Josko täältä löytyisi jotain vinkkejä kun itse en edelleenkään mahdottomasti moottoroiduista ajoneuvoista tiedä.
Taustat: Honda CBR 600f pc 25 vm.91. Ajettu noin 40 000km joista itse 11 000 kahden viime kesän aikana. mittarilukeman paikkansa pitävyydestä ei mitään tietoa.
-penkitetty vakiopalikoilla ilman mitään säätöjä alku kesästä, noin 70hp
-mökäpönttö kiinni tämän jälkeen, tuntui toimivan joten ei säädetty
Kilometrejä tuli noin 5000 kunnes loppu kesästä vaihdoin eturenkaan ja samalla keskikulutus pomppas kuudesta litrasta seitsämään/100km
-kuluneet ketjut/rattaat
-vapaalla rullaa ihan normaalisti
-moottorijarrutus muuttunut, tuntui kuin johonkin liimaan ajaisi verrattuna aikaisempaan
-kone käy tyhjäkäynnillä suht hyvin ja kiertää rajoittimeen ilman mukinoita (ei vertailukohtaa)
-ajaessa huomaa että vääntöä/voimaa puuttuu
-mateluvauhdin ylläpitäminen vaatii yli 1000rpm enemmänkuin aikaisemmin.
-hc arvo oli kuulemma korkea kun käytin pakokaasutesterin anturia putkessa
Eli mistä lähtisin vikaa etsimään kun en huviksenikaan haluaisi koko konetta alkaa avaamaan.. Tähän mennessä ehdotettuja kaasarin kalvon repeämä tai että joku laakeri ahdistaa.. Kiitos jo etukäteen jos jaksoit tänne asti lukea ja varsinkin jos jotain osaat ehdottaaa..![]()
laitoikko pöntön yhteydessä muuta? suuttimet, filtteri??
kannattaa filsun puhtaus tarkastaa ja kaasarit jos arvot on huonot..säädättäminen tuskin pahitteeksi olis..
mutta toi vauhdin himmaus vähä mietityttää.. kun renkaan vaihdoit niin katoikko onko laakerit millasessa kunnossa?
kaverilla oli vastaava vika ja toinen etujarruista jumissa..tossa ny jotain yleistä..
joka viheltäen menee se .........
Pöntön yhteydessä en muuta laittanut, mut filsu oli ollut paikallaan jo kaks kesää et voihan se kyllä varmasti jo osaltaan vaikuttaa. Kaasarin puhdistus ja neulojen&suuttimien vaihto edessä ja keväämmällä sit penkkiin että tulee ainakin se puoli kuntoon.. ja filsu vaihtuu myös samalla.
Itseäni vain ihmetyttää oireiden äkillinen ilmaantuminen renkaan vaihdon yhteydessä kun en mitään ihmeellistä etupäästä löydä.. jarrut ei ainakaan jumita ja muutenkin nätisti pyörii ilmaan nostettuna.
Se vain et viittaako mikään kuvailemista asioita siihen että koneen puolella voisi olla mitään vakavampaa?
äkkiä tulis mieleen kaasarien kalvot,aikoinaan vfr:ssä oli kahdessa
kalvossa reikä ja silloin ongelmat olivat suurinpiirtein samallaisia
oletko kokeillut kulkeeko huippunopeutta saman kuin ennenkin
ja ottaako se tuon nopeuden samalla tavalla kuin ennen,itelläni
tippui huipuista n.30kmh ja 180 nopeuteen kesti todella kauvan.
