Jos ajatellaan että 12r:n takakiekolta pitäisi saada >=200 konia tehoa, mitkä ovat tavan veronmaksajan ulottuvissa (ilman että koko kone menee uusiksi) ?
(PC + fullRace-käyrästö näin pohjiksi..) Mutta mitä muuta tarttee?
-turbo
-ilokaasu
-bigbore
-nitrattu löpö
+edellämainittujen ja mainitsettamomien kombinaatiot...
*beertalkkia vähä pelissä* *![]()
Miksi??!?? Miksi ihmeessä pitäisi saada 200hv, tai yli takarenkaalta??![]()
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Miksi jotkut kiipeää Mount Everestille ;)(VOGON @ Marras. 11 2005,23:36) kirjoitti
Se on siinä... puhuttiinko me vuorikiipeilystä??(drooler @ Marras. 11 2005,23:37) kirjoitti
Kai sulla joku syy on?? Edes huono...?? Joku, edes...??
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
No huono on, joku puheli zx-12r.org foorumilla että ainoo mahis olis ilokaasu 'halavalla' *(VOGON @ Marras. 11 2005,23:44) kirjoitti
mAAR Kawabatatalla luulisin olevan ratkaasu *
![]()
Muzzyn big bore setti on helpoin tapa jos halutaan pelkkä vaparimoottori. Hieno moottori ajaa, oikeasti.
Kaasut on halvin tapa mikäli halutaan halvalla väliaikaista tehoa paljon.
Ahdin on paras tapa, jos halutaan tehoa riittävästi ja jatkuvasti. Hinta/hv suhde kohdillaan.
Been there, done that, eli kaikki kokeiltu.
Lisänä vielä, että isolohkon tai turbon hinnalla saattaa saada vaihdettua uuteen ZX-14R:n josta saanee pikkutiristyksellä liki parisataa takapallolle.
Houkuttaisi itseäkin matkapyöräksi.
Hitaus on malttia!
ANY10.
(VOGON @ Marras. 11 2005,23:36) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
off topic(VOGON @ Marras. 11 2005,23:36) kirjoitti
Do you have premonitions of déjà vu?
No siks ku se on niin helevetin kivaa! Miks kaikelle pitäs olla joku syy?(VOGON @ Marras. 11 2005,23:36) kirjoitti
Se vaan on hauskaa kun mopo kulkee lujaa... Ite ainakin tykkään siitä että voi tarvittaessa kiskasta vaikka 250kmh lasiin jos siltä tuntuu...
Pain is just weakness leaving the body
ite ainakin aattelisin että turbotetussa moottoripyörässä ei pysty koko "tehoresurssia" edes käyttämään, noin niinkuin maantie-ajossa, noinkin kovissa tehomäärissä takaselta. Mutta kai sitä kaikkeen oppii/tottuu.. Itseä ainakin kiehtoisi eniten tuo isolohko, 1400-1600cc. Tietysti nyt joku sanoo että ahdin määrää tahdin etc, eli että halvemmalla pääsis ahtimen kans, mutta tuo isonkoneen vääntö *(Mika 14R @ Marras. 11 2005,23:57) kirjoitti
ja tasanen vääntökäyrä ennen kaikkea.
Senkinlisäksi että väärällä merkki-aluleella seikkalailen, niin oli vielä pakko sekaantua keskusteluunkin..ja vielä kännissä, saanen anteeksi moukkamaisuuteni*
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
miksi ihmeessä elän? yleensä se vain on niin että kaikki kiva on jotenki hullua. muiden mielestä siis(VOGON @ Marras. 11 2005,23:44) kirjoitti
![]()
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
250-260 hp takaselta olis ihan kiva, ja sen kun sais vielä ajettavana MOTOGP tyyppiseen runkoon ja alustaa samoilla ominaisuuksilla höystettynä niin sitte olis kivaa ratapäivillä...![]()
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Lisä vääntö ja kiihtyvyys ei ikinä ole pahasta.(drooler @ Marras. 11 2005,23:37) kirjoitti
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
En panisi itsekään pahakseni tuota(Kwaks @ Marras. 12 2005,10:59) kirjoitti
![]()
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
"200hv takanakilta zx-12r"
Mihin tai missä ajattelit käyttää sitä?
