kumpi on pitempi ikäsempi, Pirellin diablo vai Metzelerin M-1 ??
pitäs tehdä valinta, tähän asti aina ollut pirellin diablot.
etunen kestäny 15tkm, nyt alkaa olemaan aika kulmikas pinta ja takasella ajettu n.10tkm ja vieläkin on pintaa. (vaikka poltettu hiukka syksyllä)![]()
...Blade...1000rr...2006...
Meikäläisellä Metzeler M-1 kului loppuun n. 4tkm kohdalla. Jos Pirelli on kestänyt jo 10tkm, niin älä edes harkitse merkin vaihtoa. Mulla on ollut 2kpl M-1 takarengasta ja kuluivat aika nopeasti molemmat. En suosittele. Mutta jos haluat kulutuskestävän renkaan ja samalla hyvän pidon, niin Metzelerin Z6 on hyvä siihen tarkoitukseen. Jossakin MP-lehdessä oli maininta, että tuolla renkaalla oli ajettu vanhaa Ringiä ympäri aika haipakkaa. Ei minkäänlaisia pito-ongelmia. Testipyöränä oli BMW:n uusi K1200S. Enpä itsekään moiti, kesti kantata ihan kunnolla Virtasalmella.
Pysy Pirellissä...
Busassa Z6 kesti takana 13.5tkm kunnes otti ja puhkes..![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Aika hyvät kilometrit olet renkaisiin keränny,fireblade on tunnettu siitä että se syö rengasta... itselläni bridgestonen bt-020R takana kestäny tähän mennessä 5tkm ilman merkittävää kulumista,saapi nähdä kauan vielä kestää... etuseks ostin pirelli diablon joka on vielä muoveissa tuossa eteisessä,toivottavasti kestäis nyt edes tuon 15tkm.(ronikko @ Marras. 17 2005,21:18) kirjoitti
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Viisaat kertokoon oikean laidan, mutta olen itse jostain syystä siinä luulossa, että noi on samoja kumeja eri kuviolla. Pirellihän omistaa Metzelerin. Puimurissa (k1200S) kesti M-1 viime kesänä takana n. 5500 kilometriä. Eturengas on aika finaalissa nyt 10 000 kilometrin kohdalla.
- Rajatonta Voimaa! -
SV1000:ssa kesti vaan 7tkm(Holtsu @ Marras. 17 2005,23:30) kirjoitti
![]()
Takana 10 000 km ahdettua kivaa ja vieläkin alla(YRT @ Marras. 18 2005,18:28) kirjoitti
![]()
Poliisi, nainen ja taxi. Mikään näistä ei ole paikalla kun niitä tarvitset
No niin minäkin tuossa mietin.. Paikallinen rengaskauppias sitä tais kertoa. Ja kun vertaa noita kumeja keskenään, niin kyllähän niissä tuo kuviokin on "lähes" sama. Pieniä kulmikkuus eroja vain..(Tommy @ Marras. 18 2005,08:51) kirjoitti
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Kyllä se paikkaansa pitää, että Pirelli ja Metzeler on samaa firmaa. Sportec M-1 ja Diablo ovat käytännössä sama rengas, mutta eri kuviolla.
Syy takarenkaan kulumiseroonkin on selvä. M-1:ssä kuvion leikkaukset on tehty keskiosan yli poikittain, josta syystä rengas lähtee kulumaan siitä nopeammin varsinkin keväällä kun tiet on karheita ja kulumisen myös huomaa kuvion vuoksi selkeämmin.
Diablon yhtenäinen keskiosa kestää paremmin eikä kulumista huomaa samalla tavoin.
Pidoltaan ovat lähes yksi yhteen. Vastaava seos ja runko, roboteilla tehty 0-asteinen vyörengas. Laatuvaihtelut molemmissa erittäin pienet ja renkaan pito huippuluokkaa sekä siihen nähden kohtuullinen hintataso.
t. Shoppilaiset
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Taidanpa siis pysyä pirellisä, ei kyllä ole ollut valittamista, suosittelen muillekkin!![]()
...Blade...1000rr...2006...
Pirelli kestää, Metzler pitää.Kulutus kestävyyttä ja pitoa ei saa samassa paketissa.
"The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
Miten on mahdollista?? Ja vielä takanen!(666F @ Marras. 17 2005,23:58) kirjoitti
TRE 1130K
Toisilla on kaasukahvassa vain kaks asentoo...
"The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
Lieneekö noissa nopeissa kulumissa väärät ajotavat.. olen nähnyt diablon takarenkaan jolla oli ajettu 15tkm (osa radalla) ja pintaa oli vielä ainakin 3mm..
Olen käyttänyt Pirellin dragon supercorsia jotka ovat diabloja paljon pehmeämmät ja päässyt etusella noin 15tkm ja takarenkaalla parhaimmillaan 8tonnia.. kaikki on kiinni niistä ensimmäisistä sadoista metreistä jos ei anna renkaan lämmetä yhtään..
pyöränä zx10r eikä ajo todellakaan mitään rauhallisinta aina![]()
Ja mitä tästä voimme päätellä(Jardze @ Marras. 18 2005,18:31) kirjoitti
![]()
Piti tutkia asia ja tuli todettua, että samaa konsernia ovat. Tähän asti olen luullut ostaneeni eri firmojen tuotteita. Huijausta, p*rkele!(Italowestern @ Marras. 19 2005,14:53) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Pirellii ja Metzelerii tulos eli samaa kumiiNo antaa tulla vaan kyl ne alla pyörii siin ku muutki
![]()
kaikki on mahdollista(hemuli @ Marras. 19 2005,22:01) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
(Hanga @ Marras. 19 2005,22:03) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
omassa SV1000s söi z6:sen 8000 km kohdalla loppuun!(YRT @ Marras. 18 2005,18:28) kirjoitti
Silti ihan tyytyväinen, ja uusi z6 on jo autotallissa odottamassa kevättä...
But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
On se tosiaan ihmeellistä että toiset saa ajettua renkaan loppuun alle 4tkm ajelulla ja meillä toisilla renkaat kestää reilut 7tkm vaikka olis miten pehmeät seokset. SC1 seos (pehmeä) kesti reilut 5500km ja SC2 keskiseos kesti reilut 7500 km ja loput piti sitten poltella pois. Reunat kyllä meinaa loppua ennen keskikohtaa...(Eetu @ Marras. 19 2005,22:08) kirjoitti
![]()