Ei kyllä kuulostaisi että alunperinkään on kunnossa ollut, kun minulla dynotettiin 90hp PC25:sta takarenkaalta, ja kulutus on aina ollut karvan verran vajaata viittä litraa.
dynolappu
Tuota huippu nopeus hommaa ei tullut enää kokeiltua, mutta kyllä kulku oli sen verran nihkeämmän tuntuista normaali nopeuksillakin, että varmasti se olisi näkynyt myös huipuissa.. Kaasarit on nyt irti ja silmällä katsottuna kalvot näyttivät olevan kunnossa, mut pitää tutkia vielä tarkemmin. Kohokammiossa oli kyllä kivan näköistä moskaa kun itse niihin liimalla tiivisteet pari vuotta sitten vedin ja nyt olivat jo kovin pehmenneet.. *
Penkissä siitä irtosi 78hp mikä on tosiaan vähemmän kuin sulla jyk4 ja hyvin todennäköistä että se ei koskaan täysin ole toiminutkaan.. (Ei kokemusta muista pyöristä ettei alkais uudempi himottaan) Tuskin tätä on koskaan säädetty tai tehty muutakaan koko vehkeelle. Mut jospa se ens kesänä pelittäis kunnolla niin sehän olis sit melkein kuin olis uudempaan vaihtanut.. *
Jos se uudempi kuitenkin alkaa himottaa, niin multa saisit tommosen '99 600F:n vähintäänkin kohtuulliseen hintaan(Troubled @ Marras. 25 2005,11:48) kirjoitti
Säädetty ja huollettu peli... Nyt seisoo tallissa tyhjänpanttina kun on uus peli alla...
Pain is just weakness leaving the body
Näin lähti vanhasta sotaratsusta cBr 600f pc25 -94
http://fin-bombers.org/gallery....111_001
97.3hp / 6.05kgm tehot takapalolta.
Ilmansuodatin tukossa, imuvuoto, huonoa bensaa (vettä)..
Todella huonot ketjut ja rattaat vie jo voimaa yllättävän paljon.
Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
Ja mulla oli ketjut täys reikiä ja penkki päin persettä. Mut hyvät tulokset kyllä jos takarenkaalta mitattu.(Jäbä @ Marras. 25 2005,23:46) kirjoitti
Mitähän tuohon on tehty?
Eikös vakiossa ole se aika tasan 100 hv ? koneesta
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
Lapusta luettuna Laser kannu, Bmc filsu ja Dynojet suutinsatsi.(JoBa @ Marras. 26 2005,01:01) kirjoitti
Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
Dynojet, bmc, laser + säätämistä ja paljon vain perstuntumalta.. Dynossa ei säädetty yhtään. Tuota kuoppaa lähdettiin hakemaan pois vakiosta mutta eipä tuo näyttänyt kaasaripelistä häviävän. Kuoppa pieneni kyllä eikä huomannut enää ajossa. Kulutus tippu vakiosta 0.5 - 1.5 L/100km. Ajettu mopolla n.60tkm. On muuten nyt myynnissä Konejönneillä.
Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
Mulla oli/on pyörä ihan vakio.. Tehdas ilmoittaa 98hp konetehoksi, eli 72.2kw. Mulla oli dynotulos juurikin 72.2kw koneelta:)
Jossain näkee myös 100hp ilmoitettuna.
Eikös saksassa ole vakuutukset tai jotkut muut maksut sidottu tuohon tehoon? Eli jokin raja olisi tuo 100 hv?(jyk4 @ Marras. 27 2005,20:31) kirjoitti
Meinasin vain että kyseinen pyörä saksan maalla taitaa olla tuo 72 kW. Mulla ainaskin lukeepi rekisteri lappusessa 74 kW.
Onkos aiheen aloittaja muuten saanut tolkkua pyöräänsä? Ainakin nämä jutut on hieman lähtenyt raiteiltaan.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
Jep, just sillai ne menee, halvempi jos on alle sata hv.(JoBa @ Joulu. 06 2005,10:47) kirjoitti
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
benssiinipumpusta ja neuloista löytyi vika kaverin mopossa, voiman puute oireet oli jokseenkin samanlaiset. oli ajettu n.60tkm
ennen kova, joskus jopa nopeakin...
Bensapumppua ei taida cbr:ssä olla, mutta alipainekalvot. Neulat en kyllä usko niistäkään cebarissa, mutta neula venttiilit? Tulpat?