Mopossa pitää olla reservissä "riittävästi" potentiaalia, vaikkei sitä alituiseen tarvisikaan!(VOGON @ Marras. 11 2005,23:36) kirjoitti
![]()
Ai missä käytetään? Itselläni oli ainakin joka ainoo irtoova kaakki käytössä mm. kaksissa lentokenttä ajoissa menneenä kesänä...Oispa ollu vielä rusetti putkessa apuna...
Ettei menis ihan off-topic niin eikös BW myynyt 12R:ää K&N/Viriputki/PC3 -viritteisenä SE- mallina, josta oli jo noilla palikoilla saatu 208 heppaa kytkimellä?
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Jep.(Holtsu @ Marras. 12 2005,13:09) kirjoitti
Itse taisin huomata tuon tarjouksen tänä keväänä ja kiehtoi kovasti tuo pyörä..
Edit:Eikös Tuulilasissa ollut turbotetun mustan 12R:n koeajo+juttua,jossain viime vuoden numerossa?Tuli vaan mieleen liittyen tähän alkuperäiseen topicciin ja tuosta lehdestä ketjun aloittaja luultavasti saisi tarvitsemansa tiedon ko.mopon turbottamisesta..?
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Jos se vaikka ihan maantiellä ajamiseen?(Gartza @ Marras. 12 2005,11:17) kirjoitti
Hitaus on malttia!
ANY10.
Kun jossain vaiheessa juttelin duunissa kattelevani ihan ostomielessä turbokittejä Zetoriin, sain kuulla olevani hullu, koska eihän tuommosella teholla mitään Suomessa tee jne. jne. Noo, annas olla kun tuli ilmi että vaihdoin Kawa ZRX1200:sen Harrikkaan...Voi jumalauta mikä poru taas synty kun menin tommosen perkeleen vehkeen ostamaan mikä ei ees kulje mihinkään...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tuo em. ei kylläkään mua haittaa, koska itseäni varten mä tuon (ja muut pyörät)pyörän ostin, mutta...
Mutta siis mikä helvetti siinä on, että aina löytyy joku jonka on ihan pakko päästä kertomaan, miten typerää/turhaa on virittää/rakentaa/modata pyörää. Daamin pyörässä on tehoa noin 40 heppaa. Oon ajanu sen kanssa 160:ä. Eli siinä on ihan turhan paljon tehoa Suomen rajoituksiin nähden. Niinkö?
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
helpoimmalla saat +200 rwhp hankkimalla ahdinsarjan kawaasi. 5200 € sarja + työt + pakokaasutesti + muutoskatsastus. ei halvin mutta varmin tapa hoitaa homma kerralla kuntoon. mika14r voi varmaan kertoa enemmän rwhp/€ suhteesta.(drooler @ Marras. 11 2005,22:40) kirjoitti
pelkällä raceputkistolla, power commanderilla ja säädöllä jäädään yli 15 hevosta tavoitteesta.
Rusetti vaan heti alkuun koska se nälkä kasvaa kuitenkin.Niitä paketteja saa useasta paikasta ja eri tehoilla.Hinnoissakin on eroja ja kallein ei aina ole tehokkain.Tehoahan pitää olla just niin paljon että sen juuri ja juuri pystyy hallitsemaan.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Tehoahan pitää olla just niin paljon että sen juuri ja juuri pystyy hallitsemaan.[/quote]
Täysin väärä ajattelu malli. Tehoo täytyy olla nii paljon ett mopo sinkoilee minne sattuu kun on täys veto päällä.
