Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa (Jyri @ Marras. 21 2005,17:07) kirjoitti
    Sinänsä mielenkiintoista näissä suoristeluissa, että jos ne tehdään ihan murjomalla, se vaatii kokemusta jotta lopputulos on todellakin suorassa. Milläs se sitten suoristelujen jälkeen mitataan luotettavasti täällä on ihan toinen asia... toisaalta kai ammattimiehillä on siihen sopivat laitteet. Kolarikorjaus voi olla helppoa, mutta kuten usein TM:n autotestit ovat näyttäneet ei tulos aina kestä kriittistä tarkastelua.
    No se auton korjaus on asia täysin erikseen!Itsekkään en ostaisi kolarikorjattua autoa jos en tietäisi täysin varmaksi kolarin laatua! Pyörän kolarikorjaus on lähinnä ostat osat ja pulttaat kiinni.Itsellä on triumph st nyt projektina. Kallis mutta varma tapa on ostaa vaan uudet/käytetyt osat ja lyödä kiinni. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa tai millä tavalla se huonontuu ei "korjatusta"? Itse ainakin pidän hyvin tehtyä kolarikorjattua TÄYSIN kaatamattoman veroisena....räpellykset sit on erikseen
  2. #32
    Lainaa (juaalton @ Marras. 24 2005,14:03) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Marras. 21 2005,17:07) kirjoitti
    Sinänsä mielenkiintoista näissä suoristeluissa, että jos ne tehdään ihan murjomalla, se vaatii kokemusta jotta lopputulos on todellakin suorassa. Milläs se sitten suoristelujen jälkeen mitataan luotettavasti täällä on ihan toinen asia... toisaalta kai ammattimiehillä on siihen sopivat laitteet. Kolarikorjaus voi olla helppoa, mutta kuten usein TM:n autotestit ovat näyttäneet ei tulos aina kestä kriittistä tarkastelua.
    No se auton korjaus on asia täysin erikseen!Itsekkään en ostaisi kolarikorjattua autoa jos en tietäisi täysin varmaksi kolarin laatua! Pyörän kolarikorjaus on lähinnä ostat osat ja pulttaat kiinni.Itsellä on triumph st nyt projektina. Kallis mutta varma tapa on ostaa vaan uudet/käytetyt osat ja lyödä kiinni. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa tai millä tavalla se huonontuu ei "korjatusta"? Itse ainakin pidän hyvin tehtyä kolarikorjattua TÄYSIN kaatamattoman veroisena....räpellykset sit on erikseen
    Juuri tuota tarkoitan. Jos korjaus tehdään vaihtamalla osia, lopputulos on parhaassa tapauksessa yhtä hyvä kuin uusi kaupasta, mikäli pultteja ei ole pyöristelty huonoilla työkaluilla ja kaikki istuu niin kuin kuuluu.

    Ongelma on mielestäni siinä, että jotkut runttaavat pajavasaralla suoraksi esimerkiksi etuhaarukan liukuputkia... huh... (kärjistäen)
  3. #33
    Mikä siinä on mukamas ongelma? Jos putki on liveästi taipunut niin helpostihan sen painaa prässillä suoraksi. Edellyttäen ettei putkessa ole kolhuja tai naarmuja. Jos kasauksen jälkeen stefat pitää ja putki luistaa niin eihän siinä ole minkäänlaista ongelmaa. Muuta kuin skeptikoiden takaraivossa.
  4. #34
    Lainaa (Mike Beuf @ Marras. 27 2005,16:20) kirjoitti
    Mikä siinä on mukamas ongelma? Jos putki on liveästi taipunut niin helpostihan sen painaa prässillä suoraksi. Edellyttäen ettei putkessa ole kolhuja tai naarmuja. Jos kasauksen jälkeen stefat pitää ja putki luistaa niin eihän siinä ole minkäänlaista ongelmaa. Muuta kuin skeptikoiden takaraivossa.
    Kyllä tuossa kohtaa iskee mieleen äkkiä, että löytyykö sieltä hiusmurtumia, ja toisekseen metallihan väsyy kun sitä "leivotaan" eri muotoihin. Varsinkin alumiini.

