Osaisiko joku neuvoa, että kannattaako vaihtaa etu- vai takaratasta, ja kuinka monella hampaalla 1?2? ja missä vaiheessa joutuu ketjut vaihtamaan?
Saavutetut edut eri vaihtoehdoilla? Ja selittäkää selkeästi, koska mä en kuitenkaan ymmärrä. Kiitos!![]()
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Jos sulla on nyt hyväkuntoiset ketjut ja rattaat niin vaihdat eturattaan yhden piikin pienemmäksi tällöin vakioketjut sopii.
Jos ketjurataspaketti on menossa muutenkin vaihtoon niin osta huikan vakiota pidempi ketju ja laita taakse 3 piikkiä isompi ja eteen vakio. Se vastaa samaa kuin 1 piikki pienempi edessä. Ja jos tuntuu, että välitys ei lyhentynyt tarpeeksi niin voit laittaa sen isomman takarattaan lisäksi vielä sen piikin pienemmän eteen, mutta se on jo aika paljon vakiota tiuhempi välitys sitten... Normaali maantieajossa tuskin sellaista tarvit.
Hmmm... Et sanonut haluatko lyhentää vai pidentää välitystä, mutta oletin että lyhentää.![]()
Vaihdoin kesällä vastaavaan pyörään, tosin -99, yhden piikin pienemmän eturattaan. Ketjuja ei tarvinnut vaihtaa.
Kiihtyvyys paranee mukavasti.
Matkavauhdissa ei kierrokset nousseet kuin 300rpm vakiorattaaseen verrattuna.
Suosittelen!
entä jos kyseisen jutun tekee -04 vuotiseen niin miten käy nopeusmittarin kanssa?? saako jotenkin kaliproitua??
Kiitoksia vastauksista! Taidan sen yhden piikin vähentää aluksi edestä ja katsoa sitten miltä tuntuu.
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Taakse vielä pari-kolme piikkiä lisää kun kyllästyt(FELIX @ Marras. 22 2005,12:30) kirjoitti
![]()
Pain is just weakness leaving the body
Siis onko riski olemassaOisko sittenkin parempi ottaa suoraan edestä yksi pois ja taakse 3 lisää?
![]()
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Mulla on nyt edessä -1 ja takana +2. Ja talven aikana taakse tulee lisää plussaa. On se vaan niin kivaa. Pyörä on tosin 900cc.(FELIX @ Marras. 22 2005,13:12) kirjoitti
Yamaha YZF R1 -04
KTM 450 EXC -05
Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04
Tähän on pakko kysyä että mistä ostatte noita rattaita? Eteen -1 vois olla ok jos saa sopivaan hintaan vakio 525 levyiselle ketjulle.
Millainen tuo ero noin käytännössä on; kierrosten suhteen, kiihtyvyys jne?(temppa @ Marras. 22 2005,15:41) kirjoitti
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Selkein ero on se, että puhdas powerwheelie on nyt mahdollinen kakkosella. Kierrokset tottakai nousee ajossa vähäsen ja mittari heittää, mutta jostain on tingittävä.(FELIX @ Marras. 24 2005,12:04) kirjoitti
Tosin laitan speedohealerin talven aikana, niin mittarivirheen saa korjattua sillä.
Ajoin lenkin vakioväleillä --> 12,4 km
ja tiheämmillä väleillä --> 13,9 km
Yamaha YZF R1 -04
KTM 450 EXC -05
Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR -04
Joo itekkin laittamassa speedohealeria tohon omaan kikkareeseen. Onko kellään hajua missä on se kolminapanen liitin mikä tulee nopeusanturilta? Äkkiseltään kun katoin ni ei löytyny ainakaan siitä eturattaan yläpuolella olevasta isosta nipusta sellasta liitintä, enkä kyllä löytänyt sitä anturiakaan että mistä se lähtee se johto...
Speedohealerin sivuilla oli 600rr:ään ohje ja siinä piti melkeen koko pyörä purkaa että pääsi siihen käsiksi.........
1290 Super Duke R
Joo löyty kyseinen johto, kiitos kaikille vastanneille
1290 Super Duke R