Mitkäs on raadin kommentit, kannattaako tommosta 2T laitetta hankkia vai ostaako vaan kiltisti Suzukin GSX-R 600/750? Siis pelkkään rata-ajeluun, Saksasta hakisin ja jättäisin verot maksamatta, katukäyttöön on muut pelit ja vehkeet.
Tärkeintä olisi se hauskuusfaktori, ei kierrosajat tms. Joku perverssi halu olisi taas pitkästä aikaa omistaa 2T savuttava laite![]()
--
jiji
Puolikkaassa rs on suzuki rgv kone,joten ihan susi se tuskin on.Säätimet tuppaavat tippumaan sylinteriin aiheuttaen suurts tuhoa,siispä tommoset säätimen on pakko-ostos.
Putkien vaihdolla ja katuhilppeiden poistamisella saadaan n. 65bhp/120kg suhde.Fun factor on varmasti suuri koneen kulmikkaan luonteen ansiosta.
Oletko harkinnut suzuki rgv vj23 sp,siinä onkin jo kuivakytkin,ram-air ja muuta herkkua,niin ja tietysti eniten tehoa![]()
![]()
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Onko toi Suitsan runko, jousitus ja jarrut samaa tasoa kun tossa Apriiliassa vakiona?
En mä muuten tommosta Apriliaa, mutta kun se kone on tosiaan Suzuki ja mulla on aina ollu Suzuki ja tulee olemaankin
Yksi syy Apriliaan on tietysti Max Biaggi. The Man ajoi 90-luvulla Aprilian 250cc mopotinta(kin) ja oli tosi kova jätkä...
Tommonen Lucky Strike Suska on kyllä eri siistin näkönen![]()
--
jiji
ot, mutta jestas että tuo kuvassa oleva suitsa on hienon näköinen. Kaspuokki 2T olis varmaan eri kiva lelu, vähän niitä taitaa vaan Suomessa myynnissä olla. Yhden Aprilian olen joskus edellisinä kesinä nähnyt kilvellisenä.
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
Noniin,eli omistan itse puolikkaan rgv vm 94(ulkomaantuontia,mitään ajokokemusta ei tosin ole kertynyt.
Apriliassa on varmasti jossain määrin parempi jousitus kuin vj21&vj22,tehotaso on aika samaa luokkaa.Sitten on olemassa vj22 sp joka on ulkonäöltään lähes sama kuin vj22 ja sitten vj23sp joka onkin sitten laitteista paras niin koneelta kuin alustaltaan.
Ulkomailla kisataan niin vj21&vj22&vj23 sekä aprilioilla,jotkut engelsmannit häärää parhaimmillaan yhden rgv kanssa tavoitteena 80bhp.
Oletko harkinnut valmiiksi ratapeliksi rakennetun pyörän ostamista.
Suomessa on toistakymmentä vj22 ja pari apriliaa,vj23sp ei ole ollenkaan.
Mitä kautta hankit?kirjoitti
Olen katellut mobile.de:n sivuilta ja siellä on vaan noita katupyöriä, missäs olisi sivustoja jotka kauppaa ratavarusteltuna?kirjoitti
Voihan sitä itsekin katuversiosta viilata ratamopon, saa harrastaa
--
jiji
Tornion Motokeskuksessa näyttää olevan tollanen vm.99 kakspuolikas Aprilia kaupan, tiedä sitten onko mikään halpa...3900 EUR on pyynti
Mulla oli rahavarat sen verran vaisut että oli pakko ostaa pyörää näkemättä,eli sikaa säkissä.Mobile ja autoscout on kuitenkin pulloillaan huijareita joten etsin pyörää tältä rgv sivustolta riskien minimoimiseksi,sitten kun sopiva pyörä löytyi niin markku kähäri hakemaan pyörää englannista 500e veloituksella ja kyllä kannatti.(jiji @ Marras. 16 2005,11:49) kirjoitti
Menipä tarinoimiseksi,tunteet vain herää kuin miettii pyörää
Tuo sivusto on lähinnä rgv pohjainen,mutta pyörien yhtenäisyyksien takia siellä jauhetaan myöskin jonkin verran rs.Myyntiosioissa pitäisi löytyä rutkasti ratapyöriä.
Valmiiksi radalle modattu pyörä on aina rutkasti halvempi vaihtoehto,mutta onhan siinä ilonsa kun itse tekee/kokoaa.
They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
Mulla on radalle laitettu Aprilia RS 250, josta on aikanaan otettu 72 hepoa. On ollut merkkiluokkapyörä, joten ainoat muutokset on putkisto ja hieman siloitellut kanavat. Painoa oli viimeisten muutosten jälkeen 125kg ajokunnossa ==> on hauska. Aprilian alusta on yllättävän hyvä - yllättävän siksi että etupään (muistaakseni) Marchozzit (en osaa kirjoittaa) on todella eksoottiset. Vaimennus toisessa pampussa ja jousi toisessa. Säätöjä löytyy riittävästi ainakin tällaiselle 70-kiloiselle.
