Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tein koneremontin (kiertokanki+muutamat laakerit) Honda CRF 450:ään ja sen jälkeen käynnistin koneen. Kone pyörii ihan hyvin, mutta pakoputki kuumenee todella nopeasti. Noin minuutin pyörittyään putken alkukäyrä meni punaiseksi. Sylinteri ei tuntuisi lämpeävän yhtä agressiivisesti. Venttiilivälykset ja nokan ajoitus ovat kohdallaan eikä pitäisi ilmaakaan haukata kaasarin kurkun välistä. Mikä siis on vialla?
  2. #2
    Eikös siinä ole ohutseinämäinen titaaniputki? Kyllä se paikallaan pyöritellessä taitaa olla ihan normaalia, että alkukäyrä kuumenee punahehkuiseksi.
  3. #3
    Lainaa (MikkoS @ Marras. 16 2005,08:27) kirjoitti
    Eikös siinä ole ohutseinämäinen titaaniputki? Kyllä se paikallaan pyöritellessä taitaa olla ihan normaalia, että alkukäyrä kuumenee punahehkuiseksi.
    Kyllä se ohut ja kevyt on se putki. Minulla ei ole tietoa että onko se normaalia, kun pyörä tuli minulle viallisena ja en ole sitä aiemmin pyörittänyt. Jos jollakin on faktatietoa niin kuuntelen mielelläni.
  4. #4
    ihan normaalilta kuullostaa...
    oli laite sit mikä tahansa jos siinä on ohkanen putki...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  5. #5
    Ihan normaalia se on. Itselläni yz250f ja tekee saman jutun. Parin minuutin kaasuttelun jälkeen alkukäyrä alkaa olemaan melko mansikka.

    Saman ilmiön näkee kyykkypyörässä jossa on esim Akrapovicin putkisto vaihdettu, johtuen juurikin siitä että on niin ohuesta pellistä väännetty jolla taas pyritään painon säästöön ja siihen että kaasut poistuu nopeammin mitä kuumempi käyrä on.
    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
  6. #6
    Kiitos nopeista vastauksista. Eikun hanaa...
  7. #7
    duoda, se putki myös kuumenee todella paljon jos sulla on nokka väärissä ajoituksissa.... tuli vaan mieleen kun niistä jossain vaiheessa kyselit.
    asia saattaa olla ihan ok, ja toki käyrä kuumenee nopeasti ja paljon, mutta jos veto ei tunnu olevan ihan kohdallaan tai käy muutenkin hassusti niin tarkista vielä ne ajoitus-asiat
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  8. #8
    Lainaa (Cterror1 @ Marras. 16 2005,11:54) kirjoitti
    duoda, se putki myös kuumenee todella paljon jos sulla on nokka väärissä ajoituksissa.... tuli vaan mieleen kun niistä jossain vaiheessa kyselit.
    Ajoitus on kohdallaan. Sain silloin kysellessäni eräältä orggilaiselta ko. pyörän huoltomanuaalin.
  9. #9
    toki myös laihalla oleva seos voi aiheuttaa tuota, mutta kerta sylinterit ovat normaalilämpöiset niin taitaapi olla vaan tuo ohutseinämäinen putki....
  10. #10
    Ja jos sytkät on myöhällä, niin putket lämpenee normaalia enemmän.
    Huono tie, parempi mieli
  11. #11
    heips 450:n asiantuntijat. Onko se alkuperäinen äänenvaimennin mistä aineksesta tehty? Ei liity asiaan mutta...mutta kiva ois tietää.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  12. #12
    Tais CRFssä olla vakiona titaaniputki.

    MUTU tosin tämä.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  13. #13
    jees. Se ulkokuori mun tapauksessa oli alumiinia, ja tuollasesta modasin entiseen häksättimeen pöntön. Kyllä sitä pystyi normaali migillä hitsaamaan ihan kun tavallista terästäkin. Jopa mun taidoilla . Todella ohutta putkea, kuin peltiä tosiaan.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  14.  
  15. #14
    Lainaa kirjoitti
    kaasut poistuu nopeammin mitä kuumempi käyrä on.
    Mä luin taas jostain toisinpäin että kaasut liikkuu nopeammin kylmemmässä putkistossa? Oli puhetta siitä että miksi putkistoon ruiskutetaan vettä tjsp.. 2-tahtisista oli puhe. Ykkösluokan mutua mutta äskeittäin luin jostain foorumilla.

    edit: Tjaa.. selitin vähän huonosti ja virheellisestikkin.. tässä lisää (mutua?):
    En lukenut topiccia kun vilaukselta läpi, ja silmään ei osunut että kukaan olisi testannut vesisuihkutusta pakoputkiin(?) Muuan RG500:sta on otettu muistaakseni ~6000rpm kohdilla jopa +30% lisätehoa. Idea on siinä että alkukäyriin suihkutetaan tietyllä kierrosalueella vettä, joka faasimuunnoksessa sitoo pakokaasujen lämpöä. Tuolla kikalla saadaan muutettua "putken" viritystä alemmas, vaikka oikeasti muutetaankin vaan kaasujen lämpötilaa. Tuo perustuu siihen että teoriassa painepulssit etenevät pakoputkessa äänennopeudella, ja äänen nopeuteen vaikuttaa aika oleellisesti ilman lämpötila. Laskemalla ilman lämpötilaa saadaan paisuntasäiliö toimimaan alemmalla kierrosalueella. Ja sitten kun paras tehoalue "kylmillä" kaasuilla alkaa olla lopuillaan, lopetetaan veden suihkuttaminen ja putken viritystaajuus nousee takaisin entiselleen, jolloin saadaan tehot takaisin sinne ylemmille kierroksillekkin. Tietty lämpöeristenauhalla saisi nostettua tehoja entistä ylemmälle kierrosalueelle, jota on vissiin käytettykkin vanhoissa rr pyörissä.

    Jos joltakin löytyy tallista tuommoinen viritys, niin olisin enemmän kuin kiinnostunut näkemään kuvia ja kuulemaan tarinoita siitä. Pidemmän aikaa ollut jo suunnitelmissa toteuttaa tuommoinen viritys, vaan ei ole ollut riittävästi aikaa jouten...

    Yllä olevaa tekstiä ei kannata lukea aivan kuin piru raamattua, siinä saattaa olla jotakin pielessä, mutta jotenkin noin se meni.