    Ja yleisesti ottaen veikkaisin, että useammin se runko ottaa kipeää kuin etuhaarukka. Varsinkin alupalkkirunko jos on vioittunu ja se vaan oiotaan, niin ei ainakaan mun korvaan kuulosta hyvältä. Ihan mistä vaan autotallista ei taida löytyä laitteita, joilla tarkistetaan, että runko on alkuperäisissä toleransseissa ja mitään hiusmurtumia yms. ei löydy.

    Eipä moisesta ole kyllä kokemusta, joku muu varmasti tietää noi hommat paremmin. Mutta mä ajelisin aika lailla kylmä rinki perseen alla, jos runkoa tai haarukoita ois vaan painettu suoraksi ja sitten ruuvattu uudet muovit.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  5. #35
    Nojaa. Tuolla ajelin kolmatta tuhatta kilometriä ympäri Eurooppaa ja vielä toisen mokoman Suomea ympäri täysin huolettomia kilometrejä. Ja nyt puhutaan siis täysin lievästä taivutuksesta, juuri ja juuri silmällä saattoi erottaa että siinä oli sanomista.

    Köyhän on pakko tehdä kompromisseja, muttei nyt idiootteja sentään olla että henkensä kaupalla tehdään. Pyörää saa vapaasti koittaa ja syynätä mielin määrin, ja tarjoon keissin tai parikin jos löytyy turvallisuutta heikentäviä ominaisuuksia.



  6. #36
    On muutes hinta tippunu tossa vehkeessä, enää "vaivaiset" 13k€...
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  7. #37
    Lainaa (jasyvara @ Marras. 28 2005,10:30) kirjoitti
    On muutes hinta tippunu tossa vehkeessä, enää "vaivaiset" 13k€...
    Mielenkiintoista. Seuraako kukaan näitä hintoja yleensä, eli onko odotettavissa, että esim. juuri tuo 999 halpenee vielä paljonkin? Totta kai nuo on tapauskohtaisia, mutta varmaan se lähtöhinta on tuolla aina jonkin verran yläkanttiin ja siitä sitten aletaan lipua alaspäin.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  8. #38
    Tarkastaja käy oletusarvoisesti viikon tai kahden välein tarkistamassa tilanteen ja laskee hintaa sen mukaan onko tarjouksia jne. Joskus pudotus saattaa olla yli tonnin, toisinaan taas muuteman satasen. Jos tuosta hinta vielä putoaa niin pyörän lähtö on melko lähellä. Luulen, että Hailacilla ollaan myös noteerattu tuo pyörä. ;)
  9. #39
    Hinta on nyt tippunu kahteen kertaan. Ensin tippu tonnilla 14000 euroon ja nyt siis taas tonnilla 13000 euroon. Ja tuohan on pyynti, varmasti lähtee jonkin verran pinemmällä summalla. Ei se minusta niin pahalta näytä, joskin kuvat on aina kuvia
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  10. #40
    Varmasti lähtee, mutta jos meinasit sitä että tinkaamaan mennään, niin ei mennäkkään. Se hinta on se mikä se sillä hetkellä on, ei enempää eikä vähempää.
  11. #41
    Nyt oli näköjään poistunut. Ostiko kukaan täältä?
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  12. #42
    Kysyin tuota Autovahinkokeskuksesta viime viikolla, kun alkoi vähän kiinnostaa, ja Pohjolasta kerrottiin, että oli kaatunut oikealle kyljelleen, kun oli etupyörä lukkiintunut jarruttaessa hiekkaisella asfaltilla, joten ei varmaan ihan kauheat vauriot ole ollut. Joku sai hyvän projektin.
    Dixi et animam levavi
  13.  
  14. #43
    Kateeksi käy sitä joka sen sai. Ehtikö hinta pudota toistamiseen.. vaiko kolmanteen kertaan jo? Seurasiko kukaan?
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12