Niin ja Kawaa joutuu tekeen oikeesti hommii jos haluu päästä yli 200 hp takistehon. BW:N power shoot kisassa Ansavuoren jarrussa putki/Pc viritteiset 12 ärrien tehot oli alueella 166- 170 hp. Pelkkä Big Bore Kit ei riitä sellasenaan 200 hp:n ylitykseen. Ainaski stroukki akselin,nokat ja kansi täytyy laittaa kaveriks ja sittekin ollaan siin rajalla, kiikun kaakun. Ja oikeesti tää ei oo vittuiluu, vaan faktaa. Ja muuten omasta mopostani tuli tuol BW:n kisassa 206 takikselta ja sekään ei niin kummoiselta tunnu,sillä kesällä laitoin viel 50hp nossi setin ja sekään ei miltään älyttömältä tunnu.
Lopuksi jos meinaat tavoitella noita tehoja niin laita kawaas turbo, pääset halvimmalla ja tehoo on niin paljo ettei eka kesänä tartte viritellä heti lisää
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Kokoputki+boxi viritteiset kawat pyörivät lähestulkoon kaikki välillä 177-185hv takikselta,penkeissä,viaber ja bikefox. Joten kyllä isolohkolla päästään 200hv aika helpolla. Erkka penkitti sillä vakiolla 175hv luokkaa joten siihen kamat niin pitkällä ollaan,yksilöissä(nokissa suuria eroja). Eli jos 200hv vaparista haluat rikki niin isolohko kamoilla niin se on siinä!
Näin on. Ex Kwakustani tuli Viaberilla 189 hp takikselta.(kawa zx12 @ Marras. 13 2005,16:36) kirjoitti
Tosin teho erot on jotain muuta kun mennään din normitettuun penkkiin *esim . Tuning World *
Ja selkeesti tervetuloa nöyryyttään busani ens kesänä Kiikalaan BW:hen.
Jotain outoo jutussa on sillä Putkivireinen 12R sai joensuussa nopeutta 301 km/h Ja vain "kymmenen" heppaa tehokkaampi busani 313 km/h. Matemaattisesti outo yhtälö *
tosta faktaa
http://www.bigccracing.co.uk/picture....rge.jpg
Motorcycle Dyno Graphs:
This featured Motorcycle Dyno Graph is from a Kawasaki ZX12R 1270cc Big Bore Motor built by Big CC Racing. Complete with gas flowed and ported head, big valves and billet cams, this produces a respectable 206.5 bhp.
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Kuinka paljon Busat tyrkki samassa penkissä? Veikkaisin ettei paljoa yli 160hv?(kst @ Marras. 13 2005,11:07) kirjoitti
You're not so fast as I think I am!
Onhan noita, myynnissäkin. meinaan 12r:ä misät on otettu koneesa yli 200 hepoa. Viimekevään MP messuillakin oli sellanen näytillä, en vain vahingossakaan enään muista, kuka sen oli tehnyt. Tehdasuus pyörä kuitenki, ja jonku viripajan tekemä. Jos oikein ymmärsin, niin takuutkin olis ollu voimassa... Jep, kuolasin ja haaveilin. hinta oli luokkaa 28000 €
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Onko sulla tietoa, miten muutoskatsastus onnistuu? Isojen poikien kanssa keskustellessani ongelmana on nyt se, ettei pakokaasuja voi Suomessa mittauttaa.(jalkamaassa @ Marras. 12 2005,21:23) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -
Hmm.. oma billet lohkonen (1464 cc) tuotti 206 hp takikselta ja porvoon miehen Busa (1507 cc) valtavat 226hp takikselta(Speedy @ Marras. 14 2005,11:17) kirjoitti
putkiviritteinen Devil HP + oma poksi säädetty 162 hp
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Jaa,miksi ei voisi mittauttaa?Eroaako päästömittaus miten paljon sit seosten mittauksesta(Tommy @ Marras. 14 2005,11:32) kirjoitti
![]()
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Ainakin Turun Bike Worldissä sellanen oli myynnissä.(Bluesman @ Marras. 14 2005,11:31) kirjoitti
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*