mites onkos kukaan purkanu seepran änkkäriä,ollakko siis toisin sanoen siitä mitään hyötyä tehojen kannalta.(1000f-91)
Älä nyt hyvä mies mene alkuperäisiä putkia rikkomaan. Hitsaile vaikka mistä vanhoista auton änkkäreistä haluamasi melupönttö mutta jätä orkkisputket talliin talteen. Varsinkin kun pyöräsi on 1991 tai uudempi. Lähivuosina aloitetaan Suomessakin moottoripyörien määräaikaiskatsastukset ja silloin kysellään alkuperäisiä pakoputkia todenteolla. Pakoputki vaikuttaa kahteen tärkeään tarkastettavaan kohteeseen: Ääniin ja päästöihin. Tietojeni mukaan juuri tuo vuosi 1991 on se raja jolloin näitä asioita aletaan tarkkailemaan. Vielä
tänäkin päivänä hyvin useat uuden pyörän ostajat vaihtavat jonkun viritysputken ja jättävät paljon kalliimmat alkuperäisputket korjaamonnurkkaan lojumaan. Uskokaa nyt te kadotettu kansa Pelastajanne sanomaa: ALKUPERÄISET PUTKET TALTEEN.(Tämä on Tieto, ei arvaus.)
Joopa.
Purettu on ja systeemi on kolmeen kammioon jaettu.
ens. kammiosta menee kahdella n 25mm putkella takimmaiseen,sieltä kahdella n 25mm tuupilla keskimmäiseen ja lopuksi n28mm putkella ulos.
Kyllä ahistaa ihan tosissaan.
Sisään tein reijitetyn 45mm suoran huilun ja päätty niiteillä kiinni. Huilun ympärille ensin teräsvillaa ja sit tavallinen putken
villaeristekouru(alupaperi vielä päällä).
Kätevä laittaa. Äänet ihan asialliset,ei liian kovat ja hengittää
huomattavasti paremmin.![]()