Kone on tosiaan sama kuin suihan RGV:ssä (se 90-asteinen, ei se myöhempi 70-asteinen). Osia löytyy siis kivasti sekä Aprilian että Suzukin kautta.
Mun vehjettä ei ole nyt käynnistetty 1,5 vuoteen (rakennuskiireitä), joten eiköhän senkin saa ostaa kohtuuhintaan. Hilpettä on kivasti mm. PVM magnesiumvanteet. Jos kiinnostaa, niin pistä viestiä tulemaan.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Jo toki. Pistin meiliä tuonne www-sivuilta löytyvään sähköpostiin.(jjm @ Marras. 16 2005,17:44) kirjoitti
--
jiji
2t
Vaikka en ole itse kiinnostunut hirvittävästi 2t vehkeistä, on itsellä ollut ajatuksissa toteuttaa vielä joskus yhdistelmä jossa rgv250 runkoon istutetaan rg500:sen kone. Netissä on muutama rakennettu ollut nähtävillä ja kiinnostus hyvää teho/painosuhdetta kohtaan heräsi välittömästi![]()
Aprilia RSV4-R
Haaveena ois itselläkin,vaatii vain niin saatanasti aikaa ja rahaa.Noista rg500 koneista on penkitettu renkaalta yli 120 hevosta normaalilla 2-tahti huoltotiheydellä,sen kuin yhdistää rgv kevyeen runkoon niin(jannmann @ Marras. 17 2005,13:39) kirjoitti
.
Tämmöinen on rakenteilla suomessa.
Näin tälleen hieman haluan varastaa tätä topiccia kun 2 tahtisiin liittyy. Eli mistä/keneltä olisi järkevintä ruveta kysymään tommosen piikkisen RS sylinterin/kannen viritystöitä?
Varmaan joku rataiivari täältä tuollasia töitä tekee tai tuntee vastaavasti jonkun sepän/pajan. Olisi mielenkiintoista nähdä mitä tuommoisesta pikkumoposta saisi irti kunnon taidoilla![]()
GSX-R 600 K4 <-- R.I.P
<a href="http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/20308" target="_blank">
GSX-R 600 K6</a> <-- Soon to be gone
-------------------------------------------------------
Incoming: -11 Husaberg FS570 Black Edition
No niin, mopo tuli hommattua ja kiitokset vielä jjm!
3.5 kk sitten alkoi mieli tehdä tämmöistä mopoa ja nyt se on tallissa, ai että tämä haeskelu on helppoa näinä intternetin aikoina *
Onkos täällä kellään vinkkiä kisakatteista Aprilian RS250 vm 95? Jos olisi ehjät ja kevyet *![]()
--
jiji
Sebimotolta?(jiji @ Helmi. 12 2006,22:36) kirjoitti
Kaveri on ainakin tuolta kautta tilannut ja ei ollut pahaa sanottavaa muistaakseni. Saa myös hiilikuituisina tai hiilikuitu-kevlarina.
http://www.sebimoto-germany.de/Pages...averkl/av6.htm
http://www.sebimoto-germany.de/Pages...averkl/av5.htm
Tuo etujousitus on yhdellä jousella -97 asti, sitten kun tulee uusi malli, niin etujousitus muuttuu ihan perinteiseksi usd- haarukaksi. Ihan ok ratapyörä, halpa pitää kunnossa ja oppii ainakin vaihteleen vaihdetta.
omat lehmät ojassa
Sebimoton lisäksi ARD-Racing tekee sopivia katteita. Käytetyistä mulla ei (tietenkään) ole mitään tietoa... Muutenhan sellaiset olisi saattanut tulla jo pyörän mukana.(jiji @ Helmi. 12 2006,22:36) kirjoitti
![]()
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Paljonkos tuollaisesta 250 kuutioisesta köyhtyy? Sellainen suuntaa-antava hinta riittää.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Saksasta saa noita jollain 2000e ja siitä ylöspäin... Kisaprepatuista en sitten tiedä, mutta jossain 3-4000 välissä kenties?(Desmosedici @ Helmi. 15 2006,17:39) kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
Silloin kun seurasin tarkemmin, halvimmat RS-250 ratapelit Saksasta on ollut siinä reilu 2000 ja 5000:lla on saanut jo melko uutta vuosimallia olevan Öhlinseillä varustetun vehkeen. Paitsi että nyt kun tarkastin Mobilen, niin hintahaarukka onkin 2000-5900, sisältäen tietty katuvarusteissa olevatkin.(mekanik @ Helmi. 16 2006,00:50) kirjoitti
<a href="http://www.mobile.de/SID.20x1kt8n0BsQTKzRbaRXA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ11400740 57A1LsearchPublicD1300IMotorbikeY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B22
%81J-t-vCaMkMoQuSeVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1300D1500Ers250AGDKR ADHinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=22&bereich=krad&id=11111111189 101060&" target="_blank">Mobile.de RS-250</a>
Noihin sitten tarvii tarpeen mukaan lisätä rahti ja muuta "pikkukamaa", kun ruokahalu kasvaa syödessä...
edit: Linkki ei näköjään toimi?
