Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    kertokaapas kokeneemmat hyviä vinkkejä vanteen kiillotukseen!
    ois tarkotuksena alkaa hinkkaan etuvannetta , jotta sais reunat kiiltämään. kumi varmaan kannattaa eka vääntää pois tieltä?
    entä sitten?? hiomalla, vai jollain aineella maalia poistamaan??

:

lopuks sit tietysti hinkataan kiillotus tahnalla.
    ...Blade...1000rr...2006...
    Ensin Nitromorsella maalit pois... Sit hinkutat hiomapaperilla (400 -> 1200) ja lopuks sillä kiillotustahnalla.
    Pain is just weakness leaving the body
    Lainaa (mekanik @ Marras. 13 2005,22:34) kirjoitti
    Ensin Nitromorsella maalit pois... Sit hinkutat hiomapaperilla (400 -> 1200) ja lopuks sillä kiillotustahnalla.
    Juurikin näin. Paitsi että ainoastaan lumppulaikalla saadaan todellinen 'blinkblink'-kiilto .
    Tulipa nimittäin kyseinen savotta tänään valmiiksi !!

jukis
    ja nitromorsea sai ihan rautakaupasta vai???
    Ei välttämättä tarvi hioa ollenkaan, maalin alla voi olla sileä pinta valmiiksi, jolloin pelkkä kiillotus tahnalla riittää. Mut jos pinta rypyläinen sit hioa. Huomaat sitte ku poistat maalin. Kumin irrotus ei ole välttämätön, mut toki helpottaa ja saa parempaa jälkeä. Hyviä tahnoja on mm. auto glymin ja autosolin metal polish.
    Nitromorsea ei löydy joka kaupasta, itse olen käyttäny myös mp-maalinpoisto ainetta. Sitä löytyy melkein joka paikasta, ei ehkä yhtä tehokasta, mut onnistuu. Joutuu vaan toistamaan käsittelyn muutaman kerran.

Nitro morsella kyllä lähtee hyvin mutta jos haluaa kiiltäväksi vain reunoista ja keskikohta jää alkuperäiseksi.Se morsehan on hyytelöä,miten sen rajaamisen kanssa että saa ihan terävän rajan.Onko siihen hyvää niksiä.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    Eikös sen alueen voi rajata jollain?? Vaikka teipillä esim...
    Pain is just weakness leaving the body
    kurkkaa FAQ. Tätä asiaa on puitu aika paljon jo aiemminkin.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Olisko tosta jotain hyötyä:

Tarina vanteiden kiillotuksesta
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
    tietäiskö joku kertoa ,mistä löytys jyväskylästä nitromorsea, niin ei tarttis joka kauppaa kiertää!!??
    Soittokierros vie aikaa muutaman minuutin...

Käy hakemassa lähimmästä rautakaupasta tuota mainittua MP-maalinpoistoainetta, sillä olen itse päässyt ihan OK tulokseen. Ei sitä käsittelyä oikeastaan edes tarvinnut toistaa, vaan kyllä se hyvin lähti kerrallakin.

Gixxerini saa lähiaikoina vanteilleen tuota samaa ainetta, kaikki lähtee pois ja uusi sävy tilalle...
    Kitka miehen tiellä pitää!
    Carlsonilla ainakin on NitroMorsea. Banditissa oli ihan siisti sorvattu pinta maalin alla vanteen reunoissa ja en kiillottanut ollenkaan ja nätti tuli. Maalinpoistoainetta pensselillä vakaalla kädellä ilman teippausta. Keskiöt ja puolat maalasin pyörän väriin.

Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Kyllä sitä Nitromorsea käytännössä löytyy joka kaupasta. Kun viimme talvena etsiskelin maalinpoisto ainetta niin tulin siihen tulokseen, että Nitromorse oli ehkä halvinta ja monelta taholta kuultuna parasta mitä normi kaupoista saa. Ja niin halvimmalla taisi saada ihan Prismasta sitä. Itse kiillotuksesta: Oli kyllä ensimmäinen ja viimmeinen kerta kun rupean mitään kiillottamaan (vanteen reunat, svingi, jalkatappien suojalevyt). Ei se itse työ vaikeaa ollut mutta erittäin tylsää, pitkäveteistä, aikaa vievää ja hermoja raastavaa. Ei vaan ollut mun hommaa Ja ei ne vanteet sen kummalisemmalta näytä paska kerroksen alta oli ne kiillotetut tai ei
    Red Meat
    no niin, nyt ois vanteen kiillotus urakka melkein valmis...
    vanne jo kiiltää,mutta keskiosan rajaus vähän kusas,kun ei teipit pysynykkään ihan kohillaan ja tuli vähän epätasanen raja. täytyy vielä jollain pikku hioma terällä pyyhkästä suora rajaus, niin näyttää fiksummalta. nitromors näytti toimivan hyvin tohon hommaan!
    ainakin uuden ceparin vanteissa tuntuu maali olevan "pikkusen" kovasti kiinni!! morsea pari kerrosta ja pakkeli lastalla kaapimalla veke. sittenkin joutuu saman kohdan käsittelemään pariin kertaan. no nyt on takavanne kohtuu puhdas ja alkaa hiominen. 400 --> 800 --> 1200 --> 1600 papruilla ja rättilaikka kiilotus päälle. keski osan rajaus on tosiaan aika vaikea tehdä koska yhden sorvi uran tarkkuudella oon tehdyt sitä. myös maalarin teippi päästää läpi morsea ja tästä johtuen vanteen keskiosaa saa parannella myös. liimapinta vetäsi mustaa maalia mukanaan muutamasta kohtaa. vanteessa tuntuisi olevan muuten n.3 kerrosta maaliakin. mustaa harmaata ja valkoista. kuvaa voin laittaa jos jotakuta kiinnostaa.
    nyt on vannetta hiottu jo 2000 paprulla ja yritetty kiillottaakin eri kikkoja käyttäen mutta pinta jäi harmaaksi/huurusen näköseksi sekä pieniä laikkuja näkyy jokapuolella kun valolla tarkastelee oikein läheltä. normi valossa peilaa ja kiiltää kyllä oikein hyvin. voisikohan se johtua vanteen valusta tai jostain?
    huonoa hiontaa veikkaisin, tai sitten rasvaa tjs. vanteessa....
    Lainaa (lippa @ Marras. 13 2005,23:32) kirjoitti
    Nitro morsella kyllä lähtee hyvin mutta jos haluaa kiiltäväksi vain reunoista ja keskikohta jää alkuperäiseksi.Se morsehan on hyytelöä,miten sen rajaamisen kanssa että saa ihan terävän rajan.Onko siihen hyvää niksiä.
    Jeesus teipillä vetää rajat niin saa kunnolliset, näin ainakin itse tein ja tuli todella hyvät.
    Burn rubber, not your soul!
    ei tarvitse ihan 1600 paperiin asti nykertää. 1200 vesipaperi jo riittää ja ylensä niissä on vielä muutakin sanomista kuin paperi.
    tuosta projekti-korsusta on nyt molemmat vanteet peilinä mutta kuten tässä gsx täysvitutuksessa vaiheessa olevassa kuvassa näkyy, on nuiden puolien peiliksi hiominen aika haastavaa hommaa
    kannattaa käyttää loppukiiltoon vaikka Autosol tms kromikiilloketta, muuten pinnasta tykkää jäädä samea.

... viimeinen vanteidenkiillotus ikinä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  20.  
    Vanteen reuna:
    nitromorsea ja sitten vaan kiillotuslaikalla ja tahnalla

puolat ja keskiö:
    nirtomorsea, ja sitten hiomista varmaan jostain 60 karkeudesta ylöspäin. Sitten välillä kasvatetaan sorminpäihin lisää nahkaa ja taas jatketaan sileämmällä paperilla jne. Sitten vain laikkaa ja tahnaa (autosol)

vanne

ja sitten keväällä parin eka pesun/uudelleenkiillotuksen jälkeen maalataan kiillotettu vanne kun ei jaksa pitää sitä puhtaana
    www.trackpunkracing.com