? Aikaa nokkien vaihto ei ottane hirveän kauaa?
Kyllä 15 hepoakin taas tuntuisi mukavalta![]()
Kuulin juttua että tuollaisella putkistolla saa 1400:seen hyvin potkua:
Pitäneekö paikkansa..?
SSsssss....... on se vaan niin ***** hieno
Ei ole tainnut tulla Suomessa yhtään ahdettua ISO lohkoa vastaan
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Menipä kuvanlaitolla koko ketju hankalalukuiseksi! *Voiskohan ton hoitaa kenties linkillä?
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Juu, todella ärsyttävä lukea ketjuja joissa on paljon varsinkin isoja kuvia.(tumeetti @ Marras. 23 2005,01:32) kirjoitti
Esim. tilanne, jossa ketjussa on 20 viestiä täynnä kuvia ja sit siihen on loppuun joku kirjottanut pari viestiä, jotka haluasit lukea. Scrollaat ketjun loppuun ja yrität lukee viestejä mut ei onnistu kun sivu pomppii eteenpäin kuvien lataantuessa. Tää ongelma korostuu etenkin silloin ku kuvat on hitaiden yhteyksien päässä. Silloin ei omankaan yhteyden nopeus auta.
TL1000R
Tuliketussa ainakin varsin kätevä toiminto on "lataa kuvat vain sivuston palvelimelta". Joissakin tilanteissa toki tuokin haittaa mutta useimmiten toimii ihan jees. Tietysti järkevämpi olisi se että käyttäjät eivät suoraan liittäisi viesteihin isoja kuvia vaan ainoastaan linkkaisivat. Nuo isot kvuat vielä vittumaisesti venyttävät sivua jolloin viestejä lukiessa joutuu kelaamaan sivua sivulle.(ZR-7herwood @ Marras. 23 2005,20:44) kirjoitti
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
ööö, tsekkaa signaturen linkki..sieltä niitä löytyypi..(Sika-nauta @ Marras. 22 2005,21:36) kirjoitti
Äläkä vaan sano että nuo 100cm3 tekee siitä isolohkosta "isomman" *![]()
![]()
Nothing beats cubic inches. Except turbo.