-prof. Mark Griffiths
Joo, käytettyjä nyt lähinnä olisin etsiskelemässä. Katukatteet on nyt odottelemassa inspiraatiota väristä ja grafiikoista(jjm @ Helmi. 15 2006,15:35) kirjoitti
Kuvan ottamisen jälkeen kaikki teipit revitty pois. Pari säätökaljaa siinä meni ennenkun aloin bensatankkia lämmittämään vanhalla hiustenkuivaajalla
Tyttöystäväni nakuna:
Kone ennen pyttyjen irrotusta:
edit: kuvia lisätty
--
jiji
Tietämättömille tiedoksi, että tuo tankki on melko olemattoman kevyt (muovia). Mutta yllättävän kestävä.(jiji @ Helmi. 18 2006,11:35) kirjoitti
Sinähän oot särkenyt sen pyörän ihan palasiksi!![]()
-prof. Mark Griffiths
Pitäsköhän noi etupumputkin kattoa...nääh en taida viitsiä kun muistaakseni olit joutunut niitä jo rassaamaan. Tainno, kevät on vielä pitkä ja ehtiihän tässä kaikkea(jjm @ Helmi. 18 2006,23:39) kirjoitti
Mun mielestä toi kone tipahtaa pois tosi helposti, kun ei sitä tarvitse yrittää mistään runkopalkkien välistä niruttaa millin välyksillä ja sormet ruvella. Pari tinattua liitosta piuhasatsista joutui katkomaan ja laitoin sitten liittimet vastaisen varalle.
--
jiji
mitäs mieltä olette siitä että hakisi tuommoisen uudemman mallisen RS250:n katukäyttöön? Onhan se kuitenkin paljon hienompi kuin mikään muu alle 3000Eeron pyörä. Vakuutuksetkin olisi tosi halvat.
radallekkaan ei tarvitsisi mennä peräkärryllä tai pakulla eli säästyy sekin raha.
Mitäs sanotte?
Nojaa...mites vaikkapa Suitsan SV 650 S katumopoksi?(SuzukiV2 @ Maalis. 28 2006,20:48) kirjoitti
Tommosessa 2-t värkissä on jumalaton bensankulutus ja se teho tulee vasta siellä 9krpm:n paikkeilla. SV vetää jo alhaalta kivasti eikä se alustakaan ole ihan toivoton.
Lisäksi 2-t mopottimessa saa olla koko ajan huoltoa tekemässä, haittaa pahasti katuajoharrastusta semmoinen
--
jiji
jiji,
Tuon koko kysymyksen laitoin itseasiassa sen vuoksi, että kun tuomoista viime syksynä itselleni lähdin puuhaamaan niin ainakin kymmenen "asiantuntijaa" sanoivat ettei sitä Suomessa saa kilpiin. Toivoin, että joku olisi olisi tuon lukenut ja tarttunut täkyyn.. no näköjään ei niin käynyt. Asiantuntevaa porukkaa siis tällä palstalla
Oikeassa olet. Ei RS250 ole järkevä hankinta, mutta on se vaan paljon hienompi kuin SV650S. Kyseinen Suzuki minulla olikin vuosina 1999-03 ja toimi kuin kello. Mutta kaipaan pyörältäni aina sitä ettei tarvitse rekisterinumerosta omaa tunnistaa parkkipaikalla.kirjoitti
Nyt minulla sellainen RS250 siis on kilvissä, eikä tuo jatkuva huoltaminen haittaa kun oikeastaan pidän siitä. Ja sitä on riittänyt...Kulutus on kyllä yllättänyt, joskus pääsee ennen varatankille vaihtoa hädin tuskin 100km!
Tosin käytän sitä pääasiassa rata-ajoon. Kilpiin sen halusin vain siksi, että sillä olisi edes jotain jälleenmyynti arvoa. Ja kyllä sillä syksyllä kävin mutkateitäkin ajamassa, vaikka siitä ei hyvä seuraa kun kakstahdilla en voi ajaa kuin täysillä, koska olen niin koukussa siihen ääneen ja moottoriluonteeseen...
