Ohessa lainaus toiselta foorumilta. En tiedä kuinka moni käyttää ao. ketjuja ja lukkoja, mutta tiedoksi kuitenkin.
"
I went to the NEC show and saw something that, frankly, gob smacked me. There was a security chain company called ALMAX there cutting up other company's chains with standard Irwin Record 42 inch bolt croppers with HU blades. This was to show us motorcyclist's that our babies weren't safe from thieves. They also cut them with a small portable hydraulic cropper that exerts 39000 pounds of force and are available for thieves to purchase for approximately 700 Great British Pounds. These are the chains that were cut and the times it that it took to go through them with the hand bolt croppers:
Oxford Monster-------------------------3 seconds
Oxford Boss----------------------------22 seconds
Abus Granite City-----------------------8 seconds
Abus Granite Extreme-------------------12 seconds
Uma Kit Solido Duo----------------------35 seconds
Kryptonite Forget About It--------------35 seconds
Squire MC4-----------------------------35 seconds
I found this shocking and astonishing but I watched them do it with my own eyes and could not believe it. The Oxford Monster is a lock and chain set that I was (and I emphasize was) using on my Tornado LE and my Harley. Then they did the same tests with the hydraulics and the longest hold out took 10 seconds to get through. They then put their chain into the bolt cutters. Being fair players I got a crack at cutting it. I couldn't do it. They tried it, and then let others try it but to no avail. Plus, coupling their products quality with some research, they made their chain too large to fit into the hydraulic portable cutters deter thieves in another way. Guys, these locks and chains were the same price as the Oxford piece of @#%$ that I had. Oxford got wind of this and tried to have them kicked out of the show. This was during to the NEC's little rule saying you can't show another manufacturers merchandise in a disparaging way. Bull @#%$!!! We riders need to know that stuff. If you are interested in the chain and lock (and by the way they have a ground anchor that stands up to the same rigor plus had roller bearings to eliminate it being cut by a spinning disk cutter) you can get in touch with them at:
ALMAX Security Chains Ltd
13 Loraine Terrace
Lemington
Newcastle Upon Tyne
NE15 8EA
Phone:
0191 264 2773
0191 264 2748
Fax: 0191 267 0525
If this makes you as pissed off as it did me, let Oxford and those other @#%$ manufacturers know how you feel by emailing them on you website. Then call ALMAX and order up your kit. I purchased three and they cut me a great deal which Oxford also never offered to do. Also, they will be at the London Bike Show on 28 Jan for the duration of the show. If you don't want to take my word then take your current security chain there with you, let them know John told you to, allow them to cut it to show you how its @#%$, then buy a new one there and then. They do pretty good show prices. Also, let MCN know via email that the businesses that are out there to make money but supply us @#%$ aren't going to get our hard earned cash and it was deplorable to have attempted to have a vendor ejected from a show for informing riders what we need to know, the truth, about their @#%$ products. If they gave us quality then there wouldn't be a problem.
"
Benelli Tornado Tre Novecento 2004
Niin no eihän nyt sellaista lukkoa olekaan, joka ei hajoiaisi millään. Tuhannella eurolla sietääkin saada jo sellaiset vehkeet, jolla saa muutaman kympin lukon auki.. eihän sitä saisi sitten itsekään auki, jos avaimet hävittää. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että ammattilainen saa vietyä pyörän jos vain haluaa. Levyjarrulukko (jota itsekin käytän) on vain satunnaisia kräkkipäitä varten.
![]()
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
niinhän se on, et lukot on vaan rehellisiä ihmisiä varten. ammattilaiselle ne on vaan harmillinen hidaste.![]()
Vakuutukset on sitä varten ettei lukkoja tarvita
Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Njääh, ei rehellisiä varten tarvita lukkoja, mutta kyllä asiallinen lukko estää satunnaisen pikkukelmin ilta-ajelun(kale @ Marras. 18 2005,22:25) kirjoitti
Ammattilaisia varten on sitten otettava vakuutus tai mopo omaan punkkaan
![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Ja onhan noita varashälyttimiäkin myynnissä, yhdessä kunnon lukon kanssa jo jonkinmoinen varkauden hidaste.
Tämmösen kun vetää takarattaan reijästä läpi niin kyllä saattaa ainakin minuutti mennä ammattimiellä jos ei rälläkkää ole vieressä![]()
KTM
Ei tarvi rälläkkää... Hiilihappojää ja vasara riittää.(zuha @ Joulu. 11 2005,23:44) kirjoitti
Oli tollaisten lukkojen takana pari agrekaattia, ei ole enää...
Niin oli helposti abloyt antautunut, että hirvittää.
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Bläh..pyörässäin on hälytin,se riittäköön![]()
04 Buell xb12s
Taitaa tuossa uudemmassa mallissa olla joku sitkeä muovisuoja (=lämpöeriste) päällä juuri tämän vuoksi(asakki @ Joulu. 12 2005,01:21) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
No, ainakin voi lohduttautua että varkaat joutuu ostamaan uudet ketjut ja takarattaat.(asakki @ Joulu. 12 2005,01:21) kirjoitti
KTM
Tarkennuksena tuohon, että varkaat hajoittivat tuon lukon rungon palasiksi, ei sankaa...(asakki @ Joulu. 12 2005,01:21) kirjoitti
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Runkoa ei tuossa uudessakaan taida olla suojattu - ellei sitten vaihda kokonaan toiseen lukkotyyppiin kun noita taitaa nykyään löytyä myös muovipinnoitettuina. Tosin noista en tiedä onko se pinnoitus vain helposti irtoava kuori vaiko sitkeään liimattu lämpö-/kolhusuojus(asakki @ Joulu. 12 2005,10:11) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mahtaakohan tuo minun vaijeri-Abus olla paras ratkaisu? Ajattelin vain, että sitä on paksuna(n.25mm) ja kierteisenä aikas vaikea saada pihtien väliin ja tuskinpa siihen hiillihappojää on kovin tehokas.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Puhehan oli Ab Lukko Oyn valmisteesta...(oili @ Joulu. 14 2005,19:47) kirjoitti
Katsoppa oheisen sivun kuvaa.
http://www.almax-security-chains.co.uk/wallofshame.php
Meinaatko et jos varkaal on tommonen hydraylinen masiina, ettei se saa sitä lukkoa poikki/särki alle kymmenen sekunnin?
Edit: aika
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Juu ei kait niin isoa lukkoa ole, etteikö sitä joillain vehkeellä rikottaisi.Uskon kuitenkin, että tuollainen vaijerilukko tuhoaa keskivertokelmin motivaation.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Samaa mieltä, mut ei ne todellakaan o kuin hidasteita.(oili @ Joulu. 14 2005,20:19) kirjoitti
voro kun kerran kurkkaa ettei vehkeet riitä ton rikkomiseen
nii se yrittää seuraavana yönä uudelleen, paremmin varustautuneena...
edit: pitäisi varmaan opetella kirjoittamaan
Reality will kill your dreams...
With only one exception...
-1000RR-
---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
Täällä ALMAX:in testauksia eri lukkojen suhteen:
http://www.almax-security-chains.co.uk/
Rovaniemi
1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)