Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Toin 620 Mörön Latviasta ja siinä on (elämän kiitos) Orloffin putket asennettuna. Liekkö ei-default-putkilla vaikutusta katsastusmiehen päiväjärjestykseen ja elämänlaatuun?

Ei millään huvittaisi vaihtaa orkkisputkia vain sen katsastuksen ajaksi paikoilleen. On nääs näissä putkissa hyvät saundit.

Sen päälle valot olivat tuplat. Äkkääkö katsastusmies nämä muutokset vai ajanko iloisena hakemaan kilpiä ja sitten kiusaamaan naapureita?
    No se nyt riippuu katsastusmiehestä, jos hän tietää mitä pitäisi olla alkuperäisesti mopossa kiinni niin voi vaatia papereita esim niistä putkista että on e-hyväksytyt jne. Ja eikös sinulla muutenkin pitäisi olla vaatimuksenmukaisuustodistus, josta katsastushenkilö voi tarkastaa mopon? Aika tarkkaan kuulema syynäävät rekisteröintikatsastuksessa ajoneuvoja, näin kertoi tuttu katsastusmies.

Omakohtaista kokemusta on yhdestä tuontipyörästä niin kyllä ne huomasivat alkuperäisen tangon vaihdetun tarvikkeeseen, ja tästä tuli merkintä rekisteriotteeseen. Eli veikkaan että nuo putket ja valo menee läpi jos ne vaan on hyväksytyt ja muutosprossa tulee otteeseen.

No en kyllä väittäis, että tarkkaan syynäsivät ainakaan mun pyörääni. Englannin malli kun on, niin valot tarkastivat. Tätäpä osasin odottaa, joten otin alkuperäisen lampun mukaan, niin siitäpä oli helppo näyttää, että kuvio on nyt oikeanpuoleiselle liikenteelle. Englannin vientipaperi kun ei ole varsinainen rekisteriote (vaikkakin rekisterinumero siitä löytyy, ja hyväksyntätiedot), niin katsastusmies arvosti myös sitä, että oli repussa mukana tuo alkuperäinen kilpi. En tiedä miksi, mutta sanoi, että hyvä kun otit mukaan.
    Noin muuten homma oli aika läpihuutojuttu, mutta toisaalta mulla on alkuperäiset putket eikä pyörää ole muutenkaan muokattu. Näissä uudemmissa pyörissä (mulla 2006) kun löytyy tyyppikilvestä hyväksyntämerkinnät, niin paperisotaa ei ainakaan täällä Oulussa vaadittu. Vientipapereissa olleet merkinnät riittivät hyvin.
    Rengaskoot katsastusmies syynäsi tarkkaan ja valojen lisäksi varmistettiin, että sivutuen kytkin toimii.
    Ilmeisesti jarrupolkimeen tekemäni korjaus oli siisti, kun sitä ei katsastusmies edes huomannut.
    Eiköhan katsastus ole sitä varten että siellä todetaan mopon laillisuus. Mulla on ainakin pyörät tarkistettu tiheällä kammalla vaikka ovat olleet täysin vakioita. Soittelevat sitten maahantuojalle jos eivät ole jostain asiasta varmoja.

Tehoputkissa tuskin E-merkintää. Eli ne kannattaa ainakin vaihtaa alkuperäisiin jos ne sulla on. Ei ole mikään suuri homma. En usko että hyväksyvät myöskään valoja ellei niistä löydy E-hyväksyntää.
    No eihän se läpi mennyt. Mukava katsastusmies käytti kaksi tuntia netin ja kirjallisuuden parissa, ennen kuin ilmoitti että sorry, no bonus. Harvoin saa noin paljon palveluammatissa "vastinetta" rahalle, 45 euroa / tunti.

Eli neddy no no tehoputkille JA molemmat renkaat olivat liian isot. Onkohan noista liian leveistä (180, kun piti olla 160) renkaista oikeasti jotain haittaa (eli vaihdanko takas katsastuksen jälkeen) vai onko syytä pysytellä manuaalin mukaisissa munkeissa? (ja revitellä liian leveä munkki pikaisesti sileäksi, ettei jää kaivelemaan...)

Lamput meni läpi, eikä edes käynnistänyt... Ehkä se vielä tehdään seuraavalla kerralla, mustahan tuli siis vakioasiakas...

Toivon totisesti, että vuosikatsastus ei lyö läpi.
    Kuinka leveä vanne on takana? Veikkaan että 180 ja 160 leveillä renkailla on alunperin erilevyiset vanteet?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  7.  
    Jep, vanne katsastusmiehen mittausten mukaan on nyt 4,5 eli ilmeisesti vakio. 180 renkula vaatisi 5,5 leveän vanteen. Ehkä se lienee järkevää palauttaa normiksi. Toivottavasti ei muljahda liian iso kumi irti motarilla...