Ja ketjun alkuperäiseen kysymykseen:
Kyllä RS on mahtava ratapyörä omaksi huvikseen ajeluun, mutta pitää olla valmis tekemään remonttia ja availeen sitä ihan tarkistelun vuoksikin. Kyllä nelari on helpompi ja halvempi pitää, mutta mikään ei voita sitä fiilistä kun niitä japasakeja on nopeampi pyörällä jolle niiden omistajat nauraa![]()
Minua kiinnostaisi myös hankkia itselleni RS250 katumopoksi, sen keveyden ja halpojen(?) vakuutusten takia.
Miten pitkän matkan sillä pystyy kulkemaan yhdellä tankillisella nätisti ajaessa, paljonkos sen keskikulutus on suunnilleen.
Olen aika kokematon moottoripyöräilijä(takana kevarilla yksi kesä), enkä osaa itse pahemmin huoltaa pyörääni. Niin kiinnostaa, mikä on suurinpiirtein ton RS:n huoltoväli ja saako sen miten helposti kuristettua 25kw:si, kun menee vielä 1,5v ennen kun saan ajaa täystehoista pyörää.
En löytänyt omaa vakuutuskirjaani jotta oisin omat vakuutus maksut voinut tässä ilmoittaa, mutta niin vähän maksoivat että yhdessä erässä maksoin koko vuoden vakuutukset. Minulla ei ole täyskaskoa, koska ei ole pyörästä velkaa ja sen arvokin kovin pieni. (ja tuskinpa ne ratamälliä korvaisikaan)kirjoitti
.160-170 varatankille jolla vielä pari kymmentä lisää. Varmaan pääsisi pidemmällekin jos ei kierrätä, mutta silloin se ei kulje mihinkään. Keskikulutus menee jonnekin 7-8l/100km mutta pahimmillaan tosiaan yli 11. Helsinki-Tampere välillä joutuu aina tankkaamaan....kirjoitti
"Räsän" männänvaihtoväli on 16000km, mutta ne kestää reilusti pidempäänkin, mutta pakoaukonsäätimen luisti pettää aikaisemmin ja sitä pitääkin tarkistella murtumien varalta silloin tällöin. Jos siitä murtuu pala irti ja se putoaa sylinteriin on mäntä mennyttä ja yleensä sylinterikin.kirjoitti
Jos et itse osaa huoltaa pyörää se ei ole ongelma, koska tekemällä oppii. Mutta jos sinulla ei ole siihen tiloja tai työkaluja on tämän pyörän omistaminen varmasti turhauttava ja kallis kokemus. Liikkeeseen pyörää ei kannata viedä huoltoon, koska lasku isosta huollosta on helposti puolet pyörän arvosta.
Kuristamisesta en tiedä kun olen jo niin vanha, että tytöt joista tykkään ei enää muhun päin katso
Maahantuonnista sen verran, että "vaatimusten mukaisuus todistuksen" saamiseen auttaa etelä-euroopan kielten hallinta, koska itse ainakin sen hankin suoraan Italian tehtaalta. Autovero oli huimat 395EUR!!
" Liikkeeseen pyörää ei kannata viedä huoltoon, koska lasku isosta huollosta on helposti puolet pyörän arvosta."
Toisaalta ammattimies ei ko koneen kanssa montaa hetkeä käytä isommassakaan huollossa. Ja osat maksaa vaikka tekisi itsekkin.
omat lehmät ojassa
Niinhän ne osat maksaa. Talvella tekemäni rempan osat maksoivat n. 400EUR. Mutta silti väittäisin, että kyseinen remontti (mäntien ja murtuneen pakoaukonsäätimen luistin vaihto) maksaisi liikkeessä tehtynä lähemmäksi tuhat euroa, mikä on jo pyörän arvoon nähden kohtuutonta.kirjoitti
Työn hinnan olen arvionut edellisten pyörieni kilometrihuoltojen perusteella. Esimerkiksi 30000km:n huolto Milleen maksoi 500EUR, jossa ei liikaa osia vaihdettu. Työn osuus oli yli 300. Uskoisin, että mäntien vaihto on työläämpi kuin tuo kyseinen kilometrihuolto. Ja osien uskon olevan huoltolaskulla listahinnoilla, koska niistä saadaan myös lisäkatetta eli osat+työ= n.800-1000.
Tämä on siis vain minun arvio ja puhdasta mutua. Kuten myös se, että uskon huoltoliikkeen laittavan lisätyötunteja niin paljon kuin uskoo asiakkaan maksavan vaikka nopeasti sen tekisikin. Vuodesta 1996 olen omistanut koko ajan mp:n ja sillä kokemuksella ainakin täällä Etelä-Suomessa luottamus mp-liikkeisiin on täysi nolla.
Jos olen hinnoista väärässä niin niin tuo ihmeessä parempaa tietoa julki!