ostin keväällä orkkis kuntoisen tuplax:n -98. kävin sitten vähän alastarolla koittaa, hyvin kulki, vaikkakin kallistusvarat ovat aika rajalliset( tiedän, eihän se radalle ole tarkoitettu, mutta kun ei muutakaan ole) mutta hauskaa oli. Asian ytimeen, seuraavana päivänä kuulosti kuin etupalat olisi loppu, vaikka olin juuri edellisenä iltana tarkastanut, että pintaa on vielä jäljellä. Satulat irti ja kas, palat oli banaanin muotoiset, eli keskellä oli vielä pintaa, mutta päistä jo teräs kiilsi. Tutkittuani asiaa asia selvisi, xx:ssähän on 3 mäntä satulat edessä ja takana, joka satulaan menee 2 letkuu, edessä kaksi ulommaista mäntää toimii kahvasta, keskimmäinen polkimesta, takana päinvastoin. ja radallahan takarengas oli lukossa jo pelkällä etujarrulla, kiitos yhdistelmäjarrujen *Eli koska keskimmäinen mäntä toimii vain polkimesta, jota ei käytetä kovassa ajossa, kuumat etupalat taipuu. MUTTA alle viikossa oli ylimääräiset härpättimet heitetty v.....un ja tilalla teräspunot *
. Vaikka tämä ei ole ratapyörä, olen sitä mieltä että jos pyörä ei kestä kovaa ajoa se on huono. kommenteja tai korjatkaa jos olen väärässä
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Itse kävin Ahvenistolla ajeleen muutaman setin viimekuussa, ei mitään mullistavaa jarruissa havainnut, ainuustaan ikävästi oikeanpuolen katteeseen asfallti hionnat.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
juu, itellä kanssa muovi suli, ja "tuntosarvet" kului. muija valitti et heti piti pilata uus pyörä, meni jälleenmyyntiarvo. en ostanut pyörää myymistä, vaan AJAMISTA varten!(mopokuume @ Loka. 14 2005,21:21) kirjoitti
-98 xx KTM 300 exc
Juu..... rata-ajo jättää yleensä jälkensä katupyörään.
Jalkatapit lyhenee vähintään,
sivu ja keskiseisontatuki kuluu "piikiksi"
ja ajosaappaat kuluu kyljestä puhki,
Tämä vain jos pysyit pystyssä
Nimimerkillä kokemusta omaava
Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Itselläni on -03 xx ja radalla on tullut käytyä ehkä 8 kertaa, varoitin tapit ovat kuluneet ja kateissa syvät lovet kallistus varojen loppumisen johdosta, mutta jarrut eivät ole olleet ongelmat, kunhan muistaa vaihtaa sopivat pykälät ennen kurviin tuloa, takajarrun käyttö kannattaa unohtaa kokonaan varsinkin radalla, jarruttaahan se sitä käyttämättäkin(dualit) itse en käytä sitä kuin hiekkatiellä joskus, jarrujen balanssiahan on muutettu muistaakseni -99vm lähtien, eli etujarrun käyttö ei jarruta takajarrua yhtä voimakkaasti kuin ensimmäisissä -96-98 kaasari malleissa.
bird
XX:ssä kyllä ekaks kuluu katteet, on sen verran matkalehmä.(Reiska_SB @ Loka. 14 2005,22:09) kirjoitti
![]()
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Onko tosi että kate ottaa ensin maahan? Ite en ole saanut vielä mitään raapimaan, mutta luulis tappien kuitenki ensin osuvan. Tapeissahan on vielä ne 5cm? pitkät kulutuspalat tai mitkä ne nyt sitte onkaan? Ja siltikään mulla ei mikään oo vastanu. *(mopokuume @ Loka. 17 2005,00:36) kirjoitti
*No enpä kyllä ole päässyt kuin kerran käymään motoparkissa kokeileen ratahommaa ja eihän siitä mitään tullu *
*mutta hauskaa oli. Olihan se pirun kiva päästä vähän kokeileen ja tuli siitä pieni kuumekkin päälle. No ens kesänä uudestaan. Jarrut toimii tavallisessa ajossa hyvin, mutta kun yrittää ajaa vähänkään sporttisemmin niin takarengas lukkiutuu turhan helposti jarrutuksissa. Kertokaa viisaammat minkälainen operaatio olis poistaa koko dual järjestelmä.
![]()
Katselin kuvia, niin mulla on näköjään kulahtanut tapit pois molemmilta puolelta ajat sitten. Josta syystä ilmeisesti liika kallistus tehnyt tehtävänsä katteelle.(karhu @ Loka. 17 2005,12:14) kirjoitti
ite otin kaikki alkup. letkut ja venttiilit pois (aika kasa tuli muuten). sitten vedin kaksi letkua "kahvalta" kummallekin satulalle alempaan letkunpaikkaan ja siitä tuplabanjolla lyhyt letku ylempään reikään. takana vedin kaksi letkua suoraan päältä työsylinterille,tallin nurkasta jotkut vanhat kumiletkut. edessä tietty teräspunot. Muuten, noi jalkatappien "tuntosarvet" ovat huomattavasti pidemmät uudemmissa malleissa, en kyllä tiedä milloin on vaihtunut.(karhu @ Loka. 17 2005,12:14) kirjoitti
-98 xx KTM 300 exc
Kyllä ne varotustapit ottaa ensimmäisenä kiinni.
On muuten vakiotapit aika tyyritä, muistaakseni jotain 7-8€ paikkeilla.
Itse olen aina ratalle mennessä ostanut pulttiliikkeestä kuusiokannalla varustettuja 12.9 pultteja pussillisen mukaan. Ne voi vaihtaa aina uusiin settien välillä, eikä maksa paljon.
Jokaisessa pyörässähän maavara vaihtelee riippuen jousten tiukkudesta/säädöstä, vaimentimien simmityksestä, kuskin painosta ja renkaista riippuen.
Vaimon kanssa kaksipäällä ajettaessa kallistusvarat pienevät huomattavasti, siis radalla.![]()
Hyvinhän ne silti riittivät... Vielä hieman lisää treeniä sen vaimon kanssa ja pääsette samoihin aikoihin kuin me mennään 2 päällä Kemorassa...(suiza @ Marras. 07 2005,12:00) kirjoitti
![]()