Joo elikkäs mits syitä voisi olla GS 500 E -91 nykii tossa 60kmh jälkeen 100kmh asti. Sen jälkeen taas sujuvaa menoa.
Pyörään tehty koneremppa 3000km sitten. Uudet ketjut ja rattaat ja ne ei nyt löysällä ole. Joskus polttaa putkessa. Olisiko vika pääsuuttimissa,kytkimessä vai missä? kiitos jo nyt!
minusta vaikuttaa että kävisi vähän laihalla.kannattaisi katsoa mm. että on oikeat suuttimet ja kaasarit ovat synkassa.en tiedä pystyykö gs:n neuloja säätämään,mutta jos pystyy,niin pykälän verran ylemmäksi,ja kokeilua...
Ja tähän viel lisäisin että se nykiminen on sellaista että käyminen tavallaan hidastuu ja sit taas nopeutuu takaisin siihen samaan tasakaasuun...
Saattas olla ilmavuotokin jossain... muuttaa seosta, et sen vaikutus tuntuu tietyllä kierrosalueella. Onkos tyhjäkäynti tasainen? vai vaeltaakos sekin.
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Tasaista on käynti tyhjäkäynnil. Joskus poltti kun hölläs nopeemmasta kaasun niin putkessa. Jos kiihdytti kunnolla niin sillon ei nykinyt. Tosin hitaasti kiihdyttäminen hankalaa ei oikein reagoinut pieneen kaasun lisäykseen sai lisäillä enemmän ja enemmän kunnes yhtä äkkiä sitten ottikin tehoo ja sit taas hidasti ja sit taas tehoo.Monimutkanen pyörä![]()
Itsellä samantapaisia ongelmia viime kesältä. Kaasareiden synkkaus ja uusi ilmansuodatin poistivat oireet.
Tossa edellä puhuttiinkin jo ilmavuodon mahdollisuudesta. Mun pyörässä oli viime kesänä vähän vastaavalta kuulostavia oireita. Vian aiheuttaja oli löysällä ollut kaasarin ruuvi. Samalla tuli tosin putsattua ja tarkastettua kaasari muutenkin..
Mä kun menen sen pyörän keväästä liikkeeseen laittauttaa niin pitäisi nyt tietää että mitä ne korjais tai säätäis että ei nyt kauheasti velota. Itsellä kun ei ole paikkaa,taitoo eikä aikaa oikein perehtyä kotipihassa pyörän purkuun tai isompaan säätämiseen.
Katsoin ilman putsarin sillon kun pyörä oli vielä ajossa ja se oli vain vähän aikaa vanha ja ihan puhdas.
Ainut mikä oli niin ilmanputsarin siitä suojakannesta puuttuis 2 ruuvia. En usko että se vaikuttaisi näin paljoa ?![]()
Ei sitä ilmavuotoa oikein silminnähden voi huomata.(GS500E-91 @ Marras. 24 2005,10:11) kirjoitti
Käynnistä moottori, ja suihkuta esim käynnistyssumutetta tai jarrupuhdistusainetta (tai muuta herkästi syttyvää) moottorin eri paikoille (lähinna kaasuttimien alueelle).
Jos kierrokset nousee, niin kone ottaa ylimääräistä ilmaa jostain. (älä kuitenkin suihkuta ilmaputsarin koteloon, silloin on ihan normaalia jos kierrokset nousee)
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Minulla GSX-R 1100W -93, Factory suutinsarja, K&N, Laser hotcam. Keväällä säädön jälken nyki noin 4000 r/min, ja kaverit sano että tulee tosi mustat savut kun anto kyytiä, sekä kasteli tulpat pimeiksi startatessa. Söi pahalainen tulppia enemmän kun minä makkaraa, pensan kulutus oli n.12 l/100km. Avasin kaasarien kannet ja katsoin neulat, olivat ylimmässä asennossa, joten laskin niitä kaksi pykälää ja laitoin iridium tulpat. Nykiminen väheni ja ilmeni nyt alemmilla kierroksilla (3000 r/min.) sekä tuli sellanen jännä juttu että kun ajoi kylmällä ilmalla ei nykinyt ja toimi muutenkin hyvin. Tästä päättelin että saa vieläkin liikaa pensaa, joten talven aikana puran kaasarit putsaan ja vien säädettäväksi koko roskan kun saan kasaan *
![]()
No ei tää mulla vie enempää bensaa. Eikä pahemmin pölläytäkkää